Processorer prestanda / pris

Permalänk
Melding Plague

Processorer prestanda / pris

<font style="font-size: 10pt"><b>Processorer prestanda / pris</b></font> <small class="small">torsdag 27 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1876770,00.asp" target="_blank">Extremetech</a> har publicerat en artikel där väldigt många processorer testas för att se vilken modell som ger bäst prestanda per krona. Många Pentium 4, Pentium D, Athlon 64 och Athlon 64 X2-modeller testas samt Athlon 64 FX och Pentium Extreme Edition som inte helt oväntat får väldigt låg prestanda / pris. Tester inkluderar 3d-rendering, spel och officeprogram bland annat. Vinnarna i testet verkar vara Athlon 64 3000 och Pentium 4 530, som både har väldigt bra prestanda till lågt pris. Det skulle vara intressant att se en liknande artikel som även testar Sempron och Celeron.<br /><br /><i>Dual-core processors didn't always fare well. To be fair, these tests tend to focus on single applications running at a time (even though some are multi-threaded). We're not attempting to measure perceived responsiveness, and that may be the dual-core processor's real strength. Of course, part of the reason is that the dual-core CPUs tend to be priced higher than their single-core clock-rate equivalents.</i><br /><br />Läs testet hos <a href="http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1876770,00.asp" target="_blank">Extremetech</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

LoL.
inte fan kan x2 4800+ vara så jävla dålig eller?

blir lite fundersam nu,

siuger den prollen så jävla stenhårt?

//MVH

Visa signatur

Better a dead hero, then a living faliure

Permalänk
Medlem

Var stog det att den var dålig ?

M

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Medlem

Det dom räknade var ju hur mycket prestanda man får för varje dollar, och som ni kanske vet så är den ganska dyr?

Syns ganska tydligt att 3000+ är den absolut prisvärdaste till spel.

Permalänk
Avstängd

Kramp: Det står FPS PER $ (hur många fps du får per dollar) så X2 4800+ är inte så jävla dålig utan så jävla Oprisvärd

Permalänk
Medlem

Men som han sa så blev det lite små hackigt med 3000+

Permalänk
Glömsk

Jo, en Athlon 64 3200+ är givetvis snabbare än en 3000+, men 3000+ är mer prisvärd.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

@DoodieDee: Man kan inte få allt här i livet.

Permalänk
Medlem

A64 3000+ Är en mycket trevlig lite prolle, jag har själv byggt flera system med den till släktingar och vänner som inte vill lägga ut så mycket men ändå få en kompetent prolle.

Permalänk
Medlem

Ja asså sånahäringa tester kan slänga sig i väggen så länge dom inte fattar att vi swecare ÖVERKLOCKAR våra prollar tex en A64 3000+ Venice från 1.8GHz till 2.7GHz+ dvs 50%.

Testest vinnare MED överklockning är alltså: A64 3000+ Venice. Går också att få i Opteronversion till samma pris och då blir det ännu roligare.

Nån som sett var den finns i CABNE stepping?

Permalänk

min venice 3800+ ligger bra till
God blessin:D

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
min venice 3800+ ligger bra till
God blessin:D

Allas venice 3800+ ligger bra till, men allas 3000+ ligger bättre till.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Känns som om 3000+ är en av AMD:s storsäljare genom tiderna. Alla verkar ha en. Jag också

Permalänk
Avstängd

Jag me ))

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

Jag har snart en Opteron Venus....

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid