Är ni nöjda med era Corsair-aggregat?

Permalänk
Medlem

Inte nöjd med CX400, skriker rätt ofta, bara jag rör musen och scrollar i webbläsaren så brukar den skrika ibland.

Hoppas nu HX750 funkar bättre, annars skickar jag tillbaka skiten och väljer något från Be Quiet! eller Fractal Design.

Permalänk
Medlem

HX 750 W funkar kanon

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Mitt HX580 funger väldigt bra. Känns bra att gå från Ace till Corsair!

Permalänk

Gillar mitt HX620w men jag tycker kablarna är lite väl styva. Inga klagomål på ljudet dock

Permalänk
Medlem

Har ett HX620 som driver 3st 7200-varvare, 1st 10000-varvare, en klockad E6600, 2x2GB RAM och ett klockat GTX260 SP216. Agget är mindre än ett år gammalt, men jag har haft problem med coil whining i flera månaders tid redan, dock kan jag inte säga om det är agget eller grafikkortet som har det där missljudet, även om jag misstänker agget. Förutom det så verkar det funka riktigt bra, hörs ingenting av fläkten även under tung belastning. Dessutom hörs missljudet endast i vissa spel, och då endast i menyer och laddningsrutor.

Men jag misstänker att Corsairs agg inte är dom bästa på marknaden, även om de har ett bra pris/prestanda förhållande så tvivlar jag inte på att det finns bättre agg därute. Kablarna skulle också ha fått vara en aning längre, iaf P4 kontakten.

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6

Permalänk
Inaktiv

Mitt nuvarande Corsair 550w funkar utmärkt.

Dock det första jag hade var det värre med, det gick sönder efter 2 timmar och tog med sig både moderkort och processor i fallet.

Fick dock nya grejer från komplett.se, även moderkort och processor, det var ingen fråga om saken. Cred till dom för det.

Det 'nya' 550w har funkat problemfritt i 2 år nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNI-861
Har ett HX620 som driver 3st 7200-varvare, 1st 10000-varvare, en klockad E6600, 2x2GB RAM och ett klockat GTX260 SP216. Agget är mindre än ett år gammalt, men jag har haft problem med coil whining i flera månaders tid redan, dock kan jag inte säga om det är agget eller grafikkortet som har det där missljudet, även om jag misstänker agget. Förutom det så verkar det funka riktigt bra, hörs ingenting av fläkten även under tung belastning. Dessutom hörs missljudet endast i vissa spel, och då endast i menyer och laddningsrutor.

Men jag misstänker att Corsairs agg inte är dom bästa på marknaden, även om de har ett bra pris/prestanda förhållande så tvivlar jag inte på att det finns bättre agg därute. Kablarna skulle också ha fått vara en aning längre, iaf P4 kontakten.

Vsync löser problemet, det beror på att det är flera tusen fps i menyer etc.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Mina HX520 är jag nöjd med även om båda haft lite missljud på fläkten som orsakats av att den suttit dåligt åtskruvad. Kablarna är långa och stabil ström, sen finns det självklart nätagg som är både tystare och bättre idag vad avser effektivitet men jag kommer inte köpa något nytt innan det kommer en närmast ljudlös 80plus gold variant på max 400W, idag är samtliga 80plus gold nätagg alldeles för starka i effekt vilket jag stör mig otroligt på.

Jag har förtroende för att allt Corsair ger ut har mycket hög kvalitet oavsett prisklass men jag skulle inte välja ett Corsair nätagg idag pga den undermåliga ljudnivån på alla nya nätagg de gett ut.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

HX620 funkar kanon för mig tyst och svalt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos

Jag har förtroende för att allt Corsair ger ut har mycket hög kvalitet oavsett prisklass men jag skulle inte välja ett Corsair nätagg idag pga den undermåliga ljudnivån på alla nya nätagg de gett ut.

+1

Permalänk
Medlem

cx400w, vilken pärla altså. Egenetligen är det den enda modellen som 95% utav alla datorer skulle kunna använda!

Permalänk
Avstängd

jag har en fråga bara... jag tänkte köpa nya datordelar och så kollade jag på enermax psu calculator och där stog det att den skulle dra 390w i max load...kanske lite mer. Räcker mitt crosair cx 400w då?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeetBoy27
jag har en fråga bara... jag tänkte köpa nya datordelar och så kollade jag på enermax psu calculator och där stog det att den skulle dra 390w i max load...kanske lite mer. Räcker mitt crosair cx 400w då?

Ja med marginal.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Ja med marginal.

borde jag lägga 600kr på ett 450w, jag menar...nätagget kan ju inte använda exakt 400w?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Köpte ett beg tx750 på tradera. Får hem det och det fungerar inte, först missljud, sen efter ett tag går proppen i rummet. Dessutom hade agget varit öppnat, för klistermärket "Warranty void if removed" var trasigt. Kommer överens med säljaren att skicka in det till Corsair ändå och se vad som händer. Nån vecka senare får jag ett nytt agg levererat till dörren. Det nya agget fungerar utan problem. Så deras garanti är ju bra iaf Fick dock kosta på frakten till holland, där corsair har sin "verkstad"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeetBoy27
borde jag lägga 600kr på ett 450w, jag menar...nätagget kan ju inte använda exakt 400w?

Vet inte hur fallet är med 400wattaren, men 450-wattaren klarar 570 w stabilt enligt tester.

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Medlem

Har HX520, HX620 och HX850 alla funkar kanon bra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk1n
Vet inte hur fallet är med 400wattaren, men 450-wattaren klarar 570 w stabilt enligt tester.

jag förstår inte hur du menar med att 450wattaren klarar 570w stabilt?
menar du att 450wattaren kan ha komponenter som drar 570w?
TACK!

