Intel X25-M G2 80GB (FAQ=första posten)

Permalänk
Medlem

JAg bet i det sura äpplet och lade beställningen nu ... Jag såg att komplett endast får in 8st den 7e ... :/ för samma pris så .

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mita
Du menar retail? enligt uppgifter på deras sida så är artikelnummret SSDSA2MH080G2R5 detsamma som för retail versionen.

Jag bara antog att det var bulk pga priset... samt att de inte hade andra alternativa produkter...

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ch|CkeN
Går det att lita på netonnets lagerstatus då?

Tydligen inte, eller så tog dem slut väldigt fort...

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Medlem

hehe ser ut som att jag fick tag i sista exet dom hade inne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne_5_vnif
Tydligen inte, eller så tog dem slut väldigt fort...

Får dem in typ 50st och som enda butik har dem i lager
kan man räkna ut hur länge de räcker.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Webhallen är seg, tar alltid någon dag extra när jag handlar från de iaf. Segare butik får man f-n leta efter.

där hade du rätt ... de har skickat disken idag...

EDIT: blir det att köra PCmark05 imorgon ... blir några poäng till våra hwbot laget

Permalänk
Medlem

Suck webhallen har ändrat "preliminär" sänding med nya till 12/12
kul i jul rättare sagt.

Fan skare va så knepigt å få fram kretsar.
Hade velat göra en Windows7+ssd bokning till nästa lön.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Suck webhallen har ändrat "preliminär" sänding med nya till 12/12
kul i jul rättare sagt.

Fan skare va så knepigt å få fram kretsar.
Hade velat göra en Windows7+ssd bokning till nästa lön.

Inga problem.
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/1161286_-...

http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Windows-Home-Premium-Versio...

Permalänk
Medlem

Råkar man som jag bo i närheten av någon av Netonnets lagershopar kan man ju springa dit och köpa en retail för 2290:-. Tror jag fick tag i den sista Borås hade igår. Men den finns på andra ställen också:

http://www.netonnet.se/art/dator/datorkomponenter/intern-hard...

Permalänk
Hedersmedlem

jahapp. mailade Inet nyss. Dom vet inte när de får in leveranser av G2 oem/bulk 80GB. Det är ju surt när man väntat precis 1 månad nu. spec när man sett att tex komplett fick in leverans av bulk nån vecka sedan.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Jag beställde en igår fick den idag

netonnet har flera inne ... så passa på

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Stod det då att Netonnet hade dem på lager el?

I så fall är de slut nu......

Visa signatur

Win 7 Ultimate x64 | i7 860 | Asus pro | Intel X-25 | Corsair 4GB | XFX HD5850 | Corsair 750HX | CM Storm Scout | Noctua U12

Permalänk

Beställde igår kväll och lite mailande gav mig detta:
"Hej.

Vi har ca 250st i sk. Backlogg men vet inte när vi får in och förmodligen täcker det ej alla som väntar.

Så man får nog räkna med 1-2 månader tyvärr i dagsläget.

Med Vänliga Hälsningar

Mikael Lindén
Kundtjänst
Inet Data AB"

Det verkar ju jobbigt. Varför finns det så få att få tag på?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

CrAcKman & Sweetcom

G2 finns ju i butiken på NetOnNet Veddesta, sthlm. varför klaga här?
Stockholm Veddesta
Gång: 38 Fack: 044

Visa signatur

i7 920@3.36GHz | ASUS P6T | Corsair 6GB | Intel 320 160GB | WD GP 5TB | XFX HD6970 | Antec P182b | Corsair TX850w | Noctua | Win7x64 | Acer24'LED

Permalänk
Medlem

För att det var en bugg med de första diskarna så de fick dra tillbaka allihopa...

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa två SSD och ha till min Dell Alienware 17x. ÄR det någon fördel att två ssd, system och program på den första och spel/musik på den sekundära disken ? Vill ha en så tyst bärbar som möjligt, därför är det logiskt att få bort hdd ljudet med att byta ut båda mina två interna diskkar mot två SSD.

