Permalänk
Medlem

Problem med Netgear WNR854T

Jag har den ansluten över adslmodem, Zyxel trippelplay.
En dator via kabel o tre via Wlan. Jag kör en kat 5 kabel men det skall inte påverka något, även om det är en GBit router?
Båda har senaste firmware.
Routern låser internet ungefär var 30minut.
Sen kommer jag inte in i routern utan måste köra reset. Någon gång kan det räcka att göra den strömlös. Alla inställningar är testade orörda och i alla tänkbara varianter. Jag har testat med enbart wlan och trådlan var för sig med Wlan avstängt. Jag har även varit och testat hox en granne med Tele2 och kabelmodem. Zyxel´n behöver jag inte göra något åt den tuffar o går.

Jag vill bara säga tack till de grannar som inte slagit igång kryptot. Vad skulle jag göra utan er? Ja, kanske köpa beprövade prylar.

Edit:
Fixade felbeskrivningen
Köpte en begagnad router tills problemet är löst.

Permalänk

Jag har liknande problem med min WNR854T. Har senaste firmware, men det hjälpte inte.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stoffe (AMDGuru)
Jag har liknande problem med min WNR854T. Har senaste firmware, men det hjälpte inte.

Jag hör av mej om vad supporten säger.

Dock är det väldigt underligt att jag var tvungen att lyfta denna tråd med hjälp. Det gick ju inte att skriva två inlägg i rad. Hur skall man egentligen bete sig? Skapa två inlogg? Och skriva till sej själv för att aktualisera en tråd?

Permalänk

Vore tacksamt om du gjorde det!

Tycker också det är löjligt att man inte ska kunna lyfta sin egen tråd. Det skrivs ju så många trådar här så dom blir gamla snabbt.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Vore tacksamt om du gjorde det!

Tycker också det är löjligt att man inte ska kunna lyfta sin egen tråd. Det skrivs ju så många trådar här så dom blir gamla snabbt.

De misstänker att jag har fått två ur en serie med defekta ex.
Jag får en direkt från deras eget lager. Tyvärr tar det några dar till innan jag kan meddela hur det går.

Ett tips är att du skall ha en kabel som är minst 2,5m mellan modemet och routern enligt deras support. Det är nån standard o levereras med deras företagsproduker.
Men det skulle väl vara det enda jag inte provat.

Vad har du för operatör och modem?

Permalänk

Har Telia 24/3 och ett Zyxel Prestige modem. Förvisso ingen lång kabel, men det kan jag ju testa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har Telia 24/3 och ett Zyxel Prestige modem. Förvisso ingen lång kabel, men det kan jag ju testa.

Perfekt. Har du trippleplay silverversionen oxå? Isåfall har vi exakt samma utrustning. Vilket wlankort har du till datorn?

Permalänk

Nej, den gamla svarta har jag. Använder inbyggt w-lan i laptopen, inbyggt nätverk i den stationära och sen Netgears 300 Mbit PCI i htpcn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du skriver ner ditt serienummer kan jag jämföra med mitt?
Jag ändrade lite i felbeskrivningen då detta är den gamla tråden.

Permalänk

Serie: 1JU56CLH0072F

Har också provat de flesta inställninga. Har provat olika kablar mellan router/modem och router/dator.
Har testat stänga ner alla program som accessar internet, men det hjälper inte.
Låsningarna är mer random för mig. Allt från var 5e minut till 2 ggr/dygn. Räcker att dra ut strömsladden några sekunder.
Har normalt en stationär ansluten och en laptop som jag ansluter trådlöst några ggr om dagen. Routern låser sig oavsett om jag använder laptopen eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått en ny ur centrallagret eller vad det nu är.
Den har gått i flera timmar och den är snabb och stabil.
Återkommer imorgon då har jag ställt in allt o pressat på med olika typer av trafik.

Men det ser lovande ut. Det är snabbare o surfa över denna än direkt på zyxelmodemet, hur det nu kan vara möjligt men en burk extra. Raka rör borde vara snabbast men där det inte.
Jag återkommer snarast möjligt om du skriver in nåt så jag kan .........

Permalänk

Menar du att den nya funkade stabilt i några timmar, men efter lite ändringar av inställningar så var du tillbaka på ruta ett?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Menar du att den nya funkade stabilt i några timmar, men efter lite ändringar av inställningar så var du tillbaka på ruta ett?

