Permalänk
Medlem

Drinktips!!

Vad dricker ni ni när ni går på krogen (och innan).?
Min standard-värmare är Baccardi-cola med citron:D

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Hedersmedlem

Öl all the way. Försöker undvika fulölen och kör mestadels på flasköl. Har de någon fin fatöl kör jag på det. Helst veteöl.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Håller mig också mest till flasköl (helst grolsch )

Ska ja dricka drinkar blir det kanske p3 (röd sour, sprite och sprit tror ja det är), vodka redbull eller absplut päron med sprite

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk

Jag är inte så kräsen, dricker vad som helst. Men jag känner att jag har en vinperiod på gång nu.

Permalänk
Inaktiv

Absolut vodka vanilj, apple sourz, sprite <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Öl all the way. Försöker undvika fulölen och kör mestadels på flasköl. Har de någon fin fatöl kör jag på det. Helst veteöl.

Du har ingen god ale eller stout att rekommendera?
Själv gillar jag Double chocolate stout(stout) och Bishops finger(ale). Nils Oscars Imperial Stout är också jäkligt fin.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Jag dricker antingen Samuel Adams Boston Ale (rekommenderas!) eller GT.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra white russian alkohol fri

Visa signatur

Heidohoo

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Du har ingen god ale eller stout att rekommendera?
Själv gillar jag Double chocolate stout(stout) och Bishops finger(ale). Nils Oscars Imperial Stout är också jäkligt fin.

Kolla in Kwak. Finns på välsorterade systembolag. Riktigt god.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

40% vodka, 40% sprite samt 20% lemon juice + 1-2 isbitar så har man en härligt läskande dryck
Är tyvärr inte så förtjust i öl :/ så det blir cider typ eller vitt vin kan va jädra gott.

Permalänk

Är inne i en Romperiod just nu och dricker nästan bara Bacardibaserade drinkar just nu.

5cl Bacardi Razz
~1cl Sourz Raspberry
Fruktsoda
2st limeklyftor

Gott och svalkande en varm sommardag

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Lite lam drink, men god kan ni göra till frugan

Apfelkorn,ca 3cl Liqor 43, ca 3cl , mjölk, häll i lite kanel. skaka om.

smakar som äppelkaka

sen istället för P2, så byter man ut absolut vanilj mot Bacardi apple och en skvätt lime, mycket godare!

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Medlem

Det brukar ofta bli att man startar med en vodka lime när man kommer till krogen, efter det kan det gärna bli öl, och då gärna tjeckisk lager, samt klassiska drinkar som cuba libre, white russian osv. händer väl att det kan bli shots ibland också, b-52 är inte alls dum (den får gärna brinna också ^^).

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
40% vodka, 40% sprite samt 20% lemon juice + 1-2 isbitar så har man en härligt läskande dryck
Är tyvärr inte så förtjust i öl :/ så det blir cider typ eller vitt vin kan va jädra gott.

Frukta icke. Det är ännu inte försent att rädda din själ. Det finns massor utav olika sorters öl. Någon passar nog dig skall du se. Om du svänger förbi Göteborg någon gång så kan du besöka Delirium. En ölkrog med 2000 sorters öl. Jag vet inte om Stockholm har någon liknanden krog.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Frukta icke. Det är ännu inte försent att rädda din själ. Det finns massor utav olika sorters öl. Någon passar nog dig skall du se. Om du svänger förbi Göteborg någon gång så kan du besöka Delirium. En ölkrog med 2000 sorters öl. Jag vet inte om Stockholm har någon liknanden krog.

Delirium är riktigt nice. En av favoriterna. Vi har ju deras öl Delirium Tremens som ska vara god, har inte testat den själv.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Alla vodkadrinkar som finns, jag gillar vodka. Men min absoluta favorit är Viking Lines båt Cinderellas drink San Francisco . Jag älskar den drinken!

