| Sidor (65): [ [1] 2 3 4 » ... Sista » ] |
|
|
TrAmS Medlem
Plats: Göteborg / Nairobi |
En tråd som behandlar Asus nya 3e PC (Eee PC). Bidra med information och eventuella användningsområden! __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
Andy Mcdee Medlem
Plats: |
uppgifterna går isär, men tydligen ska det gå att intstallera XP och andra linux clienter. Gissade att denna fråga kanske skulle komma upp. vad tror ni om stödet för möss? det finns ju bara en knapp på touchpaden. Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
TrAmS Medlem
Den ska tydligen levereras med en asus-utvecklad linuxklient och då frågar jag mig naturligt hur den hanterar bärbara hdd:ar osv. Drivrutinsdatabasen får kanske inte vara allt för stor när hd:n ligger på 8gb? En annan fråga som dök upp är hur det är med mediaspelare osv vid eventuell användning som HTPC. Den har VGA-ut vilket är en god förutsättning för inkoppling mot Plasma/LCD/Projektor (min tv har vga-ingång)... __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
zazor Medlem
Plats: London |
Om de kan släppa den här så kommer jag beställa bara för att ha som surfdator. Hade tänkt beställa en från Medison men vi vet ju hur det verkar gå. Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
mariae71 Medlem
Plats: Erich Stadt |
__________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
TrAmS Medlem
||
|
|
|
Andy Mcdee Medlem
Plats: |
jo men det ingående OS:et har ju bara stöd för en knapp. undrar om det kan komma att bli bök med special drivrutiner. Har bara använt linux på LIU och vet inte om mus tillverkarna kommer utveckla drivrutiner till detta special OS. Hur är det på linux? antar att det inte är Plug and play som på XP? Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
exxoritas Medlem
Plats: -eArth- |
jupp detta är ett måste för mig denna datorn, värsta ultraportabel så det är kanon.. __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
the squonk Medlem
Plats: stockholm |
Om det saknas definitiva showstoppers, som att det inte skullle gå att installera valfri klient eller att det inte går att boota från USB eller liknande, så är den där ingenting annat än helt tagen. __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
TrAmS Medlem
Jag ska ut och resa ett par månader till hösten, och jag orkar verkligen inte släpa omkring på min HP pavillion dv9091! Denna kom som en gåva från ovan! Perfekt för att hålla kontakten när man är på resande fot! Ett måste rentutav! __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
Airwolf Hedersmedlem
Plats: Diktaturstaten |
*trådrubrik ändrad* __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
agober Medlem
Plats: Stockholm |
10" skärm låter bättre, 7" är väl nästan för litet, eller? Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
zazor Medlem
Plats: London |
Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
gusIII Medlem
Plats: qqqq |
Så fort Svea rike har trådlöst nätverk i stor utsträckning så är denna ett självklart köp! __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
TrAmS Medlem
På notebookreview.com påstår de att den är ganska plastig, men på asus hemsida med bildspel briljerar de med "shock-proof", vet inte riktigt vem man ska tro på __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
gusIII Medlem
Plats: qqqq |
||
|
|
|
Heitai Medlem
Hoppas den kommer i svart också, läste att 10" skulle komma i vitt och svart men inte hört nåt sånt om 7" Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
heande Medlem
Plats: Göteborg |
Vad kan det vara för upplösning på en 7" skärm? __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
Heitai Medlem
800x480 enligt http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC Senast redigerad av Heitai, 2007-07-30 klockan 16:14 Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
slowmove Medlem
Plats: Sthlm & Norrköping |
enligt samma sida verkar det vara Xandros som blir den disten som körs på datorn Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
exxoritas Medlem
hur många ska ha denna skönheten då???? __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
Electrix Medlem SweClockers Folding Statistik
Plats: 127.0.0.1 (localhost) |
*räcker upp hand* __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
Fire_Ice Medlem
Plats: Skåne |
Kanske jag. __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
heande Medlem
Plats: Göteborg |
||
|
|
|
bomber3 Medlem
Plats: Kolsva |
Verkar finnas 2 olika versioner av den här, den jag läste om hade 2GB(upp till 16GB) "disk", Via C7 CPU på 1.2GH och batteritiden var 4.5h __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
exxoritas Medlem
||
|
|
|
the squonk Medlem
Plats: stockholm |
exxoritas, som sagt, ska ha en. Det gör inget att det är liten skärm, för det är ingen dator man jobbar vid eller tittar på film på, man har den för att _komma_åt_ information när man är på bökiga ställen. Och för enklare anteckningar. Man skriver inte ex-jobb på en sån. __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
Fire_Ice Medlem
Plats: Skåne |
Med min Dell inspiron? Tja... jag ringde idag och bytade ut W-lan kortet mot ett med draft-N, och bara för det så blir det runt den 30 augusti __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
exxoritas Medlem
ja det e därför jag skaffar en.. __________________ Anmäl inlägget | IP: Loggad | Länk |
||
|
|
|
Electrix Medlem SweClockers Folding Statistik
Plats: 127.0.0.1 (localhost) |
||
|
|
| Sidor (65): [ [1] 2 3 4 » ... Sista » ] |
|
Senaste tråd
Nästa tråd
|
|
Du har väl läst reglerna?
