Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mejpel
minimum, maximum vad?

energiförbrukning/systemprestanda

Permalänk

Hej!

Har två frågor:

1) Har den mpcie och isf. 1 eller 2 portar? (alltså på själva moderkortet där kanske wifi-kort eller liknande sitter idag)
2) Har den ExpressCard isf. 34 eller 54? (dvs. där man sätter instickskort på utsidan)

Mvh

Edit:

För att ta reda på saken om ni inte har något annat program att identifiera hårdvara på så testa Everest:

Everest Ultimate Edition:
http://www.lavalys.com/products.php?ps=UE&lang=en&page=48

Är novis på den fronten så använd gärna era egna program om de är bättre eller ni kan dem bättre.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat nåt fint fodral till den? Köpte ett billigt nu men det passar inte riktigt så bra. Passar Macbook fodral?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Fler frågor..
Min knapp för att byta grafikkort slutade just att fungera, vet inte varför. Kan fortfarande byta genom att ange i energiprofilen så själva funktionen är OK, bara knappen som avled.

Testat att installera om alla Asus-program utan framgång. Tips?

EDIT: När datorn vilat lite funkar allt igen. Kan det vara någon form av temperaturspärr?

Det där hände mig med, men en snabb omstart fixade det problemet. Vet inte riktigt varför det sket sig från början men kanske bara någon bugg... Inte något större problem så länge det inte inträffar allt för ofta, hittills bara 1 gång iaf.

Någon som skulle kunna gissa varför mitt trådlösa nätverk är så långsamt? Alltså när jag skickar saker internt inom nätverket ligger jag på mellan 0.8-1.6 Mbyte/s, full signalstyrka och allt.

Permalänk
Medlem

Jag blir förvånad...

Nu har jag tagit bort en massa förinstallerade ASUS program, men ändå så ligger snittet jämt på ca 70 aktiva processer. VARFÖR? Våran Dell med Win7 har ca 55 processer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caizer
Någon som har hittat nåt fint fodral till den? Köpte ett billigt nu men det passar inte riktigt så bra. Passar Macbook fodral?

Jag har den där och den passar bra.
http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=RE:13VIRE

Permalänk
Medlem

Hej allihopa

Jag undrar om det är fler som upplever ljud från hårddisken från denna dator vid rörelse, dvs när man flyttar laptopen från ett ställe till ett annat? Lite som ett klick ljud...kan det vara det som kallas "Sudden motion sensor"? Har bara haft datorn en dag, är detta något som går bort med tiden?

Sen undrar jag också ifall man minska C-partitionen och öka D partitionen på denna, hur gör jag då? Jag har testat via W7´s egna diskhantering att minska C till 60 gb ung. (mindre än så verkar inte gå). Men att sedan öka D fungerar inte alls (har ingen data på D). Det frigjorda minnet från C går bara att göra till en ny partition verkar det som.

Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som fått en "Intel Centrino 2 - inside" klisterlapp på min dator? Det ska väl vara en Core2Duo???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caizer
Någon som har hittat nåt fint fodral till den? Köpte ett billigt nu men det passar inte riktigt så bra. Passar Macbook fodral?

Kanske inte det vackraste men ett onekligen praktiskt fodral är Samsonites Aramon 2 Shuttle 13". Se länkar i mitt tidigare inlägg.

Har testat ett flertal fodral och generellt så passar de för Macbook 13" bra. Även om vissa, lite tjockare, av typen Allure från be.ez nästan kändes lite för stora...

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xatu
Är det bara jag som fått en "Intel Centrino 2 - inside" klisterlapp på min dator? Det ska väl vara en Core2Duo???

Centrino är den mobila plattformen som bland annat innehåller en Core 2-processor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Centrino#Montevina_platform_.282...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xatu
Är det bara jag som fått en "Intel Centrino 2 - inside" klisterlapp på min dator? Det ska väl vara en Core2Duo???

Det är ett varumärke som OEM får sätta om dom har WiFi, chipset och CPU från Intel.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xatu
Är det bara jag som fått en "Intel Centrino 2 - inside" klisterlapp på min dator? Det ska väl vara en Core2Duo???

Iom att de är Core2Duo CPU, Intel Wlan kort och visst intel Chipset så blir det "Centrino 2 platform". Det är ett begrepp som Intel har för att marknadsföra hela paketet av Intel komponenter. Processorn är som du säger Core2Duo.

Permalänk
Medlem

Ser man i något program vilken hastighet CPU'n går i? Står 1.3 överallt även fast jag har turbon igång...

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mejpel
Ser man i något program vilken hastighet CPU'n går i? Står 1.3 överallt även fast jag har turbon igång...

CPU-Z visar rätt för mig med turbon påslagen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zart
Jag har den där och den passar bra.
http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=RE:13VIRE

Har samma och den passar bra den med!

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

Vad får ni för resultat i SuperPI 1.5 1M?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Vad får ni för resultat i SuperPI 1.5 1M?

Tänker du skaffa datorn för att räkna pi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nubbe
Tänker du skaffa datorn för att räkna pi?

Det är ett sätt att mäta datorns prestanda, precis som 3d mark.

