Permalänk

Sager NP9262 28.000 kr - bra köp?

Har nu spenderat mina tre senaste dagar med att surfa runt efter laptopen att köpa. Började med en prisgräns på 20.000 kr som nu höjts till 28.000 kr.

Hittade Sager NP9262 på http://www.sagernotebook.com/product_customed.php?pid=29175
Den är ingen skönhet direkt men inte lika anskrämligt ful som dell m1730.

Tycker att jag fått ihop en väldigt trevlig spec till ett förhållandevis ok pris.
Kommer förutom att spela spel också videoredigera en hel del. Därför valde jag en processor med 4 kärnor och 4gb ram (av vilka jag kommer kunna använda 3gb, eller hur?).

Så vad tycker ni? Är detta ett bra köp?

- Display: 17" Wide Viewing Angles WUXGA LCD with Super Glossy Surface (1920 x 1200)[+$95.00]
- Processor: Intel® Core™ 2 Quad Processor Q9450 / 12MB L2 Cache, 2.66GHz, 1333MHz FSB[+$150.00]
- Video & Graphics Card: Dual Nvidia GeForce 9800M GT Graphics with 512MB DDR3 Video Memory in SLI mode[+$495.00]
- Operating System: Genuine MS Windows® VISTA Home Premium 32/64-Bit Edition
- Memory: 4GB Dual Channel DDR2 SDRAM at 800MHz - 2 X 2048MB[+$60.00]
- RAID Storage Options: RAID-0 Storage ( Data Strip - Requires 2nd Hard Disk Drive or both 2nd & 3rd Hard Disk Drives )
- Primary Hard Disk Drive: 200GB 7200rpm SATA 300 Hard Drive[+$65.00]
- 2nd Hard Disk Drive: 200GB 7200rpm SATA 300 Secondary Hard Disk Drive in RAID configuration[+$125.00]
- 3rd Hard Disk Drive: 500GB 5400rpm SATA 300 3rd Hard Disk Drive[+$235.00]
- Optical Drive: 8X DVD±R/RW/4X +DL Super-Multi Drive & Software
- Wireless Network Card: Intel PRO/Wireless 4965AGN - 802.11A/B/G/N Wireless LAN Module
- Bluetooth: Internal Bluetooth Module
- Primary Battery: Smart Li-ION Battery Pack
- TV-Tuner: TVT-6010, USB ATSC HDTV / ANALOG TV TUNER[+$85.00]
- MCE Remote Control: Compact Media Center Remote Control & IR Receiver, fits in Express Card slot[+$45.00]

Permalänk

Galen setup för en bärbar dator

Permalänk
Medlem

Bara bärbar till namnet.

Du vet väl att den väger en jävla massa (7-8kg tror jag) och har en väldigt usel batteritid?

Om du tycker dessa två saker är okej och har pengarna så visst, kör på.

Tror iaF inte att du kommer hitta en kraftfullare "bärbar" dator som är så het. (ja, jag gillar också sager. )

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Du kommer kunna använda 4 gig ram om du kör med windows vista 64 bit, vilket du får med. Har du räknat till moms och leverans kostnad?

Permalänk
Medlem

Ja, glöm för bövelen inte att räkna med momsen.. blir ju 35k + 1600 för tullavgifter om jag minns min tullsatts rätt.
Om du redan räknat med den så är det ju ett trevligt pris

Permalänk

Huh? 28k för en maskin som inte är portabel någonstans? Det är skrattretande att kalla den "laptop" då den antagligen kommer hinna elda upp dina ben och framtida avkomma innan den mimimala batteritiden är slut. Det ENDA användningsområdet jag kan se för en såndär maskin är att ta den med på LAN, men även där hade ju en mindre och något långsammare maskin vart tillräcklig för alla som inte kräver störd dps i de nyaste spelen.

Köp en stationär + en liten smidig bärbar 12-13 tummare istället så har du det bästa av 2 världar, detdär du har kokat ihop luktar bara prylbegär imo...