Passivt kylt Geforce GT220 från MSIGrafikkort 2010-02-09 11:27Komponentjätten MSI kryddar utbudet med ett passivt kylt Geforce GT220. Läs mer SweClockers 5.0 funktionskomplettÖvrigt 2010-02-08 22:19Nästa version av SweClockers.com närmar sig med stormsteg och nu är sajten "feature complete", eller funktionskomplett. Läs mer Stjärnformat vattenblock från KoolanceKylning 2010-02-08 13:24Välkända Koolance släpper inom kort ett nytt vattenblock för alla moderna processorsocklar. Läs mer Rymligare hårddiskar med nytt läshuvud från TDKLagring 2010-02-08 11:10Japanska TDK tillkännager att utvecklingen av läshuvuden för 640 GB per skiva går som planerat och att hårddiskar på upp till 3 TB kan finnas ute i handeln till hösten. Läs mer | Historien bakom Google Nexus OneÖvrigt 2010-02-09 09:51Vissa företag vill hålla design- och tillverkningsprocesser hemliga för att behålla ledningen över konkurrenterna. Google gör precis tvärt om. Läs mer Grafen i framtidens skärmarTeknik 2010-02-08 21:08Det är inte bara till snabba transistorer grafen kan användas. Nu talar forskare om att det kolbaserade materialet kan användas till belysning i framtidens skärmar. Läs mer IBM utvecklar 100 GHz-transistor i grafenTeknik 2010-02-08 12:34Halvledartillverkaren IBM avslöjar att företaget tagit fram en transistor i grafen som klarar upp till 150 procent högre klockfrekvens än kisel. Forskarna tror dessutom att tekniken kommer att förbättras inom en snar framtid. Läs mer Bärbar från Gigabyte med externt grafikkortDatorer 2010-02-08 10:48En ny bärbar dator från Gigabyte höjer grafikprestandan genom att använda en extern grafikmodul i Geforce GT220-klassen. Läs mer | IBM lanserar åttakärniga Power 7Processorer 2010-02-09 09:48Ökad beräkningskraft och lägre strömförbrukning är några av fördelarna med IBM:s nya Power 7-processor. Läs mer Sony tar fram trådlös överföring för interna komponenterTeknik 2010-02-08 13:57Japanska Sony meddelar att företaget utvecklat trådlös kommunikation för interna komponenter med millimetervågsteknik – först i världen. Läs mer Club3D – överklockat Radeon HD 5850 med specialkylareGrafikkort 2010-02-08 12:23Ett nytt grafikkort från Club3D är både överklockat och försett med en ny typ av kylare från fabrik. Läs mer Radeon HD 5570 läckt på nätetGrafikkort 2010-02-08 09:32Den sista modellen i Radeon HD 5000-serien släpps på tisdag, men redan nu sprids de fullständiga specifikationerna på nätet. Läs mer |