Permalänk
Medlem

Woohoo till alla foldare som bidragit till våra nu 300,000,000+ poäng!

Vika vika vika, forskarna på Stanford vi inte svika
----FormBoitFormBoundaryPP7+sjfZfy2JNc9z
Content-Disposition: form-data; name="submit"

Skicka svar

Permalänk
Medlem

Woohoo!!!

Byta rigg gör susen, har gått upp 111 platser inom 7 dagar nu, ligger i skrivande stund på 393:e plats, ska bli spännande att se var det stabiliserar sig.

Det kan ju hända att man trycker i ett till GTS 250 i framtiden.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

EoZ du lär hamna top 100 innan nyår om du fortsätter på utstakad bana.

Om ett år kommer jag ha råd med ny rigg och då jäklar ska jag ta Carl_XII (det gäller att sikta högt!)

Permalänk

Men först grattar vi TheJerk/AgentJerka som just kommit upp i top100 i laget.

Grattis! jag menar... Woohoo!!!
Keep it up!

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

+1 på ovanstående, tror jag klarar mig före TheJerk till 1M poäng med 3 dagars marginal

Permalänk
Medlem

Woooohooo

Ja klarade att få igång foldingen så passa er nu nu kommer ja som en raket

Permalänk
Medlem

HÄRLIGT!

Foldar du på datorn i sign? =P

Permalänk
Medlem

He he
kanske skulle fixa den så den blir lite mer aktuell (sign alltså )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludenben
EoZ du lär hamna top 100 innan nyår om du fortsätter på utstakad bana.

Om ett år kommer jag ha råd med ny rigg och då jäklar ska jag ta Carl_XII (det gäller att sikta högt!)

Hehe!

Jasså såpass? Spännadne, top 100 tycker jag är klart godkännt.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludenben
+1 på ovanstående, tror jag klarar mig före TheJerk till 1M poäng med 3 dagars marginal

Gah! Det får INTE hända. Har varit bortrest fyra dagar nu och hamnat på efterkälken. Nu ska det trummas på 24/7! Ett till grafikkort på ingående förresten, hoppas på ytterligare ca 6kppd lagom till helgen eller så

Citat:

Men först grattar vi TheJerk/AgentJerka som just kommit upp i top100 i laget.

Grattis! jag menar... Woohoo!!!
Keep it up!

Tackar och bockar!

Såg förresten att vi glidit över 600KPPD på laget nu över helgen. Det är ca 15-20 procent upp mot för en månad sen! Bra jobbat!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Hej på er glada "foldare"!
Jag har något att fira - jag tillhör nämligen sedan ett tag gruppen av de 100 största donatorerna (i hela världen) av datorkraft i det här projektet (plats 99 just nu). Jag kör givetvis vidare mot nya mål och nu kommer vintersäsongen då kylningen sköter sig själv...

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&us...

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl_XII
Hej på er glada "foldare"!
Jag har något att fira - jag tillhör nämligen sedan ett tag gruppen av de 100 största donatorerna (i hela världen) av datorkraft i det här projektet (plats 99 just nu). Jag kör givetvis vidare mot nya mål och nu kommer vintersäsongen då kylningen sköter sig själv...

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&us...

Grattis!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Grattis!

Instämmer!

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Medlem

Grattis Dr.Fredrik/Carl_XII!!!

Permalänk
Medlem

Tack ska ni ha allihopa! Jag fick nyss igång ytterligare ett grafikkort efter att ha havererat ett 9800GX2 fullständigt (överhettning). Vattenkylning är tydligen det enda pålitliga sättet att hålla grafikkorten kalla - men då finns alltid risken att det börjar läcka istället... (har dock bara hänt mig en gång hittills)

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Inaktiv

Rullade över plats 200-tröskeln i förrgår (uppskattningsvis) utan att upptäcka det. Plats 196 i skrivandes stund, he he!

Fredrik lär inte känna sig hotad dock - mina burkar är för klena för att komma i närheten. Jag producerar ändå dryga 19000PPD om jag har igång alla mina burkar (4x GPU, 8x CPU 1x PS3), vilket jag är tämligen nöjd med!

