Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
SVARET ÄR NEJ !

Vad är svaret NEJ på egentligen?

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Avstängd

läs resten, så kanske du förstår. daaahh !

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Stoppar du in Recoveryskivan kan du välja om du vill "Recover to first partition" (C:) .. "Recover all partitions" .. Jag gjorde så att jag slängde in en XP skiva och partionerade disken som jag ville ha den sen körde jag "Recover to first partition" .. Tyväär funkar inte Keyn man får till XP Home retail eftersom nyckeln är OEM:

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

läs resten, så kanske du förstår. daaahh !

Nix. Svarar du på frågan om han kan stoppa i vilken skiva som helst med XP-home och använda sin nyckel? isf så är det en konstig förklaring du har, om det inte var det du svarade på så hittade du på en fråga i ditt huvud som du svarade på... Sen gäller ju även det MasteraCe skriver...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur är skärmen på era maskiner? Jag vet inte om jag är känslig, men kontrasten (eller hur man ska kalla det) är SKIT. Svart är nog snarare grått. Hela skärmen har detta "fenomen", så det är nog inget ljusläck. I mörka spel tycker jag nästan det är svårt att se. Skärpa och mot ljusare bakgrunder är skärmen dock mycket bra.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk

Det verkar som om många är missnöjda med skärmarna på sina Asus datorer.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Min svarta är SVART, mycket nöjd med minskärm, ytterst lite ljusläckage...kan dock hålla med om att det hade varit trevligt att kunna ställa in kontrasten...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, tidigare har jag trott att min skärm bara varit allmänt dålig på betraktningsvinklar osv, men nu har jag börjat fundera.

Stavas det där ljusläckage å det grövsta, eller?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Avstängd

lämna tillbaks Asusen o köp en annan laptop (Asus borde kanske hålla sig till grafikkort o moderkort).
skulle aldrig acceptera det på en ny dator

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem
Citat:

lämna tillbaks Asusen o köp en annan laptop (Asus borde kanske hålla sig till grafikkort o moderkort).
skulle aldrig acceptera det på en ny dator

Absolut, den ska bort! Jag är bara rädd för att IT-service ska börja jävlas. Dom och TDJ-data var dom enda som hade den i lager, och TDJ krävde direktbetalning.

Asus tillverkar ju faktiskt bl.a Apples bärbara, så nog kan dom bygga datorer. Men just A6T verkar inte vara helt ok.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Betraknings vinkeln (höger venster) är inte dålig snarare väldgt bra för att vara laptop men upp och ner än den helt kass, man kan inte se film utan att den överst delan av skärmen är aldeles för svart i mörka scener och den undre delen är så ljust att det svarta blir grått, men när man spelar märker man inte det som tur är. Plus att ljust är ojämnt på de lägre nivåerna som sagt men jag tänker inte lämna tillbaka den nu, skicka på reparation efter DH isf men personligen är jag aldeles för trött på reparationer och reklamationer så jag får helt änkelt vara nöjd ;P

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk

Min dator har funkat fin fint sen jag plockade ut ena ramminnet. Men vill ju fortfarande ha 2 gb.

Förövrigt såg jag att en snubbe skrev såhär i ett forum.
Efter som jag är välldigt oerfaren vågar jag inte installera det för än någon annan gör det. ;P (får se vad folk skriver på det forumet.)

I just received beta BIOS 0701G, Asus told me they fix something about video card memory:

http://1toppc.com/Merchant2/images/N...s/A6T0701G.zip

http://www.notebookforums.com/thread175249-3.html (länken forumet)

Läste även detta på asus hemsida.

Here is a memory list for A6T series as approved by ASUS.

DDR2 533 512MB SO-DIMM
Infenion HYS64T64020HDL-3.7-A R0.91
Nanya NT512T64UH8A1FN-37B
Unifosa GU33512AGHYQ612L3PC

DDR2 533 1GB SO-DIMM
Nanya NT1GT64U8HA0BN-37B
Samsung M470T2953CZ3-CD5

DDR2 667 512MB SO-DIMM
Infenion HYS64T64020HDL-3S-B
Nanya NT512T64UH8A1FN-3C
Unifosa GU33512AGHYQ602L3BC
Samsung M470T6554CZ3-CE6
Hynix HYMP564S64BP6-Y5

DDR2 667 1GB SO-DIMM
Infenion HYS64T128021HDL-3S-B
Nanya NT1GT64U8HA0BN-3C
Unifosa GU331G0AJEPN6E2L4GE
Samsung M470T2953CZ3-CE6

Någon som har något av dessa minnen men ändå har en dator som hänger sig?

Det som komplett sålde till var av märke TwinMOS.

