Permalänk
Medlem

Funkar eran mail? (comhem)

Jag gör ett nytt inlägg, eftersom inte förra fick några svar.
Någon som har comhem 6 använder deras pop3 epost?
Kan han/hon vara så snäll & kolla om han/hon kan logga in för att hämta hem nya mail?
För jag kan inte... "Epost-servern godkände inte inloggningen"

Aldrig vart problem förr...

// Jönköping

Permalänk
Medlem

funkar bra

Visa signatur

Kom inte på något bra...

Permalänk
Medlem

skit också!

Hmmm... och ringa till dom går ju inte så bra "Det är många som ringer... kontakta oss gärna under ett senare tillfälle"

Vart så nu i 3 dagar. Kommer bara inte fram.

Permalänk
Medlem

Använder du en annan utgående e-postadress än comhems? Testa bocka i servern kräver autentisering. Telia har nått liknande problem och comhem använder ju deras e-postservrar så...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Jag har samma problem. Det har varit så sedan i fredags. Jag har också försökt att ringa supporten men inte lyckats komma fram.

Permalänk
Medlem

Jag kan hämta men har fått problem med att skicka epost dem senaste dagarna från Eudora

Certificate Error: Cert Chain not trusted.
Try adding this certificate to your certificate database for SSL to succeed
Unknown certificate chain validation error: Code(3015)
Certificate bad: Destination Host name does not match host name in certificate

Jag har INTE gjort några ändringar!

Någon som har något förslag. Comhem svarar inte

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Problemet med comhems mailserver och firefox/eudora (berör säkert andra e-postklienter också) beror på att servern svarar till mailklienten att den kan hantera MD5kryptering men det gör den inte. Alltså, i de klienterna måste ni gå runt att mailprogramet försöker använda MD5 så skall det fungera. Outlook express fungerar pga att den inte ens stödjer MD5. Ni får googla för lösning i just erat fall. Kolla dock först att ni använder mailin.comhem.se som pop3 och att eran mail fungerar på webmailen, fungerar den inte där så har erat konto säkert inte flyttats över från skanova korrekt och då måste ni tyvärr felanmäla.

Antar att MD5buggen löses framöver av comhem, läste om detta i deras news. news.telia.net

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Hej

Nu funkar det i EUDORA Så här testade jag

1) Jag provade detta >Try adding this certificate to your certificate database f...< men det hjälpte inte, så jag tog bort certifikatet igen.

2) Jag har kvar SMTP server som mail1.comhem.se och pop servern som m1.421.comhem.se. Alltså som förr

3) Men då testade jag att ändra <Secure Socket when sending> från STARTTLS till Never och då funkade det att skicka

Tyvärr har jag i skrivande stund inte tid att fundera på vad detta innebär i praktiken. Jag nöjer mig med att för tillfället konstatera att jag inte har Secure Socket när jag skickar mail från Eudora. Får väl låta bli att skicka iväg några lösenord och likn.

Men tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Eftersom MD5 och möjligen secure socket inte stöddes hos Skanova heller så spelar det mindre roll. MD5 stöds inte hos Skanova så även om det är aktiverat i ens egen klient så skickas inte meddelandet krypterat om e-postservern svarar att den inte kan hantera detta. Det är detta som är fel hos comhem. Deras server svarar att den kan hantera MD5 vilket den upenbarligen inte kan, troligen samma med secure socket isf.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråd för mitt mailproblem. Jag är nybliven kund och undrar vart fan jag lägger till nya e-postadresser. Det står i deras FAQ att man ska kunna göra det under mina sidor. Men där hittar jag ingenting. Har vart i kontakt med deras support som inte kunde svara på detta mer än att det ska finnas där.

Dessutom upplyste dom mig att jag hade en e-postadress som jag fått men den har jag inte fått något brev om från Comhem. Så dom skulle skicka ett nytt. Samtidigt undrade jag då om jag inte skulle se den e-postadressen under mina sidor efter som man ska kunna byta lösenord på sina adresser där. Jo det ska finnas där men dom visste inte var som sagt.

Lysande support måste man säga.

Permalänk
Medlem

Deras kundtjänst yrar. Kollade detdär och möjligheten att lägga upp en e-postadress och hemsida på "mina tjänster" är stängd till 23/10 då upc/comhem får gemensam hemsida. Kundtjänsten skall kunna lägga till en e-postadress/hemsida men då får du vänta på anv/lösen som kommer med post.

Visa signatur

Dooh!