Everquest 2, Ruins of Kunark+Framtid

Permalänk
Medlem

Everquest 2, Ruins of Kunark+Framtid

Hej alla gamers.

Vet inte hur många som spelar Everquest 2 för tillfället.

Men kan bidra med lite ny information om spelet

Ruins of Kunark släpps den 13 november.

Vad som kommer:
lvl 80 Adventure
lvl 80 Tradeskill
lvl 80 Guild
140 AA points

Nya GRYMT stora zooner ( tar 5-10 min att springa igenom en zone ).
Nya raidzoner med tuffare content någonsin.

Ny ras!

Denna expansion är enligt sony större än hela everquest 2 är i dagsläget

Det kommer väldigt mycket roligt för dom som gillar spelet.

Vad har Sony för framtids planer?

Jo rykterna som går runt på communityn och servrarna är dessa:
Multicore support
Direct X 10 motor på g

Spelet behöver en rejäl knuff pga den gammla dx8 motorn ( som fuskigt kallas för dx9 fast den inte är det ) som kräver äckligt mycket cpu kraft.

Servrarna skall upgraderas för mer flyt.

Så om folk lämnat spelet kanske det är värt att kolla in det igen nu vid expansionen

OBS! nya expansionen har endast lvl 60-80 zooner. En ny startzoon finns såklart med lvl 1-20.

Antagligen inte många som bryr sig men tänkte bara sprida lite information

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom släpper någon ny server i samband med expansionen.
Nåväl, kommer självklart köpa expansionen.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Samma här. Klart inköp

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

jag tog precis bort mitt konto 70 Illus + 70 Ranger.. hitta ingen som ville köpa..

men jag börjar nästan ångra mig nu, expansionen verkar lite små ball

kanske startar ny senare Nagafen ftw;)

Permalänk
Medlem

Server byte kommer snart har jag hört.

Dock är det inget större fel på servrarna som finns, har aldrig problem med lagg förrutom tunga raidencounters med charms, delvls och konstiga AoE's.

Avatar fighter blir ibland tunga rätt tunga.

Raidcontent kommer bli som T5 ungefär.

Stora zoner, lite trash, mycket contesteds.

Raidzonerna funkar så att du måste klara i en viss följd och för att få "nyckeln" till nästa zoon, alla måste ha en individuell nyckel annars kommer ite raidforce in. Kan blir intressant.

Suttit och lirat betan nu i 1 vecka och det är sinnesjuk stort.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock
jag tog precis bort mitt konto 70 Illus + 70 Ranger.. hitta ingen som ville köpa..

men jag börjar nästan ångra mig nu, expansionen verkar lite små ball

kanske startar ny senare Nagafen ftw;)

Varför ta bort ? Bata att ta cancel på kontot och vänta:P

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Jag vet inte om frågan bör ställas i denna tråd, men kan man köpa saker för riktiga pengar i spelet som t.ex. i RYL? Så om man låt oss säga att man spänderar 5 tusen kr så får man helt okej saker så länge som man inte kör pvp.

För RYL som jag har spelat i mer än 2 år håller på att dö. Så det är väl bara en tids fråga innan jag får hitta ett nytt MMORPG.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furste_filip
Jag vet inte om frågan bör ställas i denna tråd, men kan man köpa saker för riktiga pengar i spelet som t.ex. i RYL? Så om man låt oss säga att man spänderar 5 tusen kr så får man helt okej saker så länge som man inte kör pvp.

För RYL som jag har spelat i mer än 2 år håller på att dö. Så det är väl bara en tids fråga innan jag får hitta ett nytt MMORPG.

Har inte spelat allt för länge men, så vitt jag vet så kan man ej köpa saker i spelet för riktiga pengar. Men saker säljs ändå på Ebay osv. vilket är tråkigt. Man ska ju kämpa för att få det man vill ha

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furste_filip
Jag vet inte om frågan bör ställas i denna tråd, men kan man köpa saker för riktiga pengar i spelet som t.ex. i RYL? Så om man låt oss säga att man spänderar 5 tusen kr så får man helt okej saker så länge som man inte kör pvp.

För RYL som jag har spelat i mer än 2 år håller på att dö. Så det är väl bara en tids fråga innan jag får hitta ett nytt MMORPG.

Ja, det går, men du måste ha ett US kreditkort/bankkort. De enda servrarna man kan göra det på är The Bazaar och Vox (PvP).

Började spela EverQuest II idag. Ska lira från 0-80.

Noxxer, du kommer säkert ihåg mig från WoN (Hearth, Centura)

Permalänk
Medlem

Jupps

Sjuk gear är det iaf nu vid lvl 80

Börjar raida i betan i helgen. Blir intressant

Som Centura sa, är du inte amerikanare måste du jobba till dig alltig. För bra gear i PvE krävs raiding.

I PvP kan du slakta folk och få faction och köpa fable gear för faction+pengar.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

funderar lite smått på att starta om på eq2

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Mjo jag är sugen på att starta en helsvensk Hardcore raiding guild på en US server.

Dock är det problem att hitta folk

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Mjo jag är sugen på att starta en helsvensk Hardcore raiding guild på en US server.

Dock är det problem att hitta folk

Står mellan att testa Vanguard lr installera om EQ2, men fan jag har bara kommit til level 20 som max på EQ2, känns så tråkigt att vara så ny i spel som är så stora

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Mjo jag är sugen på att starta en helsvensk Hardcore raiding guild på en US server.

Dock är det problem att hitta folk

Hehe, hyffsat svårt och skapa en nu. Lite svårt att driva runt en helt ny guild.

Förresten, det heter Rise of Kunark. Jag såg det för några dagar sen Har alltid trott att det var Ruins of Kunark innan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Står mellan att testa Vanguard lr installera om EQ2, men fan jag har bara kommit til level 20 som max på EQ2, känns så tråkigt att vara så ny i spel som är så stora

Hehe. Jag har börjat om på nytt nu och lirar på Splitpaw. Är 14 Swashbuckler nu. Har inte expat, gjort quest hela tiden.
Jag önskar att jag inte sålde min Swashbuckler =/ Jag fick hjälp av en från Texas. Det är därför jag kunde sälja den.

Permalänk
Medlem

Är grymt sugen att börja med eq2 igen. Eller börja med VG igen.
Men tyvärr så är det så mycke andra spel som kommer i höst också.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara nämna att Everquest 1 lever fortfarande och den 14de expansionen släpps idag och när det gäller raid content så är det mig veterligen inget som slår eq1 i dagsläget.
Jag har spelat det sedan 1999 nu och kommer troligen göra det tills det dör ut.

Permalänk
Medlem

Centura: 1 dolla girl ftw

Jag är väll rätt körd nu när man dragit upp typ 6 karaktärer till lvl 70

Tankar ner RoK just nu.. 36 timmar download time. Sjysst!

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Centura: 1 dolla girl ftw

Jag är väll rätt körd nu när man dragit upp typ 6 karaktärer till lvl 70

Tankar ner RoK just nu.. 36 timmar download time. Sjysst!

Hehe

Fattar inte att folk orkar det Jag tröttnade efter en. Fast jag hade två i 60, hehe.

Lite överbelastade servrar

Jag köpte mitt på skiva så jag får förhoppningsvis det imorgon av Webhallen. Jag har köpt KoS/EoF på Digital Download så det var dags att få allting på skiva. Tar så lång tid annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer

Jag är väll rätt körd nu när man dragit upp typ 6 karaktärer till lvl 70

GAAH! Vad har du för play-time egentligen Tar ju rätt lång tid att lvl eq2, enligt mig i alla fall
Hur är förresten servern...hmm, som gillet Natures scar fanns på, du var väl med där eller? Är det nåt folk kvar där? Har ett par snubbar där ifall man ska börja lira lite igen
Inget hardcore raidande för mig dock ^^

Edit: Nektulos hette servern va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
GAAH! Vad har du för play-time egentligen Tar ju rätt lång tid att lvl eq2, enligt mig i alla fall
Hur är förresten servern...hmm, som gillet Natures scar fanns på, du var väl med där eller? Är det nåt folk kvar där? Har ett par snubbar där ifall man ska börja lira lite igen
Inget hardcore raidande för mig dock ^^

Edit: Nektulos hette servern va?

Precis. Den heter Nektulos. Det var där Noxxer spelade iallafall och det finns en som heter Natures Scar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Precis. Den heter Nektulos. Det var där Noxxer spelade iallafall och det finns en som heter Natures Scar.

Är det nåt folk där tro då? Eller har eu-servrarna blivit bättre befolkade nu så man kan hålla till där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Är det nåt folk där tro då? Eller har eu-servrarna blivit bättre befolkade nu så man kan hålla till där?

Ja då. Det är nog den servern som har mest EU folk på en US server.
Yep, jag har spelat på EU server några dagar och jag ser exakt lika mycket folk som en US server. Iallafall i de lägre zonerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Ja då. Det är nog den servern som har mest EU folk på en US server.
Yep, jag har spelat på EU server några dagar och jag ser exakt lika mycket folk som en US server. Iallafall i de lägre zonerna.

Ok, får se hur jag gör. Just nu håller jag på och lägger in Vanguard igen, men kanske man får lust att köra lite eq2 igen, får ju snart nytt grafikkort oxå, så man kanske kan maxa det nu

Går det förresten att göra charactertransfer från us till eu tro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Ok, får se hur jag gör. Just nu håller jag på och lägger in Vanguard igen, men kanske man får lust att köra lite eq2 igen, får ju snart nytt grafikkort oxå, så man kanske kan maxa det nu

Går det förresten att göra charactertransfer från us till eu tro?

Yep. Samma här Jag kom enbart tillbaka till EverQuest II då jag har beställt en ny dator. Orkar inte spela på min gamla mer. Iallafall inte raida, men jag spelar på en ännu sämre atm då den gick sönder =/

Yep, det går. Kostar lite mer än 500, tror jag. Inte riktigt säker, men det är runt 500.

Permalänk
Medlem

Hur står det till med EQII? Jag och en vän är i desperat behov av ett MMO, EVE Online är skoj men det faller inte i hans smak och jag föredrar fantasy i all ärlighet - Vi har tittat lite på vanguard vilket verka lida av ett missnöjt community, inte skoj att lägga ner ett halvår för att komma ikapp i ett mmo bara för att se alla användarna dra till ett annat spel när det släpps (Age of Conan, WAR etc). Som tur var så kostar det inte så mkt att testa vilket är ett plus!

Vi har tittat lite på EQII med, verkar betydligt större men också svårare att komma ikapp i - hur lång tid skulle det ta ungefär för att nå endgame content? Den plastiga grafiken faller mig inte i smaken men det känns samtidigt lite nostalgiskt med EQ som en gammal EQ1 spelare.

- AA systemet gjorde det väldigt svårt för folk att komma ikapp i EQ1 och vad jag förstår så är det kvar i EQII. EQ1 var däremot ett helt okej spel även när man inte var top level pga sitt mysiga midgame content och trevliga community.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

ska nog inte vara några problem att lvla upp i eq2, finns massor att göra genom hela spelet tycker jag. och gör du mycket quests kommer du inte ha problem med aa's heller

helt klart värt att testa imo

på tal om RoK så tycker jag nog att dom lyckades bra med denna expansion, lite trist att grinda till 80 på solo quests men det funkar ju
fina zoner och massor att göra iallafall, har inte börjat raida än men det kommer nog under veckan/nästa vecka

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

RoK är bästa som hänt Eq2. inge snack

Att levla en paladin till 80 solo är dock rätt segt, även med bra gear.
Tar en stund att döda mobs

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
Vi har tittat lite på EQII med, verkar betydligt större men också svårare att komma ikapp i - hur lång tid skulle det ta ungefär för att nå endgame content? Den plastiga grafiken faller mig inte i smaken men det känns samtidigt lite nostalgiskt med EQ som en gammal EQ1 spelare.

AA systemet gjorde det väldigt svårt för folk att komma ikapp i EQ1 och vad jag förstår så är det kvar i EQII.

Man levlar ganska snabbt, speciellt om ni är två som spelar tillsammans och har en hyfsad klasskombination. Tog mig ca 1.5 månad att börja från noll och spela upp till maxlevel, men det var innan RoK och KoS expansionerna var släppta, antar att det är ännu lättare nu.

AAs fungerar helt annorlunda mot i EQ1. I EQ2 får du AA när du klarar quests, upptäcker nya platser och liknande, man väljer inte att låta sin vanliga xp gå till AAs istället som i EQ1. Sen är det ett betydligt lägre AA cap i EQ2, och inte fullt så många måste ha färdigheter som man får via AA.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Fel.

I Eq2 fungerar AA följande:
max AA: 120 p

Vid dept går ca 80% exp till AA.
Stänger du av Adventure exp går 100% exp direkt till AA.
Når du max lvl går all övrig exp direkt till AA.

Dock går det långsamt att grinda AA genom att döda mobs.

För en erfaren eq2 spelare tar det 6-10 dagar att nå max lvl. Haken är att då spelar man hela tiden och sover 6timmar /dygn.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Fel.

I Eq2 fungerar AA följande:
max AA: 120 p

Vid dept går ca 80% exp till AA.
Stänger du av Adventure exp går 100% exp direkt till AA.
Når du max lvl går all övrig exp direkt till AA.

Där ser man, har inte spelat sen RoK släpptes, och trodde att de faktiskt körde på att inte ändra AA alls, som de sa vid ett tillfälle. Vad jag kan hitta säger de dock att max är 140 AA, inte 120 nu.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない