S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk

Jadu, för det första, vilken väst har du? och för det andra, vilka artifakter har du?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem

Undrade om någon hade ett sätt att kunna flytta fönstret när man kör windowed? Har just nu en mindre skärm som main och vill flytta över rutan till den större skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleJyrss
Nä fy fanken alltså! Nu har jag lirat Clear Sky hela dagen och har tagit mig till området som heter Yantar.... Och när jag klev in där så stiger strålningen konstant... Så jag tänkte "tar väl ett anti-piller och så inget mer med det" men icke! Den där förbaskade strålningsnivån fortsätter att stiga konstant! Och jag kan inte göra mycket annat än att dö i slutändan... Får slut på medecin och vodka och pengar att köpa nytt för... Tar max 5 min innan jag dör! Och när jag prövar ladda ett spel tidigare än Yantar så finns helt plötsligt den konstanta strålningen där också... Nån som vet vad felet är ? Lite irriterande att behöva börja om när jag kommit så pass långt som jag gjort!

Min gssning är att du stoppat en artefact som utger strålning i din väst, vilket medför att du nu kutar runt och ger dig själv en snygg glow in the dark bränna.

Permalänk

S.T.A.L.K.E.R för ynka 4.99$ (
c:a 40kr) på STEAM. Om ditt land har dollar dvs. Vi andra får enligt deras felaktiga logik 1$ = 1 euro, pynta runt 56kr

http://store.steampowered.com/app/4500/

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=770231

Med det sagt. Klart köpvärt spel antingen till sig själv eller som present (https://support.steampowered.com/kb_article.php?p_faqid=549#g...) .

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

Ladda ner Stalker gratis (build 2004).
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=31721

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Ladda ner Stalker gratis (build 2004).
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=31721

Build 1935 är det annars. Jag får inte skiten att fungera. Det kraschar direkt när jag ska starta det. Hinner bara till splashscreen'en så får jag ett felmeddelande. Startar spelet från XR_3DA.exe.

Felmeddelandet jag får, är "*** Assertion failed *** Expression: P!=patches.end() $server_root$ P:\xrCore\LocatorAPI.cpp 942". Nån som vet vad felet är? Har installerat spelet på I:\Spel\. Kan det vara felet måntro? Vart ändrar jag sökvägen isf?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Precis, 2004 är året den gjordes. Jag skulle vilja ha en ännu tidigare version oxå, typ 1154, från 2003.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Build 1935 är det annars. Jag får inte skiten att fungera. Det kraschar direkt när jag ska starta det. Hinner bara till splashscreen'en så får jag ett felmeddelande. Startar spelet från XR_3DA.exe.

Felmeddelandet jag får, är "*** Assertion failed *** Expression: P!=patches.end() $server_root$ P:\xrCore\LocatorAPI.cpp 942". Nån som vet vad felet är? Har installerat spelet på I:\Spel\. Kan det vara felet måntro? Vart ändrar jag sökvägen isf?

kör du spelet via .bat? läste någonstans att man ska spela stalker Build 1935 via den filen.

edit; kul att se att en stalker tråd väcks till liv. Ett av de bättre spelen som måste spelas på "hell" i och med att fienderna tål ca 12 skott innan de dör annars
.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
kör du spelet via .bat? läste någonstans att man ska spela stalker Build 1935 via den filen.

Som jag sa, så startade jag spelet via EXE-filen Dvs inte BAT-filen, men jag ska testa det Tack!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Försöker starta från XR_3DA.exe men då får jag följande meddelanden:

Har även provat att köra från run_alife_all.bat och då startar det, en logga kommer och det laddar massa saker, men sen blir skärmen bara svart och jag måste reseta datorn.

Vad göra?

/naab

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem

Se http://gsc-game.com/index.php?t=community&s=forums&s_game_typ...

run_alife_s.bat ska ni köra!

Finns dock en bugg som gör att spelet kraschar efter ca 5 min (råkade ut för just detta och blev tvungen att trycka ctrl+alt+del) men en lösning står i länken.

Iofs är det ju bara en halvfärdig version så buggit är det. Men lite kul ändå!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Särskilt roligt var det inte, lite synd bara att så mycket togs bort, maps, bilar att köra etc

Permalänk

Väcker tråden, söker en save-fil som någo kanske har? Någonstans efter Agroprom tunnlarna när man hämtat militärdokumenten. Senare går också bra, typ efter att man lämnat dem hos Barkeep eller ännu senare. Ge mig vad du har!

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag har många saves med olika moddar - men frågan är ju vad du har för version av spelet?

alla saves funkar som bekant inte till alla versioner

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Jag har många saves med olika moddar - men frågan är ju vad du har för version av spelet?

alla saves funkar som bekant inte till alla versioner

1.0006...men jag kan ju installera om och patcha upp till den version som din närmaste save fungerar till. Kanske är bättre om vi kan ta detta via PM, skickar ett till dig.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

I o m modden "Stalker Complete 2009" (http://artistpavel.blogspot.com/2009/04/stalker-complete-2009...) så är jag nu jäkligt sugen på att lira det här igen. Dock märker jag att ljudet knastrar när jag installerat moden. Samtidigt som det är allmänt hackigt för mitt gfxkort.

Ljudet knastrar alltså samtidigt som det hackar. Har någon annan haft detta problem?

Testade utan modden och ack så fult det blev Men ljudet var fine med någon knaster när texturer skyfflades till grafikkortet.

(Har nu en 8800GTS 320MB och imorgon köper jag ett 1GB 4870)

edit:
Fast nu kom jag tänka på en sak. nVidia har ju stöd för PhysX på sina kort.. Blir nog en GTX260 (216 Core) istället.
Vad trött man kan bli på det här

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Kollade upp detta....har inga saves kvar alls så nu kan jag lika gärna modda in "Stalker Complete 2009" och testa det från början.

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Är det någon här som skulle vilja hjälpa mig att få igång S.T.A.L.K.E.R så det fungerar? Skrev en tråd tidigare, men tror den "dog". Skulle verkligen vilja få det att funka.

Länk till tråden!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal
I o m modden "Stalker Complete 2009" (http://artistpavel.blogspot.com/2009/04/stalker-complete-2009...) så är jag nu jäkligt sugen på att lira det här igen. Dock märker jag att ljudet knastrar när jag installerat moden. Samtidigt som det är allmänt hackigt för mitt gfxkort.

Ljudet knastrar alltså samtidigt som det hackar. Har någon annan haft detta problem?

Testade utan modden och ack så fult det blev Men ljudet var fine med någon knaster när texturer skyfflades till grafikkortet.

(Har nu en 8800GTS 320MB och imorgon köper jag ett 1GB 4870)

edit:
Fast nu kom jag tänka på en sak. nVidia har ju stöd för PhysX på sina kort.. Blir nog en GTX260 (216 Core) istället.
Vad trött man kan bli på det här

Jag kör med den modden och det flyter på som aldrig förr, det enda jag saknar är siffran som visar hur många fiender det finns i närheten. Å andra sdian blir det lite mer lagom svårt nu, så jag ska nog inte klaga

Inga problem med ljudet här och grafiken flyter bättre än innan (tycker jag iaf).

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal
I o m modden "Stalker Complete 2009" (http://artistpavel.blogspot.com/2009/04/stalker-complete-2009...) så är jag nu jäkligt sugen på att lira det här igen. Dock märker jag att ljudet knastrar när jag installerat moden. Samtidigt som det är allmänt hackigt för mitt gfxkort.

Ljudet knastrar alltså samtidigt som det hackar. Har någon annan haft detta problem?

Testade utan modden och ack så fult det blev Men ljudet var fine med någon knaster när texturer skyfflades till grafikkortet.

(Har nu en 8800GTS 320MB och imorgon köper jag ett 1GB 4870)

edit:
Fast nu kom jag tänka på en sak. nVidia har ju stöd för PhysX på sina kort.. Blir nog en GTX260 (216 Core) istället.
Vad trött man kan bli på det här

Grymt! ska tankas

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ljud och grafik är helt OK med Stalker Complete 2009

fina texturer och bra belysning höjer värdet och upplevelsen

skulle gärna se en liknande modd till Clear Sky

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isengrim
Jag kör med den modden och det flyter på som aldrig förr, det enda jag saknar är siffran som visar hur många fiender det finns i närheten. Å andra sdian blir det lite mer lagom svårt nu, så jag ska nog inte klaga

Inga problem med ljudet här och grafiken flyter bättre än innan (tycker jag iaf).

Var det den siffran som var under mini-mapen? Har funderat länge och väl på vad den är till för när den tickar upp och ner

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Var det den siffran som var under mini-mapen? Har funderat länge och väl på vad den är till för när den tickar upp och ner

Precis

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

Fick lust att köra Saves Nuclear Snow igen...tillsammans med Carrymod givetvis. Rekommenderas

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Fick lust att köra Saves Nuclear Snow igen...tillsammans med Carrymod givetvis. Rekommenderas

Haha

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

psst...jag vill ha det till Clear Sky också - för att kunna njuta av "det lilla extra"

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

vilket av spelen tycker ni man ska köra? jag har inte spelat nåt av de och funderar att inskaffa något av de

verkar lite roligt

vilket är bäst och roligast?

Permalänk

Definitivt originalet, sen kör du Clear Sky (som av de många anses som lite sämre överlag).

Visa signatur

AMD X6 1055T, Powercolor 5870 PCS+, Corsair 550W, fractal Design R2, Gigabyte GA-890GPA-UD3H, BENQ G2222HDL, WD 640GB Black,

Permalänk
Medlem

Clear sky är lite sämre om man kollar på storyn - men det är bättre grafik och detaljrikedom, men det innebär inte att 1an är dålig för det - även om många uppfattar det så, speciellt vad gäller grafiken i början.

Håll ut ett slag så blir det mycket bättre - stämingen är oslagbar

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Håller helt med.
Och har du det inte så finns det ingen anledning att inte köpa:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=14047

http://www.webhallen.com/prod.php?id=77542

Sen patchar du upp dem och njuter av ett av de mest stämningsfulla spel som gjorts (i mina ögon då).

Visa signatur

AMD X6 1055T, Powercolor 5870 PCS+, Corsair 550W, fractal Design R2, Gigabyte GA-890GPA-UD3H, BENQ G2222HDL, WD 640GB Black,