Permalänk
Robot

The Puzzlebox Pc

Mitt nya projekt bygger på kuben ifrån filmen Hellraiser. Jag har länge haft planer på att bygga en hellraiser låda men inte kommit till skott innan, men nu ska det bli av

Chassit ska vara i form av en plexiglaskub gjord i 6mm plexi, på denna kub ska mönstren ifrån filmkuben graveras. Sedan kommer svart solfilm att läggas över allt på insidan. Tanken är att det ska bli en helt svart kub med gravyr stående på en mahoganysockel. Innehållet kommer vara helt dolt tills man slår på neonet och hårdvaran träder fram.

Själva kuben kommer att vara konstruerad så att all hårdvara sitter fast i botten på kuben, resten av kuben kommer att hållas på plats med skruvar så vid hårdvarubyte så lossar man 4 skruvar och lyfter bort lock,front,bak och sidor i ett stycke. Detta kommer göra att meckande i lådan blir mycket enkelt.

Moderkortet kommer att monteras med alla portar ner i botten, detta för att slippa alla former av fula anslutningar på kuben även cdrom och diskettstation kommer att döljas i sockeln. Jag ville inte förstöra intrycket av själva kuben genom att behöva såga upp massor av hål överallt. Kuben kommer att mäta 40x40x40cm så att det kommer att finnas gott om plats. Vilken hårdvara som ska sitta i chassit vet jag ännu inte. Lådan kommer att kylas av 2st 120mm fläktar en front och en bak.

Visserligen kommer inkoppling av monitor mm bli en smula omständigt då man tvingas lyfta lådan varje gång men denna dator byggs för utseende och inte användarvänlighet. Jag ska skaffa de första plexiplattorna nu i veckan som kommer sen ska det dremlas sågas limmas mm mm

Jag surfade runt lite på nätet och hittade ett annat Hellraiser bygge men det tilltalade mig inte alls, den liknade överhuvudtaget inte kuben i filmen visserligen välbyggd men inte alls den stilen jag är ute efter Jag tänkte..Äh de där kan jag göra mycke bättre och om jag lyckas det får framtiden utvisa.

Här följer 2st tidiga sketchup ritningar som jag gjorde för att få lite översikt. Färgerna stämmer iofs inte men man ser iallafall lite hur det är tänkt.

Skrythörnan

Vinnare av Corsairs Rig of the mounth Januari 05
Vinnare av Coolermaster Nordic Modcontest på Optihack 05
Publicerad i
Pc Hemma (swe) Dec 2004
Computer power user (us) Mars 05
Pc Answers (uk) April 05
Vinnare av "Bäst ljussättning" och "Publikens Val" i Moddade datorer 2005 på tekniska museet.

Besök albumet: The Puzzlebox Pc av [WP@]Wolverine

Permalänk
Medlem

Cool design! skall bli spännade och följa.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wyrmwand
Cool design! skall bli spännade och följa.

hehe inte mycket att följa då den har varit klar i flera år Det kommer ett helt gäng loggar ifrån mig de närmsta dagarna

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Japp insåg att jag postade mitt i ditt uppladdande. Koolt i vilket fall.

Permalänk

Hmmm är de så smart att "spackla" igen luft hålen på skärmen? blir den inte väldigt varm om man gör det?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

fysatan vad k()()lt! skulle inte förvåna mig ett dugg um du van första pris med ditt dator sett eller vad man nu ska säga

du fick en 10:a av mig såklart

Permalänk
Medlem

För helvete!
Fetaste modden oavsett kategori

Bara det att den har Hellraiser-temat MED Pinhead inuti gör att alla motståndare
får se sina knäskålar bli krossade ens halvvägs till podiet!

Permalänk

men hata att det alltid är du, gotall, elitemodd och vad ni nu alla heter som alltid gör snyggast och bäst...

det är taskigt mot oss n00bs som inte är lika bra på att modda...

jäkligt snyggt bygge annars

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Skärmen ser lite mysig ut tycker jag!

Visa signatur

varför krascha dyrt med SAS, när man kan krascha gratis med windows?

Permalänk
Medlem

Själva kuben ser riktigt fin ut!
Resten av grejorna tycker jag inte så mycket om eftersom den där ytan är allt annat än stilren. Även om det inte är min stil är jag imponerad över hur välgjort det verkar vara och över ditt starka engagemang!
Det skulle varit fint om du fotografera helheten i en renare miljö med snygg belysning (foton med blilxt rakt på hemma i köket är inte så sexigt). Det där arbetet är värt att visa upp på bästa sätt.

Permalänk
Medlem

lumor_
men ytan är ju stilren?!

riktigt snyggt modd.

Permalänk
Medlem

Måste komma på ett nytt ord för att kunna formulera mig, fysatanihelvetvadsuperextremntfränwannabecoolaktaultraextreme!!! 10 poeeng

Permalänk
Slipsmannen

riktigt cool case modding, men shit man, du har lite för mkt tid på händerna va?
men ajg håller med föregående talare, pinhead _i_ lådan, grymt sa grisen

Visa signatur

- E-Penis: Fettokisse -
- Fractal Design R5, Ryzen 7 3700X@4.2ghz, Corsair H100 Hydro -
- Asus ROG Strix X570-F, 32Gb Corsair 3600mhz, Asus ROG Strix RX5700XT -
- Corsair Force MP600 M.2 1TB + 3TB Misc SSD, Corsair 850 PSU -
- Samsung 34"UW @ 1440P -

Permalänk
Medlem

Funderar på att göra en mod som projektarbete i plugget.. Hur mycket pengar har din mod kostat dig? Gjorde du gravyren själv eller lämnar man in sånt?
Bland dom ballaste jag sett! Keep the good work up!

/Berger

Visa signatur

939 is still alive.

Permalänk
Avstängd

Jag såg själv datorn på tekniskammuseet.
Min komentar är att denna dator inte ska ses på kort utan i verkligheten för njuta utav alla grymma färger. 10p

Visa signatur

Alienware Area-51 7500

Permalänk
Medlem

så jävla fett! d3t va fan det tuffaste jag sett:D såg din "eldlåda" på DHW06 fett cool den med

Visa signatur

signatur?

Permalänk

Fasen vad snyggt! 10 poeng

Permalänk
Medlem

fan va snyggt behöver inte seja ngnting mera

Permalänk
Medlem

det här är fan det tuffaste jag sätt! 10p+!

har alltid velat göra som du har gort!
och nu när jag fick se ditt arbeta. fy fan säger jag bara
!!!!!! as snyggt!

Visa signatur

intel Dualcore 3.4Ghz, 2048mb ddr2 800mhz, inno3d GF 8800 GT 512mb, 1040gb hdd.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sladge
det här är fan det tuffaste jag sätt! 10p+!

har alltid velat göra som du har gort!
och nu när jag fick se ditt arbeta. fy fan säger jag bara
!!!!!! as snyggt!

Det tackar man för Iofs gjorde jag denna redan 2004 men jag är faktiskt fortfarande lika nöjd med resultatet.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Inaktiv

cooooolt som fan!!11 inte lite utmärkelser du fått heller!

Permalänk
Medlem

master teach me how to modd like you
har sett alla dina skapelser (som finns på SC åtminstone) och ja e impad av dina byggen,men börjar de inte kosta ganska mkt i slutet?
tänkte då de är fina som fan,men smakar det så kostar det

:D:D men bepryd SC med fler av dina byggen :D:D

Permalänk

fy fan va cool den va.. va det jobbigt o bygga o göra allt

Permalänk

skulle måsta vara mörkare skärmen, tangentbordet , musen o botten

Visa signatur

[E4600 @ 3,20Ghz][Abit ip35-e][club3d 3870 oc @902/1339 24/7 @ 800/1170][Corsair 2gb 800 mhz ram cl5 ][Corsair hx550][WD 250GB][Antec p180]

Permalänk

Vars fick du tag på frigolit huvudet?

Visa signatur

Source moddare

Permalänk
Medlem

Har du någon fetisch för läskiga ansikten lr?
Hade fan skitit ner mig om jag tittat in i datorn..
Annars riktigt najs 10p

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xNimlothx
skulle måsta vara mörkare skärmen, tangentbordet , musen o botten

Håller med där, det är lite för ljust med tanke på boxen men det är en klar 10! allt är supersnyggt gort.

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk
Medlem

Bara sjukt, du har talang helt klart!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Helt fantastisk! Hur lång tid tog det att göra denna?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Hahaha, satan va grymmt det blev med dödens ansikte överallt