World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk

Jag har startat en Bloodelf hunter. Kan dem bli bra hunters, eller saknar de något viktigt för att bli bra?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha en build för en hunter, hoppas någon kanske kan hjälpa en med en sådan

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeZo
Jag skulle vilja ha en build för en hunter, hoppas någon kanske kan hjälpa en med en sådan

Jag skulle vara tacksam för en också, har en lvl 7 bloodelf hunter, men vill vara speccad för PvE fram till lvl 70

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeZo

Ska du levla är det Beastmaster all the way, inte så svårt egentligen att göra en BM specc. Sen i Raids så skulle jag rekomendera Marskman/Survival specc, eller satsa bara på ett av träden, beroende på vad ni har för hunters i guilden.

Permalänk

m'kay Men är Bloodelf hunter mycket sämre än t.ex. orc eller nightelf?
Vet inget om deras racial eller stats dem får vid levling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
m'kay Men är Bloodelf hunter mycket sämre än t.ex. orc eller nightelf?
Vet inget om deras racial eller stats dem får vid levling.

http://www.wow-europe.com/en/info/races/bloodelves.html . Där står det typ allt om Blood Elves, såsom racials osv.

Jag tycker själv att Blood Elf hunters smiskar i PvP mot casters då de har AoE silence, samt att du kan sno mana från dom med. Annars är det väll ingen större skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Värdelöst med Cloth-gear. Bara att fixa vad du kan från Arenan och stacka resilience så mycket du kan.

75% av matcherna kommer motståndarna att försöka ta Warlocken ändå eftersom han har cloth och inte något direkt skydd.

Ah, så pass. Det är uselt att enhancement shamaner 'delar' gear med hunters, och det finns allt ton av restogear.
Finns liksom ett par få, få elemental shaman set.

Njäe, i de flesta matcher så brukar de faktiskt gå på mig, antingen CC'a mig eller så CC'ar de warlocken och ta ner mig så fort som möjligt.

Nåväl, får väl än så länge försöka fixa molten earth kilt, tidfury kilt eller någe'.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Ah, så pass. Det är uselt att enhancement shamaner 'delar' gear med hunters, och det finns allt ton av restogear.

Njäe, i de flesta matcher så brukar de faktiskt gå på mig, antingen CC'a mig eller så CC'ar de warlocken och ta ner mig så fort som möjligt.

Nåväl, får väl än så länge försöka fixa molten earth kilt, tidfury kilt eller någe'.

Grejen är ju det att relativt bra elemental gear är ganska lätt att skaffa. Alla delarna i tidefury droppar ju i vanliga instanser exempelvis.
Tidefury kilten är helt klart bättre, särskilt för arena pvp. Dessutom behöver du Lower city rep för att kunna köpa exalted macen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Jag skulle vara tacksam för en också, har en lvl 7 bloodelf hunter, men vill vara speccad för PvE fram till lvl 70

Specca som BeastMastery frams till lvl 70 sen så speccar du Marksman eller survival om du är i ett raiding guild

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Meh, droppar ju elemental gear hela tiden Vi hunters har blivit vana vid att först titta på vilken typ av armor det är... så när vi se "mail" så "weeeee, phat lewt and epixxx!" men så är det ju alltid bara spi/sta/int och +damage/healing på skiten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Värdelöst med Cloth-gear. Bara att fixa vad du kan från Arenan och stacka resilience så mycket du kan.

75% av matcherna kommer motståndarna att försöka ta Warlocken ändå eftersom han har cloth och inte något direkt skydd.

Warlock inte har något skydd? Seriöst.. Demo speccad och du har skydd kan jag säga.. Locks har svin mycket hp och jag kan säga dig att det tar ett tag och nuka ner en PvP lock. Atm har jag 10k hp och 730 spell dmg och demo speccad med felguard osv. Iofs så får jag ju mer nu när jag får ihop till gladiator och skit. Sett många locks med nästa 1000 spell dmg och 12,5 k hp. Så bara för dom är cloth är dom inte easy mode att nuka ned.

