Permalänk
Medlem

Min rigg

Här är då min hörna, klaga inte på bilderna kameran är inte den bästa och bilderna är förminskade i paint.

Hela skrivbordet:

Min kompressorkylda "lilla" burk:

Myspys:

Min flitigt använda Razer Diamondback:

Den obligatoriska screenen:

Tänkte åtgärda kabelhärvan under skrivbordet.

Visa signatur

| FD Define R2 | MSI Z390-A PRO | Intel i3-9350KF | Gainward GTX 980 Phantom | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Crucial MX300 275GB | OCZ Vertex 460A 120GB | Corsair RM750X V2 | 3x AC F12 PWM | BenQ XR3501 | SteelSeries Siberia 800 | Mionix Zibal 60 | Func MS-3 R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
jag måste bara få fråga, vart köpte du bordet och va heter det?
har du lust kan du ju länka

Det är ett "Jerker" från Ikea med tillhörande lådor .
Gillar det väldigt mycket. Det är skönt att ha ett skrivbord som är stord och stadigt. Sen är det ju inte heller särskilt dyrt.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lian LI PC767,DFI Lanparty UT SLI-DR EXPERT,OCZ PC 4000 2Gig Platinum,XFX 7900GTX 512Mb,Amd FX-60+.Raptor 74G X2,WD 400gig X2,Fatality1,

Permalänk

rimbo... är kanske lite skadligt att ha laptopen där på lådan?.. mina 3 jag har är inte skydadde för sånt iaf..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Det är ett "Jerker" från Ikea med tillhörande lådor .
Gillar det väldigt mycket. Det är skönt att ha ett skrivbord som är stord och stadigt. Sen är det ju inte heller särskilt dyrt.

tack, exact va jag behövde veta

fint tema du hade , grått silver svart

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
rimbo... är kanske lite skadligt att ha laptopen där på lådan?.. mina 3 jag har är inte skydadde för sånt iaf..

Faran med magnetfält och datorer är vida överdriven. Såvida du inte har en VÄLDIGT stark magnet (dvs, så stark att den kan suga ut järn-molekylerna ur ditt eget blod) så är det ingen egentlig fara för en dator/hårddisk/diskett.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Citat:

Basen på bordet? why?

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

här är mitt skrivbord..

//Liten Amatör

ps.. Keytronic +Razer diamodback plasma.. Rules !

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
update nu då... jag har denna kvällen suttit o kollat igenom alla 39 sidorna som har skrivits här nu, o de tog några timmar.. jag kan ju sammanfatta de såhär: VÄLDIGT många kör med Logitech UltraX tangentbordet vilket e riktigt nice för de e fan de grymmaste som finns på marknaden, o så sedan e de många som har lite för mycket pengar verkar det som o lägger det på ett tiotal megastora tft skärmar... *vill ha*. jag trodde fan inte att vissa människor kunde leva i all den skiten de har vi burkarna. finns även en del som verkar ha temporära lösningar eller liknande för som har datorn på massa konstiga ställen o sitter i en fotölj osv... det förekommer ofta med att folk har en egen dator som pr0n hörna vilket får mig att tro att folket här på detta goa forumet är lite för desperata. jag tänkte då att jag tar med o digrar med min lilla dual screen uppsättning jag fixat nu... min gammla dell-skärm jag hade innan jag skaffa den fina tft-skärmen jag har nu som ni ser på bild.

Haha jag håller fan med Ryderman, fattar inte hur vissa av er kan sitta mer än några minuter vid några av ställena som näst intill liknade soptippar
Jag menar visst, jag respekterar att man lägger alla sina pengar på själva hårdvara, men jag säger som jag säger om min anledning till varför grafik i spel måste utvecklas.

- Om jag ska sitta vid datorn dygnet runt, då vill jag iallafall ha något fint att titta på!

Och det gäller verkligen även omgivningen, det måste vara najs! Gör om lite, bona och dona hit och dit, be er mor hjälpa vetja, det gör faktiskt jäkligt mycket för hemmakänslan! Ska själv göra om nu i vår, spotlights här och där osv..

