Permalänk
Medlem

Intresse för LAN

Efter lite snack om var alla LANen tog vägen beslutade jag mig för att ta å göra en undersökning.

Skulle du vilja delta i ett nostalgiskt LAN?

Med detta menar jag inte någon DH-varijant utan ett lagom stor där man kan umgås och slänga käft med okända. Storleken ca 100+

Där vi spelar vettiga spel som OF, ARMA, Diablo1-2, Starcraft, COD, COD2, BF1942, BFV, BF2, CS 1.5, AGE2, UT, ja alla regelrätta LAN-spel, samt att vi sitter och delar med oss av godsakerna vi har på våra halvfungerande hårddiskar, snackar datorer och visa våra fina lösningar.

Givetvis skall det inte vara något vinst intresse, utan man betalar enbart för omkostnader, inte mer inte mindre.

Kom gärna med förslag och synpunkter.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Första tanken som slår mig:
Det behövs ett SweC-LAN

Jag är helt klart för ett hederligt gammalt LAN. Det som egentligen behövs är ju bara lokal med kök och möjlighet till uppkoppling för någon enstaka dator (lär som alltid behövas uppdateringar, patchar m.m.)

Det vore dock riktigt trevligt att göra det med ordentlig stil. Ett ordentligt lager med billys, gorbys, mackor och cola/red bull man kan köpa, en ordentlig lokal så man kan få lite utrymme utan at behöva packa folk som en galning. Kanske en 360 och en duglig tv med en soffa man kan ha en eller ett par turneringar vid sidan om. Det vore skitnice med med ett precis lagom soft gammeldags LAN tillsamman med folk som kan uppskatta det.

Btw, tcntad klass på dator spelar ju mindre roll, det är inte för att flasha hårdvara man ska vara på ett klassiskt lan, det är ju stämmningen, folket och atmosfären. Jag funderar på att ta med min gamla SocketA 2500+ Barton med 1GB ram och ett GF4800ti SE om det blir något lan

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Mjae, inte ett 100+ LAN.
Dock hade jag mycket väl kunnat tänka mig ett mindre lan med kanske 10 polare eller något. Hade varit rätt sweet, längesen som fan man gjorde något sånt.

Permalänk
Medlem

Som belga sa då låter det nice med ett swec lan
frågan är var?hur?när?

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Första tanken som slår mig:
Det behövs ett SweC-LAN

*text*

Btw, tcntad klass på dator spelar ju mindre roll, det är inte för att flasha hårdvara man ska vara på ett klassiskt lan, det är ju stämmningen, folket och atmosfären. Jag funderar på att ta med min gamla SocketA 2500+ Barton med 1GB ram och ett GF4800ti SE om det blir något lan

sjävklaret förstår ja det:D.. atmosfären är det viktigaste och man har det bra;).. men är man på lan ska man väl spela oxå antar ja?

vilket inte går bra på en fem år gammal compaq laptop vars tgtbord har taskiga tagenter plus att Gtagenten(inget annat) har slutat funka så ja har slitit bort knappen för att kunna använda G iaf:P.. plus nollan, femman, sexan och delete fuckar ur som vanligt, har inte funkar på hela dan

but as mentiond, atmosfärm ppl och havin a good time e viktigast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miedO
Som belga sa då låter det nice med ett swec lan
frågan är var?hur?när?

I lokala idrottshallen, brukar ja å mina gubbar hålla till, där finns gott om plats för iaf 100 personer ute i hallen och i konferansrummet kanske 30 st. Sen även på den lokala skolan finns det utrymme, dock tror jag att man skall lägga ett SweC LAN lite mer centralt än ute på min bonnvissa. För min del tar jag mig vart som helst i landet. Men man måste bara då ha kontakter som vet bra platser till ett skäligt pris, samt all kringutr.
Lina är ju inte nödvändigt, kanske bara så man kan ladda ner patchar och dyl. För vem behöver lina när man sitter 50 pers i samma lokal? Tanka, spela, och umgås med varandra, det är ju själva grejen eller hur?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

Låter kul

Men om jag skulle gå på det så får det inte vara för långt bort. Typ Treriksröset och Malmö är uteslutet.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Ni är alla välkomna på Hazard i Haninge, Stockholm!

www.hazard.nu

Det går säkerligen att sätta upp en sweclockers-sektion om intresset är stort

Vi är ett riktigt klassiskt lan, lagom stort, massa skoj, inget renodlat spellan, utan mer en plats att träffas på

Visa signatur

Har en fin dator, fin fin. Jordnötter och juice är gott tillsammans, gott gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veritas
Ni är alla välkomna på Hazard i Haninge, Stockholm!

www.hazard.nu

Det går säkerligen att sätta upp en sweclockers-sektion om intresset är stort

Vi är ett riktigt klassiskt lan, lagom stort, massa skoj, inget renodlat spellan, utan mer en plats att träffas på

Jag är på om det är några fler från södra delen av VG-regionen som vill samåka upp till Haninge. Har plats för 3 st i min bil (då främre passagerarsätet är bortplockad), men en minibuss hade vart bättre. Lägg ett PM isf.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna varit på lan, men nää...inte kul med integrerad grafikkort. Mina datorer duger fint att bara se film på.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att komma på ett Swec LAN, men frågan är ju hur man skulle komma dit. Har inte körkort än, men har ju kompisar som skulle kunna skjutsa (och även själva vara med)... men frågan är ju då ifall de vill åka 10-15 mil bara för ett litet LAN...

Sen så ska vi själva anordna ett pyttelitet LAN 26:e och 5:e denna månad

Permalänk
Avstängd

Ja fullkomligen älskar de gamla hederliga LAN. Ja själv går ännu på sånna. Är inte speciellt mycke för online köret även om ja spelar så ibland. Börjar bli jobbigt med en massa bra nya spel som man måste vara online för att kunna spela Singelplayer eller att de enda Multiplayer som finns är online.

Ja är helt och hållet fullt ut med!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

jag skulle kunna vara med om man inte behöver åka 20+ mil:)

men kan man fixa så man kan samåka så skulle det vara perfekt

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Jag är på som fan.

Fast det är synd om de som ens försöker spela AoE2 mot mig dock... =/

Permalänk
Medlem

Det verkar som om det finns tillräkligt med intresserade för att dra ett SweC-LAN. En fråga dock var bör man isf förlägga LAN:et? Tid? Någon som kan hjälpa till att fixa igång, skaffa lokal samt hjälpa till med kringutr? Försäljning av diverse föbrukningsvaror, såsom läsk, godis osv...
Själv har jag bara erfarenheter av att anordna hederliga 20 pers-LAN, så behöver lite mer hjälp av vänliga själar...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Det verkar som om det finns tillräkligt med intresserade för att dra ett SweC-LAN. En fråga dock var bör man isf förlägga LAN:et? Tid? Någon som kan hjälpa till att fixa igång, skaffa lokal samt hjälpa till med kringutr? Försäljning av diverse föbrukningsvaror, såsom läsk, godis osv...
Själv har jag bara erfarenheter av att anordna hederliga 20 pers-LAN, så behöver lite mer hjälp av vänliga själar...

Hade lätt ställt upp men ja tror inte så många vill åka till Gotland på LAN.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Jönköping är ganska centralt

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Tyvärr är man en singleplayer-junkie.

-men lan är alltid kul!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Har röstat ja men beror som sagt på vart det blir av isåfall

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.