Permalänk
Medlem

Ska vi inte ha folding vecka snart har 3 maskiner redo att köra en quad, en dualcore, ett GTX260, ett 9800GTX och en ps3a. kommer ha ca 11-12000PPD. Måste bara motivera strömförbrikningen en vecka för att köra det. tills dess rullar PS3an.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Folding-vecka? Är det ett känt begrepp här på forumet?

Annars tycker jag det är dags för en drive på förstasidan. Oavsett om vi har något av nyhetsvärde eller inte.

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Medlem

Det var snack om en "Folding vecka" i våras. men då var det inte så lägligt med tanke på att det var väldigt varmt och folk ville vänta till höst/vintern. Men ja det hade varit trevligt att gå upp en placering till

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Uibi, mindre ström att köra GTX260 än PS3an om man ser till PPD/W. Du kan ju köra GTX260 i 6h och göra mer poäng på mindre Watt än PS3.

Håller med om foldingvecka/nyhet(reklam) det börjar bli kallt nog nu. Vore roligt om vi kunde ragga upp några fler som bidrar. Skulle vi få 20st vattenkammade gossar att folda 12h varje dag med sitt grafikkort så skulle vi antagligen öka PPD med cirkus 70k (räknar på att de sitter med ett 4850/260 ish).

Edit: Woohoo jag gjorde över 8k igår (lär inte hända igen på ett tag)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cynips
Folding-vecka? Är det ett känt begrepp här på forumet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Det var snack om en "Folding vecka" i våras.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludenben
Håller med om foldingvecka/nyhet(reklam) det börjar bli kallt nog nu.

Peta lite på Andreas. Han fixar nog en nyhet på studs, det var trots allt hans idé.

Permalänk
Medlem

Woohoooooo folding vecka gillar ja

Permalänk
Medlem

Woohoo!!! Strax top 100

Men nu har jag ett nytt nätagg (Corsair HX 1000W 80+) som inte behagar att ge
full effekt längre
Det funkar att köra 1 smp och 2 st gpu men inte 2st smp och 2 st gpu då startar skiten om sig efter en kvart. Med ett 750 watts Corsair verkar det funka dock.

Visa signatur

Grana

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grana
Men nu har jag ett nytt nätagg (Corsair HX 1000W 80+) som inte behagar att ge
full effekt längre
Det funkar att köra 1 smp och 2 st gpu men inte 2st smp och 2 st gpu då startar skiten om sig efter en kvart. Med ett 750 watts Corsair verkar det funka dock.

säker på att det verkligen är nätagget? och inte "bara" för svaga spänningar?

själv brottas jag med en gpu-kylning som kan hålla 68grader i F@H men inte klarar att stoppa temperaturstigningen i OCCT-stresstestet (klättrar raskt förbi 90 och skulle fortsätta förbi 95 och 100 om jag inte skulle avbryta).
så, endast F@H på mitt nya GTX275 tills jag får nya fläktar... då kommer min server med det nästan lika nya gtx260 att vakna till liv också. [... Dags att bli farliga!...]

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
säker på att det verkligen är nätagget? och inte "bara" för svaga spänningar?

Nu hänger jag inte med riktigt. Om datorn fungerar med mitt gamla 750 watts nätagg men inte med mitt nya 1000 watts nätagg bör det väl vara fel på det nya eller ?
Du kan väl förklara (kanske lär mig något nytt då )

Visa signatur

Grana

Permalänk
Medlem

Woohoo för att 2 till av sweclockers foldare blivit miljonärer

Permalänk

Wohoo !!

Efter ungefär en veckas (nästan) konstant foldande är jag nu äntligen på top tusen!

Nu är varje hundra-streck ett mål!

Det är inte mycket, men de är alltid något!

[EDIT] Är nu redan inne på 800 ligan! Wohoo!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Wohoo!

Snart över 800 000 poäng och ligger i top 70

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Wohoo !!

Efter ungefär en veckas (nästan) konstant foldande är jag nu äntligen på top tusen!

Nu är varje hundra-streck ett mål!

Det är inte mycket, men de är alltid något!

[EDIT] Är nu redan inne på 800 ligan! Wohoo!

[EDITnr2] Plats 790! Woho!!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..