Permalänk
Medlem

Bärbara med Penryn

Tänkte vi kunde starta en tråd om bärbara datorer som går att beställa med Penryn.

Fyll på med märke och modell så fort ni ser någon.

Permalänk

Zeptos lite värre modeller, typ 6625W, 6423W, 6224W

Permalänk
Avstängd

Dell 1530 och Dell 1330 vad jag vet än så länge, finns ej online än så man ringer in så fixar dom!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battle_Zealot
Zeptos lite värre modeller, typ 6625W, 6423W, 6224W

3415w har väl också penryn!

Visa signatur

MacBook 2,4GH, 2GB RAM, 160GB +160GB (Ext. HDD)*iPod Classic 80GB

#mac @ irc.pienet.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Dell 1530 och Dell 1330 vad jag vet än så länge, finns ej online än så man ringer in så fixar dom!

Visste jag inte, vet du vad priserna är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palle06
3415w har väl också penryn!

Nej, den går inte att konfigurera med penryn än iallafall.

Visa signatur

Toshiba Satellite A300-1K5 :: C2D P8400 2.26 GHz :: Radeon HD3650 :: 4 Gb ram :: 640 Gb HDD :: Win 7 Pro x64

Permalänk

Lenovo ThinkPad R61 8918 har T8100 pentryn.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=257336

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var som ***, trodde de höll inne med Penryn på de modellerna än så länge.

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
http://www.dustinhome.se/pd_5010128990.aspx ? Är det en Penryn i den?

Japp.

Permalänk

bra att veta är att de fungerar inte med XP måste ha vista typ iaf enligt zepto.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Satan vilken härligt burk! Nu vattnas det i munnen! Liten och smidigt och samtidigt grymma komponenter även om grafiken kanske inte är den kraftigaste. Går dock att klocka upp lite så man borde få skapliga prestanda med den! Priset var väl iofs inte det skönaste om man är student...

Permalänk

Vad tar dom för en penryn till dell 1330 då?

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet skillnaden mellan de två olika Penryn-varianterna?
"Penryn" (T9300/T9500) och "Penryn-3M" (T8100/T8300) alltså.

Permalänk

T9xxx lär ju vara lite kraftfullare! annars är jag rätt intresserad av att veta skillnade med!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundvall91
Vad tar dom för en penryn till dell 1330 då?

Ringde dell precis och säljaren där kunde inte se att det fanns penryn till vare sig 1330 eller 1530, och han såg inte heller att det var på väg.

Permalänk

Tråkig nyhet, väntar fortfarande o köpa till penryn kommer lika bra då priset inte kommer höjjas så mycket!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ringde dell precis och säljaren där kunde inte se att det fanns penryn till vare sig 1330 eller 1530, och han såg inte heller att det var på väg.

Fan va skumt, jag pratade med en Niklas Moser på Chatten å han sa de bara är att ringa in å be om att få en Penryn så fixar dom det!

Permalänk
Citat:

Fan va skumt, jag pratade med en Niklas Moser på Chatten å han sa de bara är att ringa in å be om att få en Penryn så fixar dom det!

Nu kommer jag inte ihåg helt hundra, men jag tror att jag pratade med en vid namn Moser också.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Nu kommer jag inte ihåg helt hundra, men jag tror att jag pratade med en vid namn Moser också.

Hahah okey.. det finns 2 Moser iaf, En Micke å en Niklas och dom är tydligen kusiner... men Niklas sa iaf ring supporten så ska de gå att ordna.. men han kanske hade fel

Permalänk
Medlem

Min 1530 är i förproduktion nu, och jag har beställt t7500, men skulle vilja ha penryn om det gick, men jag har chattat med olika snubbar på supporten och alla säger att det inte går att få penryn än. Den som sa att det gick, vilken är din källa?

MVH Axy.

Permalänk
Medlem
Citat:

oj! Första 13,3" med 8600M GS? Den är oerhört lockande

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Är det någon som vet skillnaden mellan de två olika Penryn-varianterna?
"Penryn" (T9300/T9500) och "Penryn-3M" (T8100/T8300) alltså.

T9xxx har 6mb cacheminne medan T8xxx har 3mb.

Permalänk

Vad gör ett cache minne? klarar man sig med 3 mb, antar att 6mb modellerna är dyrare osv.
17:26:30 Agent Martin Henricsson
Kan inte säga säkert men troligtvis om c:a 1 månad.

edit1:

17:27:19 Agent Martin Henricsson
Kan inte säga säkert men troligtvis om c:a 1 månad.
Det är i.a.f. på gång.
17:27:34 Kund Patrick Lundvall
får ta o hålla ut ett tag till då!
17:28:12 Agent Martin Henricsson
Ja, det är möjligt men vi har så många modeller och Dell är kända för att testköra länge (lanserade även Vista en månad senare än konkurrenterna men med desto bättre resultat)
17:28:56 Kund Patrick Lundvall
Okej, då förstår jag! kommer priserna stiga mycket högre på datorerna när penryn kommer då?
17:29:57 Agent Martin Henricsson
Ingen aning. Men de nya 45nm-processorerna till stationära kostar en del. Det skiljer 3500kr + moms mellan Q6600 (2,4GHh) och den nya E8500

Ser ut som alla säger helt olika! Såg nu att de var mest stationära. så frågade lite om den till bärbar och då sa han:
Har som sagt ingen aning med Penryn

Permalänk
Medlem

Tittar man på T7250 - T7500 så skiljer det ~1000kr och då är det 200mh och 2mb cache som skiljer dom. Med tanke på att T9xxx har 6mb cache och snabbare än T7500 så kommer det nog skilja minst 1500 - 2000kr skulle jag tro.

Visa signatur

Coming soon! XPS M1330 - C2D 7250 - 2GB Ram - 8400Gs - 160GB 7200rpm - WLED - Black

Permalänk

Är de värt detta då?
Dessutom har jag tänkt på en sak ett tag, varför sätter dem inte i en 800 mhz minne i de nya datorerna som har penryn, då processorn stödjer det, de var ju lite av saken penryn kom ut om jag förstått de rätt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundvall91
varför sätter dem inte i en 800 mhz minne i de nya datorerna som har penryn, då processorn stödjer det, de var ju lite av saken penryn kom ut om jag förstått de rätt..

Kanske för att det inte finns några med den hastigheten...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lambroo

Det finns!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344663

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lambroo

Självklart finns det. Zepto har sålt sådana minnen sen minst ett halvår tillbaka

Permalänk
Medlem

kollade fel... vad är det för skillnad? eller rättade sagt gör det någon skillnad...