Permalänk
Korsordsguru

Nog för att jag tycker det är kul att göra goda drinkar men när det är skarpt läge så groggar jag med vad som helst på förfesten. Det är inte så noga. Väl ute på krogen brukar det bli några stora starka, som avrundning sådär. Nu har jag dock inhandlat lite öl på ålandsbåten så det blir nog mest öldrickande i sommar. Det är ju lite mer praktiskt att ta med sig också än att släpa på 10 olika likörer, vodka, rom osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Red Bull + Koskenkorva viina. (alltså sprit) vodka ääh...
Fishermen - gott..
Salmari - ööh va heter de på svenska. Alltså Koskenkorva med salmiak smak.
Finns nog mer, men stor skillnad.
Sen är det väl öl för hela köret.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Blir nästan bara Lapin Kulta och San Miguel på krogen, hemma blir det öl av de flesta sorterna och lite whiskey. Synd att det inte går att få tag på Karjala och Olvi här dock

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Blir nästan bara Lapin Kulta och San Miguel på krogen, hemma blir det öl av de flesta sorterna och lite whiskey. Synd att det inte går att få tag på Karjala och Olvi här dock

Karjala dricker jag väl mest, mycket bättre än Olvi, men det är väl smaksak. Alla går att få tag på här.
EDIT: Aaah, det är ju Karhu som jag dricker..skyller på huvudvärk..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Karjala dricker jag väl mest, mycket bättre än Olvi, men det är väl smaksak. Alla går att få tag på här.
EDIT: Aaah, det är ju Karhu som jag dricker..skyller på huvudvärk..

Hur kunde jag glömma Karhu?! Får väl skylla på huvudvärk jag med
Men det är lika svår att få tag på här den med, fanns som folköl här innan men den är tyvärr bortplockad nu. Var väl bara jag som hade den goda smaken att dricka den.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk

Öl mestadels ale, GT och Screwdriver är det som går mest.

Saknas inspiration till ny drinkar ?
Eller undrar du hur man blandar en speciell drink.
Kolla in : http://www.webtender.com/
I mitt tycke en höjdarsida för drinkar.

//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Hur kunde jag glömma Karhu?! Får väl skylla på huvudvärk jag med
Men det är lika svår att få tag på här den med, fanns som folköl här innan men den är tyvärr bortplockad nu. Var väl bara jag som hade den goda smaken att dricka den.

Hehe.. Du måste ta dig till någon finlands båt eller till finland nu då.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Hehe.. Du måste ta dig till någon finlands båt eller till finland nu då.

Det ska verkligen inte vara omöjligt, är ju halvfinsk och har en hel del släktingar där, så jag måste ju kunna åka till nån av dom.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Korsordsguru

För er som är intresserade så finns det en bartending DVD på Joost på The Hobby Channel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Cola FTW!

Är 15, så det är väl därför

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Vodka och Schweppes Russian, sjukt nice

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Red Bull + Koskenkorva viina. (alltså sprit) vodka ääh...
Fishermen - gott..
Salmari - ööh va heter de på svenska. Alltså Koskenkorva med salmiak smak.
Finns nog mer, men stor skillnad.
Sen är det väl öl för hela köret.

Jag drack rikligt med Koskenkorva på valborg, det är fina grejer

Annars brukar jag grogga med sprite eller cola. Bara haft chansen att prova fancy grejer vid ett tillfälle, men då fick jag veta att B52 och White Russian är riktigt goda drinkar.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Inaktiv

Finlandia ska de va när de gäller vodka, tämligen billig och inte fulsprit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Jag drack rikligt med Koskenkorva på valborg, det är fina grejer

Annars brukar jag grogga med sprite eller cola. Bara haft chansen att prova fancy grejer vid ett tillfälle, men då fick jag veta att B52 och White Russian är riktigt goda drinkar.

Jepp, jag med. Men jag spyr alltid av det (koskenkorva då). Har du testat Koskenkorva Peach?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum