S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem

Fortsätter tweaka grafiken, nu har jag nog kommit fram till den som passar mig bäst. När man kör med bloom, och inte så galet mycket som jag hade tidigare, så är det det som gör det lilla extra på inomhusmiljöerna.

http://www.mediamonster.se/misc/stalkergame/shots/17.jpg - Hård dag i zonen
http://www.mediamonster.se/misc/stalkergame/shots/18.jpg - Varför har alla badguys adidasbrallor?
http://www.mediamonster.se/misc/stalkergame/shots/19.jpg - Inte dålig specularmap på modellerna
http://www.mediamonster.se/misc/stalkergame/shots/20.jpg - Fysikproxyn är inte heller så tokig
http://www.mediamonster.se/misc/stalkergame/shots/21.jpg - De satt såhär när jag kom
http://www.mediamonster.se/misc/stalkergame/shots/22.jpg - Här kan man stå hela dagen

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^Tutan
Trodde väl det ja. Hade det varit HL2 motorn tex så hade max settings druckit typ hälften så mycket resurser. Jag kan köra HL2 HDR demot med MAX settings och full HDR. Men detta skitspelet måste jag köra på minimum med HDR off. Suverän optimering. Har till och med för mig att jag kunde ha lite AA + AF på HL2.

Rejäl besvikelse efter 9 års utveckling (va det verkligen hela 9 år?). Hur många har egentligen arbetat aktivt med spelet? Måste vara typ En stycken halvtids-sjukskriven som suttit och kodat spelet under 9 år.

Nej fy va lessen ja ble, längtat så länge.

Fan vad du klagar...hur gammal är du egentligen? Vad fan har HL2 motorn med STALKER att göra. Spelet flytter för fan på gamla 6800GT kort tom om man drar ner på effekterna. Så ditt klankande på spelet är helt omotiverat. Vänta tills Crysis kommer iställer då kommer du säkert slå sönder din dator då det kommer hacka som fan....uhmmm...

Kan säga att jag inte har längtat till Stalker...trodde det skulle bli en flopp så jag är enormt positivt överraskad. Spelet är för de som använder hjärna, alla CS fjortisar kan därför hoppa över den direkt. Sedan många verkar klaga på grejer som man lätt hittar i manualen eller i inställningarna. För fan rör på era ass och testa lite istället för att få allt serverat på silvertarliken...

^Tutan tuta lite på dig själv och passar inte spelet för dig spela nåt annat istället. Jag trodde itne det skulle bli så snyggt faktiskt efter alla dessa utvecklingsår så ja de har nog bra kodare...eller du är kanske bättre? Slå en signal till de isf! Kommer du med fler tjat om spelet utan att motivera sakligt så blir jag fan moderator och bitchslappar dig ordentligt...

Ni som tycker det är tråkigt. Vilka andra spel har så go stämning? VIlka andra fps-lir tillåter en att testa olika vapen samt lägga till och ta bort grejer för att förbättra prestandan?

Stalker liknar gamla DeusEx och enligt mig slår den DeusEx när det gäller spelkänsla samt hur mycket tid man har lagt ner på detaljerna och att man har tänkt det mesta.

Sämsta med Stalker är att AI:n kan strula till ibland.

Så ta och tänk över era spelstilar. Här funkar oftast inte rambostil samt man får tänka ut lite djupare taktiker än i andra liknande spel. Samma gäller för grejer man plockar på sig. Överbelasta inte! Hur skulle ni må om ni hade bazooka, tre olika gevär, ryggsäck, matburkar, sprutor, massa ammo osv på ryggen? Klart som fan att man inte kan springa snabbt då! Man är ingen kamel! Stalker har mer djup än många verkar inse elelr så lägger folk av innan de ens lär komma in i spelet för aj det var lite tråkigt i början med alla vapen som sköt hit och dit. Spela några timmar till isf för det är först då man börjar inse spelets potensial.

See you all in Chernobyl!

Permalänk
Avstängd

får nog ta o köra om allt! ska tillbaka till byn där man börja men nu blir man beskjuten när man betalt en gång för komma förbi bron!

ps. håller med dig till fullu Artman

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Fan vad du klagar...hur gammal är du egentligen? Vad fan har HL2 motorn med STALKER att göra. Spelet flytter för fan på gamla 6800GT kort tom om man drar ner på effekterna. Så ditt klankande på spelet är helt omotiverat. Vänta tills Crysis kommer iställer då kommer du säkert slå sönder din dator då det kommer hacka som fan....uhmmm...

Kan säga att jag inte har längtat till Stalker...trodde det skulle bli en flopp så jag är enormt positivt överraskad. Spelet är för de som använder hjärna, alla CS fjortisar kan därför hoppa över den direkt. Sedan många verkar klaga på grejer som man lätt hittar i manualen eller i inställningarna. För fan rör på era ass och testa lite istället för att få allt serverat på silvertarliken...

^Tutan tuta lite på dig själv och passar inte spelet för dig spela nåt annat istället. Jag trodde itne det skulle bli så snyggt faktiskt efter alla dessa utvecklingsår så ja de har nog bra kodare...eller du är kanske bättre? Slå en signal till de isf! Kommer du med fler tjat om spelet utan att motivera sakligt så blir jag fan moderator och bitchslappar dig ordentligt...

Ni som tycker det är tråkigt. Vilka andra spel har så go stämning? VIlka andra fps-lir tillåter en att testa olika vapen samt lägga till och ta bort grejer för att förbättra prestandan?

Stalker liknar gamla DeusEx och enligt mig slår den DeusEx när det gäller spelkänsla samt hur mycket tid man har lagt ner på detaljerna och att man har tänkt det mesta.

Så ta och tänk över era spelstilar. Här funkar oftast inte rambostil samt man får tänka ut lite djupare taktiker än i andra liknande spel. Samma gäller för grejer man plockar på sig. Överbelasta inte! Hur skulle ni må om ni hade bazooka, tre olika gevär, ryggsäck, matburkar, sprutor, massa ammo osv på ryggen? Klart som fan att man inte kan springa snabbt då! Man är ingen kamel! Stalker har mer djup än många verkar inse elelr så lägger folk av innan de ens lär komma in i spelet för aj det var lite tråkigt i början med alla vapen som sköt hit och dit. Spela några timmar till isf för det är först då man börjar inse spelets potensial.

Word!

Sammanfattar min uppfattning om spelet väldigt bra.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk

snabb fråga...
om kniv och gaffel börjar lysa grön för att sedan övergå till rött och till sist avsluta ens liv... vad gör man?
har prövat med att äta en massor men hjälper ej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiAnti.V
snabb fråga...
om kniv och gaffel börjar lysa grön för att sedan övergå till rött och till sist avsluta ens liv... vad gör man?
har prövat med att äta en massor men hjälper ej

Du måste äta, finns massor utav olika saker som du kan välja mellan att äta men jag vet inte om det spelar
någon större roll vilken du än tar, fungerar det inte så är det antagligen någonting som har buggat hos dig.

Väl skrivet Artman! Håller med dig till 100%!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

är det nån som vet HUR man går med i Duty eller linknande? jag försöker komma in till Dutys "Base Camp" men när ja går dit så vill han inte släppa in mig. Gå till Barkeeper snacka me han. jahapp gör ja la de då. inte fan säger han nått om att gå med i Duty m.m. Nån som vet nått?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

för er som vill kunna aktivera HDR, testade själv och spelte flyter på mktbättre än innan och är grymt mkt snyggare:

http://www.gamespot.com/forums/show_msgs.php?board_id=m-1-540...

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk

Som sagt, mycket bra skrivet Artman. Håller med helt och hållet då alla som gnäller inte verkar ha gett spelet mer än 10 minuter. Spelet är förvirrande i början och kan kännas lite stelt i jämförelse med andra spel. Men ge det några timmar så är inte kontrollerna något problem längre iaf. Det krävs aktiv läsning i all info som spelarens PDA innehåller för att man ska ha någorlunda koll på saker och ting. Det är riktigt förvirrande i början, men ju längre in i spelet man kommer, destu klarare blir allt.

Och manualen till spelet är mycket hjälpsam. LÄS!!

Jag kan informera om att det finns ett inofficiellt mod-verktyg ute där man kan ändra på vapen och dylikt när det gäller kostnad, vikt, spridning, effekt, osv. Justering av många smågrejer är möjligt. Kolla mod-sektionen på officiella forumet för mer info och länk;

http://www.gsc-game.com/index.php?t=community&s=forums&s_game...

För er som upplever buggar i spelet kan jag även tipsa om att kolla bug-sektionen på samma forum, där många kända buggar är listade och en del tillfälliga lösningar.

Jag vill också varna om en mycket känd bugg som jag råkade ut för igår. Uppdraget för Duty där man träffar ett gäng medlemar utanför Freedom Fighters bas som ska storma stället, men behöver din hjälp för att fixa några snipers. Detta kan flippa ut så att Duty medlemarna om och om igen försöker storma basen, vilket resulterar i krash till skrivbordet varenda gång man kommer i närheten av basen eller försöker nå banan "Military warehouses" från "the Bar".
Så, skit i detta uppdraget om ni inte vill riskera att det hänger upp sig. Det påverkar inte huvudstoryn eller de riktiga Duty-uppdragen på något sätt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

krumpli testade precis, och jag säger bara JÄVLAR vilken skillnad det blev, blev oerhört mkt snyggare än innan! Flöt dock inte på bättre, snarare lite sämre.

Btw save du skulle inte kunna skriva upp alla grejerna du gjort för o tweeka grafiken, ser helt galet snygg ut på dina screens, det enda jag gjort är att slå på den där "hdr" funktionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Det e sjukt tråkigt att gå mellan de olika ställena.... Man kan ju spronga i typ 5 sek sen får man gå vilket tar ap-lång tid:/

Men det beror ju isf på att du har för mycket saker. Har du mer än 50kilo kan du bara springa kortare sträckor.

Sedan har Grafikmotorn flera riktigt snygga effekter, Brusfiltret när man kommer i närheten av radioaktivitet, skuggorna är gudomliga, nätterna är läskiga och allt känns verkligen öststat.
Sedan är det gryyyymt snyggt när man har sun shadows aktiverat så man ser molnskuggor osv på marken.
Himlen är också bland det snyggaste jag sett i ett spel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan

Vad har hans ålder med någonting att göra?
Jag tycker också att spelet är fult och dåligt optimerat , men tycker inte detta är ett stort problem.
Sen verkar du bry dig väldigt mycket om vad andra tycker, om du verkligen tycker det är bra så behöver du väl inte anmärka på vad andra har för tankar.
Du pratar som det bara finns en åsikt som är den rätta, så är det inte.
Själv satt jag och spelade detta i 3 timmar sen orkade jag helt enkelt inte med det längre.
Självklart förstår jag ändå om man gillar spelet eftersom det finns en del bra med det också. Men all denna tid och hype dom har lagt ner på spelet förväntar man sig inte alla negativa saker som det finns enligt mig.
Kanske beror det lite på att jag blivit mer kräsen det kan jag erkänna.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk

kan man köra med HDR med alla grafikkort? Mit stödjer tydligen inte dynamic lightning så stödjer det HDR?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Nyfiken: Vilken AK menar du? Det finns ganska många Automatkarbiner i spelet som kan ha löstagbara kikarsikten och granatkastare.

Sorry, tänkte inte alls att i sverige är AK automatkarbin..
Syftade mer på AKm 74/2, sen finns det Obokan som man kan ha kikare på men hittar ingen granatkastare förutom en Storming Obokan med en icke löstagbart sådan..

Måste ha blandat ihop lite då jag har bara Storming Obokan kvar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Herregud vad modvänligt spelet blev nu då! Ett enkelt program som packar upp alla spelfiler finns tillgängligt också. Alla texturer är i DDS-format precis som i Oblivion, så det borde vara lika enkelt att ändra på. Filmer och ljud är i OGG-format och borde inte heller vara så svårt att fixa.

http://rapidshare.com/files/22583326/dbex_rel_1.rar.html

Se officiella forumet för mer info om hur man placerar alla filer och dylikt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Herregud vad modvänligt spelet blev nu då! Ett enkelt program som packar upp alla spelfiler finns tillgängligt också. Alla texturer är i DDS-format precis som i Oblivion, så det borde vara lika enkelt att ändra på. Filmer och ljud är i OGG-format och borde inte heller vara så svårt att fixa.

http://rapidshare.com/files/22583326/dbex_rel_1.rar.html

Se officiella forumet för mer info om hur man placerar alla filer och dylikt.

Betyder det att man kan packa upp savefilerna också? Eller var sparas dom egentligen...?

Permalänk
Medlem

Savefilerna kan hittas här: C:\Documents and Settings\All Users\Documents\STALKER-SHOC\ - tillsammans med user.ltx-filen och era skärmdumpar.

Här hittar ni min user.ltx i txt-format (kan inte hosta filer med skumma filändelser uppenbarligen så ni får döpa om den och lägga den i mappen nämnd ovan): http://www.mediamonster.se/misc/stalkergame/user.txt

Ta backup först!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini

Permalänk
Medlem

tidigare i den här tråden sågade jag spelet efter 30 min spelande. en ganska förhastad åsikt.

Så konstigt hur ens syn kan ändras. Efter några timmars spelande tycker jag nu spelet är fantastiskt. Skulle nog våga påstå att det är en av de bästa uppleveser jag haft inom spelvärlden.

Det funkar mycket bra på min burk med i stort sätt "high" på allt och det är det snyggaste spel jag sätt.

Grymt!

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Finns det någon multiplayer läge i Stalker eller är det enbart singleplayer?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

jodå finns multiplayer läge.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde samma sak gardis, lirade i en halvtimme i fredags och tänkte att det var väldigt mycket bortkastad längtan. Men efter att ha kört några fler timmar så blir man helt fast, speciellt när man kommer inomhus, det är så otroligt äcklig och samtidigt skön känsla av skräck och misär.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var fan finns "The Secret Tunnel" i X16? Jag hittar inte ett skit.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Var fan finns "The Secret Tunnel" i X16? Jag hittar inte ett skit.

