Moderkortet började brinna! (MSI KT4V Socket A)

Permalänk

Moderkortet började brinna! (MSI KT4V Socket A)

Hej!

Jag har en extra dator bestående av "gamla" dator delar som jag har över efter diverse uppgraderingar och så. Datorn har funkat finemang, även om den har varit någorlunda varm (kass chassi ventilation) men inte farligt varm vad jag har märkt. För någon dag sen så märkte jag att datorn hade stängt av sig själv mitt i natten (tror jag). När jag försökte starta den igen så snurrade fläktarna till i ca 1-2sekunder. Så jag lät den vara tills ikväll då jag hade lite tid för att undersöka den,

jag testade starta den med endast moderkort och CPU inkopplad men det hjälpte inte, så jag tog en nätdel från en annan (fungerande) dator och kopplade in endast moderkort och CPU med kylning. När jag startade datorn så började nån liten, för mig okänd, del brinna! Drog snabbt ut strömsladden och har inte vågat röra datorn igen.

Hur tusan kan denna del börja brinna så här oväntat?

Den inringade saken på bilden vad det som började brinna.
Har tyvärr ingen annan bild än denna då min kamera inte vill fungera riktigt, med andra ord, väldigt suddigt bilder som inte kan visa den lilla svarta saken.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag är blind eller så, men jag ser verkligen inte var på bilden du har ringat in nånstans... skyller på bakfylla så länge

/P

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

ser ingen ring

Permalänk

Oj, den blev visst lite liten, men nu bör ni nog se den