Japp, förutom att den går lite längre dvs ett par timmar och att den känns stabilare i webgränsnittet för hantering. När den låser sig kommer jag fortfarande oftast in och kan köra en factoryreset. Men den låser sig utan ändringar oxå. Det är väl det jag skall testa nu. Att göra en del inställningar. Det jag ångrar är att jag inte körde längre med den firware som var i vid leverans.
Jag hör av mig.

Permalänk

Ja, det funderade jag på också. Det stod att man skulle uppdatera FW det första man gjorde så det gjorde jag också. Har ju ingen aning om det hade funkat med första FW eller inte. Men frågan är väl då om det går att ladda i en gammal FW?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, det funderade jag på också. Det stod att man skulle uppdatera FW det första man gjorde så det gjorde jag också. Har ju ingen aning om det hade funkat med första FW eller inte. Men frågan är väl då om det går att ladda i en gammal FW?

Det ska gå utmärkt

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Enligt JME där jag köpt min Router så tror dom det beror på kompabilitetsproblem med mitt Zyxelmodem. Vad tror du om det evertwes?
Har du kollat något med Telia eller Zyxel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Enligt JME där jag köpt min Router så tror dom det beror på kompabilitetsproblem med mitt Zyxelmodem. Vad tror du om det evertwes?
Har du kollat något med Telia eller Zyxel?

Nu går eländet ganska bra körde genom setup för skojs skull.
Allt i routerna är orört. Har just släppt in två klienter på wlan.
Jag hör av mej med lägesrapport men du måste som vanligt bumpa tråden.
Har du kört via hjälpsetupen o låtit det vara orört?

Permalänk

Ja, det var det första jag gjorde, men när det började krångla så började jag också prova olika inställningar. Meddelar så fort jag får svar från Zyxel dit jag mailat nyss.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken tur man inte är den ända som har samma problem. Jag kör trådbundet till stationära datorn och trådlöst till bärbara. Det verkar som routern hänger sig för jag får upp att nätverket är begränsat eller inte fungerar. När jag då försöker looga in i routern genom webben så kommer jag inte åt den. Det som hjälper är att dra ut stömsladden och sätta in den igen så funkar nätverket igen.
Jag har glocalnet som isp, men de kunde inte ge ngra tipps om vad det berodde på.

Man vill ju att det ska funka, inte att nätet dör var 5min eller varannan dag.

Visa signatur

signatur raderad av Coltrasten, §6.2

Permalänk

Du är verkligen inte ensam Douhane. Jag har ju samma problem. Vilken router har du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är en nyinköpt netgear wnr854t router. I helgen så kopplade jag stängde jag ner wireless radio funk. så den inte sände ut ngn signal för trådlöst och då har jag inte fått ett ända fel. Så jag börjar undra om det blir ngn konflikt i trådbunda och trådlösa nätet som inte routern kan hantera??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Douhane
Det är en nyinköpt netgear wnr854t router. I helgen så kopplade jag stängde jag ner wireless radio funk. så den inte sände ut ngn signal för trådlöst och då har jag inte fått ett ända fel. Så jag börjar undra om det blir ngn konflikt i trådbunda och trådlösa nätet som inte routern kan hantera??

Det problemet har inte jag haft. Jag har varit borta och imorgon kopplar jag på krypto och allt annat så får vi se om routerna fixar det eller om den
kommer att göra en farlig resa ur huset. Den har gått snart en vecka utan störningar. Men i defaultläge efter reset.

Permalänk

Hur funkar den nu?

Funderar på den modellen. Skulle vilja höra om de nyaste firmwaren har gett resultat.

Permalänk

Fick min utbytt för den första låste sig och kopplade ner sporadiskt. Den nya fungerar numera mycket bra. Har låst sig någon enstaka gång på någon månad, trots mycket trafik, dygnet runt. Kan verkligen rekommendera den. Kanonbra överföring också. Ligger på ca 5 Mb/s.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Fick min utbytt för den första låste sig och kopplade ner sporadiskt. Den nya fungerar numera mycket bra. Har låst sig någon enstaka gång på någon månad, trots mycket trafik, dygnet runt. Kan verkligen rekommendera den. Kanonbra överföring också. Ligger på ca 5 Mb/s.

Tack för inputen!

Blir nog en sådan imorgon.

Permalänk
Medlem

Efter förra inlägget så funkade den klockrent 1 mån, med både trådlöst och wire samtidigt. Men nu har den börjat strula igen! Det verkar som routern hänger sig då jag inte kommer in i routersettings från datorn.
Man blir ju riktigt trött.

Blir att reklamera och se om man får en ny.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Douhane
Efter förra inlägget så funkade den klockrent 1 mån, med både trådlöst och wire samtidigt. Men nu har den börjat strula igen! Det verkar som routern hänger sig då jag inte kommer in i routersettings från datorn.
Man blir ju riktigt trött.

