Permalänk
Medlem

Jag funderar på att skaffa denna skärm till jul. Jag har bara kört crt tidigare och sitter på en samsung syncmaster 957mb som jag har haft sen urminnes tider. Hur fungerar detta med upplösning mindre än max(native) på lcd, skalning eller vad det nu än kallas? Jag har förstått att det kan bli sämre kvalitet på bilden och jag förmodar att olika skärmar är olika bra på detta. Men om jag inte vill köra med native på denna av någon anledning(spel) funkar det hyffsat och vilken upplösning är då att rekomendera?

Visa signatur

4690k@4.5, noctua nh-d15, asus z97-a, 2x8gig corsair vengeance lp, msi gtx 970 gaming, corsair hx620, define r4, benq g2420hdb, audigy 2, denon 2807, ino piP + prof-x2(zachry d250) + 4 mupps(surround), senn hd600

Permalänk
Medlem

Re: Jämförelse

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Altmann

BenQ
- Ingen DVI-D

Enligt hemsidan har den visst DVI-D

EDIT:

Blir bara mer och mer förvirrad nu..

G2420HD - Med HDMI

G2420HDB - Utan HDMI

G2420HDBE - Utan HDMI

Är ingen som helst skillnad mellan de två sista när jag kollar på hemsidan?! Någon som vet om de är någon skillnad?

EDIT2:

Enligt Webhallen har G2420HD slutat tillverkas...

Visa signatur

Core 2 Duo E6600/Asus P5BDLXWIFI-AP/Corsair TWIN2X 6400 4096MB
Radeon 4850/Samsung SpinPoint T166 500GB/Creative SB X-Fi XtremeGamer

Permalänk
Avstängd

G2420HD har ersatts med G2420HDBE.

Jag vwt inte skillnaden. Det kanske löser problemet med Windows 7 som vissa drabbats av.

1739:- inklusive frakt nu. Specialerbjudande på Webhallen, Det blir bara billigare och billigare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499245

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kol
G2420HD har ersatts med G2420HDBE.

Jag vwt inte skillnaden. Det kanske löser problemet med Windows 7 som vissa drabbats av.

1739:- inklusive frakt nu. Specialerbjudande på Webhallen, Det blir bara billigare och billigare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499245

Inte längre vad jag kan se? Alla kostar 2000:- på webhallen.

G2420HD - BenQ - Inet (Ej HDMI) - Komplett (HDMI, går ej att köpa)
G2420HDB - BenQ - Inet (Ej HDMI)
G2420HDBE - BenQ - Webhallen (Ej HDMI)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickBomb
Inte längre vad jag kan se? Alla kostar 2000:- på webhallen.

G2420HD - BenQ - Inet (Ej HDMI) - Komplett (HDMI, går ej att köpa)
G2420HDB - BenQ - Inet (Ej HDMI)
G2420HDBE - BenQ - Webhallen (Ej HDMI)

Vad är skillnaden mellan de olika modellerna?

Visa signatur

4690k@4.5, noctua nh-d15, asus z97-a, 2x8gig corsair vengeance lp, msi gtx 970 gaming, corsair hx620, define r4, benq g2420hdb, audigy 2, denon 2807, ino piP + prof-x2(zachry d250) + 4 mupps(surround), senn hd600

Permalänk
Medlem

köpte en med hdmi till min bror och gav 1400 nok vilket är jämförbart med ca 1900 sek ungefär för han har 5850 och det funkar faktiskt bättre än dvi, vet inte om det beror på kortet eller skärmen men det är en grym skärm til dom pengarna, men man får ställa in bilden lite för vi tyckte att default gav för "kall" bild och för lite gamma och lite hård kontrast, men efter 2 min inställningar är den en dröm fullt jämförbar med de dyrare som i regel har dynamisk kontrast som orsak til högre pris.....

Permalänk
Medlem

Enligt BenQs hemsida har G2420HDBE 5MHz lägre videofrekvens än G2420HDB, och G2420HD har HDMI.
Detta förvirrar mig något otroligt :S

Permalänk

Får inte hörlursingången till min E2420 att fungera som jag vill riktigt.

Antingen funkar hörlursingången och det inbyggda ljudet i skärmen eller så fungerar endast mina externa högtalare.

Använder den "gröna" line out kontakten för ljudet, vilket jag tror är orsaken till det hela, då både skärmen och högtalarna vill använda den ingången.

Kan man åtgärda detta genom att använda en HDMI kabel, så ljudet skickas via den istället ? använder för tillfället vga.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en E2420HD idag, lär få den om typ två månader
(Den skickas samtidigt som min nybeställda dator)

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag står inför valet mellan dessa 2 skärmar:

http://www.dustinhome.se/pd_5010249814.aspx

https://www.inet.se/bildskaermar/23----46-/benq-tft-24---e242...

Skärmen skall användas till min dator samt till mitt playstation 3.