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeetBoy27
jag förstår inte hur du menar med att 450wattaren klarar 570w stabilt?
menar du att 450wattaren kan ha komponenter som drar 570w?
TACK!

Vad skiljer din övre fråga från den undre?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Helt nöjd.
Kommer tveklöst köra corsair igen på mitt nästa bygge!

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Vad skiljer din övre fråga från den undre?

det ända jag vill veta är om ett crosair cx 400w klarar ett system som drar 390w i full load...kanske lite till

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeetBoy27
det ända jag vill veta är om ett crosair cx 400w klarar ett system som drar 390w i full load...kanske lite till

Ja, det klarar av ett system som drar runt 450watt, men då låter det rätt högt...

Notera att alla "psu calculator" oftast är överdimensionerade för att fungera för dåliga nätaggregat, så med ett kvalitetsnätaggregat är det inga som hellst problem!

Permalänk

Har 1 HX620 som det inte alls har varit några problem med och sen har jag byggt ett antal burkar och bara 1 har varit DOA på men sånt händer^^

Visa signatur

Intel Core 2 duo E6850 3.8Ghz 24/7|Noctua NH-U9B SE2|Msi P7N SLI Platinum|EVGA Nvidia Gerforce Gtx 260|Corsair Hx650w|2x Western Digital 1Tb+ 1x 500Gb Green Power + Samsung 830 256GB SSD OS disk|Corsair Carbide 500R Vit

Permalänk
Medlem

Corsair HX850W Modulärt (CWT) - Nöjd
Corsair HX650W Modulärt (Seasonic) - Nöjd
Corsair TX650W (Seasonic) - Nöjd
CoolerMaster Real Power M520W Modulärt (Seasonic) - Nöjd
CoolerMaster Real Power M620W Modulärt (Seasonic) - Nöjd
Ett gäng olika ACE och Xilence (Innan upplysningens tid) - Ganska Nöjd
Har inte märkt nått konstigt vare sig ljud eller oljud från Corsair aggen.
Lite kul att de modulära kablarna passar mellan Coolermaster aggen och HX650W
Då det blir mera möjligheter att kombinera sladdarena.
Dock är CoolerMaster kablarna sleevade och corsair kablarna en slags flatkabel.
Men corsairs PCI-E har 2x6+2pin på varje kabel.
Vet någon vad som händer med garantin om man sleevar om kablarna.
Det kan vara lite jobbigt att vänta ut garantitiden på 7 år
Får öva lite på ACE så länge

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

HX620 i min dator fungerar helt perfekt. Dock lite kort 8-pin kabel.
TX650 i kompisens dator. Funkar perfekt.
VX400 i grannens dator. Funkar perfekt
VX400 i kompisens dator. Funkar perfekt.

Jag har byggt alla och det är smidiga nätagg.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
HX620 i min dator fungerar helt perfekt. Dock lite kort 8-pin kabel.
TX650 i kompisens dator. Funkar perfekt.
VX400 i grannens dator. Funkar perfekt
VX400 i kompisens dator. Funkar perfekt.

Jag har byggt alla och det är smidiga nätagg.

Har inget själv men dom du säger, har rekommenderat Corsair till dom flesta och ingen har haft problem med sina nätagg.

två 750TX, ett 520HX, ett 650TX och ett 450VX som alla rullat på i några nerds +1års tid datorer utan missljud eller att dom gått sönder.

LeetBoy27 vad är det för system som ska drivas? Du kan pma så får du ett bra svar, sen eftersom det är 80+ effektivitet så kommer det gå åt mer ström i vägguttaget dvs 570w på elmätaren om du pushar ett 450w Corsair med 100% load.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeetBoy27
jag förstår inte hur du menar med att 450wattaren klarar 570w stabilt?
menar du att 450wattaren kan ha komponenter som drar 570w?
TACK!

Jag tror han menade att VX450 kan temporärt ge mer ström än de 450W det är specificerat för och det stämmer för det är ett riktigt högkvalitativt nätaggregat men att överbelasta ett nätaggregat är aldrig att rekommendera då det förkortar livslängden.
Däremot så kan Corsairs nätaggregat alltid ge den ström det är specificerat för så att driva din kommande dator (förutsatt att den drar 400W) med ett 400W CX400 blir inget problem alls. Dessutom brukar nätaggregatstillverkare alltid överdriva siffrorna för att sälja sina dyrare modeller för de som egentligen är tillräckliga.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Vsync löser problemet, det beror på att det är flera tusen fps i menyer etc.

Tack
Det visste jag verkligen inte, testade nyss med Painkiller och det fungerar faktiskt, åtminstone i menyerna. Men betyder det att det är grafikkortet som har missljud?

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6

Permalänk

TX750, har haft det i något år nu, väldigt bra. Inga problem alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeetBoy27
jag förstår inte hur du menar med att 450wattaren klarar 570w stabilt?
menar du att 450wattaren kan ha komponenter som drar 570w?
TACK!

Han menar att iaf det exemplar som testades i dettta test klarar just 570W:
http://www.hardwaresecrets.com/article/540/10

effektmärkning på nätagg är inte väldefinerat, utan upp till varja tillverkare (i praktiken iaf, kanske finns regler de borde följa). Corsair är kända för att märka sin nätagg lågt för att vara på den säkra sidan.

Permalänk
Medlem

Har ett HX520 (tror jag). Det fungerar bra, men låter ofattbart mycket på vissa, relativt låga, varvtal ibland.