Visa signatur

joo

Permalänk

Wow har i princip blivit en singelplayer-spel upp till end-game. Det går helt enkelt inte att få ihop en full grupp till annat än möjligen SM eller ZF i Tanaris. BFD och Maraudon (försökte varje dag i ca. två veckor) är bara att glömma, Razorfen och ST är i princip lika hopplösa. Spelar absolut ingen roll om du försöker en tisdagkväll eller en söndageftermiddag. Lika kört oavsett. Det är inte ens någon som söker folk med den där "nya" ingame-funktionen. Förra gången jag levlade upp en char för ungefär två år sen var det helt annorlunda. LFG messen haglade. Nu är det helt dött. Ändå ser man hur många som helst i ens egna level men ingen verkar vara intreserad av instances. Jag fattar inte varför men det är väldigt tråkigt.

Permalänk
Medlem

Tony Clifton : Det beror ju helt enkelt på att 90% av serverns population har flyttat ut till Outlands

Det som gäller nu i BC är att vara 70, då har du hur mkt som helst att göra

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Wow har i princip blivit en singelplayer-spel upp till end-game. Det går helt enkelt inte att få ihop en full grupp till annat än möjligen SM eller ZF i Tanaris. BFD och Maraudon (försökte varje dag i ca. två veckor) är bara att glömma, Razorfen och ST är i princip lika hopplösa. Spelar absolut ingen roll om du försöker en tisdagkväll eller en söndageftermiddag. Lika kört oavsett. Det är inte ens någon som söker folk med den där "nya" ingame-funktionen. Förra gången jag levlade upp en char för ungefär två år sen var det helt annorlunda. LFG messen haglade. Nu är det helt dött. Ändå ser man hur många som helst i ens egna level men ingen verkar vara intreserad av instances. Jag fattar inte varför men det är väldigt tråkigt.

Håller med helt och hållet det var väldigt annorlunda för ca ett år sen när jag lvlade senast , nu är det omöjligt att få en grupp till någon "mid lvl" instance.

/simon

Permalänk
Citat:

Jag farmade gold ^^ fick ihop runt 700-800g på en natt, allt jag gjorde var att questa i Netherstorm <: Sålde ingenting på AH, gjorde bara quest och sålde grey items.

Sen hade jag en fråga angående elemental shamans, jag har en själv och jag planerar på att PvP'a med henne, arenas och så (har team med en warlock ifall det skulle hjälpa).

Kortfattat undrar jag ifall det är värt att needa på clothgear, eftersom det finns så få elemental shaman gear (ifall man inte raidar that is, och det har jag tyvärr inte tid med now adays)?

Jag tänker så att de lag vi möter går alltid på mig, eftersom jag kan heala, och ifall jag nästan endast har cloth gear så crittar melees ner mig på någon sekund jämnfört med ifall jag hade haft mail gear, och jag behöver ju försvara mig själv medans wlocken castar någon CC.

http://www.wowhead.com/?itemset=617 Grymt lätt set att fixa. Sen http://www.wowhead.com/?item=30541 från Heroic Underbog samt vapen från Heroic Slave Pens. Skitlätt. helt klart värt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton

Jag är också i dom krokarna på min alt och rör nu, och jag får enkelt grupp till ZF, Mara, ST..

Det beror på vilken server man spelar på. Jag spelar på Vashj förövrigt och tar mig snabbt upp till 70 med min nuvarande för o lira ihop med kompisarna igen.
Spelar horde kan väl tilläggas.

Vet inte hur det är på din realm men på Vashj är det väldigt många som är runt "medel" levlarna, därför så många började nya klasser i och med BC..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Om du kan få det att lira med mina inställningar så vore det ännu bättre När jag har igång spamsentry så kan jag inte använda min esc-knapp

Det vet jag ingenting om.. men jag kan säkert skriva en modifierad "behind the scenes"-variant som bara blockar spam och inte har några funktioner för att rapportera eller inställningar och sånt... kanske tar bort vad det nu är som skapar problemen ^^

måste bara ta en titt på hur spamsentry fungerar innan jag sätter mig och bärjar leka script-kiddie...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Finns det någon stans man kan ladda ner det som background downloader försöker ladda ner så förtvivalt? Har fått ner 30 MB på 4h :S

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Finns det någon stans man kan ladda ner det som background downloader försöker ladda ner så förtvivalt? Har fått ner 30 MB på 4h :S

Min stannar på typ 44mb, sen bara dör den.

Permalänk
Medlem

random\world of warcraft\cache\BackgroundDownload.torrent

Öppna i valfritt torrentprogram och ladda ner 100 ggr snabbare. Mitt gick i 900 kb/sec ett tag.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Någon som vill göra en ny gubbe på en ny realm som vi spelar på tillsammans hela tiden helst varje dag?

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem

Ni som har Jewelcrafting vad tycker ni om det? för och nackdelar? har redan 375 mining så det är väll en fördel

sugen på att testa på det men vet inte om jag orkar, sitter o funderar på alch/herb med så

Permalänk
Medlem

nån som vet en bra testserver?

Visa signatur

Får du inte upp den? använd lite ejtejp och en blompinne. .:P

Permalänk
Medlem

Undra bara en sak.

Idag så skulle jag lana hos en polare, och när jag kom dit så var magtheridon nere. När jag sedan skulle logga in på min main så var alla items röda frågetecken och kunde inte casta eller något och efter ett tag så fick jag disconnect. Kan inte heller logga in på min alt eller twink utan ENDAST chars under lvl 10 av ngn anledning. Har testat mina polares account, samma där.

Mina polare kommer dock in på mina chars utan probs.

Det jag gjort är:
Kört repairtoolet alltså resetat cache, wtf och interface mapparna.
rensat mapparna för hand.
startat om datorn

Förstår inte varför jag inte kan logga in på högre chars medan jag kommer in på lägre levlade chars.

Ska tillägga att Magtheridon cpat lite, men det funkar laggfritt för mina polare atm.

Ngn som har samma problem eller vet vad jag ska göra?
Har inte lust att installera om allting ;/

edit:
funkade felfritt tills jag kom till min polare.
edit2:
kan tillägga att det står Unknown på alla när jag försöker logga in.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
http://www.wowhead.com/?itemset=617 Grymt lätt set att fixa. Sen http://www.wowhead.com/?item=30541 från Heroic Underbog samt vapen från Heroic Slave Pens. Skitlätt. helt klart värt.

Lätt???
Först måste man farma massor av saker, sen måste man hitta en leatherworker som kan göra skiten.
Nån på Stormscale som kan göra det för en liten peng?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Undra bara en sak.

Idag så skulle jag lana hos en polare, och när jag kom dit så var magtheridon nere. När jag sedan skulle logga in på min main så var alla items röda frågetecken och kunde inte casta eller något och efter ett tag så fick jag disconnect. Kan inte heller logga in på min alt eller twink utan ENDAST chars under lvl 10 av ngn anledning. Har testat mina polares account, samma där.

Mina polare kommer dock in på mina chars utan probs.

Det jag gjort är:
Kört repairtoolet alltså resetat cache, wtf och interface mapparna.
rensat mapparna för hand.
startat om datorn

Förstår inte varför jag inte kan logga in på högre chars medan jag kommer in på lägre levlade chars.

Ska tillägga att Magtheridon cpat lite, men det funkar laggfritt för mina polare atm.

Ngn som har samma problem eller vet vad jag ska göra?
Har inte lust att installera om allting ;/

edit:
funkade felfritt tills jag kom till min polare.
edit2:
kan tillägga att det står Unknown på alla när jag försöker logga in.

http://faq.wow-europe.com/en/article.php?id=028
Funkat varenda gång för mig.

- If you have an NVIDIA Nforce Networking Controller:

Click on the Configure button and go to the Advanced tab.
Now look for the following options and set them as below (the wording may vary):

Checksum Offload : Disabled
Segmentation Offload : Disabled
Optimise For : Throughput

Then click OK.
Changing these settings tells the network card to allow the CPU to make these calculations rather than making them itself.

- For any other network card models

Click on the Configure button and go to the Advanced tab.
Now look for the following options and set them as below if they are present (the wording may vary):

Checksum Offload : Disabled
Speed and Duplex Setting : Force 100 Mbit Full Duplex *

Permalänk
Medlem

Tack som fan, funkar nu :D!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma fel för 1 månad sedan, fick länken till tråden av en GM, då blev man glad

btw, gruul och kara clearat ikväll, endast 1 wipe på nightbane

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte fått en honor update inatt? Nötte som fan för den dära roben men inte blir det updaterat inte -_-

Visa signatur

joo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Lätt???
Först måste man farma massor av saker, sen måste man hitta en leatherworker som kan göra skiten.
Nån på Stormscale som kan göra det för en liten peng?

Ja, lätt. Settet är bop. Så man måste levela LW själv. Settet är lätt att fixa, tog mig 4-5 dagar att farma ihop alla nethers och mats. Sen är Heroic Slave Pens en instans som tar ~30 minuter å Underbog ~45. Fast klart, beror ju på hur man prioriterar.