Flash 9 uppdatering för Linux

Permalänk

Flash 9 uppdatering för Linux

Finns en uppdaterad version av Flash 9 för Linux nu.
Den fixar det enerverande problemet att ljudet hänger sig.
Riktigt trevligt!

http://labs.adobe.com/technologies/flashplayer9/

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

: DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDddddddddddd

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Tycker dom borde fixa så den fungerar i opera också.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk

Det är beta2 av v9 om någon undrar...

Ganska risigt att de fortfarande inte har någon 64bitars version. Skulle vara skönt om de bara kunde öppna upp flash som Sun gjorde med Java.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Tycker dom borde fixa så den fungerar i opera också.

Ja så går det om man använder propitär skit, man domineras helt av skaparens intresse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Ja så går det om man använder propitär skit, man domineras helt av skaparens intresse.

Syftar du på opera eller adobe flash? Hos vem ligger felet?

Visst finns det nackdelar med stängd propitär programvara, men i vissa fall då dom gör så överlägset mycket bättre produkter så är det svårt för min del att hålla sig borta från dom.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Syftar du på opera eller adobe flash? Hos vem ligger felet?

Visst finns det nackdelar med stängd propitär programvara, men i vissa fall då dom gör så överlägset mycket bättre produkter så är det svårt för min del att hålla sig borta från dom.

Jag syftade på adobe, men det gäller rent allmänt.

Jag håller inte med om att propitär mjukvara på något sätt skulle vara bättre, tvärt om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Jag syftade på adobe, men det gäller rent allmänt.

Jag håller inte med om att propitär mjukvara på något sätt skulle vara bättre, tvärt om.

Jag säger inte att det är bättre i allmänhet, använder själv mycket fri programvara. Det jag säger är att det finns vissa programvaror där motsvarande öppna alternativ helt enkelt inte håller måttet, som ex opera vs firefox.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Oj, Firefox håller inte måttet? Du måste trolla....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LGH
Oj, Firefox håller inte måttet? Du måste trolla....

För mig håller inte firefox måttet. Jag kräver mer än så när det gäller webbläsare.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Vad skönt att man inte är ensam om att föredra Opera framför vilken annan webläsare som helst.
Inlägget skrivet i Opera/Fedora Core 6...

Förövrigt så skulle det vara kul om flash 9 kunde funka ihop med 64bitars system och opera...

Visa signatur

Alla som tror på psykokenesi. Lyft min högerarm!

Permalänk
Medlem

denna flashverren verkar funka klockrent med ff 2.0. det verkar hur stabilt som helst till skillnad från innan där ff kraschade alternativt tog 50-60% cpu ett par ggr per dag.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem

Jag använde Opera som primär webläsare fram till 9.0, sedan fick jag något konstigt problem med cachen då bilder visades på fel plats på hemsidor och layouten såg självklart helt förjävlig ut. Jämfört med Firefox var Opera MYCKET snabbare och ifall mitt problem är åtgärdat på senare tid och någon form av NoScript (med färdiga listor man kan "prenumerera" på) finns skulle jag kunna tänka mig att migrera tillbaka.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop