Anmäl dig till Roborock Challenge!

24" helt svart vad gör jag?

Permalänk

24" helt svart vad gör jag?

Hej, Skriver här och hoppas få hjälp med mitt problem som uppstod igår och som jag inte förmår att fixa själv

Har en 24" skärm som jag använder tillsammans med min laptop så jag använder båda skärmarna. Skärmen är någon månad gammal och har fungerat mycket bra ända tills igår. Igår blev skärmens bild helt svart.

Min laptop är en acer aspire5024 och är typ 2år gammal, den har inte fungerat helt problemfritt skickade in den på service för ett år sedan för att den blev överhettad detta problem har kommit tillbaks och datorn blir mycket varm så jag har klockat ner den lite och kan inte spela krävande spel eller krävande program för då blir den ~100grader och bara slocknar.

Igår innan problemet med att skärmen blev helt svart så plågade jag min dator lite då jag skulle komprimera en film och lät den gå på 96grader i kanske 20min.

Skärmens bild är helt svart och jag har testat skärmen med en annan dator men samma sak där.

Någon som har nån koll på vad det kan vara? har du nån aning så skriv gärna och behöver du veta mer så skriv, jag svarar snabt

//MVH ME

Permalänk

Jag kommer att sova när som helst så jag finns inte tillgänglig förns om några timmar, har ej sovit inatt. Men som svar och tips till dig:

1. Din skärm är nog sönder. Gör en reklamation och be om en ny, förklara bara att din skärm har slutat fungera, den är helt svart.

Troligtvis har nätaggregatet gått sönder av någon anledning som är inbyggt i LCD'n (CRT?) eller någon säkring kanske, svårt att säga.

Du har garanti och sådant kvar right?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

kan nog vara så, power knappen lyser när jag klickar på den .. tycker att allt borde vara sönder isf men ..

skärmen är en LCD samsung 245B 24"

Permalänk
Medlem

koppla in och testa i annan dator, sen så verkar din dator som blir 96 grader varm(cpu'n) vara defekt!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

har testat i en annan dator redan och det var samma sak i den, ang. min laptop som blir varm så är den paj typ men 96grader e inte va den brukar gå på.. arbets tempen i vanliga fal e 85grader men får nog ringa Acer ang datorn och vilka ringer ja om Skärmen? där ja köpte den eller samsung?

Permalänk
Medlem

www.powermill.se har hand om Samsungs RMA ärenden. Väldigt trevliga och allt går smidigt som smör när man skall byta ut sin skärm (Egen erfarenhet, bytt skärm hos dom tre gånger).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk
Medlem

snapphane

Jag hade ett identiskt problem med min 2407WFP Dell skärm som på sommaren slocknade när det var varmt. Skärmen bara slocknade och blev svart men ON knappen lös grön. Reklamerade skärmen och fick en ny nästa dag.
Så jag rekomenderar dig att reklamera skärmen om du har garanti kvar på den?

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk

Yes, RMA.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Nu vet jag inte om du kopplat ur din bildskärmskabel. Men har du gjort det så kan du ha böjt något av stiftena i kontakten.

Permalänk

ringer in till samsung imorgon och försöker reklamera den, inget stift är av

tack för att ni engacerar er i mitt problem iaf, ty guys