Shumpa: Det är la mer myspys med babyblått skal på k750'n? =D

Hursomhelst, här är min lya, men först en bild på det najsa tangentbordet ^^
(samma tangentbord som ryderman, lol hade faktiskt ett som du nämnde, men det gick fanimej itu när jag råkade slå det i en bildörr )

(ja, skärmen är en aning stark ^^ nej, jag har inte mycket benutrymme, nej jag har inte whiskey i whiskeyglaset trist men sant)
Verkar som att Samsung SyncMaster 710 är rätt vanlig här

Och så måste jag ju promota lite för kusinen min ifall ni gillar Bob Dylan, finns på ginza;

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av MatZiie
Basen på bordet? why? [/QUOTE

Kan vara bra för hjärnan när man vaknar på morgonen, dunka dunka lite så vaknar den till fortare hehe..... Jag har inte laptopen där i vanliga fall..... sålt min processor och väntar på den nya FX-60 vilken jag beställt för ett tag sen nu, så jag har kopplat in skärmen (SYncmaster 244T) Till Laptopen (Ferrari 3400+), tills vidare,,, Jobbigt hmm.

Visa signatur

Lian LI PC767,DFI Lanparty UT SLI-DR EXPERT,OCZ PC 4000 2Gig Platinum,XFX 7900GTX 512Mb,Amd FX-60+.Raptor 74G X2,WD 400gig X2,Fatality1,

Permalänk
Medlem

Anledningen till att alla colaburkar osv. står på datorn är för att jag har nog världens minsta datorbord

Man skäms ju över sin egen datorplats när man ser era värstingar =D

Permalänk
Snusfri
Citat:

Ursprungligen inskrivet av senig
Bilder...

Anledningen till att alla colaburkar osv. står på datorn är för att jag har nog världens minsta datorbord

Man skäms ju över sin egen datorplats när man ser era värstingar =D

Då skaffar man sig ett större datorbord

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

hur smart kan man vara? klart man inte kan sätta läsk på datorn! tänk om då ''råkar'' spilla? då pajar du datorn ju!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
hur smart kan man vara? klart man inte kan sätta läsk på datorn! tänk om då ''råkar'' spilla? då pajar du datorn ju!

då ser man till så man inte "råkar" spilla!

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPLiTi
då ser man till så man inte "råkar" spilla!

men jag e så klantig så jag kan inte se till att inte råka spilla

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Faran med magnetfält och datorer är vida överdriven. Såvida du inte har en VÄLDIGT stark magnet (dvs, så stark att den kan suga ut järn-molekylerna ur ditt eget blod) så är det ingen egentlig fara för en dator/hårddisk/diskett.

ok visst du... en vanlig kylskåpsmagnet av den lite större modellen är knappast så kraftig o suga ut järn molekylerna ur mitt blod men testa att lägga den brevid hårddisken så ska du nog se hur fel du har. ta en sån magnet o dra den även över en crt skärm o så hur ännu mera fel du har.

Visa signatur

:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
ok visst du... en vanlig kylskåpsmagnet av den lite större modellen är knappast så kraftig o suga ut järn molekylerna ur mitt blod men testa att lägga den brevid hårddisken så ska du nog se hur fel du har. ta en sån magnet o dra den även över en crt skärm o så hur ännu mera fel du har.

Det kan jag intyga.. Min kusin som är 6år försökte fästa kylskåpsmagneter på skrämen i tro om att dom skulle fastna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
hur smart kan man vara? klart man inte kan sätta läsk på datorn! tänk om då ''råkar'' spilla? då pajar du datorn ju!

När där är cola i dom så har jag dom på datorbordet Det är när dom är tomma och man inte orkar gå till sophinken som man lägger dom på datorn

Permalänk
Medlem

Bild kommer i helgen, ingen kamera hemma :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoLLeN
Vilket äckligt rum du har.

kan du förklara "äckligt" eller du kanske menar stökit? (det är städat nu men ingen ork att posta nya bilder)

Visa signatur

<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clasher
Ser ingen anledning att lägga upp bilder då jag oftast sitter i fåtöljen eller ligger i sängen med datorn :).

Visa signatur

AMD Athlon 64 Venice 3500+ @ 2600MHz | Corsair XMS C2 2GB PC3200 DDR @ 217MHz | Sapphire X800XL @ 420/1060MHz| Abit AN8 SLI nForce4 | Lian Li PC7 SE med dämpmatta
CPU-kylare Zalman 9500 | GPU-kylare Zalman VF700 | CPU Temp Idle = 26, Full Load = 49

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
ok visst du... en vanlig kylskåpsmagnet av den lite större modellen är knappast så kraftig o suga ut järn molekylerna ur mitt blod men testa att lägga den brevid hårddisken så ska du nog se hur fel du har. ta en sån magnet o dra den även över en crt skärm o så hur ännu mera fel du har.

