Permalänk
Medlem

Hidden (HL2-mod)

Måste bara få tipsa om denhär moden. Fanns en hidden-tråd redan fast den var ett år gammal, här är det fräsha grejer som gäller

I moden så lirar man i Infinitum Research Intercept Squad (I.R.I.S.) och ens mål är att få död på en snubbe, Subject 617, som var "offret" i ett genetiskt experiment, som nu gjort honom i princip osynlig, snabbare än forrest gump samt lite andra intressanta egenskaper.

Den som dödar S617, blir S617 (nästa omgång), och får då kuta omkring med sin kära kniv samt nå slags egenmakade rörbomber.
När man tatt kol på en IRIS så kan man, om man är lite brutal av sig, hänga upp liket i taket lite fint..

För att kunna ta kol på snubben så har man tillgång till ett par vapen, inte allt för många, 4 st + 2 pistoler, samt finns laser-detektorer man kan sätta ut som börjar tjuta om S617 traskar in i dom.

Om ni gillar typ.. alien-spel där något helt plötsilgt hoppar upp framför dig och börjar klyva dina kromosomer, eller sneak'em-up-spel, så är dehär en mod för er

Officiella hemsidan
Snabb mirror för senaste versionen (Beta4a 136MB)
Player guide
Hidden beta3-trailer

Lite bilder
Bild1
Bild2
Bild3
Bild4

Tanka och lira! :):)

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag testade det precis när det släpptes men jag var inte helt imponerad. Konceptet i sig är skitbra, på pappret. Smygandet, rädlan, timingen. Men i verkligheten blev det mer så att folk burade in sig med 500 minor i startzoonen och vägrade att gå ut för att leta.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

har inte sett allt för mkt sånt idag när jag lirat. själv brukar jag kuta ut å rota i alla hörn och vråer för att hitta jäveln, brukar oftast sluta med att jag får en kniv i ryggen och blir hängande i taket som nån fladdermus

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Helt klart värd att ladda ned, körde denna version och någon tidigare. Riktigt bra koncept och utfört bra men kanske inte så bra som man hade önskat.
Men det är spännande och riktigt underhållande, särskillt när man är hidden och lurar IRIS

8/10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Jag testade det precis när det släpptes men jag var inte helt imponerad. Konceptet i sig är skitbra, på pappret. Smygandet, rädlan, timingen. Men i verkligheten blev det mer så att folk burade in sig med 500 minor i startzoonen och vägrade att gå ut för att leta.

Var så för mig i början också, inte så längre.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Rätt så kul, men jag är så dålig, lyckas aldrig se hidden så jag blir aldrig honom.

Permalänk
Inaktiv

Låter jävligt kul detta, tankar det nu ^^

Permalänk
Medlem

Jävligt underhållande modd, brukar spela det när jag inte har nåt bättre för mig i wow. Finns många grymt duktiga hiddens.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Finns många grymt duktiga hiddens.

mm, vissa är sjukt duktiga svårt att bli duktig också iom att man får ju inte lira hidden allt för ofta.. eller beror ju såklart på hur bra man är på att få död på hidden, vilket inte är det enklaste

är helt förälskad i conceptet iaf finns lite småbuggar kvar, men är fullt spelbart iaf, vilket är väldigt trevligt.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag blir nästan alltid hidden men jag är sämst när jag är honom :S

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Sitter och lirar för fullt nu :). Men en fråga, har man inget sikte?

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dauwid
Sitter och lirar för fullt nu :). Men en fråga, har man inget sikte?

näe, du får välja till ett lasersikte.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
näe, du får välja till ett lasersikte.

Tänk på att bara slå på det när du sett hidden, annars ser han var du är lättare iom att han ser laserpunkten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Tänk på att bara slå på det när du sett hidden, annars ser han var du är lättare iom att han ser laserpunkten.

mjo.. å hatar när alla andra kör med lasersikten.. man ser nått skimrande i ögonvrån och tror att det är hidden, så är det massa jämrans sikten

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Tack, då vet jag

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem

ser tufft ut.. skulle vilja pröva dedär. kan tänka mig köpa hl2 bara pga hidden,
kan man inte köra typ demo, så ifall man inte diggar de lixom.

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500

Permalänk
Medlem

Det är en "mod", inte ett spel. Så demo är omöjligt.

Hidden äger stenhårt, dock inte spelat på några updateringar.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

de funkar inte o testa på en piratkopia på hl2?

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500

Permalänk

oj oj oj , det här måste jag prova. tack för tipset

Permalänk
Medlem

Roligast är att köra på servrar med random hidden, så alla får pröva på ibland. Vet att det fanns tidigare sådana servrar när jag lirade, var ett tag sen dock. Så man iaf har en chans att få springa snabbt och vara osynlig

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Vad använder folk här? Pig stick lr slash? Pig stick är ju mkt lättare så det finns ingen anledning att använda slash om man inte är jätte bra och vill show:a känns det som.

Permalänk
Medlem

använder pigstick, när det går dvs.. många servrar verkar ha't avslaget

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Håller på att installera HL2 från steam nu, sen blir det o testa, aldrig spelat detta för men finns det många servrar?

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk

Jag tankar det nu.

Är även på jakt efter fler HL2-moddar, som om någon kan rekommendera någon välarbetad och framför allt roligt mod så blir jag glad.

Dom jag har nu är väll Battlegrounds 2, Dystopia(?) och CS source.

Tack

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

står bara this game is currently unavailable please try again another time..

vad ska jag göra? vänta eller?

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slappyjoe
står bara this game is currently unavailable please try again another time..

vad ska jag göra? vänta eller?

Höhö, jag har haft det felet på ALLA moddar till steam. Sitter kvar efter en formatering och flertal ominstallationer av steam. Har väl varit så ett par månader nu.

Välkommen till klubben?

Supporten på steampowered är ju traditionella urdåliga "Ask a question" systemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag tankar det nu.

Är även på jakt efter fler HL2-moddar, som om någon kan rekommendera någon välarbetad och framför allt roligt mod så blir jag glad.

Dom jag har nu är väll Battlegrounds 2, Dystopia(?) och CS source.

Tack

Finns:

ii - http://www.insectsinfestation.com
PVK - http://www.pvkii.com
Minerva (tror att det bara är SP) - http://www.hylobatidae.org/minerva
Garrys Mod - http://www.garrysmod.com
Goldeneye Source - http://www.goldeneyesource.com

Finns säkert många fler men det är dem som jag vet om.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Höhö, jag har haft det felet på ALLA moddar till steam. Sitter kvar efter en formatering och flertal ominstallationer av steam. Har väl varit så ett par månader nu.

Välkommen till klubben?

Supporten på steampowered är ju traditionella urdåliga "Ask a question" systemet.

funka bara jag starta om steam, gissa om hidden va svårt

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

Låter som ett riktigt kul spel att spela med vännerna på LAN
Allting nersläkt, högsta volymen i headseten och skrämma skiten ur varandra

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slappyjoe
funka bara jag starta om steam, gissa om hidden va svårt

Hepp.. då var jag ensam om mitt problem igen... Good for you.