Permalänk
Medlem

Men of War (rts)

Men of War hemsida

Olika recensioner och vart man kan inhandla det (finns även på Webhallen)

Citat:

"Men of War takes place in Europe and North Africa during the height of World War II. The story takes place over three different campaigns and players take on the role of Soviet, Allied and German soldiers. Each campaign has its own scenario and structured timeline, which brings different elements of the war to life.

The game features hundreds of accurately modelled historical tanks and vehicles — including new designs of tanks, APCs and heavy guns — all of which are ready for your command. Dynamic in-game cutscenes enhance the single-player by telling the plot, without pulling the player out of the game experience. What's more, the sounds of war have been given a new lease of life, with more than 1,000 sounds effects of weapons and combat gear; all recorded under real operating conditions."

Patch 1.10.1 is scheduled for next week including new vehicles, maps and game updates.

Mycket kul strategispel att köra i multiplayer.

Testa open betan om det verkar vara utav intresse. -> Open beta klienten via fileplanet (öppen för alla även icke subscribers)

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt coolt! Ska kolla upp detta!

Hur är spelkänslan? Det verkar vara lite B-spel...?

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Hur är spelkänslan? Det verkar vara lite B-spel...?

Har ej testat single player delen alls men multiplayer delen tycker jag är enormt kul.

Känns inte alls som ett B-spel.

*edit*

Inga som är intresserade utav att bra WWII rts för multiplayer? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Hur fungerar det då? är det buggigt? Fungerar det bra på lite äldre datorer?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Verkar väldigt coolt! Ska kolla upp detta!

Hur är spelkänslan? Det verkar vara lite B-spel...?

Grafiken verkar taggig tycker jag trots att jag kör i 1600x1200 upplösning. Company Of Heroes är klart bättre

[Edit]

Sorry, jag förväxlade spelet med ett nytt spel som heter Theatre Of War 2 demot som finns på www.fz.se. Jag testade demot av Men Of War också, fast allt var ju på ryska så jag fattade inte mycket av texten. Det är samma typ av spel som Faces Of War, samma kontroller, ljud m.m.

Gascogne Jag har bara Company Of Heroes + expansionen. Jag hatar servrarna för det spelet tyvärr och så tar det långt tid att installera skiten

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Har spelat detta endel med ett par polare. Mycket underhållande när man får till ett bra game.

Finns dock vissa saker som kan förbättras avsevärt.
AI'n på ens enheter är riktigt kass och ibland undrar man vad dom håller på med egentligen.
Avsaknad av skrimishmode i singleplayer och en datorstyrd spelare i multiplayer.
Voiceactingen i singleplayer! Måste vara det värsta jag hört någonsin.
Sen skulle det vara trevligt att kunna arrangera lagen lite mer fritt i de olika multiplayerlägena, typ spela FFA i victory flag etc.

Utöver detta så är det en höjdare!

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem
Citat:

Minimum krav:
Os - Win Xp/Sp1
Cpu - P4 2.6Ghz (Athlon 3000+)
Ram - 1Gb
Video - GeForce 6200 128Mb / Radeon 9600 128Mb
DirextX 9.0C
5Gb hardrive space

Rekommenderade krav:
Os - Win Xp/Sp1 (Windows Vista)
Cpu - Core 2 Duo 2.33Ghz
Ram - 2Gb
Video - GeForce 8600 256Mb / Radeon HD 2600 256Mb
DirextX 9.0C
5Gb hardrive space

Inte alls buggigt tycker jag, flytter på hur bra som helst.
Man kan köra upp till 8 vs 8 spelare i multiplayer, hur kul som helst med stora slagfält.

En overview utav spelet på deras hemsida.

Citat:

More than 50 available units

A variety of modes, including „capture the flag“ and „high-value cargo“

Comprehensive ratings and stats for every players

A brand new nation to play: Japan

Up to 16 players via LAN or Internet

Co-operative campaigns

Varied and challenging multiplayer maps

Balanced gameplay that ensures a fair fight

Dedicated network of servers, allowing any player to host a game

*edit*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Gascogne Jag har bara Company Of Heroes + expansionen. Jag hatar servrarna för det spelet tyvärr och så tar det långt tid att installera skiten

Att installera Men of War tar inte lång tid alls, Company of Heroes tar lite tid mestadels tack vare patchar som inte fungerar som de ska, så man får börja om från början.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Inte alls buggigt tycker jag, flytter på hur bra som helst.
Man kan köra upp till 8 vs 8 spelare i multiplayer, hur kul som helst med stora slagfält.

En overview utav spelet på deras hemsida.

*edit*

Att installera Men of War tar inte lång tid alls, Company of Heroes tar lite tid mestadels tack vare patchar som inte fungerar som de ska, så man får börja om från början.

Laddar ner demot av Men Of War nu från www.fz.se 258MB stor fil bara

Jag ska säga att Company Of Heroes kräver mer kraft än Faces Of War och förmodligen Men Of War också. Min dator klarar dessa spel utan problem trots att jag har ett Asus 3870 kort

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug

Voiceactingen i singleplayer! Måste vara det värsta jag hört någonsin.

Den är verkligen usel!

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terniz
Den är verkligen usel!

Har inte rört singel player än, för upptagen med multiplayer.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Måste slå ett slag för Men of War jag med och då speciellt i multiplayer.
Ett riktigt skönt RTS spel bara man sätter sig in i det. Det finns så mycket att pyssla med. Är man riktigt vass finns det mycket micro-management att syssla med som verkligen kan gör skillnad.
Sen att kunna ta direkt kontroll över varje enskild enhet är bara för kul! Äntligen gör enheten precis som Du önskar.
Rekommenderas varmt att testas. Går fortfarande att ladda ner betan och köra multiplayer mot andra spelare så testa!
http://www.fz.se/spel/men-of-war/pc

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem

Men of War review på bit-tech

Citat:

It’s definitely not for everyone, but if you class yourself as a fan of real time strategy games then you owe it to yourself to play Men of War.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"