Permalänk

Datorn dör (bluescreen ungefär)

Tjenare!

Jag börjar bli lite trött på min käre gamla dator.
Det är så att den har en tendens till att frysa eller dö när jag spelar spel. Blir som en bluescreen fast bara en svart bakrund med röda ränder i.

Det jag gjort för att åtgärda:

*Bytt minnen testat olika.
*Tagit bort allt onödigt så att nätagget får så lite jobb som möjligt.
*Testat nya och gamla drivrutiner
*Formaterat
*Lyssnat på nätaggs fläkten och den går upp i varv när jag spelar tex GRID med ULTRA på 16x antialiasing.

Fick någit meddelande om att mina .DLL filer i C: > Windows > System var inkorrekta, så jag startade om datorn och har nu inte sett detta. Kan det vara dessa som strular?

Datorn:
Intel core 2 duo 6600. @ 2.8ghz
Corsair 2gb 800mhz minnen Körs i 1.9V
500gb Samsung Hdd
750w corsair nätagg
XFX radeon 4850 XXX

Delarna är cirka två år gamla förutom grafik kortet som är runt 3månader.
CPUN går aldrig över 60C i full load. Grafik kortet aldrig över 60C heller. Använt Antiastisk armlängd vid montering ALLTID så är inte statisk elektricitet som tagit sönder saker.

Spel som datorn oftast fryser i : GRID. Test drive Unlimited. COD MW2.

PS. Kan köra 3mark Vantage flera gånger utan frysning. Plus att datorn går stabilt i ORTHOS i 8 timmar i sträck ( testade för 1 vecka sedan )

Ge mig era funderingar

Visa signatur

DunderdatorN ZOMFG:

Intel core 2 duo E6600 2,4ghz @ 2,8Ghz | XFX Radeon 4850 "XXX" | Creative fatality | 1500gb HDD 7200rpm | 2gb corsair 800mhz | Intel bad axe 2 mobo | 12890p i 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Låter som det är fel på grafikkortet, i mina öron.
Skulle gissa på att grafikkortet blir överhettat eller att det är fel på grafikkortets minne.
Testa städa burken och rengöra grafikkortet.
Kolla även tempen i idle och load.

Kan även vara din dll som strular som du skrev.

Permalänk

hur fixar man DLL filer då? Kan man på något sätt ta bort alla jag har nu och få dit original?

Grafikortet blir inte överhettat Burken är kliniskt ren och grafik kortet. Får väl lämna in Grafik kortet.

Jag har förresten 32 Windows 7, blev samma fel med 64 bit.

Visa signatur

DunderdatorN ZOMFG:

Intel core 2 duo E6600 2,4ghz @ 2,8Ghz | XFX Radeon 4850 "XXX" | Creative fatality | 1500gb HDD 7200rpm | 2gb corsair 800mhz | Intel bad axe 2 mobo | 12890p i 3Dmark06

Permalänk
Medlem

googla på drivrutins namnet, nästa gång du får felmedd.
Ibland kan man hitta drivrutinen på nätet.
Jag har själv haft ett liknande dll problem med ett gammalt nvidia 7900GT kort.
Hoppas du löser problemet.

Permalänk
Medlem

Såntdär fel fick jag på ett gammalt ATI kort, Radeon 1950XTX kommer jag ihåg, ungefär exakt samma fel, ibland blinkade bara skärmen till och det stod att grafikkortsdrivrutinerna hade blivit återställda ellern ågonting sådant.

Då var det mitt nätaggregat som spökade, men du verkar ju ha ett ganska kraftfullt och bra, men ja. Det varm itt fel när jag fick de där felen.
Kanske värt att testa med nått annat nätagg om du har nått i närheten?

Permalänk

Okej.

Kan man ta bort alla DLL filer och få dit nya på något sätt?

Kör med windows 7 32bit

EDIT: Kunde göra en återställning med W7 skivan

Visa signatur

DunderdatorN ZOMFG:

Permalänk

Jag har nu märkt att varje gång datorn dör , är det för att grafik kortet blir lite över 60c men det ska väl tåla grader upp till 90 i alla fall?

Plus att jag måste ställa in fläkten själv på typ 80% för när grafik kortet är runt 60grader går inte fläkten upp i varv på auto i CCC

Visa signatur

DunderdatorN ZOMFG: