Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Avstängd

Någon som vet om 4 ip nummer bara fungerar till 50mbit tjänsten ? Eller kan jag koppla in mitt nya 50mbit modem och använda det till min 24/10 tjänst och få 4 ip nummer iaf ?

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Jag beställde precis comhems 10/10mb tjänst och det kostade 159kr i månaden i 15 månader enligt orderbekräftelsen jag fick.
Så får väl se om det funkar.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

SweCarl: Fungerar inte. 4ip's är kopplat till tjänsten och inte modemet. Alltså profilen modemet tar emot beroende på vilken tjänst du beställt.

Nixus: Det finns en bugg i det nya modemet som gör att även om man har tillgång till 50/10 så lyser inte DS2 och 3. Det är alltså normalt att dessa ej lyser för tillfället. Säger dock inte att det är något annat underliggande fel hos dig.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

ringde precis till comhem angående 159kr/mån-dealen. tjejen på kundtjänst gav ett mycket snurrigt intryck men hon trodde att det priset endast gällde nya kunder. igår kunde jag enligt "tillgängliga tjänster" på comhem.se få det priset men idag verkar det vara tillbaka till 339kr/mån. lite skillnad. är det någon här som har koll på vad som egentligen gäller? phunky?

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Medlem

Ringde dom förut... Deras kundservice är ju helt hopplös, blev omkopplad 3 gånger och ingen visste något om dom nya priserna. Iaf nu har dom ändrat tillbaka till de gamla priserna så det var nog fel det som stod förut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av drotz2000
Jag beställde precis comhems 10/10mb tjänst och det kostade 159kr i månaden i 15 månader enligt orderbekräftelsen jag fick.
Så får väl se om det funkar.

Berätta gärna om du får de till de priset eller inte...

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Avstängd

Fick mitt nya modem idag. Får ut 49.26 ner och 9.52 upp. Klart godkänt!

Phunky, har du login till mer intressanta sidor i modemet?

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

fick 50/10 i dag o jag tankar i 4.1mb/s o skickar i 1.1mb/s ... inget jättebra resultat med andra ord.

Permalänk
Avstängd

Du tankar i 4.1 och max hade vart 6,25 . Så dåligt är det ju inte.

Permalänk
Medlem

Hehe som vanligt har jag tur med min uppgradering.

Fick EPC2434 som tydligen inte fungerar med 50/10 grrr
Så nu står jag både utan bredband och hemtelefon :X
Nytt modem är iofs på väg redan innan jag fick reda på felet. men liiite irriterande när jag råkar ut för det för tredje gången när jag uppgraderar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
...
Nixus: Det finns en bugg i det nya modemet som gör att även om man har tillgång till 50/10 så lyser inte DS2 och 3. Det är alltså normalt att dessa ej lyser för tillfället. Säger dock inte att det är något annat underliggande fel hos dig. [/B]

Nu funkar det äntligen som det ska, 50/10! Men det stämmer som du säger DS2, DS3 lyser fortfarande inte.

Varför det inte fungerade: Tjejen vid beställningen hade tydligen gjort något fel så jag låg kvar på 24/1. Jag är inte förvånad.

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk

Då har mitt modem kommit och hastigheten blev 52.41/10.76/11ms och det kan man inte klaga på
Nu får vi bara hoppas att hastigheten är stabil.

/P

Visa signatur

Fractal Design R2|Asus P5Q-SE|C2QE9550|Corsair 4X2048DDR2800Mhz|Asus GT6302Gb|LAPTOP|DELLE6410

Permalänk
Medlem

vad får ni ^^ ?

Citat:

Nu får vi bara hoppas att hastigheten är stabil.

Japp hoppas

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem

Var i haninge bor du? Jag bor i Vega och jag kan tanka i 4mb/s "bara" o på tptest så får jag 12mbit/sek .... på ta emot. Rätt sjukt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phobiiz
Var i haninge bor du? Jag bor i Vega och jag kan tanka i 4mb/s "bara" o på tptest så får jag 12mbit/sek .... på ta emot. Rätt sjukt.

Kan du testa med http://bredbandskollen.se

Tryck på "avancerad mätning" och välj Stockholm.

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem

Kikade idag om jag kunde få den nya hastigheten och det var under utbyggnad nu här jag bor, så det dröjer nog inte länge innan det är klart. Har nog dock inte råd att byta upp mig än.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Ladda ned tptest och testa! bredbandskollen brukar vara så nedhängd!

www.google.se hjälper er att hitta programet...

/R

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
Phunky, har du login till mer intressanta sidor i modemet?

Svarar på min egen fråga för andra nyfikna

Låsa upp ytterligare access i Cisco EPC2607:

Logga in på:

http://192.168.100.1/_aslvl.asp med

username: admin
password: W2402

Välj:
Interface Ethernet
Access Level 3

fyll i login uppgifterna ytterligare en gång och klicka på submit.

Nu har du tillgång till andra sidor i web-ui på http://192.168.100.1/

Update, Dolda sidor:

http://192.168.100.1/gscan.asp här kan du manuellt ställa in vilken frekvens modemet börjar scanna på vid uppstart.

http://192.168.100.1/techsupport.asp lyckas ej få access.

http://192.168.100.1/_dlcert.asp

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Jag får runt 15mbit på alla testsidor osv, men jag tankar i 3.5 - 4.0mb/sek .. weird

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag får runt 15mbit på alla testsidor osv, men jag tankar i 3.5 - 4.0mb/sek .. weird

prova med olika web läsere när jag testar med firefox blir resultaten sämre än med IE7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putana
prova med olika web läsere när jag testar med firefox blir resultaten sämre än med IE7

True. Firefox ger skitvärden i många fall.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Kan man inte beställa genom hemsidan om man redan är kund?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av parvus
Kan man inte beställa genom hemsidan om man redan är kund?

går inte att göra ny beställning men klickar du på mina tjänster så kommer du hitta en uppgraderings knapp.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Kunde inte beställa via hemsidan (inte med uppgraderings knappen heller). Fick massa felmeddelanden eller varningsinfo om att jag beställde ett extra abonnemang. Ringde till supporten och sa hur det låg till. Fick då beställa via dem och slapp frakten.

Efter massa strul med inkopplingen, fungerar mitt 50/10 abonnemang fint nu. 48/9.6 med Bredbandskollen. 5,8 MB/s vid filhämtning.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
går inte att göra ny beställning men klickar du på mina tjänster så kommer du hitta en uppgraderings knapp.

Hittar ingen uppgraderingsknapp... Kanske inte kan få det än? Står iaf att jag ska kunna få det när jag skrev in min adress där det står om jag kan få "XL 50".

Permalänk
Medlem

Då ringer du istället som jag gjorde när jag ville ha 50Mbit.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putana

har nu testat med olika webläsare o jag har ingen fw på eller nåt heller.. får fortf runt 13mbit/s... kan det vara att jag kör router? får testa utan imorrn

Permalänk
Medlem

koppla precis in modemet
Cisco EPC2607 EMTA

har exakt samma hastighet som jag hade innan
24/1

tar det tid innan dom uppgraderar hastigheten?

Permalänk
Medlem
Citat:

har nu testat med olika webläsare o jag har ingen fw på eller nåt heller.. får fortf runt 13mbit/s... kan det vara att jag kör router? får testa utan imorrn

Vad har du för router?

Permalänk
Medlem

löste problemet
kabeln från modemet gick först till teledosan sen vidare till router och till datorn
det va teledosan från tele2 som ströp hastigheten

koppla den från modemet till routern sen vidare till datorn och tele dosan
då fungera den perfekt

så här ser hastigheten ut
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/19620test2.JPG

prova koppla tillbaka 24/1 modemet då fick jag 27/1

Permalänk
Medlem

Man får hoppas man får bättre när 50/10 modemet kommer..
Igår tptesta jag 6mbit ner och 7 upp, nu på morgonen 27 ner och 8.5 upp.

Lite ostabilt?

Dessutom sa comhem att modemet fanns på utlämningstället men i själva verket fanns det inte alls där?!

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial