Spel problem med mitt 9600M GT

Permalänk
Medlem

Spel problem med mitt 9600M GT

Jag har en sprillans ny dator med ett Nvidia 9600M GT grafikkort i och enligt systemrequirementslab så saknar grafikkortet:

Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - No
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - No
Vertex Shader Ver.: Required - 3.0 , You have - 0.0
Pixel Shader Ver.: Required - 3.0 , You have - 0.0

jag har kollat rundor och har lagt märke till att det måste vara drivrutinerna som meckar till det för alla andra med samma kort kan spela sådana spel som där står att jag inte kan.
Drivisarna kommer från datortillverkaren men jag undrar om någon har haft samma problem och kan hjälpa mig fixa det?

Permalänk
Medlem

tanka nyaste drivrutinerna (om du inte har dom redan).
Bara att gå in på Nvidia hemsida.

Permalänk
Medlem

Nvidia har inte drivrutiner till 9 M-series , bara 7 och 8 :/

Permalänk
Medlem

Detta tips jag ger dig nu är moddade drivrutiner för att kunna använda de drivrutiner som man använder på stationära datorer. Använder själv moddad ATI Catalyst 8.9 till mitt ATI Mobility Radeon HD 2400 XT och det funkar bättre.
Dessutom så uppdateras dessa drivrutiner till skillnad från mobila drivrutiner som tillverkarna skiter i.

1. Gå in på http://www.driverheaven.net/.

2. Under fliken Network väljer du ''DH Downloads'', går in på nVIDIA GFX Drivers och laddar sedan hem den senaste drivrutinen för ditt operativsystem.

3. Under fliken tools väljer du ''Mobility Modder'' för nvidia.

4. Scrolla ned på sidan och ladda hem programvaran.

5. Scrolla upp på sidan och följ instruktionerna (notera att du redan har gjort punkt 1. om du följt mina steg). Glöm ej att avinstallera så mycket så möjligt av de redan existerande drivrutinerna på din dator och starta om men rekommenderar även att ladda hem de senaste drivrutinerna från datorns tillverkare ifall någonting går snett.

Notera även att du har en lista längre ned med kompatibla kretsar varav din grafikkrets finns med.

Lycka till

PS! Tar ej på mig något ansvar ifall någonting går fel men jag hoppas att man är lite datorkunning när man skriver i forumen på SweClockers.

Permalänk
Medlem

tack för tipset

Permalänk
Medlem

Ska testa nu ifall min nya macbook pro 9600 kan fixa detta i vista 32bit.

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)