I samma rum som där Ghost ligger.

Varvat spelet nu, väldigt kort känns det som. Lite löjligt att det inte är något öppet slut, utan när man väl klarat av Tjernobyl kan man inte spela vidare(?). Dessutom känns det som att spelets livslängd beror på att det är jävligt svårt, och inte att de fyllt det med innehåll.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Jag hittade det efter många om och men. Grymt spel måste jag säga. Det blir bara bättre för varje stund jag spelar.

Men jag stör mig på sådan otroligt löjlig kritik spelet har fått...

1. "Pausar inte när man går in i inventoryn! Jag dör!" - Har ALDRIG varit ett problem för mig. Jag lärde mig ganska snabbt att så är det, och om jag ska rota i min väska så sänker inte mina fiender vaperna utan de ser det snarare som en fördel. Alltså måste man vara snabb, inte lat.

2. "Radioaktiviteten är överallt, jag dör!"- Igen, jag har så mycket antiradioaktiva sprutor så jag blir nästan nertyngd av dem. Och jag blir sällan så smittad att jag måste använda dem. Folk spelar väl kasst, helt enkelt.

3. "Vapnerna går ju inte att sikta med!" - Det beror på vad det är för vapen. Jag kan få headshots med vissa gevär på en gång, men om ni förväntar er att träffa mitt i prick med gamla sovjet pistoler så är ni bara dumma.

4. "Spelet är inte tillräckligt realistiskt/arkadigt!" - Det finns skitmånga spel som ligger mittimellan. Hur har ni kunnat undgå att märka det fram tills nu?

Permalänk
Medlem

såg denna tråd när jag var o drygade i deras officiella forum: http://www.gsc-game.com/index.php?t=community&s=forums&s_game...

såg även denna http://www.gsc-game.com/index.php?t=community&s=forums&s_game...

måste bara fråga er som har varvat spelet eller nått sånt. jag är fast nere i lab och kan inte komma ut pga någon blockerar dörren med eld. jag skulle hämta de andra papprena åt boreek eller vad han nu igen heter, o sedan komma tillbaka. vad ska jag göra? ska jag skjuta det där flygande fenomenet för att kunna gå igenom dörren?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
såg denna tråd när jag var o drygade i deras officiella forum: http://www.gsc-game.com/index.php?t=community&s=forums&s_game...

såg även denna http://www.gsc-game.com/index.php?t=community&s=forums&s_game...

måste bara fråga er som har varvat spelet eller nått sånt. jag är fast nere i lab och kan inte komma ut pga någon blockerar dörren med eld. jag skulle hämta de andra papprena åt boreek eller vad han nu igen heter, o sedan komma tillbaka. vad ska jag göra? ska jag skjuta det där flygande fenomenet för att kunna gå igenom dörren?

Ja, du ska skjuta den där konstiga grejen, så försvinner elden.

Och det går inte att länka till trådar från det officiella forumet tydligen. Så du får säga vilka trådar du länkar till.

-Spoiler-

FAN! Jag fick det giriga slutet också. Här har man spelat i en hel vecka, och får ett sådant slut, utan svar på några som helst frågor. Sjukt besviken jag blev. Jag får väl försöka igen om en vecka då. Hinner inte lira något denna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Två saker: Hur kan folk ha problem med Eldvarelsen i Lab X18? Man har ju dödat en 3 4 varelser som ser exakt likadana ut innan man kommer dit(eller ja den här är lite orange, dom andra blå)
Sedan ni som klarat spelet hur många timmar har ni spelat? Jag tror jag är upp i minst 15 nu, har inte varit till Freedoms område ännu. Kör på Master så man dör lite då och då och jag älskar att leta efter gömmor.

Permalänk

Någon som vet om det finns någon skön sida med lite mer info om vapen, kläder, artefakter och annat smått och gått?
Står inget i manualen som beskriver i någon vidare detalj tycker jag.
Saknar att få reda på vad alla "rupture" osv står för, iofs rupture har jag fått reda på, men de andra..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

Måste ställa mig i skaran som sågade spelet i början. Men så fort man får lite bättre vapen blir spelet galet roligt. I början känns bara alla vapen totalt värdelösa. Men när man hittar en uppgraderad AK och en jäkla massa skott, så blir spelet underbart

Alla MÅSTE ge spelet nån timme. Det är det värt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Någon som vet om det finns någon skön sida med lite mer info om vapen, kläder, artefakter och annat smått och gått?
Står inget i manualen som beskriver i någon vidare detalj tycker jag.
Saknar att få reda på vad alla "rupture" osv står för, iofs rupture har jag fått reda på, men de andra..

Det finns en hel del info på www.stalker-game.se dom håller även på att uppdatera sina informationssidor med ny och fräsch fakta som antagligen ska täcka det mesta som finns i spelet.

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500