Permalänk
Medlem

Köpte min för typ en månad sen, är väldigt med den. Grymt prisvärd skärm! Använder den som datorskärm/titta på film/xbox.

Säger till de som är i köptankar: KÖPKÖPKÖPKÖPKÖP!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zuper_duper
ÄR lite sugen på den med men min fråga är har den AMA?

för dom som inte vet vad AMA är:

AMA Z technology uses two steps to effectively counter ghosting problems. The first step is to reduce the grey-to-grey response time using AMA technology, and the second step is to eliminate the artifacts present on hold-type displays due to the human visual system?s smooth pursuit tracking by inserting a black frame between each motion frame."

ska användas enbart till spel!

http://benq.se/products/LCD/index.cfm/page/specifications/pro...

Other Features:
-Senseye+Photo Technology
-HDCP Support
-AMA Technology
-OSD Language : 17 languages

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon10
Det är som en oval platta (28cm bred, 17 lång), ja den är löstagbar, vet inte om det finns något väggfäste.

I övrigt, helv*** va folk köper sånna här då

Är jag retard eller, finns ju en ljud ingång på sidan. Nu blir det till att köra PS3 på skärmen!

Kollale upp det nu och det står ju faktiskt i specifikationen..
Bara till att beställa med andra ord.

Kompatibilitet
VESA-fäste Ja

Typ av VESA-fäste 100x100mm

Någon som vet "hur närma man kan sitta" en 24" tumsskärm, man kommer ju ganska nära vi skrivbordet. 50cm ifrån borde väll räcka, eller är det för nära??

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem

Ska man configurera den här på nått sätt?

Någon som har någon sån där hemlig inställning som gör att bilden blir magiskt vibrerande eller något liknande =P

Permalänk
Medlem

Ingen som har möjligheten, viljan, samt bussigheten att kolla hur mycket "input lag" skärmen har? Det är mycket viktigt för mig då jag spelar mycket (när jag väl spelar i alla fall) fighting spel, vill så gärna bli av med tjock tv:n, den tar up hela min lägenhet som det är nu!
Ursäkta att man tjatar/spamar men nu är jag klar :D.

P.S Zeridox: drag up kontrasten till max.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten51
Ingen som har möjligheten, viljan, samt bussigheten att kolla hur mycket "input lag" skärmen har? Det är mycket viktigt för mig då jag spelar mycket (när jag väl spelar i alla fall) fighting spel, vill så gärna bli av med tjock tv:n, den tar up hela min lägenhet som det är nu!
Ursäkta att man tjatar/spamar men nu är jag klar :D.

P.S Zeridox: drag up kontrasten till max.

Jag har skärmen och jag har märkt av noll input lag. Prad mätte input lag till 8 ms på G2411HD. Jag tror de har samma input lag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten51
Ingen som har möjligheten, viljan, samt bussigheten att kolla hur mycket "input lag" skärmen har? Det är mycket viktigt för mig då jag spelar mycket (när jag väl spelar i alla fall) fighting spel, vill så gärna bli av med tjock tv:n, den tar up hela min lägenhet som det är nu!
Ursäkta att man tjatar/spamar men nu är jag klar :D.

P.S Zeridox: drag up kontrasten till max.

Sålänge inputlag ligger under 20ms så skulle jag inte oroa mig en sekund. Det som kan kännas lite fel vid snabba spel är 60hz. Annars så är det en mycket bra skärm.

Permalänk
Medlem

Alright tackar för det. Blir ett köp så fort jag kommer hem, har (klantig som man är) låst in mig på kontoret atm (haha).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten51
Alright tackar för det. Blir ett köp så fort jag kommer hem, har (klantig som man är) låst in mig på kontoret atm (haha).

Lite offtopic men jag skrattade till lite där, vill gärna ha en mer ingående beskrivning. Ser bara Peter Griffin framför mig som har låst in sig i bilen.

Du kommer bli nöjd med skärmen, har spelat lite och har inte märkt några konstigheter alls på min.

Permalänk

Vilka kablar medföljer?

Permalänk

beställde nyss en jag med

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattiassorman
Vilka kablar medföljer?

En ström kabel bara.

En fråga, kopplade in PS3et nyss och testade lite, men shit vilken dålig bild jag fick! Trodde jag körde på en tjock skärm :S Ska det vara så här eller vet nån vad man ska göra för att få bättre bild / vad det är för fel?

MVH

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

Jag har köpt den skärmen på komplett för 1795, fy helvete vilken skärm !:O Dock fick jag bara med Ström och vga kabel !:P Man vill ju ha DVI men men, SJUKT NÖJD ! Köp fi fån

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Medlem

Fick bara strömkabeln med :S (Just det fick en vanlig bildskärms kabel också, vet inte namnet på den ) Men jag håller med dig:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramerix
fy helvete vilken skärm !

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk

Beställt en nu

Permalänk
Medlem

Några förbättringar i den här modellen jämfört med den äldre E2400HD? Det enda jag ser är att denna inte har högtalare, samt att man kan ta av foten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paer86
Några förbättringar i den här modellen jämfört med den äldre E2400HD? Det enda jag ser är att denna inte har högtalare, samt att man kan ta av foten.

