Detta tips jag ger dig nu är moddade drivrutiner för att kunna använda de drivrutiner som man använder på stationära datorer. Använder själv moddad ATI Catalyst 8.9 till mitt ATI Mobility Radeon HD 2400 XT och det funkar bättre.
Dessutom så uppdateras dessa drivrutiner till skillnad från mobila drivrutiner som tillverkarna skiter i.
1. Gå in på http://www.driverheaven.net/.
2. Under fliken Network väljer du ''DH Downloads'', går in på nVIDIA GFX Drivers och laddar sedan hem den senaste drivrutinen för ditt operativsystem.
3. Under fliken tools väljer du ''Mobility Modder'' för nvidia.
4. Scrolla ned på sidan och ladda hem programvaran.
5. Scrolla upp på sidan och följ instruktionerna (notera att du redan har gjort punkt 1. om du följt mina steg). Glöm ej att avinstallera så mycket så möjligt av de redan existerande drivrutinerna på din dator och starta om men rekommenderar även att ladda hem de senaste drivrutinerna från datorns tillverkare ifall någonting går snett.
Notera även att du har en lista längre ned med kompatibla kretsar varav din grafikkrets finns med.
Lycka till
PS! Tar ej på mig något ansvar ifall någonting går fel men jag hoppas att man är lite datorkunning när man skriver i forumen på SweClockers.