GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jürgen
Kul med ett realistiskt gta? fysiken ska ju va "lite" övernaturlig, gta style.

Så sant, men inte så till den milda grad att körupplevelsen blir lidande. Tyckte efter ett tag att det vart lite för mycket av det goda, särskilt när man körde uppdragen och hade lite press på sig

Permalänk
Avstängd

då jag inte har kollat in på detta spelet så mycket finns alla gore moment kvar? "ops" du blev just ett huvudkortare osv och kan någon ta och linka deras så kallade "minimum speccs" och rekommenderade speccs kommer ihåg jag har sett det någonstans tack..

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

nOOb91

Sure plockar fram fin silvret och serverar det åt dig.

Minimum System Requirements

* OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
* Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz, AMD Athlon X2 64 2.4Ghz
* Memory: 1.5GB, 16GB Free Hard Drive Space
* Video Card: 256MB NVIDIA 7900 / 256MB ATI X1900

Recommended System Requirements

* OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
* Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz
* Memory: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)
* 18 GB Free Hard Drive Space
* Video Card: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870

På köpet skall du få en länk till en fin sida, hittade informationen åt mig på mindre än 2 sec: www.google.se

Dessutom inte så konstig att det är mindre pop-ups och liknande i PC versionen när installationen kräver mellan 16-18 GB, sinnesrubbat

Permalänk
Medlem

Tycker inte att 16-18 GB är särskilt mycket i dagsläget.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Tycker det är relativt !#@% skitmycket, särskilt på min 75GB Raptor.
HDD är billigt så länge de är lagringsdiskar, diskar som presterar är däremot fortfarande relativt dyra ( 150gb raptor ~ 1900:- )

Permalänk
Medlem

Sådär ja! Längtar som innåt helskotta!

Spelet kostar 524,73 SEK med VAT o allt det medräknat, och om man köper det nu, får man Grand Theft Auto: Vice City på köpet. Svinbilligt, men jag skulle dock ha blivit gladare om de gav ut San Andreas istället för Vice City :/

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Ja, det har ju börjat dyka upp lite nytt på sistone. Bl.a. Social Club TV-sektionen med diverse klipp. Ytterligare information hittas ju som bekant på GTA4.net.

Permalänk
Medlem

Fattar inte poängen att förhandsboka ett spel som man laddar ner...
Den liksom inte finns i fysisk form och kan när som helst laddas hem med några knapptryckningar....

Vice City har jag redan på Steam...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Fattar inte poängen att förhandsboka ett spel som man laddar ner...
Den liksom inte finns i fysisk form och kan när som helst laddas hem med några knapptryckningar....

Vice City har jag redan på Steam...

Exakt, när jag köpte HL2 så fick jag vänta en hel jädrans vecka på att servrarna inte var så belastade så jag kunde aktivera spelet.
Hade förhandbokat skiten, dock ej genom steam.

Men jag har lärt mig att vänta en eller två månader när en spel släpps, buggar fixas, priser rasar mm.
Plus att det finns alltid någon fix som tar bort s.k kopieringsskydd, tänker mer på dom som förstör mer än gör nytta så som Starforce eller begränsade installiationer, fast sådant skit slipper man med Steam

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Fattar inte poängen att förhandsboka ett spel som man laddar ner...
Den liksom inte finns i fysisk form och kan när som helst laddas hem med några knapptryckningar....

Vice City har jag redan på Steam...

Handlar väl om att man slipper vänta med att spela det om pre-loadar det till hårddisken innan release. Då låses det automatiskt upp direkt vid släpp och du slipper vänta på att leveransen ska komma fram.

Problemen som var vid släppet av HL2 berodde nog mest på att Valve hade underskattat hur pass mycket serverkapacitet de behövde för att klara av alla personer som förhandbokat det. Nu går aktivering på ett par sekunder (vet faktiskt inte ens om det sker någon aktivering över huvud taget).

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Medlem

Såg också att det hade dykt upp på steam, har dock förhandsbokat en fysisk kopia. Det lär gå att aktivera spelet på steam med cd-keyn jag får, right?

Någon som vet hur det blev med multiplayerdelen, skulle det köras via nåt skräpsystem av Microsoft, eller hur var det?