Tacksam för svar! Lär ju få vänta till december innan man får SSD diskarna...men ja...

Permalänk
Avstängd

Min G1 tycks ha samma prestanda som alla med en G2 och dom finns väl o köpa?

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brolles
G2 finns ju i butiken på NetOnNet Veddesta, sthlm. varför klaga här?
Stockholm Veddesta
Gång: 38 Fack: 044

Du kanske missade att det är en fördel att bo nära butiken för att kunna handla där. La dock en beställning nyss på komplett.se så får se om de kommer in 2x den 7:e.
EDIT: iofs så har jag ju skrivit att jag bor i sthlm.. vilket inte riktigt stämmer till 100%. Avlägsen förort till sthlm är mer riktigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Busterxl
Funderar på att köpa två SSD och ha till min Dell Alienware 17x. ÄR det någon fördel att två ssd, system och program på den första och spel/musik på den sekundära disken ? Vill ha en så tyst bärbar som möjligt, därför är det logiskt att få bort hdd ljudet med att byta ut båda mina två interna diskkar mot två SSD.

Det gör egentligen det samma om du kör 1 eller 2 st SSD.
Vissa bärbara som har platts för 2 diskar kan ju konfigurera dessa i raid0. Sen hurvida styrkretsen som diskarna är kopplad till har tillräcklig bandbrädd och interfacen är sata2 eller ej så vinner du ju olika mycket i prestanda. Som tidigare skrivet så kan ju bärbara ha begränsningen att chippet bara kör i SATA1.
Du kan ju köpa en Intel g2 till operativsystemet och de program du kör oftast och sedan köpa en billigare ssd (pris/GB) för lagringen.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk

Är det verkligen värt det ur prestandasynpunkt att köra data på SSD?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
Är det verkligen värt det ur prestandasynpunkt att köra data på SSD?

Det beror helt på hur mycket data du har samt om du värdesätter tystnad eller ej. Sen kan du ju köpa en söligare SSD för lagring. en sådan disk accessar du ju bara manuellt så där kommer de neggativa sidorna på äldre SSDs inte att märkas lika mycket.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
Är det verkligen värt det ur prestandasynpunkt att köra data på SSD?

Beror på vad det är för data, om vi talar om ren lagring (musik, film o dyl) är det inte nödvändigt att använda en SSD (om vi nu bara tittar på prestanda), om vi däremot talar om många små dokument (vanligt för de flesta utvecklarverktygen såsom Visual Studio) går det mycket snabbare med en SSD.

Permalänk
Medlem

Usch vilken tid de ska ta på Inet.. har dom sagt 10 oktober?
Jag som inte varit lika uppspelt som folk iväntan på denna SSD, har nu iaf börjat tröttna på att vänta..

Beställde den 11/9.. folk har säkert väntat längre än mig.. hur orkar ni?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Musikälskare

Jag orkade inte å köpte retail

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

beställde 11/8 från Inet.. orka byta snarare än att byta leverantör:P

Permalänk
Medlem

Beställde 18/9 från Dustin Home och fick den igår

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde en retail från Netonnet i ons och plockade ut den idag=D

Visa signatur

Core i5 750 @ 3,01 GHz, Asus P7P55D, 2x2 GB Corsair XMS 1333MHz, Asus GTX 260 896 MB, Intel X25-M 80 GB, WD Black 640 GB, Corsair HX520W, Lian Li PC-7FW

Permalänk
Medlem

Behöve hjälp utav er som vet vad ni snackar om... länk under!

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=950...

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mita
Beställde en retail från Netonnet i ons och plockade ut den idag=D

Kanon, så alla netonnet säljer är alltså retail?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ch|CkeN
Kanon, så alla netonnet säljer är alltså retail?

Chicken kan du ge mig en hjälpande hand?

Need backup

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem

Hämtade min idag och har installerat allt, fan vilken skillnad de blev! helt suveränt

stort tack till VlaXioZ som påpekade att webhallen hade dem i lager inann, hade helt missat de annars!

EDIT: benchmark