Blir att reklamera och se om man får en ny.

Det där lät inte bra. Jag hann inte shoppa idag. Det kanske var tur?

Permalänk

Hej alla,

Ny här på grund av att jag köpte en wnr854T och skulle installera den igår!

Själva routern fungerar bra! Kopplade på mina trådbunda enheter utan problem. Gick sedan över till att aktivera det trådlösa nätverket.

Har en dell bärbar som utan problem kunde komma åt nätverket trådlöst. den har ett inbyggt trådlöst 54 kort.

Men jag köpte samtidigt 2 WN511T kort för att kunna använda den höga hastigheten. Så jag påbörjade installationen på min andra bärbara en fujitsu siemens och det började med att jag inte kunde välja europa när man ska välja vilken land som lagen för broadcasting gäller i! Det fanns helt enkelt inte i listan.

Nåväl valde tyskland istället och kom vidare! Valde at använda netgears egen applikation istället för windows och den fungerade! Eller inte den hittade alla grannars näverk men inte mitt eget som jag samtidigt satt uppkopplad på med min dell.

Avinstallerade och hade mig säkert 3-4 gånger. Ingen skillnad förutom att den till sist inte hittade något nätverk.

Ringde till sist support fick prata med en från indien på engelska! Väldigt roligt!

Han gav mig en länk till en drivrutin som inte fanns på deras hemsida och därefter så installerade jag med den!

Kanon allt fungerade klockrent! Oj vilken fart!

Men när jag lagt på luren och testade att starta om datorn så får jag numera bara begränsad anslutning på nätverket på den datorn! Inte dem andra!

Till saken hör att den nu även gör så när jag kopplar in den med en nätverkskabel.

Jag hade tidigare problem med ett netgear kort i den datorn och installerade då ett belkin kort men med min gamla netgear router vilket fungerade bra som fan.

Finns det någon som har en ide vad det kan vara? Kan det helt enkelt vara som så attt min fujitsu siemens kan ha något problem ihop med just netgear kort! Jag testade även ett 3com kort vilket fungerade utmärkt!

Tack på förhand!

Permalänk

Har kört med den nu i två dagar. Den funkar klockrent för min del.

Kör med 3 macar emot den och det går undan. Även då jag tankade ifrån företags FTPn så funkade det enormt snabbt. Jag är galet imponerad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NLundberg
Hej alla,

Ny här på grund av att jag köpte en wnr854T och skulle installera den igår!

Själva routern fungerar bra! Kopplade på mina trådbunda enheter utan problem. Gick sedan över till att aktivera det trådlösa nätverket.

Har en dell bärbar som utan problem kunde komma åt nätverket trådlöst. den har ett inbyggt trådlöst 54 kort.

Men jag köpte samtidigt 2 WN511T kort för att kunna använda den höga hastigheten. Så jag påbörjade installationen på min andra bärbara en fujitsu siemens och det började med att jag inte kunde välja europa när man ska välja vilken land som lagen för broadcasting gäller i! Det fanns helt enkelt inte i listan.

Nåväl valde tyskland istället och kom vidare! Valde at använda netgears egen applikation istället för windows och den fungerade! Eller inte den hittade alla grannars näverk men inte mitt eget som jag samtidigt satt uppkopplad på med min dell.

Avinstallerade och hade mig säkert 3-4 gånger. Ingen skillnad förutom att den till sist inte hittade något nätverk.

Ringde till sist support fick prata med en från indien på engelska! Väldigt roligt!

Han gav mig en länk till en drivrutin som inte fanns på deras hemsida och därefter så installerade jag med den!

Kanon allt fungerade klockrent! Oj vilken fart!

Men när jag lagt på luren och testade att starta om datorn så får jag numera bara begränsad anslutning på nätverket på den datorn! Inte dem andra!

Till saken hör att den nu även gör så när jag kopplar in den med en nätverkskabel.

Jag hade tidigare problem med ett netgear kort i den datorn och installerade då ett belkin kort men med min gamla netgear router vilket fungerade bra som fan.

Finns det någon som har en ide vad det kan vara? Kan det helt enkelt vara som så attt min fujitsu siemens kan ha något problem ihop med just netgear kort! Jag testade även ett 3com kort vilket fungerade utmärkt!

Tack på förhand!

Jag fick ladda senaste versionen av Netgears program och senast drivisen till mitt WN311T-kort. Sen valde jag Frankrike. Mitt fungerar nu utan problem (ta i trä).

Visa signatur