PC-Huset.com-vi vill veta vad du/ni tycker- belöning lottas ut

Permalänk

PC-Huset.com-vi vill veta vad du/ni tycker- belöning lottas ut

Hej Sweclockers-medlemmar!

Vi har precis kommit igång med sidan ( PC-Huset.com ) och försäljningen, vi driver bla en butik i Malmö, och har valt att dra igång med e-handel.

Vi hoppas att vår hemsida faller er i smaken och vi vill nu väldigt gärna höra vad ni, saknar hos oss. Vi tar väldigt gärna emot förslag av alla de typer, positiv och negativ kritik är båda lika värdefulla. Det vi gärna ser att ni ger feedback på är:
- Tips på produkter ni gärna skulle ha sett i sortimentet.
- Fraktsätt
- Betalsätt
- Vad ni tycker är okej leveranstid? 24h? 2 dagar? eller annat?
- Skulle ni betala extra för extra garantitid? Tex utöka garantin med 2år och betala XXX kr?
- Skulle ni vilja betala för försäkring på varan?
- Vad ska vi ta bort/lägga till på hemsidan?
- Övrigt

För att så måste som möjligt ska engagera sig så vinner en lycklig vinnare följande "presentkort" bland er som kommit med synpunkter, åsikter och produktförslag!

Nr1. 500kr att handla för på våran e-shop + Fraktfritt
Nr2. 250kr att handla för på våran e-shop + Fraktfritt
Nr3. 100kr att handla för på våran e-shop + Fraktfritt

Alla har lika stor chans att vinna, vinnare lottas, men för att det ska räknas som "inlägg" så räcker det inte att skriva 3-4 ord och inlägget skall hålla sig till första inlägget i tråden naturligtvis. Dragningen sker den 30:a Augusti.

-----
Efter att ha läst de otaliga inlägg på div. forum, bla detta här, så har vi också valt att ge
kunden fritt fram att välja mellan 7 betalsätt.
Alla betalsätten är inte aktiverade ännu, utan ska komma igång nu i veckan.

1. Betala i Butiken i Malmö
2. Faktura (Fakturera mig) Privatperson
3. Förskottsbetalning
4. Postförskott
5. Kortbetalning
6. Avbetalning ( Handelsbanken )
7. Faktura ( Företag )

Vi anser att alla ska kunna handla hos PC-Huset oavsett kunskap inom data och internet
därför erbjuder vi kunder att också ringa in sin beställning, utan att ta en endaste krona
för det, vilket det inte är alla som gör.

Våra villkor ser ut såhär: Försäljningsvillkor
- 30 dagars ångerrätt istället för 14 dagar, men har ni
några synpunkter på den är det bara att höra av sig så lyssnar vi, vi lovar.
- Prisgaranti som är jättegenerös gentemot kunder i den här branschen, men återigen har ni
Några synpunkter på den är det bara att höra av sig så lyssnar vi. Läs om villkoren för prisgarantin och hur den funkar på hemsidan.
- 24h Leverans är något vi håller, skulle det ändå vara så att vi inte skickat varan ifrån
våran butik inom 24h så bjuder vi på frakten, men har ni
Några synpunkter på den är det bara att höra av sig så lyssnar vi.

Stort tack för att ni tar er tiden till detta, lycka till och vi hoppas få läsa många inlägg!

Vi ber er att skriva i tråden och inte mail in era inlägg.

Mvh
Bedrudin
info@pc-huset.com
forum@pc-huset.com
PC-Huset.Com

Visa signatur

// info@pc-huset.com
// www.pc-huset.com

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att det jag saknar mest är valet att köpa utökad garanti och/eller olycksfallförsäkring, detta på saker som bärbart ljud eller bärbara datorer. Men garantin kan ju gärna gälla alla produkter, men tror det inte är någon som olycksfallsförsäkrar ett grafikkort. Detta saknar jag bland de flesta internetbutiker.

Sen tycker jag att när man på er sida väljer en kategori och får se undermenyerna att mittenfönstret borde visa ett urval av de produkter i den kategorin. Det ser lite snyggare ut än att mittenfönstret visar underkategorierna.

Själv bryr jag mig inte så mycket om fraktid, men det vore ju bra att erbjuda expressfrakt som är lite dyrare för de människor som behöver sina saker fort.

Det var väll de ja kom på Lycka till med sidan

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Efter en liten till vill jag bara påpeka priset på "Artnr. 1292" tror ni har satt det 1000kr för högt. Köpe en likadan från komplett för en dag sen för 1150:-

Men till den viktiga biten.

Utbudet är enormt för att vara en nystartad butik enligt mig. så där finns det inte mycket ni kan ända på.

Fraktsätt är en viktig fråga tycker jag, och jag är riktigt nöjd om jag får saken dagen efter jag har beställt den. Ser att ni satsar på detta, viket är bra enligt min mening.

Betalsätt: Ju fler desto bättre, och ni täcker de flesta områdena.

Jag skulle gärna betala lite extra för att få längre garanti, speciellt på lite dyrare produkter. Så köper jag en SKärm för 5000:- så lägger jag med glädje ut 3-400 för att få 2års extra garanti. Detta gäller även försäkring.

Kanske strukturera ännu mer. Tex bland moderkort att inte ha s754 och 939 i samma kategori. Sen kan man ha underkategiorier, tex s939 sen PCI-E

En karta skulle inte heller skada så man hittar till eran affär i malmö

Allt för mig, ska nog ta en titt in nån dag när man är i stan

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Trevligt med lite feedback, gärna att våra kunder också skriver någon rad eller två om hur ni tycker att hela köp förloppet gick.

"Jag måste säga att det jag saknar mest är valet att köpa utökad garanti och/eller olycksfallförsäkring, detta på saker som bärbart ljud eller bärbara datorer. Men garantin kan ju gärna gälla alla produkter, men tror det inte är någon som olycksfallsförsäkrar ett grafikkort. Detta saknar jag bland de flesta internetbutiker."

