Permalänk

Feedback & Kritik: Solidfiles

Solidfiles : http://solidfiles.com

Lite information:

Solidfiles är en gratis filhost som fokuserar på att erbjuda en enkel och simpel filhostingtjänst som ej ger användaren huvudvärk med en massa onödiga spärrar (ex. rapidshare, ni vet vad jag menar )

Det ska vara enkelt, därför har vi jobbat hårt med att utveckla en ny layout som gör det ännu lättare att lägga upp filer.

Solidfiles har tidigare gått under namnet "VS-HS Upload" och funnits sedan 2006, vi äger våra egna servrar som står i en serverhall i Växjö.

Teknik:

Vi använder oss utav ett egetutvecklat MVC system i PHP för användarsidan, mySQL som databas, Python och bash för lite bakgrundsjobb såsom thumbnailgenerering.

Scriptbiten körs av en Apache server och statiska grejor (bilder tex.) körs på en Lighttpd server. Memcache används för cachning.

Jag är huvudansvarig för drift och utveckling av tjänsten så jag frågar därmed Er vad ni tycker om den och vad som bör ändras.

Tack på förhand,

PS: En svensk version håller på att utvecklas

Visa signatur
Permalänk

Tycker det ser bra ut, fast en riktig logo skulle passa fint.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikposse
Tycker det ser bra ut, fast en riktig logo skulle passa fint.

Då säger vi såhär: Den som gör en riktigt bra logga som passar in bra till tjänsten får en fin gåva

Visa signatur
Permalänk

Och det är?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikposse
Och det är?

Välj mellan VIP konto på Solidfiles (500 MB per fil och hotlink) eller ett år gratis webbhotell hos http://vs-hs.com/ inklusive domän.

Visa signatur
Permalänk

Du har PM

Permalänk
Medlem

Två saker.

Registreringssidan.
Informationstexten för varje ruta har ett mellanrum mellan dess korresponderande ruta. Det ser förvirrande ut då de ligger tätt intill rutan innan.

"Manage Files" får gärna ha en _synlig_ länk tillbaks till huvudsidan. Det är inte optimalt att endast ha logotypen som länk.
edit 2: Detsamma gälller för övriga sidor (t.ex. settings). Dessutom borde även relevanta länkar i botten (Forum, Chat) flyttas till en synligare plats.

edit:

Annars var det skitbra (Y)

Permalänk
Medlem

Förvänta er donationer inom en snar framtid, bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Underbar sida! Hoppas den lever kvar ett tag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
Två saker.

Registreringssidan.
Informationstexten för varje ruta har ett mellanrum mellan dess korresponderande ruta. Det ser förvirrande ut då de ligger tätt intill rutan innan.

"Manage Files" får gärna ha en _synlig_ länk tillbaks till huvudsidan. Det är inte optimalt att endast ha logotypen som länk.
edit 2: Detsamma gälller för övriga sidor (t.ex. settings). Dessutom borde även relevanta länkar i botten (Forum, Chat) flyttas till en synligare plats.

edit:

Annars var det skitbra (Y)

Tackar för förslagen, vi arbetar på det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Förvänta er donationer inom en snar framtid, bra jobbat!

Ja det förväntar vi oss

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metz0r
Underbar sida! Hoppas den lever kvar ett tag

Tackar. Vi kommer inte packa ihop på ett bra tag, om inget väldigt oväntat händer. Vi har redan stora planer på att bygga ut om det skulle behövas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ytterligare en sak: Det finns ingen "Glömt lösenordet"-funktion.

Permalänk
Medlem

En funktion som jag skulle kunna tänka mig användbart är om man sparar Cookies när man INTE är inloggad. Så att även om man har stängt ner webbläsaren en gång så listas filerna man har laddat upp tidigare.

För övrigt, mycket fin sida!