Bild på era Antec 900 Ultimate Gamer Case!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Nej.

Ganska mycket, mer än medel kanske.

Beror på hur känslig man e men ja det gör den nog.

Inte direkt, iaf inte om man håller på i lådan när grejorna redan sitter där.

Hehe det var fyra negativa svar som jag egentligen inte ville höra Jag får tänka på saken, har grymt svårt att bestämma mig =/

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Hmm, ska köpa ny dator inom kort, och hade planerat att köpa ett Antec P182. Till min förskräckelse såg jag nu att de är slutsålt nästan överallt och kommer in om kanske 2-3 veckor, och så lång tid tänker jag då inte vänta.

Jag har letat runt, och fick upp ögonen för det här chassit. Har några frågor som jag hoppas få svar på

1) Går det att ta bort lysdioderna på fläktarna där fram? Gillar det verkligen inte, men har inte råd med nya fläktar på en gång.
2) Kommer det in mycket damm i chassit?
3) Släpper det ut mycket ljud, tex från hårddiskar?
4) Är det lättarbetat och luftigt?

Tacksam för svar

1) nej. hade dock själv samma åsikt före jag fick chassiet, tycker faktiskt det är ganska snyggt nu...

2) Visst kan det väl göra det, men det lär ju vara sant för alla chassin som har bra luftgenomströmning. Du kan ju köpa till dammfilter eller modda med strumpbyxor för skydd dock om du vill.

3) Kör med tysta grejjer så ere lugnt. Men visst släpper det väl ut ljud eftersom det är ganska "öppet". Dock har jag inget problem med vibrationsljud.

4) Har inte så mycket erfarenheter av olika chassin men det är gott om plats tycker jag.

Visa signatur

| e6850 @ 3600mhz | Sparkle 8800GTS 640mb | Gigabyte p35 DS4 | Corsair 520w | Corsair 6400 CL5 (2gb) | Antec 900 | Philips 200WP7ES |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Hehe det var fyra negativa svar som jag egentligen inte ville höra Jag får tänka på saken, har grymt svårt att bestämma mig =/

Nu ska du inte bli rädder bara för att det finns ett par nackdelar med lådan

Fläktarna har jag bytt till Noctua NF-S12-1200 och det finns många som har fixat egna lösningar för dammfilter så det är ju inte helt kört där även om riktiga inbyggda filter vore att föredra.

Sen hårddiskljudet det får du nog ta och fråga någon annan om eftersom jag inte e så känslig för det där har 5 av ovanstående fläktar, toppfläkten på högsta (tror jag iaf ) och sen ett 8800Ultra och en Raptor i lådan så man kan ju inte direkt säga att jag kör med dom tystaste grejorna på marknaden förutom mina älskade Noctua-fläktar

Jag e helt enkelt fel person att fråga om hur mycket vissa grejor låter i en låda som den här. Hårddiskarna kan man ju för den delen sätta i ljuddämpande vaggor om man nu skulle tycka att det behövdes.

Och sen finns det ju bra mycket fler fördelar med lådan än nackdelar, iaf i mitt tycke, som tex kylningen som är i en klass för sig och den e ju snygg med

Och eftersom jag har bytt fläktarna till fläktar som kopplas direkt till moderkortet kan jag ju lätt styra dom var för sig som jag vill.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu ska du inte bli rädder bara för att det finns ett par nackdelar med lådan

Fläktarna har jag bytt till Noctua NF-S12-1200 och det finns många som har fixat egna lösningar för dammfilter så det är ju inte helt kört där även om riktiga inbyggda filter vore att föredra.

Sen hårddiskljudet det får du nog ta och fråga någon annan om eftersom jag inte e så känslig för det där har 5 av ovanstående fläktar, toppfläkten på högsta (tror jag iaf ) och sen ett 8800Ultra och en Raptor i lådan så man kan ju inte direkt säga att jag kör med dom tystaste grejorna på marknaden förutom mina älskade Noctua-fläktar

Jag e helt enkelt fel person att fråga om hur mycket vissa grejor låter i en låda som den här. Hårddiskarna kan man ju för den delen sätta i ljuddämpande vaggor om man nu skulle tycka att det behövdes.

Och sen finns det ju bra mycket fler fördelar med lådan än nackdelar, iaf i mitt tycke, som tex kylningen som är i en klass för sig och den e ju snygg med

Och eftersom jag har bytt fläktarna till fläktar som kopplas direkt till moderkortet kan jag ju lätt styra dom var för sig som jag vill.

Jo det är klart att det går att fixa nya fläktar och hårddiskljuddämpning osv. Men det kostar pengar. Med tex Antec p182 så har du väldig låg ljudnivå från början Attsingen att den är slutsåld, och inte kan jag hitta den begagnad någonstans heller

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Help?!

Jag är ny här, hur får man in lite bilder?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Re: Help?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Jag är ny här, hur får man in lite bilder?

1. Ta ett par bilder med valfri kameramojäng.

2. Gå in på pici.se och skapa ett konto där.

3. Ladda upp dom bilder du vill dela med dig av på pici.

4. På pici får du när du lagt upp dina bilder olika länkar till bilderna och då väljer du den längst ner där det står: BBCode-länk med thumbnail.

5. Kopiera länken och klistra in här sen e det klart

Ett exempel på hur en korrekt länk kan se ut:

BBCode-länk med thumbnail:
[-url=http://pici.se/123602][-img]http://pici.se/thumbs/t_eGftHYMLB.gif[/img][/url]

Nu har jag dödat länken så att man kan se "råkoden" annars hade det blivit en bild där istället (bindestrecken (-) ska bort för att länken ska funka)

Prova att ta bort dom två bindesstrecken jag satt i addressen och klistra in resultatet i din egen post så ska du se att du länkar till en av min Nine Hundred bilder

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Hur är det med sidopanelen, finns det möjlighet att byta ut den?
Tänkte så man slipper titta in i den eländiga kabeldragningen som tydligen inte går att få så de ser någorlunda ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matteume
Tänkte så man slipper titta in i den eländiga kabeldragningen som tydligen inte går att få så de ser någorlunda ut.

Ghettomodda dit en sidopanel från något annat antec chassi i samma storlek, det borde ju vara samma spår etc eftersom det e samma tillverkare

Annars kan du väl helt enkelt bara måla över fönstret med svart färg så ser du ju inte in i lådan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matteume

Min dator står så att man bara ser ena sidan utav lådan, så jag gjorde helt enkelt så att jag gjorde en enkel switch, nu har jag den solida plåten på vänstra sidan, man slipper se kabeldragningen och sedan är den säkert något tystare också.. Förstår inte riktigt hur Antec tänkte när dom gjorde 900 med plexiglasruta då det är i stort sätt omöjligt att organisera kablarna snyggt i denna lådan

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

låter som att de finns några ideér så man slipper se kablarna

Permalänk
Medlem

Måste faktiskt erkänna att jag med har mitt Nine Hundred med "helplåten" mot mig och inte fönstret fast istället har jag min gamla dator på andra sidan skärmen och den har jag nallat diskarna ur så alla dom kablarna bara hänger löst i lådan just nu

Så här ser det ut på mitt köksbord (don't ask ) ur mitt perspektiv:

La tom upp en video på Tuben haha

Visa signatur

Permalänk

Re: Bild på era Antec 900 Ultimate Gamer Case!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Ja, posta på era bilder här..
om ni har moddat dem osv.

http://www.sweclockers.com/upload/gallery/5271-full.jpg

http://www.sweclockers.com/upload/gallery/5278-full.jpg

här är en bild på våra två chassin här hemma.

Bra UltraX tangentbord

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Avstängd

Jag har ett 900, och ja burarna är ju som sagt modulära.

Jag har tänkt att ha brännarn näst högst upp.

Kablar som inte används högst upp.

