[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk

finner ingen anledning att ha combat loggen framme då jag aldrig hinner läsa din i combat, händer nått intressant kollar jag upp det efter fighten

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Ser snyggare ut imo.

Permalänk
Medlem

Du kan ju a skräp chattar som /1 /2 /3 /4 /s /y osv på vänster och viktigare saker som /p /g på höger.

Permalänk
Medlem

Hur delar man upp chatterna så? Så man har guild/party på ena och skräp på den andra?

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
hehe ne det är bara tomt just nu^^ vet inte riktigt vad jag ska ha där... tips?!

Raidar du och så kan du lägga din threatmeter och damagemeter där. Om inte det kan du ha din raidframes där, så du ser om ni åker på däng i BG

Permalänk

sagt och gjort elde tack för tipsen

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

såg att imageshack bilden jag postade för ett tag sen försvann.
Tog en ny o la upp på ett annat ställe.

Bongos2 för barsen
Simpleminimap för map.
Autobar för consumables, mount osv på vänster sidan.
QuestFu under minimapen.
En gömd fubar längst upp med pengar osv på.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Rätt gammalt ui nu, men orkar inte logga in och ta bild på det nya.

Ag Unitframes
Bongos
Mappy
SCT
Ecastingbar
Ktm
Yata

tror jag det är. inte säker

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

Detta är min.

Brukade ha en massa jux, Bongos och en massa såna addons.
Tog bort dom, fick mera FPS, renare och ett lätthanterligt UI. Bara Raid addons i stort sett.

http://img504.imageshack.us/img504/8805/uimp2.jpg

Har tyvärr ingen speltid nu, och kanske har en keylogger på burken, så måste formatera om den. >_<

Visa signatur

Nej tack.

Permalänk
Medlem

Tänkte visa min i raid + combat.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Kan nån vänlig själ förklara lite snabbt hur man ändrar UI osv, var är bästa stället att hämta addons på? Är ganska noob och har inte direkt lust att leta igenom hela tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Kan nån vänlig själ förklara lite snabbt hur man ändrar UI osv, var är bästa stället att hämta addons på? Är ganska noob och har inte direkt lust att leta igenom hela tråden

Curse och WoWAce är 2 bra ställen att tanka hem addons på.
Filerna packas sedan upp i "World of Warcraft\Interface\AddOns" läs redme filen som bör hänga med alla addons hur du använder och konfigurerar själva addonen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
såg att imageshack bilden jag postade för ett tag sen försvann.
Tog en ny o la upp på ett annat ställe.
http://www.visadig.se/q/th_962543798468.jpg

Bongos2 för barsen
Simpleminimap för map.
Autobar för consumables, mount osv på vänster sidan.
QuestFu under minimapen.
En gömd fubar längst upp med pengar osv på.

Snygg font ! Vilken är det ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RalleRalle
Snygg font ! Vilken är det ?

Inte hundra på vad själva fonten heter. Men den finns med i fontabulus

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Curse och WoWAce är 2 bra ställen att tanka hem addons på.
Filerna packas sedan upp i "World of Warcraft\Interface\AddOns" läs redme filen som bör hänga med alla addons hur du använder och konfigurerar själva addonen.

Ok, tack så mycket. Ska testa det

Permalänk
Medlem

Vet inte hur länge jag letat efter en sjyst UI nu och är fortfarande inte riktigt nöjd med den. En fråga som kanske kan leda mig vidare är om det bara är Photek som kan ordna upp så att man har en clean /p /g-chat i vänstra hörnet och combatloggen i det högra? Kort och gott vill fixa en UI som liknar något sånt här: http://img262.imageshack.us/img262/9057/wowscrnshot0710072159... . Tack för alla tips!

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem

en addon för att fixa till chatten som man vill ha är Prat från wowace.com
lätt den bästa enligt mig.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Två av mina senaste halvdana kreationer.

Gnäll inte på gearet / ap flashen osv, druiden är en alt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ohjajoh
http://img403.imageshack.us/img403/2572/wowscrnshot0727072039...

http://img213.imageshack.us/img213/7683/wowscrnshot0815070208...

Två av mina senaste halvdana kreationer.

Gnäll inte på gearet / ap flashen osv, druiden är en alt

Lolz ini .,ofta din druid är en alt eller har jag missat nåt?

/kremlan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Lolz ini .,ofta din druid är en alt eller har jag missat nåt?

/kremlan

Japp, reroll!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ohjajoh
http://img403.imageshack.us/img403/2572/wowscrnshot0727072039...

http://img213.imageshack.us/img213/7683/wowscrnshot0815070208...

Två av mina senaste halvdana kreationer.

Gnäll inte på gearet / ap flashen osv, druiden är en alt

Vad är det för Unit Frames du kör med ?
Gillade fonten ^^

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Pitbull.

Vilken font ? .. finns flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ohjajoh
Pitbull.

Vilken font ? .. finns flera

Försökte använda pittbull förut men det var så jobbigt att ställa in, ger det en till chans nu och det går inge vidare iaf...men men det löser sig nog med en halv dags pillrande.
Hittar iaf inte den där fonten i pittbull :S

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Woah, otroligt att den här tråden lever efter alla dessa år... Fasiken, va nostalgiskt.

*Viftar åt alla Northern Militia typer*

//Gromnir

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Woah, otroligt att den här tråden lever efter alla dessa år... Fasiken, va nostalgiskt.

*Viftar åt alla Northern Militia typer*

//Gromnir

/Wave

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Här är mitt UI atm:

Ganska simpelt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Ska se om jag kan förklara detta så någon fattar.. ^^

Jag söker efter ett addon som lägger typ en bild i sitt wowfönster. Som man sedan kan lägga bakom chatten eller liknande.

Trodde de var Skinner men verkar inte som det ?.. eller är de bara jag som inte fattat mig på de addonet.

Visa signatur

- Icoarius ^^ -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icoarius
Ska se om jag kan förklara detta så någon fattar.. ^^

Jag söker efter ett addon som lägger typ en bild i sitt wowfönster. Som man sedan kan lägga bakom chatten eller liknande.

Trodde de var Skinner men verkar inte som det ?.. eller är de bara jag som inte fattat mig på de addonet.

XArt funkar bra till det, det är ett stort plus om du är händig i photoshop dock

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icoarius
Ska se om jag kan förklara detta så någon fattar.. ^^

Jag söker efter ett addon som lägger typ en bild i sitt wowfönster. Som man sedan kan lägga bakom chatten eller liknande.

Trodde de var Skinner men verkar inte som det ?.. eller är de bara jag som inte fattat mig på de addonet.

skulle det kunna vara eePanels du tänker på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fladder11
XArt funkar bra till det, det är ett stort plus om du är händig i photoshop dock

hehe de jag söker efter är inge extremt snyggt så mina skills i ps funkar nog ;P tack för tipset

Visa signatur

- Icoarius ^^ -