På min förra skärm stod det att det stödje HDCP men den fungerade inte med playstation 3, så nu vill jag vara säker på att skärmen jag ska köpa fungerar med playstation 3.
vilken av skärmarna passar mig bäst tro ?
fungerar båda med playstation 3?
Finns det bättre alternativ med en budget på 2500kr ?

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niw0
Hejsan, jag står inför valet mellan dessa 2 skärmar:

http://www.dustinhome.se/pd_5010249814.aspx

https://www.inet.se/bildskaermar/23----46-/benq-tft-24---e242...

Skärmen skall användas till min dator samt till mitt playstation 3.

På min förra skärm stod det att det stödje HDCP men den fungerade inte med playstation 3, så nu vill jag vara säker på att skärmen jag ska köpa fungerar med playstation 3.
vilken av skärmarna passar mig bäst tro ?
fungerar båda med playstation 3?
Finns det bättre alternativ med en budget på 2500kr ?

Mvh,

Till Playstation är E2420HD bättre eftersom den är 16:9.

Fördelen med 2209VA är att betraktningsvinklarna och färgerna är bättre.

Fördelen med E2420HD är att den har högre upplösning och större skärmyta.
Finns inga bättre alternativ för de pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kol
G2420HD har ersatts med G2420HDBE.

Jag vwt inte skillnaden. Det kanske löser problemet med Windows 7 som vissa drabbats av.

1739:- inklusive frakt nu. Specialerbjudande på Webhallen, Det blir bara billigare och billigare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499245

Det har säkert sagts många gånger i denna tråden men om man stänger av ClearType så försvinner problemet. Antar alltså att du pratar om att text ibland kan bli lite rosaaktig.

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk
Medlem

Har ett problem som uppstod när jag uppdaterade mina drivrutiner till grafikkortet. Innan uppdatering var bland annat text KNIVSKARPT! efter uppdateringen så blev det väldigt suddigt. testade även att återställa till den gamla drivrutinen men problemet kvarstår. Nån som vet vad som kan ha hänt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Usel3ss
Har ett problem som uppstod när jag uppdaterade mina drivrutiner till grafikkortet. Innan uppdatering var bland annat text KNIVSKARPT! efter uppdateringen så blev det väldigt suddigt. testade även att återställa till den gamla drivrutinen men problemet kvarstår. Nån som vet vad som kan ha hänt?

Hmm, någonting med "cleartype" skulle jag tro, kolla inställningar i kontrollpanelen.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisen
Hmm, någonting med "cleartype" skulle jag tro, kolla inställningar i kontrollpanelen.

Fick det fixat men kan inte använda full upplösning, får köra på 1776*1000 :/ Lite mysko tycker jag dock..

Permalänk
Medlem

Det har nu kommit ännu en G2420HD, denna gång med LED-belysning.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499247

Jag kan inte så mycket om fördelar med LED. Är det bättre om man vill spela på den med sin Xbox?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paer86
Det har nu kommit ännu en G2420HD, denna gång med LED-belysning.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499247

Jag kan inte så mycket om fördelar med LED. Är det bättre om man vill spela på den med sin Xbox?

LED drar mindre ström. Jämför LED-lampa mot vanlig glödlampa.

Vilken DVI-kabel ska man beställa till? Hane-Hane eller Hona-Hane. Skall ju vara Hane in i grafikkortet, men vilken är det i skämen ?

Permalänk
Medlem

tänkte jag lånar tråden här slipper man göra ny tråd. har en budget på 3000 o vill köpa ny skärm, har sneglat in lite på den G2420HD vad är skillnaden mellan den o G2420HDBE är det bara den andra har LED och vad gör det då? Sen vad är det för skillnad mellan G2420HDBE och samsungs nya P2450H?? / Sebastian.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=490388 där, spara ihop lite extra. En mycket bättre skärm.

Ifall du har något att påpeka om förutom storlek och utseende såsom ms eller kontrast så råder jag dig först att läsa trådarna där jag nämner detta.

Permalänk
Medlem

Tack men det blir nog en Benq G2420HDBL med LED kostar nu 2199 på cdon.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=490388 där, spara ihop lite extra. En mycket bättre skärm.

Ifall du har något att påpeka om förutom storlek och utseende såsom ms eller kontrast så råder jag dig först att läsa trådarna där jag nämner detta.

Mmmm, 14ms fördröjning samt 16ms input lag. Låter ju skoj för oss som spelar snabba spel Själv har jag en G2420HDBL och njuter av den. Otroligt bra skärm för pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Mmmm, 14ms fördröjning samt 16ms input lag. Låter ju skoj för oss som spelar snabba spel Själv har jag en G2420HDBL och njuter av den. Otroligt bra skärm för pengarna.

Gentemot 10-15ms i fördröjning och 8-14ms i inputlag ja!? Du vet vad en IPS är och vad gtg är? 6ms gtg är 1ms sämre än din skärm. Och din BenQ vet man inte inputlag på än, så det kan absolut vara så att necen är snabbare. Oj, nejmen, hur går det i snabba spel då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Mmmm, 14ms fördröjning samt 16ms input lag. Låter ju skoj för oss som spelar snabba spel Själv har jag en G2420HDBL och njuter av den. Otroligt bra skärm för pengarna.

