2st 5850 CF funkar endast Single Hjälp sökes tack!
vad är det för fel när jag inte kan köra Full screen på spel med crossfire med mina 2st Sapphire 5850 HD
det funkar om jag kryssar bort crossfire i catalyst Control center, jag har testat båda med DVI sladd i single och då fungerar båda när jag testat satt dvi sladden i någon av dom nedre dvi portarna på ena 5850 och sen testa någon av dom övre på det övre 5850 grafikkortet.
Måste jag rycka ut hela grafikkortet och testa med ett i taget för att veta säkert att det inte är fel på något av grafikkorten, väljer datorn samma grafikkort som Master oavsett vilken dvi port jag väljer isåfall måste jag rycka ut ett grafikkort i taget !
Så fort jag väljer fullscreen med crossfire på i tex crysis warhead så får jag Flimrig grön eller lila färg tror jag sett orange nån gång också typ det är nästan horisontella rader tror jag horisont är väl vänster till höger kommer inte ihåg
Skärmen jag har är BenQ E2420 HD ifall det har någon betydelse ifall någon vet det.
Jag kör windows 7 x64 swedish också om det har någon betydelse.
jag har senaste drivers från Ati:s hemsidan följde update driver länken på CCC ( Catalyst Control Center ) Valde Windows 7 64 bitars länken sen valde jag senaste
( senaste driver jag hittade där ATI Catalyst™ 9.11 Suite for Windows 7 (64 bit) )
// Observera att jag körde med ATI 5850 sapphire original drivers som följde med på skivan först men det funkar lika pissigt i Crossfire! //
jag har direct x10
Det vore guld om någon visste vad problemet är jag kan inte vara den enda i hela världen som har fått detta problem ( hittar inget på google) jag kan ju inte köpt 2st 5850 helt i onödan blir galen då :(, Sweclockers här har ju spelat Crysis med 5850 CF och skärmen jag har Benq E2420 HD fick bästa betyg i november numret eller har dom bara suttit o spela harpan i Desktop sen kasta ut ett betyg eller ?
lite mer info: i7 920(standard 2,66), asus p6td deluxe, 1600 mhz ddr3 cl7 heatspreader 6gb(2x3) minnen, samsung f3 hdd, Nätagg Corsair 850W HX
(om det är någon mer info som önskas om min dator för att kunna ge ett kvalificerat svar så är det bara att fråga.)
med vad ni vet nu så måste det ju finnas någon som vet ungefär, eller helst 100% vad som är fel såklart, så jag äntligen kan få spela på min nya dator suttit i 3 dagar och försökt komma på vad som är fel, vägrar spela i Single 5850 måste kunna spela i 5850 Crossfire med grafikkorten annars kan jag inte maxa allt o få bra fps plus köpt helt onödig dator för ett 5850( samt förlorat 2500 kr.)
/tack på förhand väldigt mycket om jag får hjälp!
/Danne