Permalänk
Medlem

Mac Spel

Varför inte göra en tråd för alla oss som kör Mac, där vi kan tipsa om bra spel och sånt.

Spel till Mac
Baldurs Gate 1 & 2
Battlefield 1942
Call Of Duty
Dirt Bike
Diablo
Doom 3
Fallout
Marathon
Medel Of Honor
Myst
Neverwinter Nights
Quake 3 & 4
Rainbow Six 3
Riven
Sims 2
Starcraft
Unreal Tournament 2004 (U)
Warcraft 2 & 3
Wolfenstein ET
World Of Warcraft (U)

Uppdaterat! Skriv gärna tips om spel, vad ni tycker om dem, om de funkar med PowerPC eller Intel Mac.

Permalänk
Medlem

World of Warcraft funkar till Mac. använder inte mac så mer än det vet jag ej

Permalänk
Permalänk
Medlem

Samtliga Blizzard spel fungerar till mac.

Permalänk
Medlem

warcraft 2, warcraft orcs and humans(?), starcraft, diablo (?), dibalo 2 (?)

Permalänk
Medlem

läs övre post

Permalänk
Medlem

Quake 3.
RtCW.
Wolfenstein ET.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Dirt Bike

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Avstängd

alla diablo spel funkar på mac

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem

http://www.apple.com/games/gettingstarted/

har ju en del spel listade...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Även om world of warcraft funkar på Mac så gör tyvärr addons typ raidassist inte det vilket kan ställa till det lite.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Re: Mac Spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Varför inte göra en tråd för alla oss som kör Mac, där vi kan tipsa om bra spel och sånt.

Spel till Mac
World Of Warcraft - Funkar perfekt.

Det kan ju diskuteras

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Doom 3
Quake 4
Call of Duty
Rainbow Six 3
Medal of Honor
Sims 2
Unreal Tournament 2004
Neverwinter Nights
Battlefield 1942
Civilization 1-3 (4 också?)
Baldurs Gate 1 & 2
Myst, Riven etc.
Syndicate!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Även om world of warcraft funkar på Mac så gör tyvärr addons typ raidassist inte det vilket kan ställa till det lite.

Fast det beror väl mer på den som gör addonet än att det är en Mac-version?

Permalänk
Medlem

Hakkenarsk: Visst är det så, men addons som raidassist har blivit en vikitig del av World of Warcraft och jag har svårt att se hur jag skulle kunna spela utan den faktiskt. Om det sedan beror på Apple eller på den som snickrar ihop addonet är mig totalt egalt, dvs funkar det inte så funkar det inte.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Hakkenarsk: Visst är det så, men addons som raidassist har blivit en vikitig del av World of Warcraft och jag har svårt att se hur jag skulle kunna spela utan den faktiskt. Om det sedan beror på Apple eller på den som snickrar ihop addonet är mig totalt egalt, dvs funkar det inte så funkar det inte.

Jag antar att du har testat i och med att du säger att det är så att det inte funkar?

För WoW mods/addons är ju skrivna i LUA, dvs är åtminstone i teorin helt plattformsobereonde.
Nog tycker jag att det borde funka lika bra i Mac-versionen, men om någon specifik mod inte gör det antar jag att det är den moden det är fel på. (Alternativet är ju f.ö. inte att det skulle vara Apples fel, utan att det skulle vara Blizzards fel.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Gaaah, hur vågar alla glömma Marathon som kom till Mac från första början

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Halo var ju ursprungligen menat att komma till Mac i första hand. Det var på den tiden då det fortfarande var ett RTS

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Sådär uppdaterat Kan ju vara kul men sån här lista så att även PCnissar kan se vilka spel som funkar till Mac.

Än så länge har jag typ bara provat World of Warcraft på Mac och det har funkat bra.

De flesta spelen än så länge finns ju för PowerPC, tycker ni jag ska sätta en parantes bakom varje spel, ex: World Of Wacraft (U) för Universal (funkar till både PowerPC och Intel) (P) för bara PowerPC och (I) för bara Intel. De flesta försöker ju släppa patcher så det funkar till Intel också.

Vilket spel kör ni just nu då? Själv kör jag World of Warcraft just nu ibland.

Permalänk
Medlem

Dubbelmoral, bästa macspelet, någonsin..

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

Open TTD Funkar perfekt.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Även om world of warcraft funkar på Mac så gör tyvärr addons typ raidassist inte det vilket kan ställa till det lite.

Raidassist addon funkar perfekt på min Mac och det gör Insomniax paketet med. Fast det kanske är för att jag har en Intel Mac.

Visa signatur

Laptop: HP NX9420, Intel Core Duo T2400 @ 1.83GHz, 1x1024MB DDR 400, 80GB SATA, External 300GB SATA, HP DVD+- Burner med lightscribe, ATi Mobility Radeon X1600 256MB

Medlem i signaturgruppen homosexuella Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Macblox!

Permalänk

Kolla in spel delen hos www.macoteket.se ...de har massor med spel till mac...

Permalänk

Fallout 2 finns också till mac, och som sagt Halo.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

Homeworld 2

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk

Postal 2 finns till Windows, Mac och Linux

Permalänk
Medlem

Re: Mac Spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Baldurs Gate 1

Funkar det i Classic läge? Det kom aldrig några binaries för att köra det i OS X har jag för mig.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mac Spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Funkar det i Classic läge? Det kom aldrig några binaries för att köra det i OS X har jag för mig.

Jag vet faktiskt inte o_O