| Sidor (9): [ [1] 2 3 4 » ... Sista » ] |
|
|
sl2wm-rocks Medlem
Plats: Härnösand |
Ja, som vi alla nog sett så har Bahnhof gått ut öppet med att de inte kommer logga uppgifter om vilken kund har vilken IP. Men, kan Bahnhof, så kan man väl tycka att andra kan också !? __________________ Senast redigerad av sl2wm-rocks, 2009-04-28 klockan 14:37 Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
sl2wm-rocks Medlem
Denna mejl är nu skickad till Riksnet: __________________ Senast redigerad av sl2wm-rocks, 2009-04-16 klockan 01:22 Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
joar Medlem
Plats: Umeå |
Hade väl förmodligen varit en bra idé att standardisera på något sätt, men jag hann slänga iväg ett mail till Telia redan imorse: __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
NukeHenk Medlem
Plats: Karlstad |
Mailar BBB och hör vad dom har. Kör copy-paste på det du skrev. Funkar ju bra som mall liksom. __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
Loxus Medlem
Plats: Linköping |
__________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
Crille90 Medlem
Plats: DetDu |
kolla på deras websida efter adressen sen tips att inte kopiera exakt vad alla andra skriver till dem ser ju bara ut som en bot som bombar mail.P Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
Joppes Medlem
Plats: Stockholm |
Då har jag dragit mitt drå till stacken, eller mitt mail till BBB som det heter i nutid :-) __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
fidde66 Medlem
Plats: Halmstad |
Ska också skicka till Telia... posta gärna era svar oxå om det skiljer från andra ! __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
jimjavel Medlem
Plats: Sthlm |
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.j...43&ref=puff Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
RetarDeD Medlem
Plats: Lund |
Snacka om att Bahnhof kommer sno kunder nu ett tag framöver.. jag är skyldig iaf __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
RainesX Medlem
Plats: Karlshamn |
Hade mer än gärna haft bahnhof fortfarande men kan tyvärr inte längre __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
sl2wm-rocks Medlem
Och jag har bara fått svar från Bredband2 hittils: __________________ Senast redigerad av sl2wm-rocks, 2009-04-16 klockan 15:49 Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
sl2wm-rocks Medlem
Nu har jag fått ett riktigt roligt svar från Alltele: __________________ Senast redigerad av sl2wm-rocks, 2009-04-16 klockan 16:06 Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
"Something" Provmedlem
Plats: H |
Jag skrev ett mail igår till telias support och frågade hur dom skulle göra nu efter Bahnhofs uttalande, jag berättade också att vi var ett par personer som ställde den här frågan och att vi skulle säga upp våra abonnemang om dom inte följde Bahnhofs linje. Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
sl2wm-rocks Medlem
"Something": Puckat svar av dem, men fortsätt att fråga och ge inte upp! Jag väntar med att redigera det första inlägget tills det att du har fått ett vettigt svar av dem. __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
S72G Medlem
Plats: NYK |
Jag mailade ComHem imorse om deras policy. Fick ett lustigt svar från dem nyss. Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
sl2wm-rocks Medlem
Jag är riktigt glad att vi redan dagen efter ser en leverantör som följer Bahnhofs exempel. Har fortfarande inte fått svar från många andra operatörer, bl.a. Riksnet som jag använder själv idag. Antar att det tar tid för att de just nu håller på att diskutera frågan inom sina ledningsgrupper. __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
JagHeterFelix Medlem
Plats: Östersund |
||
|
|
|
KiXeR Medlem
Plats: Norrköping |
En fundering bara...borde inte PUL (personuppgiftslagen) träda in när någon begär ut uppgifter om personen? I detta fall tex APB som begär ut uppgifter från tex. BBB. __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
sl2wm-rocks Medlem
