Nördens Guide till Sweclockers

Permalänk
Medlem

Nördens Guide till Sweclockers

Slutgiltig version

1. Starta din dator

2. Öppna din webbläsare

3. Skriv in följande webbadress "www.sweclockers.com"

4. Tryck på enter/retur

5. Läs och njut:)

God Jul alla önskar Anton.

Efter kritik har jag nu lagt till en punkt i guiden.
För er med "connection problems" vänligen uppsök annan guide:)

Permalänk

Jag har skrivit in www.sweclockers.com där uppe, men inget händer. Vad gör jag för fel?

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 4x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Sound Blaster X-fi Fatal1ty, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, QX2710LED 2560x1440.

Permalänk
Medlem

Ser du inte nyheterna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paddan1000
Jag har skrivit in www.sweclockers.com där uppe, men inget händer. Vad gör jag för fel?

Guiden är som du märkt inte komplett, du måste slå retur eller trycka på den lilla pilen för att faktiskt komma fram till sidan.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paddan1000
Jag har skrivit in www.sweclockers.com där uppe, men inget händer. Vad gör jag för fel?

För att komma vidare måste du antingen trycka Enter el. Return på tangentbordet när du står i adressfältet alternativt har vissa webläsare en "go" knapp eller liknande till vänster eller höger om adressfältet som du kan trycka på för att komma till den skrivna adressen.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Guiden är som du märkt inte komplett, du måste slå retur eller trycka på den lilla pilen för att faktiskt komma fram till sidan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadArg
För att komma vidare måste du antingen trycka Enter el. Return på tangentbordet när du står i adressfältet alternativt har vissa webläsare en "go" knapp eller liknande till vänster eller höger om adressfältet som du kan trycka på för att komma till den skrivna adressen.

Ah, nu lyckades jag. Jag tryckte på den rektangulära knappen nere i tangentbordets högra hörn, som det står skrivet "Enter" på. Skriv in det i guiden så har du en riktig toppenguide!
Jag anser mig ganska kunnig vad gäller datorer, men det är så många tangenter att hålla reda på och jag har inte lärt mig alla. Kan inte någon skriva en guide som förklarar vad alla tangenterna gör? Den där "Scroll Lock" till exempel.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 4x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Sound Blaster X-fi Fatal1ty, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, QX2710LED 2560x1440.

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem. Jag startade min dator men skärmen är alldeles svart, så jag kan inte se var ikonen till min webbläsare är. Någon som kan hjälpa mig? Jag skulle hemskt gärna vilja läsa på SweClockers.com.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Jag har ett problem. Jag startade min dator men skärmen är alldeles svart, så jag kan inte se var ikonen till min webbläsare är. Någon som kan hjälpa mig? Jag skulle hemskt gärna vilja läsa på SweClockers.com.

Vanligt problem med snöblindhet så här års. För att kringå problemet måste man använda solglasögon alt släcka ner i rummet och dra igen gardinerna.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Vanligt problem med snöblindhet så här års. För att kringå problemet måste man använda solglasögon alt släcka ner i rummet och dra igen gardinerna.

Om inte det funkar så kan du försöka hitta en knapp på din skärm som kan ha en sånhär symbol på sej:

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Avstängd

Heheh, fan vad bra guide, kort och koncist. (y)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Om inte det funkar så kan du försöka hitta en knapp på din skärm som kan ha en sånhär symbol på sej:http://img12.imageshack.us/img12/6991/ioanthonyliekens01l.jpg

TACK! Nu fungerar det! Jag fick upp webbläsaren nu också! Fast en annat problem uppenbarade sig... när jag trycker på return-tangenten som beskrevs tidigare står det något med "No connection". Vad är det? Jag är inte så bra på engelska men kan det vara att det är fel på sladden till enter-tangenten?

Permalänk
Medlem

Du kan ju kolla om enter-tangenten kanske sitter upp och ner?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Skall pilen peka uppåt eller neråt?

Permalänk
Avstängd

Shit, denna tråden är grym. Men om man är färgblind ser man ju inte de gröna och röda ringarna som du ritat på bilen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Skall pilen peka uppåt eller neråt?

Jag vet inte riktigt. Min pil byter ju som riktning. :S Först far den neråt och sen åt vänster. Väldigt konstigt...

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

JAG ÄLSKAR DEN HÄR TRÅDEN <3

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Jaa, vi känner nog alla likadant! <3 Oj, vad vi har lärt oss mycket idag!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

Finns det någon prioriterings ordning för röd gentemot grön ring?

Så att det inte blir fel och min data går sönder.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Jag vet inte riktigt. Min pil byter ju som riktning. :S Först far den neråt och sen åt vänster. Väldigt konstigt...

När jag vaknade idag fanns inte min enter-tangent kvar. Vad kan det bero på? Jag hittade en sida som beskriver hur man fixar försvunna enter-tangenter, men jag förstår inte steg fem. Någon som kan hjälpa till?

http://www.keyboards.com/articles/keyboard/missing_enter_key.html

Permalänk
Medlem

jag upptäckte just att det räcker att skriva sweclockers.com då tjänar man 3 sekunder för att man slipper skriva w w w.

Permalänk

Kan du komplettera guiden så man kan titta på andra hemsidor på interwebben också?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
jag upptäckte just att det räcker att skriva sweclockers.com då tjänar man 3 sekunder för att man slipper skriva w w w.

Det räcker med bara sweclockers. då spar du ännu mera tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Kan du komplettera guiden så man kan titta på andra hemsidor på interwebben också?

Jag tror det finns en sökmotor som kan hjälpa... den hette någonting med Goggle tror jag. Fast jag vet inte hur man kommer dit. Kanske man kan googla på det?

http://lmgtfy.com/?q=Google

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Det räcker med bara sweclockers. då spar du ännu mera tid.

det är ju sant! det sparar på något sätt adressen så jag bara behöver skriva eller sw ibland

Permalänk
Medlem

Lite otydlig guide tycker jag. Hur startar jag datorn, och var startar man webbläsaren? En del kan få problem redan här!
Och när jag startat min webbläsare och börjar skriva i text händer ingenting? Hur får man in text i den där raden som på din bild?

Permalänk
Medlem

Jaa, och vad ska man göra om man lyckas komma fram till Sweclockers?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

VIRUS!!!!!! fick en virusvarning när jag gick in på sidan!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Shit, denna tråden är grym. Men om man är färgblind ser man ju inte de gröna och röda ringarna som du ritat på bilen?

Tur att mannen i fråga inte har ritat på en bil då

Permalänk

Helvete vilken rolig/random tråd!

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Det räcker med bara sweclockers. då spar du ännu mera tid.

Och om man är lat, har gott om tid och kör firefox kan man helt enkelt skriva swec, så googlar den sig fram själv.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S