Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Spelet hypas ju sjukt mycket runt nätet! Men är det någon som har hört något om vilka features spelet har? Vad gör att det skiljer sig från mängden förutom en massiv IP? Det enda konkreta jag har hört är att man ska ha någon sorts NPC companion med sig som man lär sig av, samt att man kan vara både ond och god.

Hur är det med PvP? PvE? Crafting? Full loot? Quests? Instanced eller ej? Player housing? Guild/Clan aktiviteter? Lokala eller globala banker+AH? AH alls? Guild/Clan resurser?

Jag förstår inte hur nånting kan hypas så otroligt mycket med så lite.

Sålänge det är ett bra loot-system och ett spel som har en högre spelarålder än Wow så blir jag nöjd Dom andra sakerna bör du inte oroa dig allt för mycket på med tanke på att det är Bioware som gör spelet.

Såg en film där man fick se en karaktär springa runt, gillade animationerna som fan. Tror detta kan bli bra!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Vore ju tråkigt om man kan spela som sith/jedi men INTE kan använda ljussabeln

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
MASSA TEXT

Jag förstår inte hur nånting kan hypas så otroligt mycket med så lite.

Hum, för att det är Star Wars? Funnits sen 70-talet och alla, ja jag menar typ alla, känner igen det. Ung som gammal vet vad Star Wars är.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Hum, för att det är Star Wars? Funnits sen 70-talet och alla, ja jag menar typ alla, känner igen det. Ung som gammal vet vad Star Wars är.

Tja, jag förstår att såna som annars inte spelar MMO:n jagar upp sig... men de som har varit med lite borde förstå att fråga efter features före IP.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Inte kollat något om spelet, såg bara trailern lite längre upp och blev helt fast.

Någon som vet om man kommer kunna använda lightsaber då? det enda jag vill iaf, haha

suck, därför Swg förstördes ju, hoppas det inte blir samma sak här.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Tja, jag förstår att såna som annars inte spelar MMO:n jagar upp sig... men de som har varit med lite borde förstå att fråga efter features före IP.

Jag har spelat några MMO´s, SWG, Wow, Vanguard, Age of conan, Aion, så länge som jag hann innan kinesiska betan stängde. Det som jag haft mest roligt i är utan tvekan SWG och det utan allt som erbjuds i wow. Bara möjligheten att fara runt i Star Wars "världen" är riktigt lockande. Jag hoppas att det är som ett förbättrat SWG där allt som var något att ha var spelartillverkat. Inge kul att nöta en boss om och om igen till den grejen man vill ha droppas. Gör de en Wow-klon fast i Star Wars miljö så tror jag de faller på eget grepp.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Jag har spelat några MMO´s, SWG, Wow, Vanguard, Age of conan, Aion, så länge som jag hann innan kinesiska betan stängde. Det som jag haft mest roligt i är utan tvekan SWG och det utan allt som erbjuds i wow. Bara möjligheten att fara runt i Star Wars "världen" är riktigt lockande. Jag hoppas att det är som ett förbättrat SWG där allt som var något att ha var spelartillverkat. Inge kul att nöta en boss om och om igen till den grejen man vill ha droppas. Gör de en Wow-klon fast i Star Wars miljö så tror jag de faller på eget grepp.

Var det ditt första MMO? Man brukar alltid ha en lite speciell plats för dem, och bara komma ihåg det roliga. Men jag håller med om att utforskningen av spelvärlden är grymt roligt, men det räcker bara en liten bit. Ett lyckat MMO måste komma med något nytt, något som gör att man hålls kvar... annars blir det lite som med LotRO och alla som inte gillar RP.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Var det ditt första MMO? Man brukar alltid ha en lite speciell plats för dem, och bara komma ihåg det roliga. Men jag håller med om att utforskningen av spelvärlden är grymt roligt, men det räcker bara en liten bit. Ett lyckat MMO måste komma med något nytt, något som gör att man hålls kvar... annars blir det lite som med LotRO och alla som inte gillar RP.

