Spel som hyllades trots att dom sög

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazlo09
Far Cry 2.

Har förvisso dissats av tex FZ, men är mer hyllat än dissat verkar det som.

Det är beundrandsvärt hur man kan göra ett så öppet spel så jävla enformigt och tråkigt.

Där håller jag med dig. Orkade bara köra 12%. Fast så hyllat vet jag inte om det är egentligen. Men det var ju stor hype som det brukar vara med större spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

första timmarna av FC2 var faktsikt ganska under hållande.. men när man sedan kört de 3 olika fordonen.. provat på de olika varianterna av quest.. samt plöjt igenom ett antal vaktposter för att sedan se att allt spawnar med sjuk hastighet så känns det inte kul längre, nej...
Har ändå spelat lite då och då medan jag väntat på andra saker.. har kommit till den "nya" kartan som är otroligt lik den första.. har inte hunnit utforska nånting men.. Det enda som lockar egentligen är att prova alla vapen.. men knappast värt det

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Det funkar inte med sånna här trådar om man inte går på vad man själv tycker. Diskussionsvärdet är just nu noll eftersom alla bara säger att <insert game title> suger, men inte alltid varför dom tycker så.
Hade ju varit roligare att diskutera med varandra varför spelen inte tilltalar än. Just nu är det bara en klagotråd.
Jag har inte velat posta något spel här för att jag anser inte mig spelat ett spel som hyllats trots att det sög. Jag har spelet massor med spel som hyllats trots att dom är överskattade dock

Problemet är mindre att alla har en subjektiv uppfattning om bra och dåligt än att det finns en massa internet rebeller som tar första bästa spel från topplistan och bashar det i ett dåligt försök att vara kontroversiella.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Problemet är mindre att alla har en subjektiv uppfattning om bra och dåligt än att det finns en massa internet rebeller som tar första bästa spel från topplistan och bashar det i ett dåligt försök att vara kontroversiella.

Jo, den här tråden har blivit löjlig. Min Spel som dissades trots att dom var bra tråd är bättre
Men bra trådar självdör fort i spel-delen här
För mycket onödiga CS- och WoW-trådar. Borde städas lite här tycker jag

Permalänk
Medlem

Fallout 3
Red alert 3

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
Fallout 3
Red alert 3

Näe?

Fallout 3 är väldigt hyllat, bortsett från att många verkar ha buggiga problem med det.

Red Alert 3 vet jag inte nåt om däremot.

Permalänk

Far cry 2 utan tvekan, universums tråkigaste spel.

btw, Fallout 3 rockar.

Permalänk
Medlem

jag tycker att båda är dåliga

Permalänk
Medlem

Fallout 2

Allvarligt, brädspelsfajter med tärningar i ett datorspel...? Och riktigt usel grafik. Usch.

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dafydd
Fallout 2

Allvarligt, brädspelsfajter med tärningar i ett datorspel...? Och riktigt usel grafik. Usch.

är inte spelet riktigt gammalt, så det går ju inte riktigt att bedöma grafiken i dagens läge? Inte spelat det själv.. men många verkar ju älska 1an o 2an.. antar att de ville få fram rollspels-inlevelsen med träningar.. om du t.ex spelat dungeons and dragons ... eller mutant eller något sådant.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
GTA 4
Halo
The Witcher
Resistance
Motorstorm
Starcraft
Guild Wars
Zelda: Twilight Princess

...är de enda jag kommer på just nu.

Kan hålla med om de flesta där, men Zelda Twilight Princess är det inge fel på, en riktigt rolig titel i serien, däremot Windwaker var en besvikelse, glida runt på en båt i timtal.

Red Alert 3 & Sacred sög big floppy donkey d*ck

Visa signatur

2600K -NH-D14 -Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB -ASUS P8Z68-V PRO - ASUS GeForce GTX 580DirectCU II + MSI GTX 580 - Corsair Obsidian 650D - Corsair AX 850W - Intel SSD 320 120GB
"Computers are a lot like aircondition - Doesnt really work with windows open"

Permalänk
Medlem

Har nog aldrig spenderat så mkt tid vid ett spel som jag gjort med HALO serien... ett av dom roligaste spelen som gjorts enligt mig, men enbart när man spelar lan med xbox, och har egna spelregler...

Men som sagt smaken är som baken...

Crysis är det absolut sämsta spel som gjorts, visst är det snyggt men hur roligt är det att spela när multiplayer delen var totalt värdelöst

Visa signatur

"The door can see into your soul"

Permalänk

F.E.A.R. hyllades fast att det sög.
motsvarade bara 10% av mina förväntingar.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Folk verkar ha läs svårigheter, "spel som HYLLADES"! svårt att tro att ett spel som WoW skulle vara så pass populärt inte har något att erbjuda. Sedan tycker jag inte alls att det var direkt hyppat, de flesta snackade skit om den barnsliga grafiken innnan spelet ens släppts? vetefan om det är ironiskt eller inte men de flesta som snackar skit om just den "bansliga" grafiken också säger "oh nej, Crysis 2 är bara grafik, det ska vara känsla också".

Visst, man behöver inte gilla alla spel jag gör det inte... men som sagt håll er till topic.

Permalänk
Medlem

Spore.
Farcry 2.
Crysis 1+2!!

Kommer inte på några fler.
Ni som säger Halo, det är ju ett av de bästa spel som gjorts!:D (I alla fall 1:an.) Ett av de första spelen jag spelade. Vilka tider det var när man spelade Co-op på näst sista banan och körde race med banschee.:D Eller när man åkte runt i timmar och utforskade banor efter buggar och glitchar.

Permalänk
Medlem

Typ alla stora MMORPG'er som i princip bara är upprepning.

Permalänk
Avstängd

Crysis värdelöst spel med ubergrafik som ingen kunde köra i normala hastigheter vid release på grund av värdelös programmering.Sen var ju inte grafiken så bra heller och fysiken sög ju getpung även vid högre upplösningar,klart det mest hypade värdelösa spelet genom alla tider.Borde man inte skapa en top 10 lista med världens sämsta spel?Där skulle ju crysis ligga som etta direkt:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Crysis värdelöst spel med ubergrafik som ingen kunde köra i normala hastigheter vid release på grund av värdelös programmering.Sen var ju inte grafiken så bra heller och fysiken sög ju getpung även vid högre upplösningar,klart det mest hypade värdelösa spelet genom alla tider.Borde man inte skapa en top 10 lista med världens sämsta spel?Där skulle ju crysis ligga som etta direkt:))

Bristen på läsförståelse oroar mig verkligen.

Vi tar det en gång till: Titeln på tråden är "Spel som hyllades trots att dom(sic) sög", inte "Spel som hyllades trots att jag var för trångsynt för att uppskatta spelens faktiska meriter".

Eller du kanske tycker att nya Alone In The Dark är bättre än Crysis?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Oblivion och Fallout 3 tycker jag suger. I fallout 3 så blir man bara så förbannat jävla frustrerad för att det är så omständigt att döda en enda fiende, och oblivion bygger ju på samma motor. För mycket prat för min smak också, skip the bullshit liksom. Dessutom tar det för lång tid att ta sig till olika ställen, för stora världar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Du har nog köpt fel sorts spel.

Permalänk
Medlem

Monopol suger, fast alla ska plocka fram det vid julhögtiden..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Crysis värdelöst spel med ubergrafik som ingen kunde köra i normala hastigheter vid release på grund av värdelös programmering.Sen var ju inte grafiken så bra heller och fysiken sög ju getpung även vid högre upplösningar,klart det mest hypade värdelösa spelet genom alla tider.Borde man inte skapa en top 10 lista med världens sämsta spel?Där skulle ju crysis ligga som etta direkt:))

Har du någon som helst insyn i hur spelet är programmerat? inget spel idag kommer ens i närheten av hur snyggt Crysis är, då kanske man kan tänka att det kräver en rätt avancerad dator för att köra det. Sen suger ju spelets story och allt annat som inte har med grafiken att göra men att säga att det är dåligt programmerat skulle jag inte säga.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Spore
EverQuest 2
Black & White (1&2)
Fable
Age of Conan

Dessa spel är sådana jag köpt efter att ha läst recensioner som lovat guld och gröna skogar. Då jag sedan väl börjat spela har jag (och många andra verkar det som) kommit fram till att spelen inte hållit i längden eller ens kortsiktigt.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk

GTA IV, till PC, platsar väl in här. Har fått riktigt bra betyg av recensenter men är knappt spelbart. (Äger inte spelet själv utan bara vad jag läst här i forumet)

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Någon skrev alla blizzard spelen och det är nog den enda i världen som tycker det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Någon skrev alla blizzard spelen och det är nog den enda i världen som tycker det

allt för att synas och skapa en diskussion, ingenting annat.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dafydd
Fallout 2

Allvarligt, brädspelsfajter med tärningar i ett datorspel...? Och riktigt usel grafik. Usch.

Men det är jö det alla rollspel försöker komma så nära som möjligt, riktiga rollspel. Eller det är nått du har missat helt?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Men det är jö det alla rollspel försöker komma så nära som möjligt, riktiga rollspel. Eller det är nått du har missat helt?

Det enda han kan ha rätt i med just Fallout 2 är väl att det var så satans buggigt. På det sättet sög det.

Fast det är ju förstås ett av världens bästa spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Men det är jö det alla rollspel försöker komma så nära som möjligt, riktiga rollspel. Eller det är nått du har missat helt?

...alla dåliga rollspel, menar du?

Det är ett föråldrat och otympligt sätt att förhindra spelaren från att bli för mäktig för tidigt i spelet.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

prince of persia warrior within (PC) fick mycket bra betyg fast det sög ap ba**e.
Flera buggar upplevde jag och storyn var rätt seg!

Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||