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Enligt PC Gamer UK's recension fordras att man är inloggad på såväl Social Club som Windows Live för att lira multiplayer, något som upprör många. Om jag inte minns fel så ska Live iom Grand Theft Auto IV köras som en separat applikation och inte inifrån spelet, som förr varit fallet.

"Bizarre decision has been made regarding multiplayer - You need to log into Rockstar's Social club AND Windows Live to be be able to log into the game online."

Fler utdrag från recensionen i fråga finns på www.gta4.net.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mycel
...inloggad på såväl Social Club som Windows Live för att lira multiplayer...

Måste man vara det även om man köper via Steam?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Måste man vara det även om man köper via Steam?

Det borde man inte ha tycker jag.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Jag längtar till GTA - har förhandsbokat det i fysisk form.

Någon som har mer information kring uppdateringarna från konsolversionen? Mer utförlig helst... grafiskt?

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KejsarenAfSodom
Någon som har mer information kring uppdateringarna från konsolversionen? Mer utförlig helst... grafiskt?

FZ har lite information om vad som är nytt i spelet till PC.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Dåligt att spelet blev försenat ?

kommer de verkligen inte släppas förns 3 december !?

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramerix
Dåligt att spelet blev försenat ?

kommer de verkligen inte släppas förns 3 december !?

Nu är det ju inte långt kvar.

6 dagar bara!!

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade just från Dustin av varierande själ, dock har jag aldrig förbokat ifrån Dustin.

Det står att dom inte skickar före den 2:a december och beräknad leverans är 5:e december. Någon som har erfarenhet av förbokning från Dustin?

Brukar väl vara så att dom skickar det dagen innan det släpps, så det kommer på release-dagen. Hade varit märkligt om det tog 3 dagar för att skicka det?

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk

busorjan: Jag är i samma situation som dig. Men får Dustin verkligen in spelet den 3 då? Är du säker på att datumet gäller "arrival" fram till köparen, och inte försändelse-datumet?

Fan va löjligt det här är, att inte bara vänta ut dagarna tills det kommer....men...must....have.....gta.....now..........

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

zax: Det står ju att dom inte skickar det innan den 2:a, men jag tror faktist dom har spelet i lager just nu eller får in det på måndag.

5:e December är nog enligt sidan då leveransen är beräknad hem till köparen, men jag tror absolut inte det tar så lång tid. Det är antagligen för att om någon skulle få det senare (tex fredag) så står det att det kan tänkas levereras då, är nog beroende på köpsätt också.

Men jag har ett svagt minne ifrån att man kan t.o.m få spel hem dagen innan release, inte sant? Vet dock inte hur det gäller med Dustin.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

en 3 sidor lång förhandstitt på pc versionen av eurogamer

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=289533

Permalänk
Medlem

Köpte mitt exemplar utav gta 4 på elgiganten i Helsingborg. lite väl tidigt, eller vad säger ni, blev helt paff när jag såg det på hyllan :D. Så nu skall man återvända till Liberty city och leva rövare :D.

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALI
Köpte mitt exemplar utav gta 4 på elgiganten i Helsingborg. lite väl tidigt, eller vad säger ni, blev helt paff när jag såg det på hyllan :D. Så nu skall man återvända till Liberty city och leva rövare :D.

"Pic or it did not happen"

Permalänk
Medlem

Klarar din dator ens det?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToBeAs*
"Pic or it did not happen"

It did not happen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
It did not happen.

Om han inte råkade köpa en konsolversion dvs :P.

Permalänk
Medlem

Här har ni en bild :).

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

Jag är lite osäker om min processor klarar av detta :(. Tuffar fortfarande på med en P4 på 3.4 Ghz och jag har lite svårt att jämföra med minimumkravet som är Core2Duo 1.8 Ghz. Skulle ju vara dumt om jag fick hem det och det inte fungerade...

Jag får verkligen ta och uppgradera snart då jag har märkt att den har börjat bli lite trött.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALI
Här har ni en bild :).

*bildbevis*

Vilken tur du. Synd man inte också bor nära en av de affärer som faktiskt har den i lager. Men det gör inget om man får vänta ett par dagar extra.