Permalänk
Medlem

Mappar slutar svara!

Det börja igår, ibland när jag är och kollar i mappar sluta de svara att öpnna firefox lr andra program tar mycket längre tid allt mycket segare. När jag kollar i Aktivitetshanteraren så hoppas explorer.exe ifrån 30000 till över 100000 i minnesanvändning! hella tiden!

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Har haft det problemet tidigare, minns inte hur jag blev av med det. Fick en massa andra problem också ungefär vid samma tidpunkt, vet inte om det finns någon koppling mellan dem.

Det _går_ alltså att bli av med utan omformatering.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Får så typ hella tiden nu allt slutar svara tack vare explorer.exe den bra helt får 99% CPU. hjälp vad görjag funka ju så bra för några dagar sedan!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har börjat uppleva samma problem och det började häromdagen. Ett av de sjukaste problem jag någonsin stött på. En mapp i utforskaren blir väldigt seg stundtals, och ibland svarar den inte alls. Väl inne i mappen är det segare än vanligt att tex högerklicka på en mapp. Byter jag namn på huvudmappen försvinner problemet. Ibland likt ovanstående inlägg tar explorer.exe all kraft och till sist låser sig.

Min dator har alltid varit ren och snabb så detta är ytterst märkligt. Har vi fått något konstigt virus? Jag körde Trend Micros online-scan men var fri. De senaste Windows-uppdateringarna kan väl knappast ha något med detta att göra eftersom de installerades i juni. Det enda jag kan tänka mig är att det handlar om någon slags cache i windows. Men varför börja nu helt plötsligt?

Visa signatur

Intel P4 3.0C, Intel D875PBZ, Zalman CNPS7000B-AlCu, 2x512MB Kingston ValueRAM DDR400, Matrox Millennium G550, M-Audio Revolution 7.1, Seagate 7200.7 SATA 200GB, BenQ DW1640 DVD±RW, Antec Sonata, Samsung SyncMaster 193P

Permalänk
Medlem

Ett tips är att rensa i listan över nätverksplatser. När du ansluter mot en enhet kollas den sökvägen mot nämnd lista. Onödiga och/eller icke fungerande objekt är extra jobbiga. En annan bov i liknande fall är tjänsten WIA som får för sig att enumerera icke anslutna/svarande enheter.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Uhh har fått ochså nått konstigt?

När jag klickar på eller kommer närheten av "Mina videoklipp" med mus pekaren så poppar det upp:

1# Dataexekveringsskydd
det här programmen avslutades för att skydda datorn

(stänger medelandet)

2# explorer.exe
explore.exe har stött på ett problem och måste avslutas
skicka felrapport/skicka inte

(stänger medelandet)

3# drwtsn32.exe
drwtsn32.exe har stött på ett problem och måste avslutas.
skicka felrapport/skicka inte

sedan kommer ett märkligt fel!
4#

Ytterligare information som beskriver programmets tillstånd krävs. Stora delar av de filer som du arbetade med kan bifogas, och det kan ta lång tid att överföra den här informationen med en långsam anslutning.

Registernycklar:
HKLM\Hardware\Description\System\CentralProcessor\0

Component Information:(BINARY) 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 01 00 00 00
Identifier:(SZ) x86 Family 15 Model 5 Stepping 8
ProcessorNameString:(SZ) AMD Opteron(tm) Processor 246
VendorIdentifier:(SZ) AuthenticAMD
FeatureSet:(DWORD) A0017FFF
~MHz:(DWORD) 000007C4
Update Status:(DWORD) 00000001

WQL-frågeresultat:

instance of Win32_Processor
{
AddressWidth = 32;
Architecture = 0;
Availability = 3;
Caption = "x86 Family 15 Model 5 Stepping 8";
CpuStatus = 1;
CreationClassName = "Win32_Processor";
CurrentClockSpeed = 1988;
DataWidth = 32;
Description = "x86 Family 15 Model 5 Stepping 8";
DeviceID = "CPU0";
ExtClock = 200;
Family = 2;
L2CacheSize = 1024;
Level = 15;
LoadPercentage = 54;
Manufacturer = "AuthenticAMD";
MaxClockSpeed = 1988;
Name = "AMD Opteron(tm) Processor 246";
PowerManagementSupported = FALSE;
ProcessorId = "078BFBFF00000F58";
ProcessorType = 3;
Revision = 1288;
Role = "CPU";
SocketDesignation = "CPU 1";
Status = "OK";
StatusInfo = 3;
Stepping = "8";
SystemCreationClassName = "Win32_ComputerSystem";
SystemName = "HOBBY";
UpgradeMethod = 17;
Version = "Modell 5, Version 8";
VoltageCaps = 6;
};

instance of Win32_Processor
{
AddressWidth = 32;
Architecture = 0;
Availability = 3;
Caption = "x86 Family 15 Model 5 Stepping 8";
CpuStatus = 1;
CreationClassName = "Win32_Processor";
CurrentClockSpeed = 1988;
DataWidth = 32;
Description = "x86 Family 15 Model 5 Stepping 8";
DeviceID = "CPU1";
ExtClock = 200;
Family = 2;
L2CacheSize = 1024;
Level = 15;
LoadPercentage = 54;
Manufacturer = "AuthenticAMD";
MaxClockSpeed = 1988;
Name = "AMD Opteron(tm) Processor 246";
PowerManagementSupported = FALSE;
ProcessorId = "078BFBFF00000F58";
ProcessorType = 3;
Revision = 1288;
Role = "CPU";
SocketDesignation = "CPU 2";
Status = "OK";
StatusInfo = 3;
Stepping = "8";
SystemCreationClassName = "Win32_ComputerSystem";
SystemName = "HOBBY";
UpgradeMethod = 17;
Version = "Modell 5, Version 8";
VoltageCaps = 6;
};

Detta händer när jag pillar på min video map !
????
Virus ??? eller vad!!!

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Hmm deta är skumt har aldrig haft deta problem förut mitt expolerer.exe får nått förr sig och jobbar i 99% CPU så allt slutar svara!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men är/var det det inte så att explorer kan hänga sig pga av att den vill "göra" en preview på filer och om det är en film(eller annan stor fil?) så typ kollar den igenom den och det drar ganska mycket på pcu:n, tänkte mest på mrflash:s problem men dom andra problemen kanske kan ha sin grund i detta oxå...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

skulle gissa på virus.... sök med flera antivirus så bör ni hitta något..

Permalänk
Medlem

VA? fan va sjukt jag har exakt samma problem med min dator.. har hela tiden trott att det är min firewall som knasar.. firefox bara stängs av och drwtsn32.exe kommer upp, hur får jag bort det :s?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem

Nytt virus antagligen...eller så va den programerat så attden skulle aktiveras en viss datum! :/

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Har samma problem som dom över.. Har någon kommit på en lösning?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

gissar också på virus eller annat otyg.

Sök med flera virusprogram och spyware program.

Finns en hel mängd gratis varianter om ni söker via google.

Visa signatur

PC: Modekort A7N8x-Deluxe,
processor AMD 2500+, ram 1,3GB, grafik 64mb, hårddisk 320GB. Operativsystem: Windows xp pro. Övrigt: En väldigt tyst dator, jag kan till och med höra min bildskärm surra.

Permalänk
Medlem

Mitt problem är löst, hade problemet i 2 dagar sen var det spårlöst borta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du filmer i mapparna som du försöker öppna?
Jag hade samma problem. Jag installerade en Codec och datorn blev skit seg när jag sedan skulle kolla på mapparna med filmer i.
Felet försvann när jag valde bort att förhandsgranska alla filerna. Dom små miniatyr bilderna ni vet.

Kan också vara så att ni har ett virus skydd som scannar era packade filer efter virus.

Annars som det låter i era fall är det kanske ett virus. Scanna Scanna Scanna

Visa signatur

Liten nisse dator hittar, och i denna de nu tittar. Nisse flexskiva vill vara, då datorn fil på honom spara.
Nisse inget skrivskydd har, så nisse slutar sina dar.