Ja och sen två HDD-burar och en "frontpanel" längst ner ja för att fixa effektivare kabeldragning och gömma undan kablarna effektivre som längst ner och högst upp.

Det borde ju gå bra?

Permalänk
Medlem

Härligt chassi. Min GPU gick ner 10 grader i temp både idle och load när jag
bytte till Antec´s 900. Ytterligare en bonus att proppen gick att överklocka
lite till

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ett 900 eller P182.

Någon som har använt båda som vet ungefär hur stor skillnad det är mellan de båda gällande ljudvolym (vill kunna sova i samma rum när datorn är igång) och kylningsförmåga?

Permalänk
Medlem

Fick bli nine hundred för mig, visst P182 ser cleant och fräscht ut men många upplevde krånliga kabeldragningar etc.

Sen tyckte jag chassit såg _för_ tamt ut..

Nej, jag ska ju klocka så nine hundred passa ypperligt..

Agget lär ju inte leva om köpte ju Corsair 620w..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Agget lär ju inte leva om köpte ju Corsair 620w..

Passar det inte eller vadå?

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - 360hz qd-oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleetz
Passar det inte eller vadå?

Nej men folk klaga ju på att deras agg lever om i Nine hundred men corsair brukar ju vara tysta ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okok ;>

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - 360hz qd-oled

Permalänk
Medlem

Mitt Ninehundred

Efter lite borrhål här och där,samt en god stund av kabeldragning känner jag mig lite färdig med mitt chassi:

http://www.pici.se/131091/

Utan sida:
http://pici.se/131094/

Tyvärr var strömkabeln till moderkortet för biffig på mitt modpower ,så den fick gå inne i chassit.
Har förlängt diverse kablar samt vänt på hårddiskarna så att kablarna går på framsidan,under fläktarna.

Mvh

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur långa kablarna på Corsair 620w agget är?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Mitt Ninehundred

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cB3r
Efter lite borrhål här och där,samt en god stund av kabeldragning känner jag mig lite färdig med mitt chassi:

http://www.pici.se/131091/

Utan sida:
http://pici.se/131094/

Tyvärr var strömkabeln till moderkortet för biffig på mitt modpower ,så den fick gå inne i chassit.
Har förlängt diverse kablar samt vänt på hårddiskarna så att kablarna går på framsidan,under fläktarna.

Mvh

Ska du lägga upp mer bilder på pici så skapa dig ett konto istället för att lägga upp bilderna anonymt eftersom om man har ett konto blir det mycket lättare att hitta tillbaka till sina bilder

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Precis fått ihop mitt Nine Hundred med det i sign.

Det som fattas är dock Corsair Dominator minnena som kommer på tisdag.

Kameran suger dock!

http://static.pici.se/pictures/wMvTTJNml.jpg

http://static.pici.se/pictures/AKzUvtFqL.jpg

http://static.pici.se/pictures/zoBbZoxKv.jpg

Kommer givetvis med bättre bilder, just nu ligger det kartonger överallt..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Kameran suger dock!

Varför står du och luktar på chassit på andra bilden Amstaff ??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför står du och luktar på chassit på andra bilden Amstaff ??

lol, har ju en nyfiken vovve, ska alltid vara med

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

lol, har ju en nyfiken vovve, ska alltid vara med

Tror jag vet vilken ras det e tom

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror jag vet vilken ras det e tom

Borde inte mitt nick säga det mesta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Borde inte mitt nick säga det mesta?

Jo det var ju det jag syftade på

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kameran suger dock!

Hehe, hade det inte varit för grafikkortet och PSUn så hade man kunnat tro det var min burk. Du tycks ha fått bättre ordning på kabeldragningen än mig dock Snygg dator får man väl säga!

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Hehe, hade det inte varit för grafikkortet och PSUn så hade man kunnat tro det var min burk. Du tycks ha fått bättre ordning på kabeldragningen än mig dock Snygg dator får man väl säga!

Jag blir grinig om det inte är i ordning

Kika album för nya bilder i sign.!

Visa signatur