Permalänk
Medlem

Vilket ADSL ska man ta?

Har en polare som är sugen på att skaffa sig det, han bor i uppsala och det verkar som att de flesta har täckning för det just i den delen av uppsala han bor i!
det är ju en hel djungel med tanke på alla olika abonnemang som finns att välja på!
han har inget modem eller någonting, nätverkskort har han däremot.
ska han fixa sig ett som det ingår modem å så till ett dyrare ingångspris eller ska han köpa det löst?
vad rekommenderar ni?
självklart så ska ju den med bästa hastigheten prioriteras, men man kan ju inte få allt!

Visa signatur

Jag har konverterat till Macismen och där tänker jag förbli.

Permalänk

Ifall han kan och har råd så tycker jag att han ska välja BoStream. Riktigt snabba, men ett sabla pris.
Om han däremot är lite snål tycker jag han ska välja Sprays Adsl. Sitter själv på det och det funkar kanon!

MvH
BroccoMan

Permalänk
Medlem

Han ska gå med i Villaägarföreningen och sedan skaffa adsl hos Telia. Billigt och stabilt men kanske inte så snabbt. (Nej, man behöver inte äga någon villa för att vara med i föreningen)

Visa signatur

Jag har en anmärkning - länkade till en bild med naken snopp - swec har tydligen snoppförbud - Hej tjejer!

Permalänk
Medlem

jag skulle aldrig kunna sitta på en lina under 5Mbit
därför har jag BREDBANDSBOLAGET!

Visa signatur

Jag har en anmärkning - länkade till en bild med naken snopp - swec har tydligen snoppförbud - Hej tjejer!

Permalänk
Medlem

jag skulle aldrig kunna sitta på en lina under 1mbit
därför har jag BOSTREAM!

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Ja bostream är nog inte aktuellt för hans del, spray var nåt jag också tänkte på, de har väl lägst månadskostnad av alla har jag fått för mig! (299:-/mån)
och det där med villaförening vet jag inte om han är så sugen på, han är lite små konservativ å så!
men vad rekommenderar ni för modem då? jag har fått för mig att man itne ska ha modem med usb?! har jag drömt att det är korrekt eller?

haha, jag skulle heller aldrig kunna sitta på nåt så slött själv, därför har jag min 10mbits lina där hemma!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bostream är något jag rekommenderar.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfterDeath
Bostream är något jag rekommenderar.

det finns bara ett problem! bostream levererar inte i sveriges fjärde största stad, uppsala! det är i alla fall vad de sagt tidigare! helt sjukt tycker jag!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens

det finns bara ett problem! bostream levererar inte i sveriges fjärde största stad, uppsala! det är i alla fall vad de sagt tidigare! helt sjukt tycker jag!

ajdå, annars skulle jag med rekommedera det!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Men som jag skrev tidigare i inlägget så tror jag itne att Bostream är intressant för den här snubben, lite för dyrt! och eftersom det nu inte ens finns tillgängligt så behöver jag inga fler rekommendationer om just Bostream!;)

men men, det lutar nog åt att det blir spray för hans del tror jag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Vilket ADSL ska man ta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Puta
Har en polare som är sugen på att skaffa sig det, han bor i uppsala och det verkar som att de flesta har täckning för det just i den delen av uppsala han bor i!
det är ju en hel djungel med tanke på alla olika abonnemang som finns att välja på!
han har inget modem eller någonting, nätverkskort har han däremot.
ska han fixa sig ett som det ingår modem å så till ett dyrare ingångspris eller ska han köpa det löst?
vad rekommenderar ni?
självklart så ska ju den med bästa hastigheten prioriteras, men man kan ju inte få allt!

Annars så har ju Tele2 börjat att erbjuda sina kunder ASDL för 359 kr / mån.

-> http://www.tele2.se/privat/internet/fastuppkoppling/adsl.phtm...

// ett tips bara.

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget

Permalänk
Medlem

ehm, de adsl-abbonemang som erbjuds i uppsala har alla liknande specar. Kopior av varandra. Vad han skall ha e en låg inkopplingsavgift, låg månadskostnad och ett adsl-modem med Ethernet-anslutning ( dvs inte USB ), routrar vill ha Ethernet :D. Eftersom Bostream inte existerar och BBB inte verkar var indraget, naturligvis skulle vederbörande inte ens betänka adsl om BBB var ett alternativ, ta det som verkar bäst för stunden. De olika leverantörerna verkar kriga om kunder med olika inkopplingserbjudanden. Alla är de tvingade att använda Skanova, m.a.o hugget som stucket...

Visa signatur

| Barton2500+@12.5x166 | Asus A7N8Xdeluxe | 1024 MB PC3200 | GF6800 | 80 + 80 GB Maxtor |

Permalänk
Medlem

jaja, jag tror jag har fått svar på min fråga så ni behöver inte "hjälpa" till något mer, jag tackar å bockar för de mer givande svaren och säger tack ändå till de andra!

Visa signatur