Jag vill uppmana alla att först o främst mejla leverantörer och fråga/pressa om deras IP-tilldelningspolicy, men också vill jag uppmana er att mejla och tacka de leverantörer som redan beslutat om att inte logga. Dvs. Alltele och Bahnhof hittils. __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
EriklLarss0n Medlem
Plats: Götet |
Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
S72G Medlem
Plats: NYK |
Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
Tony Clifton Medlem
Plats: Göteborg |
Slängde iväg ett mail till Glocalnet: __________________ Senast redigerad av Tony Clifton, 2009-04-16 klockan 17:04 Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
joar Medlem
Svar från Telia nu: __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
Jarl Medlem
Plats: Västerås |
||
|
|
|
"Something" Provmedlem
Plats: H |
Joar: Du fick i alla fall ett litet bättre svar, detta fick jag tbax. Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
joar Medlem
||
|
|
|
-=FULLMOON=- Medlem
Plats: Bakom 19" Skåpet |
Klart att Telia loggar sina de är fortfarande kompis med storebror. __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
Tony Clifton Medlem
Plats: Göteborg |
Svaret från Glocalnet: __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
belga Medlem
Plats: Norrköping |
Jag överväger helt klart att avsluta mitt Tele2 100Mbit till fördel för Bahnhof ADSL. Känns lite skruvat då mitt grundkrav när jag letade lägenhet för ett år sedan var att det skulle finnas LAN, men så mycket är kundmedvetenhet värt tycker jag. __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
| Sidor (9): [ [1] 2 3 4 » ... Sista » ] |
|
Senaste tråd
Nästa tråd
|
|
Du har väl läst reglerna?
Passivt kylt Geforce GT220 från MSIGrafikkort 2010-02-09 11:27Komponentjätten MSI kryddar utbudet med ett passivt kylt Geforce GT220. Läs mer SweClockers 5.0 funktionskomplettÖvrigt 2010-02-08 22:19Nästa version av SweClockers.com närmar sig med stormsteg och nu är sajten "feature complete", eller funktionskomplett. Läs mer Stjärnformat vattenblock från KoolanceKylning 2010-02-08 13:24Välkända Koolance släpper inom kort ett nytt vattenblock för alla moderna processorsocklar. Läs mer Rymligare hårddiskar med nytt läshuvud från TDKLagring 2010-02-08 11:10Japanska TDK tillkännager att utvecklingen av läshuvuden för 640 GB per skiva går som planerat och att hårddiskar på upp till 3 TB kan finnas ute i handeln till hösten. Läs mer | Historien bakom Google Nexus OneÖvrigt 2010-02-09 09:51Vissa företag vill hålla design- och tillverkningsprocesser hemliga för att behålla ledningen över konkurrenterna. Google gör precis tvärt om. Läs mer Grafen i framtidens skärmarTeknik 2010-02-08 21:08Det är inte bara till snabba transistorer grafen kan användas. Nu talar forskare om att det kolbaserade materialet kan användas till belysning i framtidens skärmar. Läs mer IBM utvecklar 100 GHz-transistor i grafenTeknik 2010-02-08 12:34Halvledartillverkaren IBM avslöjar att företaget tagit fram en transistor i grafen som klarar upp till 150 procent högre klockfrekvens än kisel. Forskarna tror dessutom att tekniken kommer att förbättras inom en snar framtid. Läs mer Bärbar från Gigabyte med externt grafikkortDatorer 2010-02-08 10:48En ny bärbar dator från Gigabyte höjer grafikprestandan genom att använda en extern grafikmodul i Geforce GT220-klassen. Läs mer | IBM lanserar åttakärniga Power 7Processorer 2010-02-09 09:48Ökad beräkningskraft och lägre strömförbrukning är några av fördelarna med IBM:s nya Power 7-processor. Läs mer Sony tar fram trådlös överföring för interna komponenterTeknik 2010-02-08 13:57Japanska Sony meddelar att företaget utvecklat trådlös kommunikation för interna komponenter med millimetervågsteknik – först i världen. Läs mer Club3D – överklockat Radeon HD 5850 med specialkylareGrafikkort 2010-02-08 12:23Ett nytt grafikkort från Club3D är både överklockat och försett med en ny typ av kylare från fabrik. Läs mer Radeon HD 5570 läckt på nätetGrafikkort 2010-02-08 09:32Den sista modellen i Radeon HD 5000-serien släpps på tisdag, men redan nu sprids de fullständiga specifikationerna på nätet. Läs mer |