Komplett: HP Pavilion tx2020 12"WXGA 2295 kr!!! WTF!?

Permalänk
Avstängd

avundsjuk

aja får hoppas att det gäller för mig med, står iaf

HP Pavilion tx2020 12"WXGA,Go6150,X2
TL60,2 GB,160GB,DVD±RW,11n WLAN,BT,VHP

1 st. har förväntat sänddatum 2008-07-17

Bekräftad 1.00 2.295,00 2.295,00

Varor: 2.295,00
Frakt: 99,00
Postförskott: 52,50
Total: 2.446,50
Moms: 489,30

annars blir det konsumentverket för mig med!

Visa signatur

Fractal Define - Corsair VX 450W - Asus P5K P35 - Intel C2D E8200@4GHz - 2048DDR2 Corsair TwinX - Sapphire HD4850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onetreehill
1 st. i leverans
Plockning påbörjad: 2008-07-07T09:23

Dagen är räddad

Det var väl kul, får se vad som händer för oss sniglar som inte var snabba nog att beställa medan de fortfarande fanns i lager.

De tog bort datorn ett tag, men har nu lagt till den igen, dock nu för 7995:-
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346278

Bekräftar väl att det var ett misstag från deras sida.

Edit: ordern borttagen av komplett

Permalänk
Medlem

Beställde till det låga priset inatt, tyvärr så hann den ta slut i lager när jag avslutade beställningen.
Tittade lite på mitt konto nyss och nu är min order borta, antar att det är Komplett som avbeställt den.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nj^
Beställde till det låga priset inatt, tyvärr så hann den ta slut i lager när jag avslutade beställningen.
Tittade lite på mitt konto nyss och nu är min order borta, antar att det är Komplett som avbeställt den.

Mmm såg det på min också nu

Attans, vad säger ni alla som har beställt, ska vi massklaga till konsumentverket för att få ut vad vi en gång blev lovade?!?!?!?

Visa signatur

Fractal Define - Corsair VX 450W - Asus P5K P35 - Intel C2D E8200@4GHz - 2048DDR2 Corsair TwinX - Sapphire HD4850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Någon som vet hur snabb Turon 64 X2 TL-60. Klarar den uppspelning av 720/1080p? Avlastar grafikkortet något vid uppspelning av video? Vad har datorn för batteritid?

Jag diggar att den har Altec Lansing högtalare btw

EDIT: Nu har de ändrat priset till 9595 kr.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346278

Antar att detta betyder att jag inte kommer få någon dator.
Tänker nog vända mig till konsumentverket då, för jag har ju fått en bekräftelse.

Du har ingen rätt ändå så, konsumentombudsmannen kommer förmodligen säga till dig hur dum du är som tror du skulle få en över huvud taget. Samt tipsa dig om at tspendera din tid bättre.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Lagersaldot verkar fortfarande vara 0, så de kanske har nån snubbe som jagar paketen på rullbandet (de har ju robotar och grejer) ;p

Permalänk

Min order är också avbeställd nu

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Sanslöst att en samling upplysta IT-människor som hänger på detta forum verkligen förväntade sig att ni skulle få köpa en dator till detta uppenbart felaktiga pris. Som sagt innan, kontaktar ni någon konsumentmyndighet i detta ärendet så lär dom bara skratta åt er

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk

Jag tror inte konsumentverket skulle skratta, då dem är seriösa och väldigt hjälpsamma i alla lägen.

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Avstängd

ni som fått den avbeställd, var den i lager när ni beställde?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onetreehill
Varför skulle dom skratta åt dem? då t.ex. jag fått en för detta pris?

dock kanske det inte går igenom med klagomålen.

Är den skickad?

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Moderator
Testpilot

Väntat.

Sådana här trådar poppar upp lite då och då och får alltid samma slut. Makulerade ordrar. Visst har man tur hinner någon Nisse packa ner ordern och man får den för det priset men chansen är "slim to nothing".

Jag säger dock inte att det inte är värt ett försök. Men man ska ju ha fötterna på jorden, att tro att man ska kunna skicka en klagan till konsumentverket och få rätt är naiv och inte insatt i våran lagstiftning.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
ni som fått den avbeställd, var den i lager när ni beställde?

Nej den fanns inte i lager, så detta var inte helt oväntat.

Lagerstatus: 22 på lager. <-- de andra fick nog inte heller några

Permalänk

Ni är då bra tragiska. Kollar man i Konsumenträtt-forumet gnäller folk över när en butik gör det minsta misstag som är till ens nackdel. Någon får fel grafikkort och då ska Plus, KO och alla möjliga blandas in för sånt bara får ju inte ske.

Sen när en butik gör ett så här otroligt uppenbart fel ja då ska man utnyttja det till max.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem

Re: aftonbladet

Morsans väninna jobbar på KV, hoppas hon får sig ett riktigt gott skratt idag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aragon
Ps:snackade med aftonbladet nu så om dom försöker dra tillbaks orderna lär det bli skriverier
/chali

Nu har nog en häst eller två smitit från herr aragons stall.

Permalänk
Medlem

Tråkigt med folk som bara anser sig ha rättigheter men inga skyldigheter. Det roliga är att alla här förstår att det rör sig om en felskrivning. Men visst klaga på ni, gå till pressen. Jag får tyvärr inte säga vad jag tycker om människor som ni i detta forum.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Citerar från komplett på mitt konto:

"1 st. i leverans 804186655
Plockning påbörjad: 2008-07-07T08:32"

"Orderstatus: Nekat"

Det verkar som att man inte får den när det står nekat.

Permalänk
Komplett.se

Bästa Sweclockers-medlemmar,

Dessvärre har det skett ett tryckfel i denna veckokampanj som ni upptäckt och noterat i denna tråd.

Vi beklagar innerligt för det inträffade och erbjuder de kunder som beställt denna produkt till det felaktiga priset 2295 kronor möjligheten att köpa den till det korrekta priset 7995 kronor, då medföljer även denna datorväska helt utan extra kostnad, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=311062.

Det kommer även utsändas ett mail under eftermiddagen till de kunder som drabbats som bekräftar ovanstående.

Kundservice
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Bästa Sweclockers-medlemmar,

Dessvärre har det skett ett tryckfel i denna veckokampanj som ni upptäckt och noterat i denna tråd.

Vi beklagar innerligt för det inträffade och erbjuder de kunder som beställt denna produkt till det felaktiga priset 2295 kronor möjligheten att köpa den till det korrekta priset 7995 kronor, då medföljer även denna datorväska helt utan extra kostnad, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=311062.

Det kommer även utsändas ett mail under eftermiddagen till de kunder som drabbats som bekräftar ovanstående.

Kundservice
Komplett.se

Drabbats? Det är några idioter som försökte dra nytta av ett uppenbart misstag. De är inte dugg intresserade av att betala 7995kr för datorn utan köpte enbart för de såg att de kunde få chansen att blåsa er. Jag vet att ni på Komplett tänker likadant men kan förstås inte skriva det officiellt.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem

Så kan det mycket väl vara. Dock ganska oproffsigt.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Avstängd

Äh, tryckfel är inget ovanligt.
Att tro att man har rätt till en för det priset är dock lite komiskt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Äh, tryckfel är inget ovanligt.
Att tro att man har rätt till en för det priset är dock lite komiskt

Orderbekräftelsen säger 2295, den man får som epost. Det är orderbekräftelsen som stör mig, det borde inte få kallas bekräftelse om det inte är slutgiltigt.

Mr.Komplett, vad sägs om att byta orderbekräftelse mot preliminär orderinformation?

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralmqvist
Drabbats? Det är några idioter som försökte dra nytta av ett uppenbart misstag. De är inte dugg intresserade av att betala 7995kr för datorn utan köpte enbart för de såg att de kunde få chansen att blåsa er. Jag vet att ni på Komplett tänker likadant men kan förstås inte skriva det officiellt.

ha ha gillar ditt svar det är ju så rätt så klart man försöker ,man är ju inte bara snål o man är inte dum

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
ha ha gillar ditt svar det är ju så rätt så klart man försöker ,man är ju inte bara snål o man är inte dum

Vi andra värdesätter tiden mer än att ge komplett jobb att annulera ordrar, alla fattar ju att man inte får datorn för utsatta priset ändå, så varför lägga tid på det?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag har också beställt en tx2020 och jag har full förståelse att jag inte kommer att få en sådan levererad.
Men jag tycker det är rätt dåligt att 2 394,10:- är skyddat på mitt konto.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Bästa Sweclockers-medlemmar,

Dessvärre har det skett ett tryckfel i denna veckokampanj som ni upptäckt och noterat i denna tråd.

Vi beklagar innerligt för det inträffade och erbjuder de kunder som beställt denna produkt till det felaktiga priset 2295 kronor möjligheten att köpa den till det korrekta priset 7995 kronor, då medföljer även denna datorväska helt utan extra kostnad, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=311062.

Det kommer även utsändas ett mail under eftermiddagen till de kunder som drabbats som bekräftar ovanstående.

Kundservice
Komplett.se

Välformulerat svar.

Till er som har en massa åsikter måste jag ändå säga att ni är bra petiga. Alla som såg detta priset här inne var väl införstådda med att det var ett tryckfel, det är så uppenbart att man inte ens kan spela dum inför faktumet. Komplett har all rätt att korrigera ett tryckfel oavsett orderbekräftelser och annat. Ni har ingått avtal med komplett på deras utsatta villkor. Läs vad det står i deras villkor.

Så snälla, sluta gnälla, vi spelar alla efter samma spelregler. Konsumenträtten och marknadsföringslagen så vänligen, läs på, gör om, gör rätt, sluta gnäll och ta en öl.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Självklart tog man tillfälle i akt och beställde en förut. Men jag visste även att med 99,9% sannolikhet skulle orden bli annullerad Självklart har även Komplett rätt att göra så.

Ni som ska/har tagit kontakt med KV och Aftonbladet: HAHAHA! Nog det roligaste idag.

Visa signatur

-: Crestron :-