Ja de va mitt första MMO, vet att spelet saknade massor, men det som fanns var roligt. Dock slutade jag spela när men ibland kunde tappa en veckas spelande i form av xp osv osv bara för att Soe's servrar krascha.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Hur är det med PvP? PvE? Crafting? Full loot? Quests? Instanced eller ej? Player housing? Guild/Clan aktiviteter? Lokala eller globala banker+AH? AH alls? Guild/Clan resurser?

Vill du att det ska vara som WoW fast i Star Wars miljö?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Alla nya MMO spel ska ha alla features som wow fast men ngt nytt, typ full voiceover och fokus på storytelling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Ja de va mitt första MMO, vet att spelet saknade massor, men det som fanns var roligt. Dock slutade jag spela när men ibland kunde tappa en veckas spelande i form av xp osv osv bara för att Soe's servrar krascha.

Vill du att det ska vara som WoW fast i Star Wars miljö?

Absolut inte. Tvärtom, jag skulle hellre se något mer öppet... men de verkar gå i motsatt riktning och göra det till ett ultimat theme park MMO, vilket dock kan fungera mycket väl det med. Om de lyckas hålla grind-momentet borta, vill säga.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen INTE att det blir ett WoW i rymden.

Vill då verkligen inte se alla features som WoW har i det här spelet.

Skit i AH, blir intressantare om folk får ha sina egna butiker uppe där man sätter ut saker som man både vill sälja och köpa, finns i några asiatiska MMO.

Unika klasser. Detta måste vara det viktigaste. Deras ny-utannonserade klass Smuggler låter som en bra bit på vägen.
Klasser som endast inte handlar om att döda/hela.
Crafting klasser / trade klasser. Som har unika skills för att tex. skapa och bygga alla möjliga saker.

Skulle vara otroligt ballt om de kunde mixa in lite vad som gör EVE Online till vad det är.

Sando: Hur menar du med theme park mmo?

Permalänk
Medlem

Theme park är MMO:n som t.ex. WoW eller LotRO, där man skjuts in i en fåra och gör vissa bestämda grejer. Man har helt enkelt olika attraktioner som spelarna åker, t.ex. raids eller arena. Hela spelet är rätt så guidat.

Motsvarigheten skulle vara sandbox, som t.ex. Ultima Online och Darkfall. Där ger spelet en en sandhög och spadar etc och man får göra lite vad man vill av spelet.

Båda typerna är grymt roliga om de görs bra, och jag har inget emot varkendera... förutom att det 95% av marknaden är theme park ala WoW-kloner just nu. Omväxling förnöjer.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Precis som SWG var/är alltså? Sandbox som du kallar det.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Precis som SWG var/är alltså? Sandbox som du kallar det.

Utifrån den utmärkta veskrivning av sandbox respektive theme park som Sando nyss gjorde skulle jag vilja påstå att SWG var ett alldeles utmärkt sandbox spel! Frågan är ju dock om SW: TOR kommer att bli allt det som SWG en gång var... Jag utgår från att de sneglar en del på SWG pre cu m.m. så att de inte gör om samma misstag.
Och snälla, ingen WoW-klon!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Precis, de va de jag gillade bäst med SWG, att på Tatooine leta efter en vapenhandlare som hette Akawe som hade sjukt fina vapen. Så himla mkt soligare att handla på de viset än att gå in på AH och köpa ditten eller datten.

@ Ozbaab, vet inte om du spelade SWG när de var som populärast? Där var det dock precis som du efterlyste, allt var spelarskapat, man behövde inte döda en enda swamprat i hela spelet. Man kunde ha en ren crafter eller entertainer och det saknar jag.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Oh tack för förklaringen Sando, en fin mix av båda skulle inte vara dåligt, och nej tack, ingen wow klon!

Satan i gatan, så SWG var ett sådant spel.
Varför har jag inte spelat det för?
När var det som populärast?
Finns det spelare kvar på servrarna?
Går det att testa gratis? Blev jätte sugen helt plötligt heh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Oh tack för förklaringen Sando, en fin mix av båda skulle inte vara dåligt, och nej tack, ingen wow klon!