Har du varit reggad här sen tidernas begynnelse borde du veta bättre....

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

har en benq g2420hd på väg hem. Tänkte kolla hur det är med pixelfel, har jag rätt att få den bytt om den har pixelfel? Hur gör jag annars?

Visa signatur

i5 760 @ 2.80 Ghz | MSI P55A-G55 | 16gb | Cooler Master dominator 690 pure | Corsair TX650 | Gigabyte 460 1gb | Samsung F3 1tb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazmhu
har en benq g2420hd på väg hem. Tänkte kolla hur det är med pixelfel, har jag rätt att få den bytt om den har pixelfel? Hur gör jag annars?

Det är en sån fråga jag ställer i butiken INNAN jag köper varan.....

Mvh

CCH

Visa signatur

Win7 Ultimate.Asus P5Q-E P45, Intel Core 2 Duo E7500 2.93Ghz 1066Mhz, 2x2Gb Corsair XMS-2 8500 C5D. Intel SSD320 120Gb (OS&spel) Powercolor HD 4870 1GB. Antec Three Hundred.
Benq G2420HDB. Logitech MX518. Logitech G15

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazmhu
har en benq g2420hd på väg hem. Tänkte kolla hur det är med pixelfel, har jag rätt att få den bytt om den har pixelfel? Hur gör jag annars?

http://www.dustinhome.se/DynamicPage.aspx?groupSet=3&group=15...

De kör med en standardpolicy precis som många andra tillverkare.

Subpixlar som har fastnat (eng. stuck) kan du med viss tur få igång igen, kör ett program som Jscreenfix eller UDPixel.
Är pixeln helt död (svart eller vit) är det däremot helt kört.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Gentemot 10-15ms i fördröjning och 8-14ms i inputlag ja!? Du vet vad en IPS är och vad gtg är? 6ms gtg är 1ms sämre än din skärm. Och din BenQ vet man inte inputlag på än, så det kan absolut vara så att necen är snabbare. Oj, nejmen, hur går det i snabba spel då?

Min skärm mäter 5ms (tr/tf), det är inte GTG. GTG för min skärm är snarare närmre 2ms. Sen angående inputlag så är Benqs 1080p skärmar riktigt snabba såvitt jag vet med i princip noll inputlag, bara att titta på anandtechs test av E2400HD. Inputlag uppstår antagligen om jag skulle slå igång dynamisk kontrast eller dylikt skit, men det gör jag inte

Jonte[YoT]: Ursäkta? Har jag inte gjort min hemläxa eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Min skärm mäter 5ms (tr/tf), det är inte GTG. GTG för min skärm är snarare närmre 2ms. Sen angående inputlag så är Benqs 1080p skärmar riktigt snabba såvitt jag vet med i princip noll inputlag, bara att titta på anandtechs test av E2400HD. Inputlag uppstår antagligen om jag skulle slå igång dynamisk kontrast eller dylikt skit, men det gör jag inte

Jonte[YoT]: Ursäkta? Har jag inte gjort min hemläxa eller?

Såvitt du vet ja. Ett troligt inputlag på den är 8-10ms. Så du tror seriöst att du skulle märka av eftersläpningar på necen? Jag tror inte det. tr/tf? Jag antog att angivningen var gtg då det i regel alltid är gtg som anges. Kollar man på de snabbaste skärmarna idag så har de inputlag på +10ms och responstid på 3-5ms. How come?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Såvitt du vet ja. Ett troligt inputlag på den är 8-10ms. Så du tror seriöst att du skulle märka av eftersläpningar på necen? Jag tror inte det. tr/tf? Jag antog att angivningen var gtg då det i regel alltid är gtg som anges. Kollar man på de snabbaste skärmarna idag så har de inputlag på +10ms och responstid på 3-5ms. How come?

Varför är det troligt att input lag är på cirka 8-10ms? Min skärm/panel baserar sig på E2400HD vad jag kan se och den har i princip noll input lag. Se http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1363906 för mer info, som sagt så har även anandtech visat på i princip noll input lag.

Edit: Då jag märker av stor skillnad i q3 mellan 10ms och 30ms i ping så ja, jag skulle nog märka av stor skillnad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kheldar
Vad är skillnaden mellan de olika modellerna?

Undrar också vad skillnaden är, är det bara om den har HDMI eller inte? Är det fördel med att köpa den som har HDMI uttag eller inte? För alla dom 3 skärmarna kostar typ lika mycket nu.

Går det att koppla en digitalbox till skärmen via HDMI?

Ska nämligen beställa någon av de skärmarna nu någon av de här närmsta dagarna. Sen har jag funderat om jag ska köpa 22-tum eller 24-tum. 24-tummaren känns bättre att köpa eftersom det skiljer väldigt lite i kostnad.