Permalänk
Medlem

Årets Swec-klapp

Varje år utses årets julklapp av handelns utredningsinstitut. I år tycker jag att vi ska utse årets alternativa julklapp. Årets Sweclockers-klapp, helt enkelt. Nu vill jag se förslag.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Trots att en netbook av något slag ligger högt upp på listan för den "vanliga" årets julklapp, så tror jag att en netbook även ligger högt upp för många swecare. Iaf för mig.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

kanske ett "uppgraderings-kit" med Core i7 processor, passande moderkort, och 3 delar ddr3 minne

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem

Jag nominerar Linux.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Permalänk

Vad betyder årets julklapp? Jag tror att spelkonsolerna kommer sälja bra då den senaste generationen har blivit billigare. Likaså plattvn, då 32" och uppåt bölrjar bli prisvärdiga. (konstigt att de små är så dyra)

Men enligt wikipedias definition:
* Årets julklapp skall representera samtiden.
* Det skall vara en nyhet eller ha ett nyväckt intresse för det snart gångna året.
* Produkten skall svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i ett stort antal enheter
http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85rets_julklapp

Så är netbook det jag främst tänker på. En "upplevelse" som Handelns utredningsinstitut trodde, tror jag inte på i.o.m. konjunkturen. Utan att folk då mer köper fysiska saker som de har kvar och även går att sälja beg.
*edit* Dessutom har de varit väldigt tidigt ute med teknik.
T.ex:
1994 - Mobiltelefon
2000 - DVD-spelare
2004 - Platt-TV
Det dröjde allt några år efter deras gissningar innan dessa blev storförsäljare.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Ubuntu?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Ubuntu?

?

Nja...

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Borat Mankini.

Permalänk

Jag ska spela jullåtar på gitarr och sjunga för familjen. Ohja, snålt!
Men jag ska kröka till det ordentligt på juldagen så jag måste spara pengarna

Permalänk

Hörde föresten på P1 om julförsäljningen idag när jag var ute och fotograferade. Tydligen ökar julhandels intäkter varje år. Även fast det är lågkonjunktur i år så kommer det säljas mer än förgående år; 2007 :S
Kan detta verkligen stämma?

Permalänk
Hedersmedlem

En Mac så klart.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
En Mac så klart.

Hysh! You made Bill Gates cry!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Hörde föresten på P1 om julförsäljningen idag när jag var ute och fotograferade. Tydligen ökar julhandels intäkter varje år. Även fast det är lågkonjunktur i år så kommer det säljas mer än förgående år; 2007 :S
Kan detta verkligen stämma?

Stämmer säkert.
Alla måste ju toppa förra året.
"Den där jävla moster agda ska inte tro att att hon kan ge den bästa julklappen, jag kan minsann också om jag så ska betala av den fram till nästa jul!"
Sen i Januari nån gång så gråter de ut i Aftonbladet om hur de hamnat i skuldfällan tack vare julen.

Permalänk
Inaktiv

Ska göra denna pärlplatta till tjejen.

Runt 3000 pärlor blir det, varje pixel är en pärla ^^

Liknande greje rpå funka på swec, pyssla är kul nes är kul= Win win!

Permalänk
Hedersmedlem

Svårt att säga...

För mig blir det nog Blu-ray utgåvan av The Dark Knight

Btw:
Riktigt fyndigt där tlx06! Klockren present!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Ska göra denna pärlplatta till tjejen.

Runt 3000 pärlor blir det, varje pixel är en pärla ^^

http://pici.se/pictures/omqRtpNqj.jpg

Liknande greje rpå funka på swec, pyssla är kul nes är kul= Win win!

Nördromans är den allra vackraste. Mer nördkärlek till folket!

Permalänk
Medlem

Hela min släkt får vars en luftgitarr.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ni får ursäkta, men ingen vill väl veta vad er släkt ska få?
Jag tror att en Netbook blir årets julklapp! Köpa aktier i Asus och Acer månne?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Netbooks är ju populära, annars är Xbox 360 med Guitar Hero populärt. Xbox 360-konsollerna är ju f.n. rätt prisvärda nu också.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Netbooks är ju populära, annars är Xbox 360 med Guitar Hero populärt. Xbox 360-konsollerna är ju f.n. rätt prisvärda nu också.

Rätt prisvärda? ^^

Nästan gratis är de rätta orden

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Rätt prisvärda? ^^

Nästan gratis är de rätta orden

Jo tack, jag köpte en Asus 904HD för några veckor sen. Webhallen bjöd på officepaketet (värde 990kr) också! Den är numer MSN-klient när jag sitter vid huvuddatorn och allmän surf/filmdator när jag är på flykt

Far min använder en 17" jättelaptop idag och när han såg min tyckte han att både han och frugan skulle sälja sina (17" laptop, G4 powerbook) och köpa var sin "sån där liten smidig" istället.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

De må vara prisvärda men med tanke på att varken 360n eller Guitar Hero är särskilt nytt så är det nog tveksamt att de blir årets julklapp. Fast här på sweclockers vet man ju aldrig!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
De må vara prisvärda men med tanke på att varken 360n eller Guitar Hero är särskilt nytt så är det nog tveksamt att de blir årets julklapp. Fast här på sweclockers vet man ju aldrig!

Ptja, Guitar Hero: World Tour och Rock Band (2)?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

PS3 + LittleBigPlanet! Lite dyrt, men fan va glad man lär bli.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ptja, Guitar Hero: World Tour och Rock Band (2)?

Efter att ha kollat igenom listan med årets julklappar så är nog inte Guitar Hero: World tour eller Rock Band någon dum idé. I alla fall inte med tanke på att Parfym blev årets julklapp -93, Tamagotchi -97 och en mössa -03. Jag menar, en mössa... Brist på fantasi eller?

Permalänk
Medlem

Jag nominerar...

Eller den julklapp som alltid är roligast att ge är den man har gjort själv. Precis som tlx06 smarta, roliga och omtänksamma planerade julklapp :). Årets julklapp kommer alltid att vara den julklapp man gjort själv enligt mig.

Permalänk
Medlem

Netbooks ligger nog rätt i tiden, till mig själv lär det bli en Asus EEE pc 900.

Permalänk
Medlem

Varje år som jag köper julklappar så brukar det sluta med att jag köper mer till mig själv än till de andra..:P Jävla skithysteri på julklappar egentligen. Nu när man är "gammal" så är det roligare om man får något skoj. Kläder är väl alltid skönt att få då man köper ganska sparsamt själv. Men köpa bara för att köpa något till alla som det ofta blir på julen ger jag inte mycket för.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Hysh! You made Bill Gates cry!

du vet väl om att gates äger en stor del av apple?