Permalänk
Medlem

cod4 mp crash

jag har ett problem med mitt cod4....varje gång ja försöker starta mp mode så crashar spelet utan att säga varför!...jag har provat att installera om både spel och patchar flera gånger och har t.o.m. lånat en polares skivor och fortfarande samma problem.
om någon har en potentiell lösning på detta så snälla posta!=)

have a good one//Nent

Permalänk

posta din dators specs ? ))

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem

Stängt av brandvägg/antivirus?
Kört i kompibalitetsläge?
Funkar det inte efter detta så ta upp aktivitetshanteraren och kolla om programmet fortfarande körs efter det har krashat och återkom med detta. Och som sagt skriv datorspecs

Visa signatur

// Jocke

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Jag vet felet! Hade precis samma fel.

Gå in i kontrollpanelen, sen ljud. Så får du ställa in till steromix istället

1.Go to Start then Control Panel
2.Double click on the Sound Tool
3.Click on the Recording tab
4.Right click and select "View Disabled Devices"
5.Enable the Stereo Mix
http://en.kioskea.net/forum/affich-125400-cod-4-multiplayer-d...

Gjorde nått liknande själv.. fast ändrade hz på ljud-kvaliteten.. men testa detta!!

Permalänk
Medlem

ati radeon 4890, intel core 2 duo, windows 7 64-bit ultimate full.

ska prova de=)

Permalänk
Medlem

hittar ingen stereo mix...

Permalänk
Medlem

du måst högerklicka och klicka i "visa inaktiverade ljudenheter"!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nent0nda
hittar ingen stereo mix...

om du inte hittar den ändå, så kan du installera Realtek HD Audio (om du inte har det installerat). Sen göra som dom andra har skrivit.

Funkade för mej:)

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Permalänk
Medlem

tack så mkt allihop funkar fint nu=)

Permalänk
Medlem

För mig fungerar det bara då jag har en 3,5mm plugg i mic-uttaget fram på datorn :S

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

En klassiker med Cod4 och WaW är att du inte får ha för hög hz, inställt i windows. kontrollpanel ljud ljudkort avancerat testa först 16bit 44Hz sen 16 48 och om det fungerar högre, t.ex börja med 24 48 vilket är det min dator har valt själv.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.