Tänkte fråga om högtalarna .. jag är på jakt efter en skärm som G2420HD fast med högtalare.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 860 | 8GB | XFX GTS250 1GB | 2x Hitachi 1TB | Arctic Cooling Fusion 550R | Scythe Katana 3 | Win7 x64 Pro
Laptop: HP6730b | P8600 | 4GB | 250GB | Win7 x64 Ultimate

Permalänk
Medlem

haha .. hittade ju svaret själv .. den heter E2420HD

http://www.benq.se/products/LCD/index.cfm/product/1110

Visa signatur

Dator 1: Core i7 860 | 8GB | XFX GTS250 1GB | 2x Hitachi 1TB | Arctic Cooling Fusion 550R | Scythe Katana 3 | Win7 x64 Pro
Laptop: HP6730b | P8600 | 4GB | 250GB | Win7 x64 Ultimate

Permalänk

Jag köpte min skärm nyligen och är hur nöjd som helst!

För att få ljud i hörlurarna, måste det vara en HDMI kabel inkopplad?!

Just nu är det en DVI-kabel som sitter i, och jag får inget ljud genom hörlurarna. Någon som vet?!

Permalänk
Medlem

Aa testade PS3et i med HDMI + hörlurar då funkar det!

Nån som vet varför jag får sjukt dålig bild på skärmen med PS3 inkopplat?!

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon10
Aa testade PS3et i med HDMI + hörlurar då funkar det!

Nån som vet varför jag får sjukt dålig bild på skärmen med PS3 inkopplat?!

Har du ställt in rätt upplösning på ps3an? Har för mig att man måste ändra. Har inget eget så kan inte testa själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon10
Aa testade PS3et i med HDMI + hörlurar då funkar det!

Nån som vet varför jag får sjukt dålig bild på skärmen med PS3 inkopplat?!

Pixelmapping? Är väl det jag gissar på, mer insatt är jag inte (:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon10
Aa testade PS3et i med HDMI + hörlurar då funkar det!

Kanon! tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Så det följer inte med hdmi kabel? Man kan väll köra med hdmi 24/7 om man bara har den till datorn eftersom det är 1920x1080?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Köpte en för ett tag sen och är helt nöjd med den än sålänge

Enda negativa var att det bara följde med en vga kabel, ingen dvi eller hdmi vilket kan känndes lite för snålt D:

Strömkabeln var lite för kort hos mig så jag blev tvungen att sno från min lillbrorsa

Visa signatur

Desktop Rigg
| Antec Ninehundred II | AMD Phenom II 810 @3.2GHz | NH-U12P | Asus M4A78T-E | 1024x3 1333mhz Corsair | Gigabyte HD4890 | Samsung Spinpoint F1 640GB | Corsair TX650W | Ur funktion för tillfället. Den överlevde inte frakten över atlanten xD

Permalänk
Medlem

Jag har bytt ut min E2200HD till denna, och en sak som jag märkt är sämre är att när man "glider" ned för webbsidor, dvs. klickar med scrollhjulet och låter sidan glida upp eller ned så hänger inte bilden riktigt med. Text får en sorts vit skugga bakom sig och det känns allmänt oskarpare. Någon annan som upplever det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dracoth
Strömkabeln var lite för kort hos mig så jag blev tvungen att sno från min lillbrorsa

Ja, d sant, strömkabeln var fan för kort ja, hur tänkte dem egentligen? Tur att jag hade en lång sladd och DVI-kabel från min tidigare skärm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paer86
Jag har bytt ut min E2200HD till denna, och en sak som jag märkt är sämre är att när man "glider" ned för webbsidor, dvs. klickar med scrollhjulet och låter sidan glida upp eller ned så hänger inte bilden riktigt med. Text får en sorts vit skugga bakom sig och det känns allmänt oskarpare. Någon annan som upplever det?

Nope.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paer86
Jag har bytt ut min E2200HD till denna, och en sak som jag märkt är sämre är att när man "glider" ned för webbsidor, dvs. klickar med scrollhjulet och låter sidan glida upp eller ned så hänger inte bilden riktigt med. Text får en sorts vit skugga bakom sig och det känns allmänt oskarpare. Någon annan som upplever det?

E2200HD är skarpare. Fler pixlar per cm2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paer86
Jag har bytt ut min E2200HD till denna, och en sak som jag märkt är sämre är att när man "glider" ned för webbsidor, dvs. klickar med scrollhjulet och låter sidan glida upp eller ned så hänger inte bilden riktigt med. Text får en sorts vit skugga bakom sig och det känns allmänt oskarpare. Någon annan som upplever det?

Så har jag fått sedan jag gått till Windows 7 (från XP). Men nu skriver du ju att du bytt skärm (och inget om något OS-byte) så jag vet inte riktigt om det är relevant... Jag har iaf inte haft så tidigare, på samma skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psynoz
Har du ställt in rätt upplösning på ps3an? Har för mig att man måste ändra. Har inget eget så kan inte testa själv.

Får testa det senare idag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Pixelmapping? Är väl det jag gissar på, mer insatt är jag inte (:

Hur ändrar jag det?

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"