Klart att de påverkar en CRT-skärm, jag har inte sagt nåt annat.

Men t.ex. så börjar många människor skrika om man lägger en diskett ovanpå en högtalare, och jag har i rent experimentsyfte ställt redigt kraftiga magneter på hårddiskar utan minsta effekt.

Faktum är ju ändå att det sitter enormt kraftfulla (även om de är mycket små) magneter inuti hårddiskar som kontrollerar läs/skrivhuvuden. Det är s.k. Rare Earth-magneter. Om nu hårddiskar etc var så känsliga så skulle det väl inte sitta såna magneter i hårddisken, right?

Så visst, vifta med en magnet framför en CRT-skärm är inte harmlöst, och en del äldre skärmar kan bli lite mysko om man gör det ofta/länge. Men i min erfarenhet så påverkas inte lagringsmedia ett jota av att stå nära en magnet, än mindre att stå ovanpå en datorsub som ändå har en ganska klen magnet.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Citat:

Intresseklubben antecknar att du antecknar.

Permalänk

isecore.. varför har jag då fått för mig och många andra att man kan radera data med vanliga magneter eller med en elektromagnet.. det spoom går sönder först är nog isf kretskortet.. men det är långt ifrån bra iaf att ha saker närma magneter..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Seriöst nu pojkar tråden håller på och gå i offtopic! Tråden är till för datorriggar, inte magneter på hårddiskar! Tråden får inte låsas så mycket ögongodis!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Medlem

http://img65.imageshack.us/img65/9853/dsc007764lv.jpg
http://img65.imageshack.us/img65/671/dsc007815ty.jpg

mitt plejs.. burken står på golvet.. för den e jobbig.. mitt nät agg funkar inte som de ska så den dör ibland >_>

Inlägg redigerat av OSkar000
Gjorde om jättebilder till länkar

Permalänk
Medlem

fy fan va dammit o skitigt... funderat på att städa lite?... hur står man ut... o snälla, mindra bilder...

Visa signatur

Till hemmabion: ASRock 3D Vision 156B + SSD
Stationära: Dell Inspiron 580 MT
Bärbara: Sony Vaio VGN-AR51J
I skrubben: Asus P5AD2 Premium, P4 3.2GHz, 2048MB DDR2, XFX GeForce 7950GT m.m

Permalänk
Inaktiv

shit, minska bilderna!!! ssen funderar du inte på att städa ?

Permalänk
Medlem

Slår vad om att alla som lägger upp så stora bilder har använt "visningsprogrammet för bilder och fax" i windows XP och tror att den storleken som visas där kommer vara samma som på webben :S

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Usd
http://img65.imageshack.us/img65/9853/dsc007764lv.jpg
http://img65.imageshack.us/img65/671/dsc007815ty.jpg

mitt plejs.. burken står på golvet.. för den e jobbig.. mitt nät agg funkar inte som de ska så den dör ibland >_>

Som sagt, kan du snälla förminska dina bilder? Förövrigt kanske du skulle städa lite, kan ju
inte vara bra för hälsan att leva sådär.

Här kommer en uppdate av min rigg, har bytt ut mitt "Antec TX1050B" mot ett "Lian Li PC7 SE".
Kan säga att mitt nya chassi fungerar över förväntan, jag är mycket nöjd på alla sätt och vis.
Foton på hur det såg ut förrut hittar ni två eller tre trådar sidor tillbaks.

Tänkte lägga upp en projektlogg / recension av monteringen in det nya chassit.

Översikt av datorhörnan.

Ett annat foto.

Så här ser det ut innanför skalet.

//Putte

Visa signatur

AMD Athlon 64 Venice 3500+ @ 2600MHz | Corsair XMS C2 2GB PC3200 DDR @ 217MHz | Sapphire X800XL @ 420/1060MHz| Abit AN8 SLI nForce4 | Lian Li PC7 SE med dämpmatta
CPU-kylare Zalman 9500 | GPU-kylare Zalman VF700 | CPU Temp Idle = 26, Full Load = 49