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Medlem

Hört talas om Desktop Replacement? Spelar ingen roll hur otymplig du tycker den är, den är oändligt mycket mer hanterbar än en stationär

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EnbersBuskE
Huh? 28k för en maskin som inte är portabel någonstans? Det är skrattretande att kalla den "laptop" då den antagligen kommer hinna elda upp dina ben och framtida avkomma innan den mimimala batteritiden är slut. Det ENDA användningsområdet jag kan se för en såndär maskin är att ta den med på LAN, men även där hade ju en mindre och något långsammare maskin vart tillräcklig för alla som inte kräver störd dps i de nyaste spelen.

Köp en stationär + en liten smidig bärbar 12-13 tummare istället så har du det bästa av 2 världar, detdär du har kokat ihop luktar bara prylbegär imo...

Vadå inte portabel någonstans?

Bara stänga lockat o in med den i ryggsäcken. Min första laptop vägde 7,8Kg och det var förvisso jobbigt att gå med den längre sträckor, men vem gör det egentligen? Man går ju från kontoret/LAN/polare till bil/buss/tåg och sen hem ju.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Vadå inte portabel någonstans?

Bara stänga lockat o in med den i ryggsäcken. Min första laptop vägde 7,8Kg och det var förvisso jobbigt att gå med den längre sträckor, men vem gör det egentligen? Man går ju från kontoret/LAN/polare till bil/buss/tåg och sen hem ju.

Jag vet att jag tänkte likadant med min inspiron 8600 som väger ca 3,3 kg när jag köpte den för 4 år sen, vem fan orkar inte bära det i en ryggsäck?

Men likförbannat har den legat hemma på skrivbordet 99% av tiden för att det blir för krångligt att konka runt på, man är ju dessutom tvungen att ta med adaptern som väger sitt, ju mer ström som dras, ju större adapter. "Desktop replacement" betyder för mig att den till ett högre pris och med lägre prestanda ersätter den stationära därhemma på skrivbordet, annars hade den hetat "portable replacement" eller ngt sådant.

En 5 kgs dator blir altså inte den maskin man tar med sig en timme på cafét och sitter å w-lanar med, man drar sig också för att slänga ned den när man skall resa bort en vecka eftersom den antagligen kommer göra det knivigt att få med allt man vill ha utan att gå över 15kg baggagegräns på planet, för att inte tala om att åtminstone jag får ganska ont i axlar efter ett tags springande mellan bussar terminaler och gates med så mkt packning - varför välja det omaket för att få 100 fps i ett fåtal nya spel?

Jag tycker den omnämnda datorn är ett oportablet monster ur synvinkeln att det går att få hälften så tunga datorer med "bra" prestanda för långt under hälften av priset, nästan en tredjedel faktiskt. Okej om den hade varit snabb och lätt för de pengarna, eller möjligen lika tung men ganska billig i pris/prestanda, men just nu är det en dator som är hopplöst o-bärbar i förhållande till andra bärbara till ett hutlöst pris. Portabiliteten är i mina ögon väldigt viktig annars är det ingen mening att titta på bärbart.

Jag respekterar om ni har andra åsikter och syn på användningsområden, men jag ville bara ifrågasätta trådskaparens intentioner lite då han ställde frågan om det är ett bra köp, vilket jag personligen med mina preferenser absolut inte tycker ( 2x vikten till 2,5x priset ).

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Medlem

Tror du får ta och träna mer, och inte snåla med din väska
Bar omkring på min Dell M90 till och från skolan varje dag när det begav sig, inga konstigheter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vet att jag tänkte likadant med min inspiron 8600 som väger ca 3,3 kg när jag köpte den för 4 år sen, vem fan orkar inte bära det i en ryggsäck?

Men likförbannat har den legat hemma på skrivbordet 99% av tiden för att det blir för krångligt att konka runt på, man är ju dessutom tvungen att ta med adaptern som väger sitt, ju mer ström som dras, ju större adapter. "Desktop replacement" betyder för mig att den till ett högre pris och med lägre prestanda ersätter den stationära därhemma på skrivbordet, annars hade den hetat "portable replacement" eller ngt sådant.

En 5 kgs dator blir altså inte den maskin man tar med sig en timme på cafét och sitter å w-lanar med, man drar sig också för att slänga ned den när man skall resa bort en vecka eftersom den antagligen kommer göra det knivigt att få med allt man vill ha utan att gå över 15kg baggagegräns på planet, för att inte tala om att åtminstone jag får ganska ont i axlar efter ett tags springande mellan bussar terminaler och gates med så mkt packning - varför välja det omaket för att få 100 fps i ett fåtal nya spel?

Jag tycker den omnämnda datorn är ett oportablet monster ur synvinkeln att det går att få hälften så tunga datorer med "bra" prestanda för långt under hälften av priset, nästan en tredjedel faktiskt. Okej om den hade varit snabb och lätt för de pengarna, eller möjligen lika tung men ganska billig i pris/prestanda, men just nu är det en dator som är hopplöst o-bärbar i förhållande till andra bärbara till ett hutlöst pris. Portabiliteten är i mina ögon väldigt viktig annars är det ingen mening att titta på bärbart.

Jag respekterar om ni har andra åsikter och syn på användningsområden, men jag ville bara ifrågasätta trådskaparens intentioner lite då han ställde frågan om det är ett bra köp, vilket jag personligen med mina preferenser absolut inte tycker ( 2x vikten till 2,5x priset ).

Jag förstår vad du menar, men håller helt enkelt inte med.

Anledningen är att vi alla är olika. Sitter själv på en laptop som väger ~2,5kg och jag har den med mig till ett kafé lika ofta som min laptop som vägde 7,8kg (enbart laptopen då), dvs aldrig.
Däremot tog jag alltid med mig datorn om jag skulle vara borta i mer än två tre dagar, och det var aldrig några problem vare sig på flyg (då jag hade den som handbagage och fyllde väskan med allt jag annars skulle haft i en liten ryggsäck), tåg eller buss.
Men helt klart, ska jag till Gran Canaria så kommer jag inte ha med mig en så tung laptop.

Men inte heller en liten laptop men det beror då ju på vad man har för syfte med resan.

Desktop replacement är vad dessa datorer är, de ersätter en stationär och du kan ta med den lättare än en stationär, det kommer man inte ifrån. En laptop är inte bara 15" och 3kg, utan täcker allt som inte är stationär eller handdator i princip. Därför faller argumentet att det inte är en laptop. Känner man för det kan man vidrare dela upp begreppet laptop i desktop replacement, ultraportabel, tablett etc, men alla är laptops never the less.

Vidare gäller det att ju tyngre dator man har, desto bättre rygsäck behöver man. Axelbandsväska kan TS glömma direkt, det kommer bli för jävligt. Men köper han en bra ryggsäck så är det inga problem med att bära runt på den, därmed inte sagt att det alltid kommer vara lätt.

Och ska jag vara ärlig så är jag faktiskt på din linje, jag tvivlar starkt på att TS verkligen behöver den laptopen, jag hade iaf aldrig köpt en laptop för videoredigering, vilket även min sign ger en hint om, i synnerhet inte en som kostar så mycket.

Så nej, det är ett uruselt köp, men det ändrar inte datorn, den är fortfarande en laptop, och en portabel sådan, som sagt, bara stänga locket och in med den i ryggsäcken. Sen hur ofta man har lust att göra detta är en annan femma.

Permalänk
Medlem

ram ar ju trevligt att ha for vidoeredigering men quadcore behover du knappast. SLI hjalper ju itne direkt mycket heller...
Spelandet klarar du av med klart samre prestanda. Kop en dator for halva priset och kop en ny om ett-tva ar. Och visst datorn kanske inte ar jattelatt att ta med sig men det gar absolut. Ska man ha 17 tums skarm sa blir det ju sa. (ursakta avsaknaden av prickar, jag sitter i USA pa ett amerikanskt tangentbord)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CTH
ram ar ju trevligt att ha for vidoeredigering men quadcore behover du knappast. SLI hjalper ju itne direkt mycket heller...

Jag gör en hel del grejer i After Effects och redigerar en del HD-material. Vad jag har förstått så hjälper fler kärnor väldigt mycket där. SLI är för spelandet

Citat:

Huh? 28k för en maskin som inte är portabel någonstans?

Tanken är att jag ska ha den i hemmet samt på jobbet och eventuellt ta med den på semester. Då duger den i portabilitet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nihilas
Du kommer kunna använda 4 gig ram om du kör med windows vista 64 bit, vilket du får med. Har du räknat till moms och leverans kostnad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vampire-x
Ja, glöm för bövelen inte att räkna med momsen.. blir ju 35k + 1600 för tullavgifter om jag minns min tullsatts rätt.
Om du redan räknat med den så är det ju ett trevligt pris

Jag har precis startat egen firma så då kommer jag väl få tillbaka momsen även på köp från utlandet? Tullavgifter hade jag dock inte koll på. Men man får alltså räkna med 1600 kr vampire-x?

Nihilas: Jag tänkte köra 32bit Vista i den efter allt dumt jag hört om kompatibilitet med 64bit windows.

Vad jag klurar på är om det verkligen är värt att lägga så mycket pengar på 3 års garanti och zeropixel. Skulle inte min egen försäkring täcka hela summan för att köpa en likadan om den gick i golvet de första tre åren?

Permalänk
Medlem

Din försäkring täcker inte pixelfel...

Vad kostar tilläggsförsäkringen/garantin och vad exakt täcker den under dessa tre år?

Permalänk
Citat:

Din försäkring täcker inte pixelfel...

Vad kostar tilläggsförsäkringen/garantin och vad exakt täcker den under dessa tre år?

Saxat lite från deras sida (valde ut det viktiga):

This warranty does not apply if: (1) the product has been damaged by accident, abuse, misuse, or misapplication

If you discover a defect, Sager will, at its option and to the extent permitted by law: (1) repair the Product (using new or refurbished replacement parts); (2) replace the Product with a product that is new or which has been manufactured from new or serviceable used parts and is at least functionally equivalent to the original product; or (3) refund the purchase price of this Product at no charge to you

Sager will pay for UPS three-day shipping both ways for returned products. THIS APPLIES TO END USERS IN THE CONTINENTAL UNITED STATES OF AMERICA ONLY. OTHERWISE, YOU ARE RESPONSIBLE FOR SHIPPING THE PRODUCT TO OUR REPAIR FACILITY AND WE WILL SHIP THE PRODUCT BACK TO YOU FREIGHT COLLECT. SAGER IS ONLY ABLE TO PROVIDE RETURN SHIPPING TO THE END USER FOR THOSE END USERS WITH AN FPO/APO ADDRESS.

THIS LIMITED WARRANTY MAY ONLY BE CANCELLED BY THE ORIGINAL PURCHASER WITHIN THIRTY (30) DAYS OF THE PURCHASE OF THIS WARRANTY PROVIDED THAT NO CLAIMS HAVE BEEN MADE UNDER THIS WARRANTY AND THE WARRANTY WAS PURCHASED DIRECTLY FROM SAGER. A FULL REFUND OF THIS WARRANTY'S PURCHASE PRICE WILL BE GIVEN TO THE ORIGINAL PURCHASER. AFTER THIRTY (30) DAYS FROM THE PURCHASE DATE OR IF A CLAIM HAS BEEN MADE UNDER THE WARRANTY, THE WARRANTY MAY NOT BE CANCELLED.

Verkar som om min egen försäkring täcker mer än det här och till ett bättre pris (måste iofs skaffa en företagsförsäkring om jag ska dra momsen). Det enda som är lite konstigt, men bra, är att man verkar kunna beställa garantin, ha den i 29 dagar med pixelgaranti och sedan refunda den och därmed ha en helt gratis pixelgaranti den första månaden.

Permalänk
Medlem

Drulleförsäkring funkar lika bra samt din rätt att reklamera en vara om det rör sig om fabrikaitonsfel.

Vidare ser jag inget om pixelgarantin där, eller räknar de pixlar som resten av datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]Ursprungligen inskrivet av gammalpuma Jag har precis startat egen firma så då kommer jag väl få tillbaka momsen även på köp från utlandet? Tullavgifter hade jag dock inte koll på. Men man får alltså räkna med 1600 kr vampire-x?[/B]

Jepps, du borde få tillbaka momsen, jag hade kollat med tullverket ifall det behövs någon speciell blankett eller liknande så du slipper det problemet när du väl deklarerar.

Hade fel angående tullsatsen, den är 0% på datorer (inkl laptops)

Permalänk
Citat:

Drulleförsäkring funkar lika bra samt din rätt att reklamera en vara om det rör sig om fabrikaitonsfel.

Vidare ser jag inget om pixelgarantin där, eller räknar de pixlar som resten av datorn?

Jag var lite osäker på hur reklamationen fungera när man köper från ett annat land, men det är alltså svenska regler som gäller?

Nej, glömde skriva om pixelgarantin. När man beställer från deras sida kan man antingen köpa bara förlängd garanti eller pixelgaranti för 200 dollar eller förlängd garanti med pixelgaranti (läggs på 100 dollar på garantin). Undrar vad som händer då om man skulle reklamera garantin. Får man tillbaka hela summan eller minus 100 dollar eller t.o.m. minus 200 dollar.

Väldigt oklara regler.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vampire-x
Jepps, du borde få tillbaka momsen, jag hade kollat med tullverket ifall det behövs någon speciell blankett eller liknande så du slipper det problemet när du väl deklarerar.

Hade fel angående tullsatsen, den är 0% på datorer (inkl laptops)

Wohoj! 0% tull gillar vi! Då är det trots allt 28 lakan som jag kommer betala för fanskapet!

Det enda trista är att jag inte får svenskt tangentbord. Har hittat likadana datorer från andra företag (det är ju en clevo-dator) där det går att välja svenskt tangentbord, men de var ruskigt mycket dyrare. Ingen som har koll på någon som säljer denna konfiguration (eller motsvarande) med svenskt tangentbord till ett vettigt pris?

Permalänk
Medlem

Har du kollat XoticPC.com ? Jag vet att dom erbjöd svenskt tangentbord förr iaf (kollade med dem när jag bodde i USA). Hurvida de skickar till .se får du kolla upp med dem själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammalpuma
Jag var lite osäker på hur reklamationen fungera när man köper från ett annat land, men det är alltså svenska regler som gäller?

Nej, glömde skriva om pixelgarantin. När man beställer från deras sida kan man antingen köpa bara förlängd garanti eller pixelgaranti för 200 dollar eller förlängd garanti med pixelgaranti (läggs på 100 dollar på garantin). Undrar vad som händer då om man skulle reklamera garantin. Får man tillbaka hela summan eller minus 100 dollar eller t.o.m. minus 200 dollar.

Väldigt oklara regler.

Ah just det, nej då vet jag inte hur reklamationsrätten funkar då.

Permalänk
Medlem

Får din dator till $3664.00 - tar man det * 6 vilket dollar står i blir det ungefär 22 000:-. Hur kan den kostar 6k mer, tar du båda försäkringarna och microsoft work?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nihilas
Får din dator till $3664.00 - tar man det * 6 vilket dollar står i blir det ungefär 22 000:-. Hur kan den kostar 6k mer, tar du båda försäkringarna och microsoft work?

$3,604 ska det vara. Det blír 22.064 kr

Lägger man på den förlängda garantin på 459 dollar = 2.810 kr samt frakt på 377 dollar = 2.308 kr blir det visst:
22.064 + 2.810 + 2.308 = 27.180 kr

Skippar man den förlängda garantin, vilket man lika gärna kan göra kanske, så blir det 24.372 kr

Det är ju faktiskt lite billigare än vad jag trodde. Blir nog köp på den här. Har mailat och frågat om man kan få svenskt tangentbord men har inte fått något svar än.

Permalänk
Medlem
Citat:

$3,604 ska det vara. Det blír 22.064 kr

Lägger man på den förlängda garantin på 459 dollar = 2.810 kr samt frakt på 377 dollar = 2.308 kr blir det visst:
22.064 + 2.810 + 2.308 = 27.180 kr

Skippar man den förlängda garantin, vilket man lika gärna kan göra kanske, så blir det 24.372 kr

Det är ju faktiskt lite billigare än vad jag trodde. Blir nog köp på den här. Har mailat och frågat om man kan få svenskt tangentbord men har inte fått något svar än.

Jäklar vad dyr frakt, är det pga försäkrat + express som det kostar extra eller?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
Jäklar vad dyr frakt, är det pga försäkrat + express som det kostar extra eller?

Man får bara två alternativ:

UPSWorldwide Express Plus $429.54
UPSWorldwide Express $376.54

Det står inget om vad som skiljer dessa åt eller vad som ingår.

Permalänk

Jag tycker inte att det är värt det. Du kommer att ha råd med en stationär dator att spela på OCH en bärbar som kommer att klara av att redigera HD material här i Sverige. Då är det lättare med garantier osv. ifall det skulle hända nåt.

Men det var mig en rejäl pjäs

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flottnacke
Jag tycker inte att det är värt det. Du kommer att ha råd med en stationär dator att spela på OCH en bärbar som kommer att klara av att redigera HD material här i Sverige. Då är det lättare med garantier osv. ifall det skulle hända nåt.

Men det var mig en rejäl pjäs

Jag har redan en stationär som jag klipper på. Men den har jag på kontoret och den vill jag inte smutsa ner med en massa andra program. Tanken är att jag ska köpa en släpbar för att kunna ha som hemma dator med spelande och surfande. Samt att jag ska kunna ta med den om jag behöver jobba någon annanstans.

Köper jag en stationär till så måste jag ha den i mitt sovrum och det suger att blanda jobb, surfande, nerladdande och sovande i samma rum. Alla delar blir ganska lidande av det.

EDIT:

XoticPC har nu svarat och säger att de kan leverera ett svenskt tangentbord för 49 dollar mer samt att ordern blir upp till en vecka försenad. Däremot kunde de inte sälja ett svenskt Vista med datorn.

EDIT 2:

Jag har nu fått svar från XoticPC angående frakt till Sverige:

Xotic PC gladly accepts International Orders. For any International Order (Outside of US/Canada/PR/GU) we require payment via Bank Wire, Check or Money Order. We only Accept Credits Cards from the US or Canadian Banks

International USPS Global Express Mail @ $223 - No tracking information provided.
International UPS @ $249 - Tracking Information Provided (Recommended shipping method)

Det är ju 100 dollars billigare än om man beställer från Sager. Vad är grejen???

Permalänk
Medlem

Den väger ca 5,2 kg med batteri, inte 7-8 som många skriver.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merlinen
Den väger ca 5,2 kg med batteri, inte 7-8 som många skriver.

Många = jag och jag har skrivit att min första laptop vägde 7,8kg inte den här...

Permalänk
Medlem

fel av mig å skriva "många", men "illusi0n" tex skriver att denna väger 7-8 kg.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT:

XoticPC har nu svarat och säger att de kan leverera ett svenskt tangentbord för 49 dollar mer samt att ordern blir upp till en vecka försenad. Däremot kunde de inte sälja ett svenskt Vista med datorn.

EDIT 2:

Jag har nu fått svar från XoticPC angående frakt till Sverige:

Xotic PC gladly accepts International Orders. For any International Order (Outside of US/Canada/PR/GU) we require payment via Bank Wire, Check or Money Order. We only Accept Credits Cards from the US or Canadian Banks

International USPS Global Express Mail @ $223 - No tracking information provided.
International UPS @ $249 - Tracking Information Provided (Recommended shipping method)

Det är ju 100 dollars billigare än om man beställer från Sager. Vad är grejen???

Jag skickar en faktura för mitt konsultande

Angående fraktpriser så handlar allting om avtal. Vissa har bättre avtal än andra och kan då sänka priserna, andra bakar in en del av frakten i priset för att få fraktsumman att se mindre ut.