Permalänk
Inaktiv

Rykte om nya MBP?

Är det ett rykte eller är det sanning?
Har försökt leta information på apple hemsida men utan positiva resultat...

Tror inte jag är den enda som undrar när/om den nya Macbook Pro kommer finnas tillgänglig eller vilka förändringar som kommer ske gentemot de nuvarande versionerna.

Någon som har några relativt säkra uppgifter om när releasen kommer vara samt vad som kommer ändras? Kommer det kanske bara vara en uppgradering?

Kommer det vara prisskillnader, utseende skillnader, funktioner?!

Har planer på att köpa en MBP inom kort, och min fråga är då om det är värt att invänta den nya om det nu kommer en?

Permalänk

Tycker verkligen det är värt att vänta eftersom det kommer en helt ny generation Macbook Pro med helt nya processorer (i5/i7) och med en mer modern grafikdel. När de kommer är svårt att säga men enligt de rykten som finns så bör de anlända inom ett par månader. Priserna bör rimligtvis ligga på samma nivåer som nu men finns vissa uppgifter som säger att de kanske blir något dyrare.

Har du inte extremt bråttom med ett köp, då bör du helt klart invänta nästa generation.

Permalänk
Inaktiv

Hittade lite intressanta saker på Macworld:
http://macworld.idg.se/2.1038/1.304643/ar-det-lage-att-handla...

Och, uppdaterad den 23 mars 2010:
http://macworld.idg.se/2.1038/1.304861/nya-barbara-macar-snar...

Frågan är bara hur lång tid det kommer att ta, vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Vem vet, kanske på tisdag, eller i början av Juni. Längre borde det inte dröjja, då har det gått 1 år.

Permalänk
Medlem

att leta efter information om kommande modeller på apples hemsida är som att leta efter datordelar hos en guldsmed apple håller det hemligt tills det lanseras ett givet tecken på att något är på gång hos apple angående nya produkter är att apple store tas ner

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Avstängd

Dom släpps i sommar på apples egna lilla convention sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av facedark
Dom släpps i sommar på apples egna lilla convention sak.

Vad ska dom ha för vent då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Vad ska dom ha för vent då?

Skulle tro att det är WWDC (WorldWide Developer Conference) han syftar på. Det tror man kommer vara någon gång i slutet av juni.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Skulle tro att det är WWDC (WorldWide Developer Conference) han syftar på. Det tror man kommer vara någon gång i slutet av juni.

Men va fan då? Då får brorsan beställa en med en ipod touch i aug/sep isf!

Permalänk
Sötast

Product MacBook Pro
Recommendation: Don't Buy - Updates soon
Last Release June 08, 2009
Days Since Update 293 (Avg = 200)

http://buyersguide.macrumors.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Product MacBook Pro
Recommendation: Don't Buy - Updates soon
Last Release June 08, 2009
Days Since Update 293 (Avg = 200)

http://buyersguide.macrumors.com/

Det stämmer inte helt då de tar med vilken liten uppdatering som helst som "en ny modell". T.ex. när MBP fick multitouch styrplattan i början på 2008, vilket också var det enda som ändrades.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Hedersmedlem

nä de släpps i aprill med all säkerhet, annars hamnar de för långt efter intels roadmap tror inte de vill det..

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Vet inte varför folk hänger upp sig på att apple inte i förväg annonserar när de tänker uppdatera sin hårdvara. Mig veterligen så finns det ingen tillverkare som går ut i veckor/månader i förväg och talar om att de ska uppdatera sina produkter och därmed tappa försäljning.

Finns inget som tyder på att apple kommer göra ett speciellt event för denna uppdatering, det händer bara om det finns riktigt stora förändringar på en produkt, vilket en uppdatering av en processorgeneration inte är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cool Runnings
Vet inte varför folk hänger upp sig på att apple inte i förväg annonserar när de tänker uppdatera sin hårdvara. Mig veterligen så finns det ingen tillverkare som går ut i veckor/månader i förväg och talar om att de ska uppdatera sina produkter och därmed tappa försäljning.

Finns inget som tyder på att apple kommer göra ett speciellt event för denna uppdatering, det händer bara om det finns riktigt stora förändringar på en produkt, vilket en uppdatering av en processorgeneration inte är.

Ajja, tisdag imön sitter o hoppas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Ajja, tisdag imön sitter o hoppas

Självklart, men det hade varit lite vilt och galet av apple att göra en torsdag istället nästan så man hoppas:P

Permalänk
Medlem

Ska bli mycket intressant det här. Känns inte som om de har så mycket mer att uppdatera om man kollar på hur deras datorer ser ut i dagsläget. Men man vet aldrig med Apple, de har chockat förr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fonza
Ska bli mycket intressant det här. Känns inte som om de har så mycket mer att uppdatera om man kollar på hur deras datorer ser ut i dagsläget. Men man vet aldrig med Apple, de har chockat förr.

Jo då! Allt är utdaterat och allt måste uppdateras

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cool Runnings

Nja nästan alla företag annonserar en produkt låååångt innan de kan leverera den och det är exakt det som gjort Apples lanseringar så speciella att när de säger (offtast med undantag) så finns de i butik (store) rätt snabbt. Apple har byggt upp en mystik runt detta som allt annat och är endast PR

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Inaktiv

Och så har april börjat, utan nya Macbook Pros :<

Permalänk
Medlem

Jag är mycket nyfiken på hur de nya modellerna ser ut och vad de har för specs.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Jag är mycket nyfiken på hur de nya modellerna ser ut och vad de har för specs.

Du är inte den enda. Skulle precis beställa en Macbook Pro 15" när jag fick höra om rykten om de nya som snart skulle komma.

Undrar bara hur lång tid det ska ta, och hoppas inte de ändrar på dess design, tycker Macbook Pro är grymt stilren som den är nu!

Permalänk
Medlem

två saker framtida MBP borde ha
* möjlighet till inbyggd 3G modem
* kunna välja bort DVD-läsare till förmån för en extra hdd eller batteri

Dock hoppas jag inte det kommer . För jag har ändå inte råd och är inte sugen på mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
två saker framtida MBP borde ha
* möjlighet till inbyggd 3G modem
* kunna välja bort DVD-läsare till förmån för en extra hdd eller batteri

Dock hoppas jag inte det kommer . För jag har ändå inte råd och är inte sugen på mac.

Ja det är något som apple verkligen inte har hängt med på. Så vitt jag vet finns idag inte en enda laptop med inbyggt 3G modem. Det är också en av anledningarna till varför jag inte har köpt en mac än (förrutom priset). Min snart 2år gamla PC laptop från LG har inbyggt 3G modem och de är bara att stoppa in ett simkort och köra. Varför apple nu 2 år senare fortfarande inte har en bärbar dator med det kan jag inte förstå.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Ja det är något som apple verkligen inte har hängt med på. Så vitt jag vet finns idag inte en enda laptop med inbyggt 3G modem. Det är också en av anledningarna till varför jag inte har köpt en mac än (förrutom priset). Min snart 2år gamla PC laptop från LG har inbyggt 3G modem och de är bara att stoppa in ett simkort och köra. Varför apple nu 2 år senare fortfarande inte har en bärbar dator med det kan jag inte förstå.

För att inte prata om kortläsare...

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar, har varit redo att beställa sen i januari. Hoppas det händer något snart.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

Hörde rykten om att dom nya MBP skulle bli dyrare oxå.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sorath
Sitter och väntar, har varit redo att beställa sen i januari. Hoppas det händer något snart.

Håller helt med, de borde komma snart tycker man. Annars hamnar de ju efter med tanke på dess konkurrenter.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thataddzguy
Håller helt med, de borde komma snart tycker man. Annars hamnar de ju efter med tanke på dess konkurrenter.

Någon som hört något mer?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Någon som tror att nämnda prissänkningar på aktuell hemsida är = med att Mac är på G att uppdatera sin MBP och iMac portfölj?:)

http://www.macoteket.se/default.aspx

Myntet.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
För att inte prata om kortläsare...

Ser väldigt fult ut och tar mycket plats. Det är nog anledningen skulle jag tro.