Vi håller på och implanterar in vissa funktioner, tex. just det att man ska kunna välja extra garanti på alla produkter.
Olycksfallförsäkring är det lite annorlunda med, då det inte är vi som håller i försäkringen, utan vi har en samarbetspartner, vilket gör att vi tyvärr är ganska låsta till vilka produkter som vi kan erbjuda olycksfallförsäkring till.

"Sen tycker jag att när man på er sida väljer en kategori och får se undermenyerna att mittenfönstret borde visa ett urval av de produkterna i den kategorin. Det ser lite snyggare ut än att mittenfönstret visar underkategorierna."

Bra ide, har skickat till våran webbansvarige, som tar en titt på det när han är tillbaka ifrån semestern. Jag tror inte att det ska vara några problem att fixa en sådan funktion.

"Själv bryr jag mig inte så mycket om frakt tid, men det vore ju bra att erbjuda expressfrakt som är lite dyrare för de människor som behöver sina saker fort."

Expressfrakt känns som lite överflödigt för våran del, då vi ändå försöker skicka varorna samma dag vi får order och på så sätt får kunden varan oftast inom 24h ändå, utan att ta ut någon extra frakt.

"Efter en liten till vill jag bara påpeka priset på "Artnr. 1292" tror ni har satt det 1000kr för högt. Köpe en likadan från komplett för en dag sen för 1150:-"

Ber om ursäkt för det, det är återgärdat nu, och varan kostar nu 1145kr.

"Utbudet är enormt för att vara en nystartad butik enligt mig. så där finns det inte mycket ni kan ända på."

Utbudet växer för varje dag som går, i alla fall på nätet, i butiken så är vi nöjda med vårat utbud, där försöker vi istället ha det senaste, istället för bara packa på oss massor av grejer. Varor som finns i butiken kan ni se under "Leveranstid" på hemsidan.

"Fraktsätt är en viktig fråga tycker jag, och jag är riktigt nöjd om jag får saken dagen efter jag har beställt den. Ser att ni satsar på detta, viket är bra enligt min mening."

Frakten är hos oss det viktigaste måste jag säga, dvs. att vi i värsta fall skickar varan dagen efter och att kunden har den i handen inom 2 dagar och i bästa fall runt 20-24h efter beställningen.

"Betalsätt: Ju fler desto bättre, och ni täcker de flesta områdena."

Som sagt, så tror jag att vi täcker de flesta områdena, det kommer att tillkomma ett par betalsätt till, tex. Banköverföring med de olika Bankerna.

"Jag skulle gärna betala lite extra för att få längre garanti, speciellt på lite dyrare produkter. Så köper jag en Skärm för 5000:- så lägger jag med glädje ut 3-400 för att få 2års extra garanti. Detta gäller även försäkring."

Svar på garantin finns i tråden

"Kanske strukturera ännu mer. Tex. bland moderkort att inte ha s754 och 939 i samma kategori. Sen kan man ha UnderKategorier, tex. s939 sen PCI-E"

Det är väldigt ofta en smakfråga har vi sett, därför kommer vi under hösten utveckla ett sorteringssystem som jag tror kommer vara ganska unikt.

"En karta skulle inte heller skada så man hittar till eran affär i malmö
Allt för mig, ska nog ta en titt in någon dag när man är i stan"

En karta finns nu på hemsidan, och du är väldigt välkommen:)

Visa signatur

// info@pc-huset.com
// www.pc-huset.com

Permalänk

Er nisch är alltså:
dagen efter leverans
prisgaranti
"dubbel" ångerrätt
(Känns dock som en sak för mycket, kan bli svårt att få det gå runt tror jag..)

Varför står inte det på er hemsida? Det borde ju vara det första kunden ser, tillsammans med företagsnamnet. Hemsidan är faktiskt riktigt usel just nu:

*Sidomenyn behöver mer struktur, att blanda väskor och mp3 med datorkomponenter gör det endast rörigt.
*Hemsidan känns inte färdig, designen känns gammal
*Varför ska man handla hos er? Vad är er nisch?
*Två stycken copyright-texter (Både i huvudfönstret och längst ner på sidan)
*Info om din dator... ?
*INGEN PRODUKTINFO (Edit* Fanns visst på vissa varor)

Bra är dock:
*Brett sortiment
*Enkelt att hitta kundservice, försäljningsvilkor, karta mm.
*Sökfunktion

Övrigt:
-Leveranstid borde hålla sig runt max två dagar från och med att ni har varan i lager.

-Extra garanti/försäkring förstår jag inte riktigt, vilka produkter handlar det om, vad får man och till vilket pris? (De flesta komponenter har ju redan en lång garanti från tillverkaren, och försäkring skaffar man nog på annat håll.) Kan dock fungera för TFT skärmar, 20% extra för pixel/backlightbleed garanti.

Permalänk

Er nisch är alltså:
dagen efter leverans
prisgaranti
"dubbel" ångerrätt
(Känns dock som en sak för mycket, kan bli svårt att få det gå runt tror jag..)

Vi har naturligtvis räknat på det och kommit fram att vi klarar oss, "trots" att vi har de här garantierna, vi tycker absolut inte att vi gör något som kommer att förändra marknaden nämnvärt, men vi tycker att vi kan erbjuda kunderna den säkerheten och privlegien, eller?

