Vilket nätagg behöver jag till det här?

Permalänk
Medlem

Vilket nätagg behöver jag till det här?

Detta är vad jag tänkt beställa i morgon

Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 6000+ 3.1GHz 890:- -länk

Minne: OCZ Reaper HPC 2x2GB (tot. 4GB) DDR2 PC2-8500 1190:- - länk

Moderkort: MSI K9A2 Platinum - länk

Grafikkort: Asus Radeon HD 4870 1GB PCI-E 3195:- -länk

HDD: Hitachi Deskstar P7K500 500GB 7200rpm 16MB SATA2 559:- -
länk

Nätagg:Corsair TX650W
länk

DVDCD läs skriv: 248:-

totalpris inkl frakt 8600 (efter ändringar är inte längre länkarna till rätt nätbutiker men det är samma produkter)

Så.. Det var helt enkelt väldigt länge sen jag köpte hårdvara och att bara komma fram till det ovanstående har tagit ett par dar. Jag har ingen som helst aning om hur man räknar på vad för nätagg man behöver så ge mig gärna ett fungerande förslag som inte behöver vara det allra billigaste ifall det finns anledning.

Kom gärna med andra förslag också. (Tänkte först köpa en 10000 rpm HDD för OS och spel men det kostar 1800:- för 150 gb, känns inte värt men kanske beställer det senare.)

Ett annat frågetecken är om moderkortet kommer passa på nåt av de 10 gamla chassina jag tänkt använda? Har de samma standarder nu för det som för 5 år sedan?

Tacksam för all hjälp

Permalänk
Medlem

Tack

Tack, ser bra ut. En till fråga bara, Jag märkte nu att jag inte känner igen utgångarna på grafikkortet, min skärms han-kontakt ser inte ut att passa som det ser ut på bilden, kan det verkligen stämma? är det annat som gäller nu, måste jag byta skärm?

Permalänk
Medlem

Du skulle med största sannolikhet klara dig bra med ett Corsair 450W också. Då dina prylar troligtvis drar mellan 250W och 350W så skulle jag säga att i princip vilket kvalitetsagg som helst mellan 450W och 650W skulle duga (dock inte lägre än 450W då nätagg sällan är som mest energieffektiva nära sin maxkapacitet). Om du planerar att stoppa i många diskar och/eller skaffa ytterligare ett grafikkort skulle jag föreslå att du lägger dig i den övre delen av det intervallet (600-650W).

/PeCe

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp. sen inlägget har jag uppgraderat till corsair 650W för framtida crossfire planer, moderkort till MSI platinum k9a2 790fx länk pga samma anledning, HDD till 640gb 7200rpm pga nätbutiksutbud

och fått ihop allt på 2 nätbutiker för tot pris 8600:-