Permalänk
Medlem

Jag har juh varit med om några gånger då twinmos inte fungerat något vidare på vanliga datorer och andra märken fungerat bra.
Det finns juh kompabilitets problem med alla minnen mer eller mindre. Vore juh som sagt bra om någon som testat ett annat märke och fått det att funger kunde hojta till här i tråden...

Permalänk
Medlem

jag är själv mycket sugen på en Asus A6T. Har läst igenom hela tråden nu och vissa verkar vara mycket nöjda och andra inte. Sen kanske det beror på hur kräsen man.
Hittade en billig butik med 2dagars leveranstid. http://www.dataprince.se/?article=A6T-AP019H

Nån som har någon erfarenhet av det företaget? Eller kanske kan tipsa om något bättre? Det är trotsallt 1500kr billigare än Komplett.se

EDIT: 1500kr billigare skulle det ju vara, inte 2000kr

Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"

Permalänk

Varför skiljer sig priset så enormt mycket på alla datorsidor? Kollar man genom prisjakt skiljer det nästan 1500 kr mot komplett som tar ca 11500 kr.

Permalänk
Medlem

komplett tar 11.995kr för A6T'an

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det inte dataprince man inte ska handla av?
Minns att det fanns en affär som sålde beg. saker som nya.

Många som köpte grejer som pajade efter bara några dagar. Sen kunde det ta flera månader och massa anmälningar innan dom fick tillbaka pengar.

Minns inte om det var dataprince eftersom sidan verkar vara nere.
Har dom en groda med krona på skallen så är det den sidan iaf.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

jo det har dom, jävla tur jag inte köpte därifrån då. va bra nära

Visa signatur

Permalänk
Medlem

någon som har provat köra mellan datorn och tv på dvi utgången? Jag ska snart inhandla en hd-ready lcp tv o undrar hur kvalitén är och om det går att köra hd-upplösningen? Planerar att använda mej av dvi --> hdmi sladd till tv:n..

Visa signatur

//Martin - Asus N53JG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mawe62
någon som har provat köra mellan datorn och tv på dvi utgången? Jag ska snart inhandla en hd-ready lcp tv o undrar hur kvalitén är och om det går att köra hd-upplösningen? Planerar att använda mej av dvi --> hdmi sladd till tv:n..

Jag har provat med våran Sony Bravia och resultatet blev inget vidare. Under Vista och XP måste man pula rätt mycket för att få det att se ut knappt godkänt. Under Ubuntu så fick jag ett liknande resultat efter allt pul i XP och Vista men fortfarande suddigt och får den inte bilden inom ramarna/gränserna. Vid 1280x720 (720P) kan den köra 60hz men vid max 1366x768 klarar den högst 30hz. Samma DVI-D -> HDMI kabel fungerade utmärkt med min htpc och min Funai tv. Dock har jag inte kvar den tv:n längre. Har även provat DVI-D -> DVI-I till min kvm switch och det fungerar perfekt. Har jag tur så fungerar DVI-D -> HDMI bättre på min nya tv.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Har själv inte testat DVI, då jaghar en DVI-I sladd som har fler piggar än en DVI-D. Måste förmodligen köpa ny kabel eller vika ner extra piggarna. Men det låter konstigt det där med att bilden blir dålig. Kanske borde köra vidare med VGA som jag nu gör till min LCD TV.

Permalänk

Var ett helvete att hitta en lösning för att flasha som fungerade utan diskett. Winflash fungerade tydligen bara med XP 32bit och jag lyckades aldrig installera acpi atk0100 drivrutinen som krävdes. Fungerar säkert för er som har kvar ASUS XP installation. Hittade dock till slut en ganska bra lösning. Ska även vara säkrare att flasha från DOS än inifrån Windows vad jag har hört. Har varit bortskämd med Tmod:s färdiga skivor (dfi) än så länge.

(0). Anslut datorn med adapter och koppla in i nätuttaget. DUH!

1. Ladda ner MSDOS 6.22 iso -> http://www.allbootdisks.com/index.php?option=com_remository&I...

2. Ladda ner beta bios -> http://1toppc.com/Merchant2/images/Notebook/Asus/A6T0701G.zip

3. Ladda ner flash program (AFLASH2 Utility) ->
http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/nb/A6T/AFLASH2_DOS_060612.zi...
ftp://dlsvr03.asus.com/pub/ASUS/nb/A6T/AFLASH2_DOS_060612.zip
ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/nb/A6T/AFLASH2_DOS_060612.zip
http://dlsvr04.asus.com/pub/ASUS/nb/A6T/AFLASH2_DOS_060612.zi...

4. Packa upp filerna från steg 2 och 3 och öppna den nedladdade cd avbildningen som innehåller MS DOS och släng i filerna i roten med ex UltraISO.

5. Boota med skivan och navigera till "R:". Detta görs enklast genom att helt enkelt skriva R: vilket på ett svenskt tangentbord blir R sedan *SHIFT*Ö.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/Qwerty.svg

6. Skriv aflash2.exe. Följ instruktionerna.

Nu vet jag inte om det fixar mina problem men det kanske är lite annorlunda beroende på vilka minnen man har. Uppgraderingen har iallafall inte dödat min dator :). Jag sitter i Vista nu så fungerar det inte så får jag smaka på min första BSOD i Vista. Det läskiga är att den tömmer bios först så om det händer under tiden den arbetar så är man nog rätt körd.

Cirkapris nämner Samsung och då menar de hela minnet men det finns även Samsung chip på mängder av olika minnen från diverse tillverkare.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Jag har provat med våran Sony Bravia och resultatet blev inget vidare. Under Vista och XP måste man pula rätt mycket för att få det att se ut knappt godkänt. Under Ubuntu så fick jag ett liknande resultat efter allt pul i XP och Vista men fortfarande suddigt och får den inte bilden inom ramarna/gränserna. Vid 1280x720 (720P) kan den köra 60hz men vid max 1366x768 klarar den högst 30hz. Samma DVI-D -> HDMI kabel fungerade utmärkt med min htpc och min Funai tv. Dock har jag inte kvar den tv:n längre. Har även provat DVI-D -> DVI-I till min kvm switch och det fungerar perfekt. Har jag tur så fungerar DVI-D -> HDMI bättre på min nya tv.

Skulle de fungera bättre om man använder sig av VGA då? De verkar ju inte finnas så mång LCD 32" i den billiga prisklassen med DVI-utgång.. HDMI och VGA har ju redan typ alla.. :S

Visa signatur

//Martin - Asus N53JG

Permalänk

Det vet jag inte. Har inte provat vga men jag kan göra det. Jag tror dock det beror på vilken tv apparat man har. Jag ska även prova DVI-D -> HDMI imorgon på en billig Hyundai. Får jag samma resultat så vet jag inte riktigt om det är fel på datorn eller om våra lcd apparater helt enkelt är usla på den fronten.

Har provat 0701 beta bios och datorn hänger sig fortfarande. :/ Det måste gå att få tag på något dev bios där man kan ändra spänningar, timings mm som med DFI moderkort. Det skulle nog göra susen.

Visa signatur

Permalänk

Rekomenderar ni fortfarande denna bärbara?

Hitta en sida med bra pris och som har den på lager.

http://www.it-shoppen-butik.se/Shop/Index.php?ArtId=A6T-AP019...

Eller bör man vänta på F3T istället?

Permalänk
Medlem

vänta och vänta..jag var och köpte min F3T'a idag nöjd än så länge

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milyn
vänta och vänta..jag var och köpte min F3T'a idag nöjd än så länge

Mailade några datasidor nyss och frågade när de får in nästa leverans..får se immorn då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Det vet jag inte. Har inte provat vga men jag kan göra det. Jag tror dock det beror på vilken tv apparat man har. Jag även ska prova DVI-D -> HDMI imorgon på en billig Hyundai. Får jag samma resultat så vet jag inte riktigt om det är fel på datorn om lcd apparaterna helt enkelt är usla på den fronten.

Har provat 0701 beta bios och datorn hänger sig fortfarande. :/ Det måste gå att få tag på något dev bios där man kan ändra spänningar, timings mm som med DFI moderkort. Det skulle nog göra susen.

har du hunnit testa på hyundai tv:n än? är lite nyfiken på om de funkade.. har tittat lite på en hyundai oxå..

Visa signatur

//Martin - Asus N53JG

Permalänk

Bilden är utanför ramarna men den är lite skarpare än på Sony:n. Problemet märks redan vid boot under POST. Under POST brukar bilden alltid ligga inom ramarna när man kör digitalt så något är skumt här. Provade VGA och det fungerar mycket bättre. Bilden är väldigt skarp, måste dock auto justeras hela tiden (något jag hatar med VGA) men den är inom ramarna. Är på en HLT-3210 jag testat detta på vilket är en mycket bra tv för övrigt. Ska testa en längre DVI-D->HDMI mot min skrivbordsdator imorgon men det är nog den bärbara det verkar vara fel på.

Under Windows XP var det riktigt gräsligt iallafall. Bilden flimmrade som bara den och det var suddigt trots att frekvensen var satt rätt. Upplösningen var väldigt låg men det gick inte att höja.

Kan vara intressant att höra om någon annan har testat DVI-D -> HDMI, DVI-D -> DVI-D eller DVI-D->DVI-I med exempelvis en lcd tv.

edit:

Provade med 1360x768 och nu funkar det fint med VGA.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enslavement
Mailade några datasidor nyss och frågade när de får in nästa leverans..får se immorn då

Vad sa dom?
när kommer den?

Visa signatur

A6T history......