Varför står inte det på er hemsida? Det borde ju vara det första kunden ser, tillsammans med företagsnamnet. Hemsidan är faktiskt riktigt usel just nu:

Naturligtvis ska det stå det :), vi har nu gjort en banner som säger vad vi står för Tack

*Sidomenyn behöver mer struktur, att blanda väskor och mp3 med datorkomponenter gör det endast rörigt.
*Hemsidan känns inte färdig, designen känns gammal
*Varför ska man handla hos er? Vad är er nisch?
*Två stycken copyright-texter (Både i huvudfönstret och längst ner på sidan)
*Info om din dator... ?
*INGEN PRODUKTINFO (Edit* Fanns visst på vissa varor)

Designen har ändrats nu, till det lite mer hemkära anser vi :), meny struktureringen kommer att ändras till det bättre snart.
Produktinfo uppdateras konstant, mycket tid går åt och vi jobbar på högvarv just med den biten, så det kommer på de flesta produkterna

Bra är dock:
*Brett sortiment
*Enkelt att hitta kundservice, försäljningsvillkor, karta mm.
*Sökfunktion

Sortimentet breder ut sig varje dag som går
Karta finns och en ännu bättre sökfunktion kommer inom kort.

Övrigt:
leveranstid borde hålla sig runt max två dagar från och med att ni har varan i lager.

Leveranstiden från det att vi har varan i lager max 24h och det garanterar vi

-Extra garanti/försäkring förstår jag inte riktigt, vilka produkter handlar det om, vad får man och till vilket pris? (De flesta komponenter har ju redan en lång garanti från tillverkaren, och försäkring skaffar man nog på annat håll.) Kan dock fungera för TFT skärmar, 20% extra för pixel/backlightbleed garanti.

Jag tror att kunder som inte tycker att försäkringar är värda X antal kronor men kan kännas skönt att ha en garanti på tex en TV värd 10 000kr i 2 år till, medan försäkring kostar lite mer men ger desto mer skydd naturligtvis och det gäller hela sortimentet, förutom naturligtvis kablar och div. småsaker.

Visa signatur

// info@pc-huset.com
// www.pc-huset.com

Permalänk
Medlem

Jag kan inte få sökfunktionen att fungera, får bara ett scripterror och när man bläddrar bland produkter så syns ofta samma produkt flera gånger, men jag antar att det är sånt som kommer att fixas. I övrigt tycker jag att sidan är lite rörig, bl.a. hade jag hellre sett att "Lista" används som standardalternativ vid produktbläddring och att det borde listas fler än 30 produkter/sida, helst ska man slippa bläddra sidor helt.

Vad jag kunde se har ni inga DDR2-minnen? Det måste ni ju ordna

Fraktfritt om man handlar för mer än x kr skulle kanske också kunna vara ett alternativ?

Överdrivet flashiga färger hatar jag, men i princip enbart svart/vitt på sidan känns nästan lite tråkigt

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Hemsidan ser redan bättre ut ja, men fortfarande en bit kvar till dom flesta av era konkurrenter.

Såg nu att ni hade ett forum också, det går ju att spinna vidare på, varje produkt skulle kunna ha en egen topic, som länkades till ifrån produktinformationen, "diskutera/läs kommentarer om denna produkt".

Ett annan idé är att låta kunder skriva en mini-recension av produkten, alltså inte bara 5/5 FÖR Den VAR BÄST!!, utan riktiga recensioner med egna bilder osv. För en liten recension kunde man få fri frakt på nästa beställning, eller 50:- att handla för.

Ni kanske redan har diskuterat något liknande, om inte tror jag att det är värt att fundera på.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Måste bara säga: Fan vad bra med feedback! kommer kanske inom i helgen

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

*Kontrasten på sidan är lite dålig som andra redan sagt
*Mer undermenyer så blir menyn bättre
* Uppdelningen av kontrollerkort är inte helt bra, raid med vad för protokoll ?
* Produkterna borde ha info och gärna något som komplett har med uppdelat för tester, länkar, osv.

Bra saker:
Produkt utbudet verkar stort vilket är mycket bra, många kylare t.ex. vilket swecare tycker om

Igentligen tycker jag om layoten men det är som sagt lite jobbiga färger.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Jag kan inte få sökfunktionen att fungera, får bara ett scripterror och när man bläddrar bland produkter så syns ofta samma produkt flera gånger, men jag antar att det är sånt som kommer att fixas. I övrigt tycker jag att sidan är lite rörig, bl.a. hade jag hellre sett att "Lista" används som standardalternativ vid produktbläddring och att det borde listas fler än 30 produkter/sida, helst ska man slippa bläddra sidor helt.

Konstigt att sökfunktionen inte funkar för dig, är det fler som får samma problem? Fler produkter är sådant som naturligtvis fixas, faktum är att jag har gått igenom prislistan och hittar inte längre några dubbletter
Bläddringen har utökats till 100 produkter per sida, så nu borde det vara lättar tror jag

Vad jag kunde se har ni inga DDR2-minnen? Det måste ni ju ordna

Naturligtvis har vi DDR2-minne :), Vi kommer utöka sortimentet med ännu fler minnen och märken. Du hittar de under Minnen-DDR DIMM

http://www.pc-huset.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=vis...

Fraktfritt om man handlar för mer än x kr skulle kanske också kunna vara ett alternativ?

Känns som man "lurar" kunden lite, då man oftast bakar in frakten i priset, vi vill nog köra med öppna kort så att säga, men vi kommer gå igenom prislistan och se när "brytningspunkten" kommer och kanske att vi lägger fri frakt över den, vem vet

Överdrivet flashiga färger hatar jag, men i princip enbart svart/vitt på sidan känns nästan lite tråkigt

Vi tycker om designen som den är nu, kanske att det läggs in lite mer färg någonstans, men en större förändring sker nog inte på ett tag, tror ja i all fall

Hemsidan ser redan bättre ut ja, men fortfarande en bit kvar till dom flesta av konkurrenter.

Ja, vi får kanske trots allt kolla på designen då många är lite kritiska, vi kommer i alla fall diskutera det, jag lovar

Såg nu att ni hade ett forum också, det går ju att spinna vidare på, varje produkt skulle kunna ha en egen topic, som länkades till ifrån produktinformationen, "diskutera/läs kommentarer om denna produkt".

Vi tänkte att ett litet forum kan vara bra för att "piffa" upp stämningen och kanske få hjälp med andra saker än ren fakta support, om man kan säga så
Angående produkter som ska ha egna topics, så blir det tyvärr nästan OÄNDLIGT med topics, dock så kan vi nog göra så att de produkter som recenseras, att de får en topic automatiskt, en bra ide

Ett annan idé är att låta kunder skriva en mini-recension av produkten, alltså inte bara 5/5 FÖR Den VAR BÄST!!, utan riktiga recensioner med egna bilder osv. För en liten recension kunde man få fri frakt på nästa beställning, eller 50:- att handla för.

Vi kommer nog baka in den funktionen i forum/topic funktionen förmodar jag

Måste bara säga: Fan vad bra med feedback! kommer kanske inom i helgen

Vi tackar, och hälsar dig välkommen, fast helgen går tyvärr inte då vi har stängt, i alla fall nu på sommaren.

*Kontrasten på sidan är lite dålig som andra redan sagt
*Mer undermenyer så blir menyn bättre
* Uppdelningen av kontrollerkort är inte helt bra, raid med vad för protokoll ?
* Produkterna borde ha info och gärna något som komplett har med uppdelat för tester, länkar, osv.

Vi kommer ta en titt på designen, färgerna och menyn, angående produktinformationen, så läggs den upp varje dag, men det tar sin lilla tid då det är många produkter.

Bra saker:
Produkt utbudet verkar stort vilket är mycket bra, många kylare t.ex. vilket swecare tycker om

Naturligtvis vet vi vad våra swecare gillar och inte gillar, därför kommer ett par överraskningar nu mot höstkanten, bla märken som inte finns i Sverige idag, i alla fall på vanlig Återförsäljare väg

Visa signatur

// info@pc-huset.com
// www.pc-huset.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PC-Huset.com
Konstigt att sökfunktionen inte funkar för dig, är det fler som får samma problem?

Fungerar inte för mig heller, varken i FF eller IE.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser bra ut, mycket möjligt att ni får ha mig rännande i butiken nästa gång jag behöver grejer

Hittade lite små stavfel i den gula randen längst ner på första sidan bara:

"Sök tips"
"Kunskaps bas"
"Jobba hoss oss"
"Sido karta"

Därutöver verkar allt mkt bra!

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]Naturligtvis har vi DDR2-minne :), Vi kommer utöka sortimentet med ännu fler minnen och märken. Du hittar de under Minnen-DDR DIMM

http://www.pc-huset.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=vis...

Ah, ni hade visst gömt dem bland DDR-minnerna, det bör ni inte göra då DDR och DDR2 är helt olika.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte låta bli att påpeka lite fel jag heller även att jag tycker att sidan var helschysst i övrigt :).

Längst ner i undermenyerna så står det "jobba hoss oss".. Om jag har rätt så stavas det "jobba hos oss"?

Ni kanske kunde lägga till lite "Vi på PC-huset rekomenderar" eller nått liknande! Kanske skriva lite egna recensioner (och andras professionellas åsikter) om varorna! För i allt vimmel bland dyra skärmar och grafikkort så finns det ju en del att välja emellan, och alla är inte "experter" som många här på sweclockers och er själva! Antar att ni vill att "vanliga" personer ska handla på er webshop med :).

Det var inte så mycket men jag försökte iaf :). //Joel

Permalänk
Medlem

Sökfunktionen fungerar inte för mig heller.
Jag gillar inte att behöva scrolla i sidled men sidan är väl gjord för högre upplösning antar jag.

Menyn känns väldigt rörig, kanske kunde ni ha lite rubriker som gör att ni gömmer många av de som är där nu. Jag ser att ni bl.a. har 2st för kablage. Där sätter ni istället Kablage och när man klickar där så får man fram internt och externt. Likadant på så många som möjligt.

När man väl tittar på produkterna är det också rörigt.
Ni borde ändra så att man först bara ser en lista av produkterna som man kan klicka på för att se specifikationerna.

Jag tycker det är bra om produkten skickas inom 24h men det är inget krav från min sida men max 2 dagar.

Bra att ni har så många betalsätt.
Det absolut smidigaste betalsättet förutom kort är att betala direkt via internetbanken.

Var väl allt från mig,, kanske hittar något mer snart

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst vad de andra skrivt, så nån kanske skrivit samma sak som mig. Men det första jag stör mig på är rutan uppe i mitten (5 anledningar). Den uppdaterar sig för fort. Helt ok om den uppdateras segare.

Bra med nya produkter och storsäljare på första sidan. Kanske även fynd går att ha längst nere på första sidan? Fast det blev lite konstigt med bara skrivar saker på nya produkter. Och när jag klickade på en av dem så kommer jag till produkten. Där är det en bild ruta, men ingen bild.
Har kollat lite mera på sidan nu, och det verkar som att problemet med bilder finns lite överallt.

Sen en sak som jag saknar mycket är beskrivning på produkterna. Jag vill gjärna slippa söka upp tillverkarens hemsida och kolal där. Ni kan gjärna ha en förenklad beskrivning och en avancerad.

Klickade på "högtalare" i menyn till vänster. Då fick jag välja undermeny. Men det fanns bara en "högtalare". Ni kanske har tänkt lägga till nån underrubrik? Annars kan ni skippa den.

Väldigt bra valmöjligheter hur produkterna ska visas (billigast först, bilder, bara text osv.)

Också bra med frakt klassen. Lätt att hitta.

Man kanske kan ha större rubriker i menyn till vänster. Typ Moddning, Bygg din egen dator, skärmar, datordelar, tillbehör, ljud, skrivare/skanner. Sen klockar man på en av dem och får fram fler alternativ. Bara en tanke.

"Välj varumärke" där nere till vänster förstår jag mig inte på. Kanske ett "?" bredvid så att de som inte förstår får veta hur man ska göra.

Ska lägga mig nu. Kanske kolalr mer i morgon. Men det ser ju bra ut än så länge. Snart är det en riktigt proffsig sida

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Re: PC-Huset.com-vi vill veta vad du/ni tycker- belöning lottas ut

- Tips på produkter ni gärna skulle ha sett i sortimentet.
Conroe är det allra hetaste som alla pratar om just nu, den borde vara listad så man kan se pris och förbeställa
Cpu kylaren tuniq borde finnas med i sortimentet. Cpu kylarna borde även varaindelade efter socket och inte amd/intel som de är nu.

- Fraktsätt
Låter som en trevlig ide att man kan komma till butiken och hämta. Annars finns det väl inte så mycket att välja på. Paket med posten är väl det sm gäller

- Betalsätt
Kreditkort
Direkt bankbetalning, på samma sätt som man har när man fyller på sitt kontantkort till telefonen är trevligt
Postförskott
Kunna betala när man hämtar i butiken
Om dessa alternatib finns så är jag nöjd

Jag tycker det ska gå iväg en leverans från er per dag, och då blir ju max vänettiden på att sakerna skickas 24h. Sen är det postens vanliga tider som gäller, inget ni kan påverka.

- Skulle ni betala extra för extra garantitid? Tex utöka garantin med 2år och betala XXX kr?
Nej. Jag tycekr det är självklart att man har garanti så att om något är sönder när man får det, eller går sönder innom en snar framtid så ska man få det utbytat. Men en förlängd garanti ser jag ingen mening med. Ordinarie garantin ska förhoppningsvis bara så lång så man hellre köper nya saker än att få det gamla utbytt när den gått ut

vad menar ni med försäkring, hur skiljer det sig från garanti? Men visst, en drulle-försäkring som gäller för ett söndermoddat vattenskadat moderkort är klart trevligt.

Datorkonfigurator- Övrigt

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk

Fungerar inte för mig heller, varken i FF eller IE.

Sökfunktionen fungerar inte för mig heller.

Jag har vidarbefodrat det till webmastern, han får helt enkelt titta på det 

Hittade lite små stavfel i den gula randen längst ner på första sidan bara:

"Sök tips"
"Kunskaps bas"
"Jobba hoss oss"
"Sido karta”

Längst ner i undermenyerna så står det "jobba hoss oss".. Om jag har rätt så stavas det "jobba hos oss"?

Det är fixat, pinsamt med stavfel 

Ah, ni hade visst gömt dem bland DDR-minnerna, det bör ni inte göra då DDR och DDR2 är helt olika.

De har tyvärr hamnat där på grund utav prisfilen uppbyggnad, dvs den som vi får ifrån leverantören, vi ska se vad vi kan göra med det

Ni kanske kunde lägga till lite "Vi på PC-huset rekommenderar" eller nått liknande! Kanske skriva lite egna recensioner (och andras professionellas åsikter) om varorna! För i allt vimmel bland dyra skärmar och grafikkort så finns det ju en del att välja emellan, och alla är inte "experter" som många här på sweclockers och er själva! Antar att ni vill att "vanliga" personer ska handla på er webshop med .

Vi ska se vad vi kan göra, men med ett sortiment på ett par tusen produkter, så är det naturligtvis inte möjligt för oss att recensera alla, men de populäraste skulle vi nog kunna, om inget annat kanske starta ett samarbete med någon test sida där vi kan få produkttesterna av de, får se 

Menyn känns väldigt rörig, kanske kunde ni ha lite rubriker som gör att ni gömmer många av de som är där nu. Jag ser att ni bl.a. har 2st för kablage. Där sätter ni istället Kablage och när man klickar där så får man fram internt och externt. Likadant på så många som möjligt.

Vi kommer bygga om menyn, det beslutet är taget, men när det blir vågar ja tyvärr inte säga.

När man väl tittar på produkterna är det också rörigt.
Ni borde ändra så att man först bara ser en lista av produkterna som man kan klicka på för att se specifikationerna.

Det kommer också att fixas inom snar framtid, idag får ni välja att visa en lista som standard ifall ni vill det.

Jag har inte läst vad de andra skrivt, så nån kanske skrivit samma sak som mig. Men det första jag stör mig på är rutan uppe i mitten (5 anledningar). Den uppdaterar sig för fort. Helt ok om den uppdateras segare.

Har vidarbefodrat det, och det kommer att fixas.

Bra med nya produkter och storsäljare på första sidan. Kanske även fynd går att ha längst nere på första sidan? Fast det blev lite konstigt med bara skrivar saker på nya produkter. Och när jag klickade på en av dem så kommer jag till produkten. Där är det en bild ruta, men ingen bild.
Har kollat lite mera på sidan nu, och det verkar som att problemet med bilder finns lite överallt.

Bilderna tas idag, enbart ifrån leverantören, vilket gör att det blir problem med vissa då de inte har bilder, men snart går vi över till våra bilder då vårat bildsystem kommer igång.

Sen en sak som jag saknar mycket är beskrivning på produkterna. Jag vill gjärna slippa söka upp tillverkarens hemsida och kolal där. Ni kan gjärna ha en förenklad beskrivning och en avancerad.

Samma där, mycket produkter och det jobbas på för fullt, det kommer en större uppdatering snart.

Man kanske kan ha större rubriker i menyn till vänster. Typ Moddning, Bygg din egen dator, skärmar, datordelar, tillbehör, ljud, skrivare/skanner. Sen klockar man på en av dem och får fram fler alternativ. Bara en tanke.

Menysystem kommer att förändras

"Välj varumärke" där nere till vänster förstår jag mig inte på. Kanske ett "?" bredvid så att de som inte förstår får veta hur man ska göra.

Det ska visa vilka varumärken vi saluför helt enkelt, nu står det lite tydligare 

Conroe är det allra hetaste som alla pratar om just nu, den borde vara listad så man kan se pris och förbeställa
Cpu kylaren tuniq borde finnas med i sortimentet. Cpu kylarna borde även varaindelade efter socket och inte amd/intel som de är nu.

Har skickat till inköpsansvarige som ska titta på det säger han 

- Betalsätt
Kreditkort
Direkt bankbetalning, på samma sätt som man har när man fyller på sitt kontantkort till telefonen är trevligt
Postförskott
Kunna betala när man hämtar i butiken
Om dessa alternatib finns så är jag nöjd

Eftersom de finns så är du garanterat nöjd 

Jag tycker det ska gå iväg en leverans från er per dag, och då blir ju max vänettiden på att sakerna skickas 24h. Sen är det postens vanliga tider som gäller, inget ni kan påverka.

Leverans ifrån butiken går en gång om dagen, sen finns det varor som inte finns i butiken men som finns tex hos leverantören, då skickas varan oftast direkt ifrån leverantören.

Nej. Jag tycekr det är självklart att man har garanti så att om något är sönder när man får det, eller går sönder innom en snar framtid så ska man få det utbytat. Men en förlängd garanti ser jag ingen mening med. Ordinarie garantin ska förhoppningsvis bara så lång så man hellre köper nya saker än att få det gamla utbytt när den gått ut

Garanti är en utökad ”version” av den vanliga garantin, tex på en TV så är det kanske 1års garanti, men kunden vill ha 3år osv

vad menar ni med försäkring, hur skiljer det sig från garanti? Men visst, en drulle-försäkring som gäller för ett söndermoddat vattenskadat moderkort är klart trevligt.

En drulle försäkring ja, nu är det så att varan måste vara värd X antal tusen kronor för att försäkringsbolaget ska godkänna den, tyvärr så är det inte många moderkort som går på många tusenlappar och att det förmodligen skulle kosta ett par hundra kronor att försäkra det, så många skippar nog, men som sagt för en TV på tiotusentals kronor så är det nog helt okej 

Datorkonfigurator- Övrigt

Kommer snart

Visa signatur

// info@pc-huset.com
// www.pc-huset.com

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]

Vi ska se vad vi kan göra, men med ett sortiment på ett par tusen produkter, så är det naturligtvis inte möjligt för oss att recensera alla, men de populäraste skulle vi nog kunna, om inget annat kanske starta ett samarbete med någon test sida där vi kan få produkttesterna av de, får se 

Kommer snart

Ja självklart så förstår jag att man inte kan skriva om alla produkter och det var inte så jag menade :). Men kanske när man trycker på t ex grafikkort så kan ni ju ha en liten introduktion med 5-6 varor som ni kan indela i "Till gamern som vill ha ut det mesta" eller "till dig som inte använder så krävande program".. Hoppas du förstår vad jag menar

//joel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollen
Ja självklart så förstår jag att man inte kan skriva om alla produkter och det var inte så jag menade :). Men kanske när man trycker på t ex grafikkort så kan ni ju ha en liten introduktion med 5-6 varor som ni kan indela i "Till gamern som vill ha ut det mesta" eller "till dig som inte använder så krävande program".. Hoppas du förstår vad jag menar

//joel

jo jag förstod det, vi får som händer efter semestrarna, men jag är helt på din linje där, att lite "expert" betyg inte hade skadat.

Visa signatur

// info@pc-huset.com
// www.pc-huset.com

Permalänk

Jag har bara några enklare synpunkter...

Designen:

1. ljusgult gör sig inte så bra mot vitt då det är dålig kontrast mellan färgerna (byt färg helt eller gör den något mörkare).

2. Huset i loggon ser lite skamfilat ut (http://www.pc-huset.com/bilder/butiksspecifikt/Untitled-1_01....).
Den ni har här: http://www.pc-huset.com/bilder/butiksspecifikt/egenlogo_98x60... ser betydligt bättre ut.
Använd antingen den ena ELLER den andra, men var konsekvent och använd samma överallt (och ska ni ändå bara använda en, använd då den som inte ser ut som den blivit omskalad)!

3. Menyerna särskiljer sig inte från informationen på sidan vilket gör att det ser grötigt ut. Lägg en annan färg på menyn som gör att den skiljer sig lite från informationen ni vill presentera, det är väl ändå infon i mitten ni vill ska dra ögonen till sig?
En meny med lägre kontraster än huvudinfon i mitten kommer göra att ögonen drar sig till mitten av sidan.

Felaktigheter:

1. Jag stötte på lite problem på sidan med opera, till exempel detta:
http://www.silverridge.nu/filer/bug1.jpg som inte såg så bra ut.

2. klickar man på "Nyheter" i topmenyn så dör sidan i IE och man får varningsmeddelanden om scriptfel (det är möjligt att den laddas, men jag ville inte vänta på den då jag upplevde det som att det tog för lång tid). Den laddas dock i opera, men det är för mkt info på sidan så det tar för lång tid. Så man hinner uppleva det även där som att sidan inte svarar. Det hade räckt med 10-20 nya produkter per sida istället för 100 som det är i dagsläget.

Jag upplever detta som störande även på andra sidor (som dock laddas utan fel) där man tvingas att ladda väldigt många artiklar i en sida. Låt gärna användaren själv bestämma hur många artiklar som skall laddas per sida vid visning av sidor med väldigt mkt information/artiklar. Ett lågt värde är att föredra som standard (ex. 10-20 artiklar) då det gör att sidan laddas betydligt mkt snabbare.

3. Går man in under en kategori så visas många produkter dubbelt (se bild: http://www.silverridge.nu/filer/bug2.jpg). Detta gäller dock inte alla kategorier. Kan ju enkelt förklaras med att det blivit en dublett vid en prisuppdatering men om det inte är det så borde det åtgärdas snarast då det är lite störande.

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

Apropå detta:
- Prisgaranti

Eftersom vi alltid försöker ha de bästa priserna och strävar efter att vara ledande i våran bransch, så är det ändå trots det svårt att veta exakt vad som är det lägsta priset idag.

Därför så ber vi våra kunder alltid ringa/mail in en länk till det billigare priset, så ska vi göra vårt bästa för att kunna erbjuda dig som kund just det priset. Det enda vi kräver är att varan ska vara exakt likadan och att den ska finnas i lager hos företaget som vi jämförs med.

Så vill jag bara direkt säga att ni bör kolla över era Athlon X2 priser, ni är nära nog dubbelt så dyr som era konkurrenter

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverridge
Jag har bara några enklare synpunkter...

Designen:

1. ljusgult gör sig inte så bra mot vitt då det är dålig kontrast mellan färgerna (byt färg helt eller gör den något mörkare).

2. Huset i loggon ser lite skamfilat ut (http://www.pc-huset.com/bilder/butiksspecifikt/Untitled-1_01....).
Den ni har här: http://www.pc-huset.com/bilder/butiksspecifikt/egenlogo_98x60... ser betydligt bättre ut.
Använd antingen den ena ELLER den andra, men var konsekvent och använd samma överallt (och ska ni ändå bara använda en, använd då den som inte ser ut som den blivit omskalad)!

3. Menyerna särskiljer sig inte från informationen på sidan vilket gör att det ser grötigt ut. Lägg en annan färg på menyn som gör att den skiljer sig lite från informationen ni vill presentera, det är väl ändå infon i mitten ni vill ska dra ögonen till sig?
En meny med lägre kontraster än huvudinfon i mitten kommer göra att ögonen drar sig till mitten av sidan.

Felaktigheter:

1. Jag stötte på lite problem på sidan med opera, till exempel detta:
http://www.silverridge.nu/filer/bug1.jpg som inte såg så bra ut.

2. klickar man på "Nyheter" i topmenyn så dör sidan i IE och man får varningsmeddelanden om scriptfel (det är möjligt att den laddas, men jag ville inte vänta på den då jag upplevde det som att det tog för lång tid). Den laddas dock i opera, men det är för mkt info på sidan så det tar för lång tid. Så man hinner uppleva det även där som att sidan inte svarar. Det hade räckt med 10-20 nya produkter per sida istället för 100 som det är i dagsläget.

Jag upplever detta som störande även på andra sidor (som dock laddas utan fel) där man tvingas att ladda väldigt många artiklar i en sida. Låt gärna användaren själv bestämma hur många artiklar som skall laddas per sida vid visning av sidor med väldigt mkt information/artiklar. Ett lågt värde är att föredra som standard (ex. 10-20 artiklar) då det gör att sidan laddas betydligt mkt snabbare.

3. Går man in under en kategori så visas många produkter dubbelt (se bild: http://www.silverridge.nu/filer/bug2.jpg). Detta gäller dock inte alla kategorier. Kan ju enkelt förklaras med att det blivit en dublett vid en prisuppdatering men om det inte är det så borde det åtgärdas snarast då det är lite störande.

Då ska ja försöka svara

1.Ljusorange är utbytt mot lite mörkare, jag hoppas att man ser lite bättre nu

2.Loggon är tillbaka till våran gammla, och visst är den snygg

3. Menyn ska synas lite bättre nu hoppas vi.

Felaktigheterna har skickats vidare till Webmastern.

Citat:

[i]
Apropå detta:
- Prisgaranti

Eftersom vi alltid försöker ha de bästa priserna och strävar efter att vara ledande i våran bransch, så är det ändå trots det svårt att veta exakt vad som är det lägsta priset idag.

Därför så ber vi våra kunder alltid ringa/mail in en länk till det billigare priset, så ska vi göra vårt bästa för att kunna erbjuda dig som kund just det priset. Det enda vi kräver är att varan ska vara exakt likadan och att den ska finnas i lager hos företaget som vi jämförs med.

Så vill jag bara direkt säga att ni bör kolla över era Athlon X2 priser, ni är nära nog dubbelt så dyr som era konkurrenter

Priset håller på och ändras nu, tyvärr fel i prislistan

Vi har nu stor Kampanj på lite varor i butiken:
http://www.pc-huset.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=ste...

Vi bjuder på frakten på medlemar ifrån Sweclockers, då ni varit snälla och hjälpt till att utforma sidan, skriv bara "sweclockers" i meddelanderutan och vi kommer att ta bort frakten för er.
Det gäller endast Kampanjvaror!

Visa signatur

// info@pc-huset.com
// www.pc-huset.com

Permalänk

Mycket bra priser på veckans erbjudande, men man kan ju bara beställa två av dom? Finns ingen köp-knapp på dom andra.

Lite oroad över detta dock:
"Antal tillgängliga
till kampanjpris
1"

Hur hade ni tänkt här???

Sen måste jag tyvärr klaga på hemsidan igen, scripten mm. fungerar säkert jätte bra (eller, testade sökfunktionen och den fungerade fortfarande inte...), men till och med jag kan ju göra bättre kodade, snyggare och mer användarvänliga hemsidor, och då är all min erfarenhet lite hobbykodning för något år sedan samt Webdesign A i gymnasiet. Om ni verkligen satsar på detta borde ni lägga ut lite pengar på en ordentlig hemsida, jag är övertygad om att det kommer löna sig.

Permalänk

Hej igen, jag har lite fler synpunkter...

Vi börjar med dom positiva:
Det ser betydligt bättre ut nu när lagt in ramar runt meny och bytt loggan! Siten blev mkt tydligare och ser lite proffsigare ut helt enkelt. Det var även positivt att ni nu ändrat så att man ser 20 artiklar per sida, det ger en lite mer övergripbar mängd med info.

Dom negativa är ganska få denna gången:
1. Laddtiderna! När jag klickade på Nyheter så tog det 39 sekunder (ja, jag är enfaldig nog att ta tid på det) att ladda sidan, och det känns inte riktigt ok.
2. Till sist en petitess: Artiklarna som ni skyltar med längst ut till höger; när man klickar på dom så kommer man inte till artiklarna utan man kommer till artikelns grupp. Det upplever jag som felaktigt. Har jag hittat en produkt som jag är intresserad av och klickar på den så ska jag direkt komma till den (ta till vara på era kunders impulsivitet) och där ska det vara enkelt att lägga den i kundvagnen.

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onlytobbe
Mycket bra priser på veckans erbjudande, men man kan ju bara beställa två av dom? Finns ingen köp-knapp på dom andra.

Lite oroad över detta dock:
"Antal tillgängliga
till kampanjpris
1"

Hur hade ni tänkt här???

Sen måste jag tyvärr klaga på hemsidan igen, scripten mm. fungerar säkert jätte bra (eller, testade sökfunktionen och den fungerade fortfarande inte...), men till och med jag kan ju göra bättre kodade, snyggare och mer användarvänliga hemsidor, och då är all min erfarenhet lite hobbykodning för något år sedan samt Webdesign A i gymnasiet. Om ni verkligen satsar på detta borde ni lägga ut lite pengar på en ordentlig hemsida, jag är övertygad om att det kommer löna sig.

Nu ska man kunna köpa Kampanjartiklar också naturligtvis

Varför är du oroad över det? Att det är 1 kvar i lager eller?
Anledningen är att det är så många kvar i butiken, ser vi att många beställs så kommer vi naturligtvis ta in fler, men just nu är det 1 stycken kvar, och det är först till kvarn naturligvis.

Hemsidan ska nu funka, även om viss fortfarande tycks ha problem med sökfunktionen, så har vi uppdaterat designen, hoppas att den faller mer i smaken

----------------------------------------------------------------------------------------------

Citat:

[i]Hej igen, jag har lite fler synpunkter...

Vi börjar med dom positiva:
Det ser betydligt bättre ut nu när lagt in ramar runt meny och bytt loggan! Siten blev mkt tydligare och ser lite proffsigare ut helt enkelt. Det var även positivt att ni nu ändrat så att man ser 20 artiklar per sida, det ger en lite mer övergripbar mängd med info.

Dom negativa är ganska få denna gången:
1. Laddtiderna! När jag klickade på Nyheter så tog det 39 sekunder (ja, jag är enfaldig nog att ta tid på det) att ladda sidan, och det känns inte riktigt ok.
2. Till sist en petitess: Artiklarna som ni skyltar med längst ut till höger; när man klickar på dom så kommer man inte till artiklarna utan man kommer till artikelns grupp. Det upplever jag som felaktigt. Har jag hittat en produkt som jag är intresserad av och klickar på den så ska jag direkt komma till den (ta till vara på era kunders impulsivitet) och där ska det vara enkelt att lägga den i kundvagnen.

[i]

Vi har som sagt ändrat hemsidan, vi vill få till det så bra som möjligt naturligtvis, så det kan bli lite fler ändringar, men när det väl sitter så kommer det vara så ett tag

Nyheter har tagits bort just nu och kommer tillbaka när sidan är optimerad och koden har setts över.
Jag förstå, nu är just de skyltar till för att reklamera hela Artikelgruppen, men jag kollar med webmastern så att vi kan fixa något bättre sätt.

Återigen tack för synpunkterna och feedbacken

Visa signatur

// info@pc-huset.com
// www.pc-huset.com

Permalänk
Citat:

Varför är du oroad över det? Att det är 1 kvar i lager eller?
Anledningen är att det är så många kvar i butiken, ser vi att många beställs så kommer vi naturligtvis ta in fler, men just nu är det 1 stycken kvar, och det är först till kvarn naturligvis.

Okej, Var lite orolig att ni endast sålde ETT exemplar till det priset

Citat:

Hemsidan ska nu funka, även om viss fortfarande tycks ha problem med sökfunktionen, så har vi uppdaterat designen, hoppas att den faller mer i smaken

Nya designen är helt klart en förbättring, men det finns fortfarande mycket att jobba på. Ni borde fundera ut något bättre menysystem där ni delar upp produterna med tabbar eller undermenyer mycket bättre. (Hemsidan buggar sig även lite i FF, en massa blankt utrymme under sidan)

Edit* Ni borde försöka få dit era utmärkta försäljningsvilkor på förstasidan, gärna utan en blinkande gif

Edit2* Länka loggan till startsidan

Permalänk
Medlem

jag citerar :
Transportskada
PC-HUSET ansvarar ej för skador eller förlust av gods, som uppstått under transport. Vid transportskada skall mottagaren omedelbart göra en reklamation med begäran om ersättning direkt hos transportören.

Har inget storre lust att krångla med posten om jag skulle beställa nåt från er, när till exempel datorbutiken och dustin sköter det här på en smidigare sätt för mig som kund.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

Har kollat nu. Och eran sida ser mycket lovande ut faktiskt. kanske skulle skriva ut mera info om produkterna och val att köpa till försäkring till bärbara datorer osv skulle varit mycket bra också. hade inte sett er sidan innan. men blev faktiskt fruktansvärt sugen på att köpa ett 7600gs agp. Annars verkar sidan bra och "- 24h Leverans är något vi håller, skulle det ändå vara så att vi inte skickat varan ifrån
våran butik inom 24h så bjuder vi på frakten, men har ni
Några synpunkter på den är det bara att höra av sig så lyssnar vi." gillar jag hårt också faktiskt. men mera info om produkterna är väl enda jag kan påpeka nu vad jag vet:) sen kan ni också vara mer tydliga på när varorna kommer in och så. lite preliminära tider som ni fått av leverantörerna och så hade varit riktigt schysst

Visa signatur

Keep the flow