Börjar bli bra irreterad...
Hallå där.!
Skrev en tråd här för ett tag sen om att min dator är dum i huvudet och får bluescreens hela tiden och klagar på minnesfel i bla. prime95 och memtest som man kan köra i OS. Well... Har testat mina minnen nu ordentligt och de är helt felfria. Har även formaterat hårddisken.
Senare så fick jag fick för mig att det var mitt nätagg eftersom att datorn crashade efter ett tag om man använde sig av krävande applikationer (typ spel) och dylikt. Datorn går igång men fakkar ur senare när den får tugga lite eller ibland när den ligger idle.
Detta var ett symptom på att nätagget gav fel volt när den fick kämpa lite så jag plocka ur nätdelen och stoppa i min polares hemma hos honom. Gick skitbra! Kunde tyvärr inte testa längre än ungefär 10 minuter med ett dx9 spel och prime95. Jag blev lättad och sprang och köpte nytt nätaggregat såklart dum som fän. Ploppade i det nu och.. whoom!
Samma j*kla fel!=/
Det roliga är att polarens nätagg som jag testade datorn med har (kanske..?) kört ihop sig.! Han har inte kollat så noga med det men efter att han kopplat in det till sin dator igen så ville inte datorn komma till POST. Vet dock icke om han har kopplat något fel eller så men finns det möjlighet att min dator åt upp hans nätagg..?
Vad är felet med min dator överhuvudtaget!?
Funderar på om det är moderkortet eller processorn. Skulle kunna vara grafikkortet men inte så troligt enligt mig med tanke på att jag stresstestade grafikkortet ett bra tag.
En annan sak som jag tänkte på var att det kanske kan ha något med att någonting kortsluts på något sätt? Behöver man kanske koppla in ground till chassit från nätagget?
Hjälp!
Tack så sjukt mycket på förhand!
//Sebastian
=)