Permalänk
Medlem

När lanserar comhem 100mbit?

Ja topic..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

dubbelpost är nog inte tillåtet

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Den postade 2 gånger

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Avstängd

Hmm, är väl snart. Har iaf bara hört gott om ComHem.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Den postade 2 gånger

Bäst att säga till en admin då

Sen kan du ju alltid maila och fråga.

Permalänk
Medlem

Ja skall maila och fråga

En admin tog bort den förra tråden..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Avstängd

Finns inget datum, inte ens inofficiellt, när det gäller höjning av hastigheten på ComHems bredband.

Permalänk

Är väl inte säkert dom väljer just 100Mbit bara för att standarden klarar det, den som lever får se.

För nått tag sen sa dom väl typ om 1år så skulle den nya "standarden" vara genomförd... sen vilken speed det ger får vi se.

Permalänk
Medlem

Tidigast i jul tror jag så bara att vänta. 100Mbit tror jag när jag ser det, 20/20 alt 50/50 kanske går men max av vad standarden föreslår går ju aldrig...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

"2005-06-03 11:00
Ny standard gör att Com Hem kan öka kapaciteten i sitt nät till 100 megabit per sekund. "Vi vill lansera så tidigt som möjligt, säger Com Hems Martin Kull.

Än så länge har de högsta hastigheterna bara funnits för hushåll som har fiberuppkoppling, men det ska ändras. Kabel-tv operatören Com Hem, som varit väldigt aggressiv sedan det blev fristående från Telia, har långt gångna planer på en 100 megabit per sekund-tjänst.
- Vi ska inleda det första tekniska testet i höst och lansera en tjänst under första halvåret 2006, säger Martin Kull, teknisk chef på Com Hem."

Låter inte som om Martin Kull pratar om en tjänst på 20/20 iaf....

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Bara att inse, ComHem kommer _INTE_ att lansera 100Mbit. Även om de vill så GÅR det inte. Martin Kulls käft är alldeles för bred.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Bara att inse, ComHem kommer _INTE_ att lansera 100Mbit. Även om de vill så GÅR det inte. Martin Kulls käft är alldeles för bred.

Ja det har nog du bättre koll på än dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Ja det har nog du bättre koll på än dom.

Martin Kull är talesman/representatör för ComHem, jag är kabelnätstekniker. Vem tror du har rätt? Jag anar att han fått en hel del skit för det där uttalandet.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Martin Kull är talesman/representatör för ComHem, jag är kabelnätstekniker. Vem tror du har rätt? Jag anar att han fått en hel del skit för det där uttalandet.

oooh...yeah..häftigt..noooot

Permalänk
Medlem

Han nämner 100mbit, han nämner inte 100/100 som många säger här, det återstår och se vad det blir för ul

Och känner jag comhem rätt så kommer de inse att de sitter på ett guldkorn och ta betalt därefter, och skulle det va "billigt" så kommer det säkert vara ett tak istället.
Men men får se om comhem bevisar mig fel.

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Martin Kull är talesman/representatör för ComHem, jag är kabelnätstekniker. Vem tror du har rätt? Jag anar att han fått en hel del skit för det där uttalandet.

Oh ja, ungefär som en arbetare på bandet på Volvo har mer koll än de i ledningen om hur nästa Volvo bil skall se ut och när den ska byggas...:rolleyes:

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Oh ja, ungefär som en arbetare på bandet på Volvo har mer koll än de i ledningen om hur nästa Volvo bil skall se ut och när den ska byggas...:rolleyes:

Haha

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Oh ja, ungefär som en arbetare på bandet på Volvo har mer koll än de i ledningen om hur nästa Volvo bil skall se ut och när den ska byggas...:rolleyes:

Mmmm... näästan likadant... not.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Bara att inse, ComHem kommer _INTE_ att lansera 100Mbit. Även om de vill så GÅR det inte. Martin Kulls käft är alldeles för bred.

Har du testat Docsis 3.0?

Permalänk
Medlem

ojoj här börjar det bli hett mellan käftarna

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Har du testat Docsis 3.0?

Jag konverserar ganska mycket med folk från CableLabs som utvecklar DOCSIS. Visst, det kommer bli snabbare, det är ju bra. Men 100Mbit till EN användare? Nej, det är det lång tid kvar till.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

aja hoppas dom kan öka sin tjänst från 8/1 till något..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Martin Kull är talesman/representatör för ComHem, jag är kabelnätstekniker. Vem tror du har rätt? Jag anar att han fått en hel del skit för det där uttalandet.

Jag tror Martin Kull har rätt..

Permalänk

Sen är frågan om dom kommer att uppgradera motorola modemet (svarta) till docsis 3.0 eller om man måste "köpa" yttligare ett som man vart tvungen till när man bytte från 0.5 till 8/1

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Medlem

Kommer att krävas nya modem för de som ska kunna utnyttja den högre DS i wide band docsis eller docsis 3.0 pga av att mer än en DS-kanal kommer att användas.

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world,
those that can do binary arithmetic and those that can't.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Jag tror Martin Kull har rätt..

Självklart har han rätt, Han jobbar ju på Comhem.
Han har nog bättre koll än vad en kabeltattare har.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

De lanserar säkert 100/0,25 eller någonting

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Självklart har han rätt, Han jobbar ju på Comhem.
Han har nog bättre koll än vad en kabeltattare har.

Var det där possitivt(stavning) sagt?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Ni kan ju glömma att ni kommer få 100/100 via kabeltv...

Våra modem nu (Motorola SurfBoard) klarar 50/30, fast detta vore väldigt oekonomiskt för comhem att köra, eftersom dom måste ha en kanal på användare.

EuroDOCSiS 3.0 kommer innebära 24/3 eller något sånt för comhem, om jag får gissa...

http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Ni kan ju glömma att ni kommer få 100/100 via kabeltv...

Våra modem nu (Motorola SurfBoard) klarar 50/30, fast detta vore väldigt oekonomiskt för comhem att köra, eftersom dom måste ha en kanal på användare.

EuroDOCSiS 3.0 kommer innebära 24/3 eller något sånt för comhem, om jag får gissa...

http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS

Det vita klarar ca 50/10, det svarta klarar 38/30.
Varför skulle comhem skaffa DOCSiS 3.0 och sen köra lägre hastighet än chello gör med DOCSiS 2.0.
Ett finsk kabelföretag tillsammans med cisco håller på att testköra lan genom kabel-tv så man får höga hastigheter, comhem kanske håller på med det också.