Satan i gatan, så SWG var ett sådant spel.
Varför har jag inte spelat det för?
När var det som populärast?
Finns det spelare kvar på servrarna?
Går det att testa gratis? Blev jätte sugen helt plötligt heh

Spelet förstördes ett tag efter WOW's relsease, SOE ville locka den mer casual gamern och gjorde därför mer eller mindre om hela spelet. De flesta som spelade evakuerade servrarna illa kvickt och numera så står SWG öde med nåra womp rats springandes omkring, i alla fall om man jämför med de förr festival befolkade städerna.... synd

Och även om du besöker spelet idag så är det ett helt annat spel.

RIP - SWG

/MB

Permalänk
Medlem

Som MB säger så "förstörde" SOE hela swg med sin Combat Upgrade som de kallade det. Plötsligt började det krylla av Jedi's och hela känslan i spelet försvann. Hoppas innerligt att detta nya spel kommer falla tillbaka lite på hur SWG var uppbygt från starten.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se Star Craft MMORPG

men detta kommer jag absolut köpa och testa.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Hej

Ser fram imot detta spel, ingen som har en svensk guild startad???
Jag startade en guild, men inte så mycket medlemmar än men om det är någon som har en svensk guild så hoppar vi gärna med där om vi får.

Vårt forum: http://swtor.darkbb.com

Permalänk
Medlem

Jag körde SWG under en längre tid, fick även unlock på den tiden man grindade professions, så detta har jag förbokat.

Visa signatur

Stationär:Mac mini early 2009 + Apple Cinema Display 23" Alu
Laptop: Lenovo Z61p | MBP mid 2012

Permalänk

Hoppas de tar efter SWG när det gäller crafting, att man kan tillverka samma sak fast i olika kvalitéer. Var ganska frustrerande att hitta rätt råvara i SWG när man skulle tillverka något(robotar) och fick kanske vänta upp emot en månad innan rätt "spawnade" fram, men skitkul!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt.bastard
Hoppas de tar efter SWG när det gäller crafting, att man kan tillverka samma sak fast i olika kvalitéer. Var ganska frustrerande att hitta rätt råvara i SWG när man skulle tillverka något(robotar) och fick kanske vänta upp emot en månad innan rätt "spawnade" fram, men skitkul!!

Det är sånt som gör mmorpgs roliga, när saker å ting är svårt.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Att det blir många jedis (som en del inte verkar vilja ha) är ju självklart, då det är krig mellan jedi och sith, ni har väl kikat på filmerna och historien bakom spelet..
Men som jag förstått det kommer det bli olika underklasser för jedi/sith, eller olika inriktningar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jepp, med tanke på storyn så kommer det med största sannolikhet bli ett helvete av lasersvärd

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle gärna vilja se att det blir ungefär som i filmerna med att om man är offline i ett "krig" så har man missat det och det kommer aldrig hända igen, just det "kriget".
Där varje person är individuell och får speciella uppdrag.
Samt att vissa personer som har visat sig vara kunniga och fatta bra beslut att de kanske kan sitta i jediordern.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Jag skulle gärna vilja se att det blir ungefär som i filmerna med att om man är offline i ett "krig" så har man missat det och det kommer aldrig hända igen, just det "kriget".
Där varje person är individuell och får speciella uppdrag.
Samt att vissa personer som har visat sig vara kunniga och fatta bra beslut att de kanske kan sitta i jediordern.

Att ha stora 'live' strider till stor del skötta av spelare? Där en del sköter strategin och resten är ute och strider mot fienden?

Intressant idé, posta den på The Old Republic forumet

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk

Störigt att det är MMO, skulle hellre vilja ha en fortsättning på Sith Lords eller ännu bättre en remake av Sith Lords som knappt var spelbart, dels pga den dåliga storyn och dels för alla buggar.

Permalänk
Medlem

Vem vet, dem kanske gör en 3:a efteråt om du så gärna vill ha en?

Men hur skulle man kunna göra en uppföljare på TSL, såvida man inte tog och körde igång vid början av kriget när Imperiet avslöjade sig?

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500