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Vad får ni för resultat i SuperPI 1.5 1M?

31 sekunder, i High Performence Läge.

SuperPI 1.1

Mvh Hans

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiSNEYN
Det är ett sätt att mäta datorns prestanda, precis som 3d mark.

/H

Den enda riktiga funktion Super Pi fyller är att kontrollera om en kärna är stabilt och räknar rätt vid överklockning.

Super Pi kan inte göra en riktig uppskattning av CPUn för att dels nyttjar programmet endast en tråd, dessutom använder den inte SSE som program använder primärt för flyttals beräkningar idag och är av enkel precision.

Denna typ av CPU är lika mycket lämpad för flyttals beräkningar som en Atom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nubbe
Den enda riktiga funktion Super Pi fyller är att kontrollera om en kärna är stabilt och räknar rätt vid överklockning.

Super Pi kan inte göra en riktig uppskattning av CPUn för att dels nyttjar programmet endast en tråd, dessutom använder den inte SSE som program använder primärt för flyttals beräkningar idag och är av enkel precision.

Denna typ av CPU är lika mycket lämpad för flyttals beräkningar som en Atom.

Då kan man ju undra varför han ville ha de uppgifterna då?

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

Fan vilka diskussioner vissa skapar av en enda enkel j*vla fråga...

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

mm, håller med där..

Frågeställaren har fått sitt svar iaf, det är viktigast.

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

har nu använt min UL30vt i ca 2 veckor. Är väldigt nöjd.

Har hör att skärmen ska vara av sämre klass? Jag tycket att skärmen är underbar. visst har den en del dåliga vinklar, men inget som stör mig. =D

Jag stör mig inte heller på "click" knapparna. de är bland det bästa jag använt.

Touchpaden är underbar, första bärbara som jag kan använda utan att koppla till min mus.

förvånande bra spel dator. Kan spela även de nyare spel på medium inställningar.

Dock undrar jag ifall denna kommer klara Diablo 3, Vet någon vilka specs Diablo3 lär ha?

blev lite förvirrad när jag fick den, eftersom det stod Intel Centrino. Men sen läste jag att de är Core2Duo inne i "intel Centrino".

Ifall ni är ute efter en ÄKTA bärbar dator, KÖP denna. Underbar batteritid 5 och mer timmar av surfande med video uppspelning, inga problem.

Ljudlös dator, även när spel körs hör man inget.

Vacker bärbar, inga fingeravtryck, fint design..

Nackdelar :alla dessa program som de har installerade , vilka ska man ta bort?

9/10. Fantastisk.

Gott nytt år.

Permalänk
Medlem

Jag läste på ett omdöme i prisjakt att man kunde växla från 'normal' läget till 'spelläget' men inte tillbaks :S

Kan man byta fram och tillbaks direkt i windows utan att behöve fippla med något? Datorn byter själv vid behov om jag inte minns fel men min fråga syftar på att man med den speciella knappen byter 'läge'

Gott nytt år!

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antzo
Jag läste på ett omdöme i prisjakt att man kunde växla från 'normal' läget till 'spelläget' men inte tillbaks :S

Kan man byta fram och tillbaks direkt i windows utan att behöve fippla med något? Datorn byter själv vid behov om jag inte minns fel men min fråga syftar på att man med den speciella knappen byter 'läge'

Gott nytt år!

jodå, när du är i windows kan du växla fram och tillbaka med hjälp av "graphic boost" knappen längst upp till vänster.
dock när du väl är inne i ett spel kan du inte växla.
de finns även ett läge där datorn försöker avgöra själv vilket grafikkort den ska använda.

Permalänk

Jag har också upplevt att man hör hårddisken mycket mer när man flyttar datorn, eller ibland, när man ställer den i speciella vinklar.

Också, man verkar inte kunna växla till det sämre grafikkortet när laddaren är inkopplad. Visst, man behöver ju kanske inte det direkt, men det ska ju gå ändå tycker man.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xatu
Jag blir förvånad...

Nu har jag tagit bort en massa förinstallerade ASUS program, men ändå så ligger snittet jämt på ca 70 aktiva processer. VARFÖR? Våran Dell med Win7 har ca 55 processer.

40 processer surfandes.. egen installation av w7 (dock inte en ul30* utan en clevo)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heavydist
Jag har också upplevt att man hör hårddisken mycket mer när man flyttar datorn, eller ibland, när man ställer den i speciella vinklar.

Ja, just denna hårddisk låter mer när man lyfter eller håller datorn i vissa vinklar. Så länge det inte påverkar livslängden eller prestandan på disken är det väl ok, men om du störs av det så kan du ju alltid byta ut den mot en SSD.

Då blir det knäpptyst!

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

För att få maximal batteritid så använder man ju Quiet Office lr Battery Saving. Vad ska man mer göra? Blir det skillnad om man även använder "Batterispar-knappen" högst upp till vänster? Kör med BT avstängd men wifi på då jag kör trådlöst...

Btw tycker jag det e kass att om man tar Battery Saving så ändrar den ju bakgrunden i windows, färgtema m.m....

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT