No-cd/dvd crack (vad tycker ni om det)

Permalänk
Medlem

No-cd/dvd crack (vad tycker ni om det)

Hej,

vad tycker ni om no-cd/dvd crack?

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är en konstig fråga.

Visa signatur

Ettan: P160 + BlueStorm 500W - P5B Premium - E4300@3,2GHz - 2x1GB 800MHz - Palit 8800GT@710x1015 - 410GB - Samsung 206BW
Tvåan: NoName + 300W - MSI K8T NeoFIS2R - A64 3000+ - 2x512MB 400MHz - Leadtek 6800LE@16/6 och 403x451 - 80GB - 17" CRT

Permalänk
Glömsk

Var snäll och länka inte till några cracks i den här tråden.

Med det sagt så gillar jag no-cd (brukar dock modifiera binärerna själv istället för att patcha med färdiga program, mycket roligare). Har man köpt spelet har man i min mening moralisk rätt att modifiera det, för privat bruk, så det blir mer lättanvänt.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Är det inte, enligt spelens EULA, olagligt att modifiera delar av koden (oavsett hur små de må vara)?

Jag är ingen moral-kärring och älskar NO-CD cracks. Men jag har för mig att man, under inga omständigheter, får ändra någon del av koden.

Tyckte bara det va kul eftersom man inte får länka till, skriva om, uppmuntra till eller diskutera cracks på denna sidan (§ 7 någon?). Och så säger redaktören för forumet att han brukar crack:a själv. RESPEKT

Undra vad som händer om man anmäler redaktörens inlägg

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk

EULA är bara trams. Ska det som står där i ha någon betydelse så ska man kunna läsa och skriva under avtalet i affären i samband med köpet av produkten. Att efter köp börja begränsa ens rättigheter till sin köpta produkt gills inte.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra. Skönt att slippa byta dvd helatiden samt att ofta så går spelen smidigare.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^Tutan
Är det inte, enligt spelens EULA, olagligt att modifiera delar av koden (oavsett hur små de må vara)?

Jag är ingen moral-kärring och älskar NO-CD cracks. Men jag har för mig att man, under inga omständigheter, får ändra någon del av koden.

Tyckte bara det va kul eftersom man inte får länka till, skriva om, uppmuntra till eller diskutera cracks på denna sidan (§ 7 någon?). Och så säger redaktören för forumet att han brukar crack:a själv. RESPEKT

Undra vad som händer om man anmäler redaktörens inlägg

Ett spels EULA är ingen lag, så en EULA kan inte i sig göra något olagligt. Dock är ju EULA menat som ett avtal, så det har man ju brutit i så fall.

Sen uppfattar jag det inte som att denna tråd bryter mot §7, så länge den håller sig till ämnet.

(Om man anmäler redaktörens inlägg kommer väl förmodligen någon moderator titta på det.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Väldigt bra för de spel man spelar ofta. Köpte Collectors Edition till Medieval 2, vill inte direkt att den skivan ska käkas upp av DVD:n direkt.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^Tutan
Tyckte bara det va kul eftersom man inte får länka till, skriva om, uppmuntra till eller diskutera cracks på denna sidan (§ 7 någon?). Och så säger redaktören för forumet att han brukar crack:a själv. RESPEKT

Undra vad som händer om man anmäler redaktörens inlägg

Nu diskuterar vi själva företeelsen och inte HUR man specifikt kringgår kopieringsskydd, så tråden är fullt tillåten enligt §7. Psionicist är även moderator.

Citat:

Piratkopiering

Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner kring detta förbjudet. Den svenska och internationella lagstiftningen kring ”privatkopiering” är väldigt ospecificerad och föränderlig. Vi är inte jurister som kan se till varje enskilt fall och bestämma om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna. Likväl är det tillåtet att diskutera överföring av film och musik till sin bärbara mediaspelare, förutsatt att man inte är tvungen att kringgå kopieringsskydd för att göra det.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Vågar inte lägga in cracks på spel jag lirar online, men på Single-Player är det en given fakta att använda, speciellt när man sitter med över 20 spel på datorn, känns rätt tråkigt att byta skiva varje spelbyte.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Ibland är de ju en absolut nödvändighet eftersom kopieringsskydden kan göra lagligt inköpta spel ospelbara. Med både PoP Sands of Time och SW: Empire at War har jag råkat ut för detta och då har dylika crack varit min räddning. Rätt surt när man ärligen köpt spelen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Var snäll och länka inte till några cracks i den här tråden.

Med det sagt så gillar jag no-cd (brukar dock modifiera binärerna själv istället för att patcha med färdiga program, mycket roligare). Har man köpt spelet har man i min mening moralisk rätt att modifiera det, för privat bruk, så det blir mer lättanvänt.

Bra sagt, lagar är till för att brytas . (eller avtal i detta fall)

Permalänk
Medlem

Oavsett om det bryter mot någon EULA eller inte så har inte jag dåligt samvete för att jag gör mina lagligt inköpta spel lika lättanvända som piratkopior. Vem orkar sitta och byta skiva hela tiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Vågar inte lägga in cracks på spel jag lirar online, men på Single-Player är det en given fakta att använda, speciellt när man sitter med över 20 spel på datorn, känns rätt tråkigt att byta skiva varje spelbyte.

Jag håller med. Har ju nästant konstant min BF2-ROM i min DVD-Spelare.
Det vore fint att slippa, men inte så kul att "åka fast" Det kanske räknas som pirat då ju.

Märkligt att dom inte kan göra bättre kopieringsskydd till spelen så att no-cd/dvd kunde räknas till en tillåten skitsak just för att slippa byta skiva och inte slita på dem.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

håller med
jag kör då no-cd/dvd crack på nästan alla spel förutom 1 som jag kör online

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Var snäll och länka inte till några cracks i den här tråden.

Med det sagt så gillar jag no-cd (brukar dock modifiera binärerna själv istället för att patcha med färdiga program, mycket roligare). Har man köpt spelet har man i min mening moralisk rätt att modifiera det, för privat bruk, så det blir mer lättanvänt.

Jasså, diskuterar vi inte hur man bryter mot skyddet? Jag visste inte att det var binärerna man skulle modda. Men nu fan ska jag cracka så det står härliga till.

EDIT: Vissa påstår att jag ibland kan vara dryg. Är detta ett sånt tillfälle?

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Medlem

Vissa spel undrar jag varför dom har CD-check överhuvudtaget. WC3 till exempel, ska man spela online så kollar dom ju ändå CD-key och inloggning, behövs det verkligen en CD-check också ? :/

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Vissa spel undrar jag varför dom har CD-check överhuvudtaget. WC3 till exempel, ska man spela online så kollar dom ju ändå CD-key och inloggning, behövs det verkligen en CD-check också ? :/

Nää, jag behöver ingen skiva för att logga in på battlenet iaf.
Och jag startar med Daemon tools för enkelhetens skull. (låt mig gissa *bort* över Daemon tools)

Permalänk
Medlem

Jag har samma svar som alla andra känns det som, jag crackar mina hederligt köpta spel, för att jag vet att jag är klumpig som få, har redan förstört typ 4 spel tack vare att jag har tappat skivorna på golvet, vilket inte städas allt för ofta

Permalänk
Avstängd

Det snabbar upp spelet på dom spel som läser viss data från CD:n. Typ Diablo II så bromsar spelet upp ibland när CD/DVD:n spinner upp vilket är lite irriterande. Jag gillar Jagged Alliance 2 väldigt mycket också, deras senaste patch (1.07) så försvann CD checken, så man slapp ju sätta i CD i fortsättningen, vilket är bra

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

Har noll koll på vart mina skivor är, men ingen crack för mig.
Så jag kör mini-image(egna, ej nerladdat), går även uppdatera m.m utan skiva.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Crack e bra Sålänge det inte fuckar spelandet!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Kör crack till BF2... Någon j**el tog skivan ur min DVD-läsare på DH medans jag inte var där

Permalänk

...

Förstår inte vad alla gnäller om? Åka fast? Vad snackar du om?

Det är helt lagligt att cracka spel som man äger och har kvar skivan till.

Själv använder jag hällre images i DT eller Alchohol, går att patcha och modda lättare då.

EULA är väll ingen som har läst? Det är ju typ 60 sidor långt! Det är förövrigt inte bindande i domstol på något sätt.

Inte får modifiera koden på något sätt? Hört talas om att modda spel?

Nåja.

Permalänk
Medlem

Brukar använda no cd crack till singleplayer spel, men inte multiplayer. Går ej att spela över nätet då :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Var snäll och länka inte till några cracks i den här tråden.

Med det sagt så gillar jag no-cd (brukar dock modifiera binärerna själv istället för att patcha med färdiga program, mycket roligare). Har man köpt spelet har man i min mening moralisk rätt att modifiera det, för privat bruk, så det blir mer lättanvänt.

givetvis inte..

Själv använder jag no-dvd till visa av mina spel. Jag finner ingen mening med att göra så att min skiva repas när jag ändå bara ska spela i singleplayer.. Tycker ni att det är fel med det?

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Medlem

NOCD cracks är väldigt bra, speciellt nu när jag har min 12" laptopr, man orkar ju lixom inte springa runt med den externa cd-rom enheten.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

+1 för no-cd/dvd.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Jag har en hel del spel installerade som jag brukar spela lite då och då, slipper byta cd/dvd hela tiden.

Angående laglighet: jag har köpt ****** och jag anser mig ha full rätt till at göra vad *** jag vill med MINA ägodelar.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar spel som har vett att inte ha CD/DVD krav. Eller att det försvinner efter någon patch
UT2004 och Supreme Commander är exempel. Ofta utgivaren som är nervös i början men sen kan tillverkaren av spelet ta bort checken.
Problemet med no-cd/dvd crack är väl att någon gör ett till release-versionen och är det inte ett superhett spel så görs det inte så många fler till patcharna efteråt. Så man kan inte köra det mest buggfria versionen av spelet utan skiva.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG